Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Milliárdos fiúk klubja - Filmbox Premium, 02:55 |
Pusztító - Filmbox Plus, 03:00 |
Úton - Film Café, 03:20 |
Koszorúslányok - HBO, 03:52 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 04:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Fisher Stevens (61) |
William Fichtner (68) |
Curtis Armstrong (71) |
Alison Pill (39) |
Michael Rispoli (64) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Három betű - egy mondat |
Karakterlánc |
Filmlánc |
Szólánc igékkel |
Szólánc (filmek nevével) |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
György király |
Kimberley Sustad |
2011-08-18 21:54.47 |
Még mindig el vagyok ragadtatva a Jane Eyre-hez írt zenéjétől. Aggaszt, hogy nem találom a megfelelő jelzőt a főtémájának jellemzésére. Annyi minden benne van. Kissé túlhajtott, a vártnál erősebb és élesebb, szinte akaratosan kíván ott maradni az ember fülében, de épp egy hajszállal megőrzi a természetességét, és így nem érzem rám erőltetettnek.
CSODA ez az ember, esküszöm. |
2011-08-18 21:48.21 |
Micsoda idegölő problematika, hogy zombi vagy sem. :D ZLT1, nézzétek meg a film végén a stáblistát. IMDb őket - a credits alapján - "fertőzötteknek" titulálja. |
2011-08-18 21:45.06 |
Ha van kedved, időd, akkor a figurák történetét levéshetnéd ide pár sorba. Sajnos csak képek ugranak be arról a mellékszálról, így nem szívesen szólok hozzá.
Na és mondd, a Melankóliát várod már? :) És a Manderlay-t tervezed megnézni? |
2011-08-18 21:43.11 |
Hurrá! Bár inkább sose lenne, na de nem vagyok telhetetlen. ;-) |
2011-08-18 21:41.13 |
Fuj de kutya ez a trailer. Úgy tűnik mindent elspoilereztek amit lehetett, meglepetést egyedül Nicolas Cage kivert kutya ocsmány kinézete nem okozott. De nem gond, a bemutatóig úgyis elfelejtem. Szegény kedvencem, Nicole mostanában nagyon izzad a műanyag botoxhomlokán, hogy minél jobb filmprojektet kapjon meg, mert nem áll túl jól a szénája, mit ne mondjak. Liana Liberato jelenléte csak még egy pont az i-n, hogy nagyon de nagyon óhajtozzak a film után. Remélem, nem fogok csalódni. ;) |
2011-08-18 21:27.34 |
Nem is értem, Trier miért szabadkozott emiatt az ügy miatt.
Grace a mű első felében számomra szánalmasnak tűnt, valóban szenvedő szerepben díszelgett, és azt hiszem, elnyerte a szimpátiámat. De a végső fordulat, saját cselekedete degradálta őt. Ha jól emlékszem, menthetetlennek tituálta Dogville közösségét. Az ő erkölcsi nézete szerint segédkezett abban, hogy véget érjen a jónép romlottsága. Csakhogy a bűn ragályos, a bűnt bűnnel kioltani pedig olyan, akár olaj a túzre. Egyébként valóban van más is mögötte, és emlékeim szerint ezt a Manderlay első perceiben ki is fejtik. Ácsi, az Antikrisztus már nem a dogmafilmek kategória! A Dogma 95 irányelvei olyasmik, mint például: a kamerát kézben kell tartani forgatáskor; filterek nem alkalmazhatók; mesterséges megvilágítás tiltott; a rendező nevét feltüntetni tilos; hang és kép csak együtt rögzíthető... stb. Ezek kinyilvánított célok, elméleti síkon megfogalmazott követelmények, amik az első próbálkozások során megmutatta hátrányait és előnyeit egyaránt. Én üdvözlöm, hogy hajlandóak voltak változtatni azokon az alapelveken, amik nem működtek a kész műben. De például a kézikamerázás hatásai ugyebár megkérdőjelezhetetlenek. A hitleres beszólása bennem is elég nagy ellenérzést váltott ki vele szemben. Ezen merész kijelentések után pedig végképp nem értem, miért futamodik meg a Brievik-ügy miatt. Na mindegy. Az is igaz, hogy gyűlöli Amerikát, még az életében nem járt ott, mégis górcső alá veszi az ottani múltat és társadalmi viszonyokat a Dogville-ben és a Manderlayben is. De USA ide vagy oda, szerintem ezek a mozik nagyon sokat nyújtanak. Külső megfigyelőként vizsgálja, hogy csöppen be egy kis közösségbe, egy berendezkedésbe egy vadidegen, mik az első reakciók, hol a határ a segítés és a kihasználás között, hogyan alakulnak ezek a viszonyok az idő múltával, és mindenekelőtt, hogy mennyire könnyen félre lehet értelmezni valaki akaratát, üzenetét, tevékenységét. Szerintem ez a két film eligazodást nyújthat sok ember számára, és szerintem ez pontosan az, amire a film, mint művészeti ág hivatott kiváltani. |
2011-08-18 20:16.33 |
Üdv!
Trier azt hiszem, sok mindennek a határán áll - polgárpukkasztó, zseni, őrült.. Az USA-filmjei a Dogma 95 csoport által megfogalmazott szabályokat követi (és egyben rúgja fel őket). Erről a csoportról olvashatsz bővebben magyar oldalakon is, akár még a Wikin is. Elsődleges céljaik közé tartozott a filmek lecsupaszítása, sallangmentesítése, hogy a befogadót a lehető leg... valóságosabb? élmények érjék. Szóval ez egy irányzat, lehet szeretni vagy sem, de hatásvadászat, megdöbbentésre vágyás szerintem nincs benne. A bosszú részére nem lehet, hogy a lenti cikk miatt koncentráltál annyira? Az én személyes emlékeim alapján egyáltalán nem az a film csúcspontja, és korántsem arra van kihegyezve a film. Még 3-4 éve láthattam, amikor még nem volt ilyen... szerencsétlen utóélete a mozinak. Az már csak egy lecsengés, egy utóhullám. Én legalábbis így éltem meg. Grace azt hiszem - lehet, hogy tévesen - szereti fitogtatni az erkölcsi fölényét. A Manderlay a demokráciáról szól, a középpontban szintén Grace-szel. Ott még inkább letisztul a karaktere. Idealista is, úgy érzem. Azt hiszi, hogy a papírforma a gyakorlatban is makulátlanul megállja a helyét. És azt is hiszi, fölényénél fogva rendet teremthet. Szerintem Grace nem Krisztus, már csak azért sem, mert Trier gyűlöli a nőket, nem egy színésznőjét idegileg taccsra vágta (Björk), és az Antikrisztus c. filmjének címszereplője is maga a Nő. De amit ki szeretnék hangsúlyozni, hogy én egy pillanatig sem bosszúfilmként éltem meg, és azt hiszem, ez a Brievik-ügy utóhatása inkább, semmint a rendező eredeti üzenete. Ez egy társadalmi tablókép, rajta a mocsokkal, az elkorcsosulással és az erkölcs mint olyan szubjektív mivoltával. |
2011-08-18 19:34.13 |
SPOILER, OFF meg minden egyéb
Örülök, hogy egyre gondoltunk. A mai napig élénken élnek bennem azok a percek. A dialógus, a színészek arcjátéka, a színek, hangok, mozdulatok.. A közelgő vihar.. Á hagyjuk is, leírhatatlan. :) Biztosan el fogom olvasni! De előtte még Üvöltő szelek. ;) Virginia Woolf is azt preferálta. :o |
2011-08-18 18:46.35 |
OFF
Heh, ennek örülök, asszem. Bár nem tudom, pontosan miből és mivel kapcsolatban szűrted le a cinizmust. Hidd el, az is van bennem azért. ;) DUPLAOFF: Írtam neked a Dogville topikjában, bár azt nem értem, konkrétan mit kéne helyretenni! ON |
2011-08-18 18:43.32 |
SPOILER
A kertjelenet alatt mit értesz? Én még nem olvastam el a könyvet. Ha arra gondolsz, amikor megkéri Jane kezét, az a 2011-es filmben az egyik legelemibb rész! |
2011-08-18 18:15.57 |
No Bambim, látom láttad a filmet, mesélj! :D |
2011-08-18 12:19.45 |
Trier még sosem járt az USA-ban. ;) Ennek ellenére USA-trilógiájából már csak egy felvonás hiányzik.
Most mennem kell, később visszatérünk a témára! |
2011-08-17 20:05.27 |
Valójában a kedvenc színészem. |
2011-08-17 20:04.33 |
No? Újabb Filmkatalógusos-párkapcsolat a láthatáron? :)) |
2011-08-17 19:42.20 |
*Könnycsepp.
Viszont! :) |
2011-08-17 19:20.55 |
"a remény HALL meg utoljára."
Háhh. A magad nevében, legfeljebb. |
2011-08-17 18:49.07 |
A film trailerétől padlónak estem.
Mint a Messiást! |
2011-08-17 17:54.06 |
Kösz. |
2011-08-17 17:52.32 |
:D Ugye?
Ez az egy perc jobban kiütött mint egy Lynch-film. |
2011-08-17 17:50.17 |
Egész jó volt (annyira azért mégsem).
[link] |
2011-08-16 22:00.27 |
http://www.youtube.com/watch?v=2hgd8xtmpNg
Holnap történt lOl |
2011-08-16 21:59.12 |
Attól függ, milyen márkájút fogyasztottál. :) |
2011-08-16 20:32.45 |
SPOILER
Nem jutottam sokkal többre. Arra azonban határozottan emlékszem, hogy a régmúltba visszatekintő rész (ahol vízbe ugrik Briony, gyakorlatilag szerelmet vall) a regény szerint 2-3 évvel korábban történt. Egyébként abban a pillanatban annyira sok kiderül a lányról, a vakmerőségéről, a fantáziálásáról és a szavak, ígéretek erejéről! Emellett valóban továbbra is "mély" érzelmeket táplálhatott a kertész iránt, a film eleji párbeszédben (mikor Briony megkérdezi Robbie-t, hogy elmegy-e az előadásra) érzékelhető, hogy R. kerülni akarja a lányt. De én mindenképp hozzácsapnám a vonzalmak mellé a fantáziálást, és - ezzel kicsit paradox módon - a koravénséget. A fiatal Briony annyira görcsösen próbálta kifelé sugallni, hogy érett, megfontolt, felnőttek társaságát kereső.. (Szerencsére a kirívóságot hírből sem ismerte, így nem úgy alakult a sorsa, mint Loláé.) - A játékai a szobában katonás sorban állnak, a szobája pedáns, színdarabot ír tizenhárom évesen, nevetni látni őt lehetetlen.. Volt benne némi felsőbbrendűség-érzet, annyira objektív megfigyelő akart lenni, annyira akart végre számítani. Végül számíthatott, a szava, ugyebár. |
2011-08-16 20:24.51 |
Kb. hány rész van még hátra ebből a fantasztikumból? |
2011-08-16 11:28.08 |
Akár egy falat kenyér.. |
2011-08-16 10:16.55 |
Tömö :D:D
Isten éltesse őt is, de ha egy mód van rá, ne a pszichiátrián! |
2011-08-15 16:23.38 |
:D Akkor abba az örökkévalóságba belepusztulnék. |
2011-08-15 13:33.48 |
Na, idetaláltam. :)
SPOILER Nagyon nehéz megtalálni erre a választ.. Múltkor a Boy A c. film topikjában is fel lett hozva a téma, hogy mikortól felnőtt egy gyerek, és ahogy Robbie is megjegyzi: 18 évesnek kell lenned, hogy tudd a különbséget jó és rossz között? Briony-ban egyrészt élt a féltékenység, ezt a aláírom, de attól tartok, a túlságosan élénk fantáziája vitte őt tévútra. Nem hiába szerepel a tartalomleírásban is: 1935. nyarának legforróbb napja.. Amikor a vacsorajelenetnél az anyjuk megjegyzi, hogy ez a hőség megtébolyít, feloldja az erkölcsöket. A kis Briony-ban egyébként is ott van a dac, némi felsőbbrendűség-érzéssel? Saoirse Ronan nekem mintha ezt sugallná: ő a leghidegvérűbb, így a legobjektívabb és a legjobb döntést hozó lény azon a nyári napon. Megvan egyébként az Atonement forgatókönyve, de még nem olvastam el. Ott bizonyára le vannak írva az instrukciók, s hogy egyes jelenetek mit akarnak sugallni. Tervezem elolvasni, szerintem segíteni fog az eligazodásban. |
2011-08-15 13:26.56 |
A Weakest Link nagyon jó, a műsorvezető úgy aláz, Máté Krisztát sarokba pakolta volna egyből. |
2011-08-15 13:25.21 |
Judi Dench... "Ő még akkor is tökéletes, mikor a kispostára meg csekket fizetni", hogy Az utolso szamuráj fórumtársunkat idézzem. :D Ez a mondat nagyon megmaradt. Amikor a filmben annyit mond: "tipikus francia", s mellé az arcán ott van minden, amit a habitusról gondol.. Óriási.
Bambi, várom! :) |