Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A boldogító nem - Paramount Network, 14:15 |
Harry Potter és a Tűz Serlege - TV2, 14:45 |
Mona Lisa mosolya - Film Café, 14:45 |
Nincs idő meghalni - Mozi+, 14:50 |
Dzsungelből dzsungelbe - Film Mánia, 15:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Milli Vanilli: Az évszázad botránya |
Louise Bourgoin |
2018-09-07 10:54.08 |
Leggyönyörűbb :) Ráadásul egy igazi vagány kiscsaj :) |
2010-03-12 09:23.04 |
Nekem is nagy kedvencem volt, tehetségesnek tartottam.
River Phoenix, Brad Renfro, Corey Haim, ugyanaz a sors, ugyanaz a tragikus karriertörténet, ugyanazzal a befejezéssel. R.I.P. |
2007-12-30 16:14.04 |
Nem adja vissza igazán a könyvet, de azt gondolom, hogy a világ egyik legjobb, egyik legnagyobb hatású és egyik legviccesebb könyvét feldolgozni nem egy egyszerű feladat. A próbálkozás mindenesetre dicséretes és sikerülhetett volna sokkal rosszabbul is. |
2007-08-12 23:29.36 |
Nálam minden idők legjobb filmje... És nehezen tudom elképzelni, hogy ennél jobbat látok valaha is.
Brad Renfro pedig zseniális, akárcsak az Ügyfélben, vagy a Pokoli leckében. Gergol és Tolli: [link] |
2007-05-02 21:29.57 |
Erről a filmről nem nagyon lehet beszélni, írni, ezt tényleg látni kell... Előítéletekkel ültem le megnézni a filmet, hiszen nem értettem, hogy miként lehet Tom Cruise egy szamurájos film főszereplője, vagy az egyébként igen jó filmeket forgató Edward Zwick a rendezője... Mindehhez társult még a két és fél órás időtartam, és az sem billentette a mérleg nyelvét pozitív irányba (sőt...), hogy a kritikák is igencsak pozitívak voltak. Aztán elkezdtem nézni a filmet és az előítéleteim egy csapásra tovaszálltak, helyette pedig élveztem azt, hogy ebben a filmben a rendező nem akar erőszakosan a forgatókönyv kárára előtérbe nyomulni, hogy a magánéletében maximálisan ellenszenves Tom Cruise a vásznon ismét - a Rain man óta már megszámlálhatatlanul sokadszor - bebizonyítja, hogy fantasztikus színész, hogy megfelelő egyensúlyban van a történés az érzelmekkel, a feszültség a romantikával, és szinte észre sem vettem, hogy eltelt a két és fél óra. Tényleg fantasztikus a film, a monumentalitását pedig az igazolja, hogy a 140 milliós budget nagy része ebben az esetben nem a színészek csúcsgázsijára ment el, hanem vélhetően a rendkívüli csatajelenetek emészthették fel a jelentős részét. Amerikában - talán meglepetés, talán nem - nem hozta be a befektetett pénzt a mozi, de vélhetően így sem búslakodtak túlzottan a készítők, mert a Worldwide box office megközelítette a fél milliárd dollárt! Ebben pedig nagy szerepe volt az ázsiai nézettségnek, akikre nem feltétlenül jellemző az amerikai filmek iránti rajongás, ezzel mégis azonosulni tudtak. A filmet négy Oscarra jelölték (nem a legfőbb kategóriákban), de egyet sem kapott meg. Tőlem azért kapnak egy köszönetet, és azt is megfogadom, hogy a jövőben megpróbálom levetkőzni az előítéleteimet a hasonló filmekkel kapcsolatban! |
2007-05-01 17:53.28 |
Szélsőséges véleményeket generál ez a film, és ez már önmagában is egyfajta pozitív visszajelzés. Általában a (jó) romantikus, melankolikus filmeknek megvan az a tulajdonsága, hogy más érzelmeket hoz elő az emberből, ha vidám hangulatban nézi meg, és más emóciók alakulnak ki benne, ha éppen letargikus napokat él. Másképp éli át a filmet, ha társaságban látja, mint ha egyedül nézi meg egy zacskó popcorn társaságában. Erről a filmről is több kritikát olvastam, a megítélés a rendkívül gyengétől a klasszikusokat megszégyenítő kiválóig terjedt. Magam kétszer láttam a filmet, és nekem sem sikerült mindkétszer ugyanazt a pontszámot adnom rá, bár a saját véleményeim legalább nem álltak távol egymástól... A lényeg: nekem tetszett a film, megindító és kedves volt, de aki jobban szereti a horrort a romantikus filmeknél, annak nem ajánlom szombat estére! Papírzsebkendőket kötelező kikészíteni a fotel kartámlájára, mosolyogni Sandra Bullock grimaszain és sírni, amikor éppen arra van szükség. Véleményem szerint akit SB eddig nem győzött meg színészi képességeiről, azt ezzel a filmmel sem fogja tudni elvarázsolni, de aki korábban kedvelte a természetességét, a bájos kedvességét, a mimikáját, az a 28 nap után rajongani fog érte, mert itt tényleg minden pillanat róla szól, ő van a középpontban. Ha 80 éves lenne, akkor azt mondhatnánk, hogy ez volt a jutalomjátéka... Érdekes, hogy pár évvel ezelőtt az IMDB-n még 6.2 volt a film pontátlaga, jelenleg már négy tizeddel kevesebb, valószínűleg ez a sors vár azokra az alkotásokra, amelyekből nem lett kultfilm. A 28 nap anyagilag nem rendítette meg a filmvilágot se pro, se kontra. Az amerikai bevételek pár millióval elmaradtak a budgettől, azonban a Worldwide box office közel másfélszeres bevételt eredményezett. |
2007-05-01 09:18.42 |
A kritikák többnyire közepesen fogyasztható, ámde semmi extrát nem tartalmazó filmről beszélnek, szerintem mégis jelentős túlsúlyban van a mérleg pozitív nyelve. A Rettenthetetlennel történő összehasonlítás elkerülhetetlen, de ez gyakorlatilag minden történelmi filmre igaz lehet, ahol egy kisebbségben lévő hősi alakulat felveszi a harcot a nagyobb elnyomók ellen. A karakterek szépen kidolgozottak - és ez még akkor is igaz, ha erre a rendezőnek mindössze két órája volt -, a csatajelenetek izgalmasak és nehéz bennük hibát találni. A többek által leminősített forgatókönyv mentes a logikai bukfencektől, szépen követhető, a rendező sem próbálja meg előretolni magát, ami fontos a film élvezetéhez. Az itt-ott elejtett poénok szépen ülnek és jót tesznek a filmnek, természetesen a történelmi és háborús filmek esetében megszokott módon a romantikus elemek sem maradhatnak ki, ezek azonban szerencsére nem lépik túl a "hollywoodi álomhatárt"... Fontos megjegyezni, hogy a film második felében felbukkanó Keira Knightley elvileg 8. számú szereplőként akár jelentéktelen is lehetne, azonban megjelenése után minden megváltozik a filmben, minden jelenete "róla szól", élettel telik meg a vászon, bájossága már-már "sandrabullock-i". A nem igazán pozitív kritikák ellenére Jerry Bruckheimer ismét dörzsölheti a tenyerét, hiszen a 120 millió dolláros extra budget ellenére a film nem csak visszahozta a befektetett pénzt, hanem a 200 millió feletti box office által jelenleg minden idők 1000 legsikeresebb filmje közé tartozik. A Rotten Tomatoes kritikái gyengének minősítik a filmet, de az olvasói visszajelzések már átlagosnak, míg az IMDB már átlag felettinek, ott a 7-es osztályzatból volt a legtöbb. 80% |
2007-04-30 09:51.39 |
Amikor először hallottam a film ötletéről, ráadásul megtudtam a rendező nevét, akkor elhatároztam, hogy nem fogom megnézni... A kétségeket erősítette, hogy többször át kellett írni a forgatókönyvet, hogy egy 60 milliós budgetből mindössze C-kategóriás színészekre maradt pénz. Mégsem bántam meg, hogy előítéleteim dacára megnéztem, mert a szokásos science-fiction elemeket leszámítva egy kellemes horrort láthattam, ami valóban rendelkezett az Alien- és Predator filmekre jellemző izgalommal, feszültséggel. A színészek nem nyújtanak semmi extrát, de mivel tkp. nem ők a főszereplők, ez most kevésssé zavaró, a rendező pedig jobban teljesít korábbi filmjeihez (Katona, Kaptár) képest, és legalábbis megadta az esélyt arra, hogy Hollywoodban ne csak low-budget produkciókban vegyen részt a jövőben. És mivel a box office megközelítette a budget háromszorosát, a befejezés pedig olyan lett, amilyen, nincs kizárva a folytatás sem... Alien-, Predator- és horror-rajongóknak kötelező a film, de mindenkinek ajánlató, aki szeretne egy kellemeset borzongani valamelyik hétköznap este. A Rotten tomatoes csúnyán lehúzta a filmet, de az IMDB-n a 6-os és 7-es pontszámok a leggyakoribbak a film értékelésekor. 70% |
2006-11-05 08:48.09 |
A film címe helyesen nem "Magyar requiem", hanem "Magyar rekviem" volt az alkotók döntése alapján.
[link] |