Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
Fehér éjszakák (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Pláza ásza Vegasban - Film+, 14:25 |
Marmalade - HBO, 14:36 |
Ilyen a formám - Film Café, 14:45 |
Magas szőke férfi felemás cipőben - AMC, 15:35 |
Második esély karácsonyra - Mozi Klub, 15:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Steven Spielberg (78) |
Brad Pitt (61) |
Casper Van Dien (56) |
Rachel Griffiths (56) |
Katie Holmes (46) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Fűrész 3D |
Meredith Hagner |
2. Az utolso szamuráj (2008-12-23 15:33.25) |
Zseniális.
Takashi Miike nemigen behatárolható figura,jónéhány mozija zsigeri brutalizmusa még saját hazájában is kiverte a biztositékot,Ichi the killer cimű metalbrutal munkáját több mozi egyszerűen nem volt hajlandó levetiteni,abban az országban,ahol a Battle Royal simán belefér a kultúrába és a net tele van nyilt utcán kefélő japcsikkal,amit az arra járók szinte észre sem vesznek,tudomást se vesznek róla.Ez a mozi lassan felépülő borzalmával és szó szerint durva brutalitásával a maga módján legletisztultabb munkája,mintha egy régi Polanski vagy De Palma filmet néznénk a maga komor épitkezésével,ami olyan terrorba torkollik,hogy többen végig se birták nézni ismerőseim közül:persze ennek oka az is,hogy a rendező ismeri a filmek müködését,ha valamit lassan adagolunk és az elején altatunk,a megdöbbentő események durvában ütnek,sokkoló egy romantikus mozit vérrel-kinnal átitatni. A japán társadalom minden modernsége ellenére hajlamos a nőket szexuális tárgyként kezelni-no nem mintha ezzel kapcsolatban más országok pozitivabb hitben kihuzhatnák maguk-nem véletlen tehát a téma önmagában.Adott egy férfi,Aoyama,aki felesége halála után magányos életre kárhoztatott,szemlátomást igazi JÓ ember,aki felnevelte fiát,van egzisztencia mögötte,udvarias,talán kicsit egyedül érzi magát.Barátja rendez neki egy meghallgatást,de ö már előtte egy véletlen kicsorduló kávénak köszönhetően felfigyel egy fiatal lányra,és a húspiacon is csak neki tesz fel kérdéseket,őt hivja el étterembe,hogy jobban megismerje,érdemes megfigyelni,mekkora eltérések vannak egy japán pár és mondjuk egy amcsi pár ismerkedési metódusa közt.Nem azt mondom,hogy az amerikai,vagy akár az európai vacsik bunkóbbak lennének,egyszerűen mások,a japánok társadalmi merevsége és cáfolhatatlan udvariassága már-már valami plussz romantikával tölti meg a vásznat,holott ekkor már megmozdult egy zsák is, a lány görnyedt testtartása egy fenyegető ragadozót imitál,no meg jónéhány párbeszéd célozz arra,Asamival valami nagyon nincs rendben.Ám,mint a filmben is elhangzik,"a férfiak elvesztik erejük,ha nincs mellettük asszony" és tulajdonképp Aoyama tiszta érzelmekkel fordul a nála sokkal fiatalabb lányhoz,egyenes út vezet a csapdába,ahol pedig minden idők egyik legsokkolóbb negyed órája következik,a kin olyan mérvű eleganciájával,amiről Eli Roth csak nedves álmaiban gondolhat,stilus és művészet fakaszt vért,vág le fejet és lábat,a brutalizmus ábrázolása érzékeny ecsettel történik.Egy montázsban megismerkedhetünk a Miért? kérdésre adandó válaszokkal, kiderül Asami múltja ,valamint az is,hogy ő a férfi kizárolagos szerelmére tart igényt,és mivel ezt nem olyan formában kapja meg,ahogy ő szeretné,jönnek az üvöltések ,a tűk hatékony végei a végső,egyetlen őszinte és tiszta kommunikáció érdekében,a fájdalomban bizhatsz,a szavak hazudnak.Az örület precizitásában mindig az a legborzalmasabb,mikor azt logikussan meg is lehet magyarázni és szemszögéből igazat is lehet adni a sebzett léleknek ,mikor van magyarázat a cselekedetre még akkor is,ha a tortúra elszenvedője mi magunk,egy lábfejjel megröviditve.Aoyama igazi viselkedése a nőkkel csak az utolsó jelenetekben bemutatva a maga valójában,cselekedetei a társadalmának legtöbb férfijáéval egyenértékű,Asami egyfajta válasz erre, persze katalizátorként ott a múltja,a sülő hús fájdalma és illata,és a már-már pedofil pozban fotozott balettjelenetek,naná hogy hátulról és terpeszben fotózva a kislányt. Ritka az,mikor a romantika és az olykor megvillanó báj úgy csap át zsigeri horrorba,hogy nem érzed benne az irányitást,a kinos vergődést,mert lebegtetve a film minden pillanatában benne van:és hogy a kinzó személy örülete minden cselekedete ellenére birtokol nem kis szimpátiát pont jelképe,a kihasznált és megalázott nők sorsa miatt.Kötelező darab! |
1. MrMojoRisin1 (2008-11-19 14:35.37) |
SPOILER VESZÉLY!!!
Remek mozi. A történet egy középkorú férfiről szól, aki elvesztette feleségét és egyedül neveli fiát. Hiába jönnek ki jól, hiába a látszólag boldog apa-fia kapcsolat, a férfi mégis magányos. Érzi, hogy eljár felette az idő, a fia elkezdett lányoknak udvarolni,egyre kevésbé van szüksége a segítségre és lassan kirepül a fészekből. A férfi tv-s producer, és miután egyedül létéből fakadó depresszióját elmeséli egyik barátjának, az javasolja, hogy rendezzenek egy meghallgatást, mintha egy új műsorhoz keresnének szereplőket és a jelentkező hölgyek közül, biztos talál magának valót. Talál is. Már a jelentkezési lapokat böngészve felfigyel egy húszon éves lányra, aki még a néhai feleségére is emlékezteti. A meghallgatáson még közelebb kerülnek egymáshoz és elkezdenek randizni. Minden szép és jó, ám az utolsó félórában elszabadul a pokol és a női nem bosszút vesz a férfiak általi elnyomáson, kiszolgáltatottságon. A mozi első kétharmada egy néha komikus, néha drámai, kicsit a francia mozikat idéző kellemes darab, ám a végső félórában megmutatkozik Miike, és olyan brutalitásba csap át, ami a nézőnek is fájdalmat okoz. Persze nem szabad elmenni amellett, hogy a végkifejlett mégsem vágja pofán a nézőt, hiszen egy-egy utalás előre vetíti az utolsó momentumokat. A törékeny, fiatal lány képviseli az összes, férfiak által kihasznált nőt, és bebizonyítja, hogy nem lehet csak úgy, kamumeghallgatásokat szervezni és a női nemet tárgyként kezelni, visszadobja a labdát és megmutatja, hogy ha kell a nők is kizsigerelik az erősebb nemet. Szó szerint. Az utolsó momentumok, főleg azért mert az előzmények alatt megkedvelt embereknek okoznak fájdalmat, nagyobbat csap mint egy szívlapát. Van itt tű és drót, csonkítás és hányás. Lynchi-vízió és naturalizmus. Kemény percek, de minél jobban fáj, annál kellemesebb a megnyugvás. Miike egy interjúban elmondta, hogy nagyon meglepte a kedvező fogadtatás, szerte a világon (Magyarországon is ez volt az első film a mestertől, még a Titanicon mutatták be). Azzal magyarázta a sikert: " Az Audition azért ennyire hatásos, mert hétköznapi emberekről szól. Nincs benne igazán negatív karakter, csak csupán kissé különös emberek, akik élik mindennapjaikat, csak vannak furcsa szokásaik. Ez az igazi horror." (Ha az idézet nem túl pontos azért bocsi, emlékezetből írtam:) A kész mű, mennyire horror azon azért lehetne vitatkozni, de hogy nagyon hatásos az tény. A pazarul játszó színészek, a hangulat, a néha megtévesztő álomképek mind-mind tovább mutatnak. Ez nem pusztán egy pszicho-horror. Ez akár a valóság is lehet. Viszont, aminek apropóján vettem a fáradságot, hogy írjak erről a filmről, hogy november végén, a szintén zseniális Fiatal huligánok után, ez lesz a második Miike Takashi film, ami megjelenik kis hazánkban. Ajvé! Tessék beszerezni! |
Vélemények | Stickfa, 2024-05-23 17:42 | 32 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Meghallgatás adatlap |
Eredeti cím: Odishon |
Évszám: 1999 |
Rendezte: Takashi Miike |
Szereplők: Ryo Ishibashi, Eihi Shiina, Tetsu Sawaki, Jun Kunimura, Miyuki Matsuda... |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Takashi Miike - Vélemények |