Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Kristóf, a magánzó - Duna World, 11:30 |
A csendes amerikai - Film Mánia, 11:50 |
A Thomas Crown-ügy - Cinemax2, 11:56 |
Könyvek és szerelem - Mozi Klub, 12:15 |
Petra: Kőbe vésett történelem - M5, 12:55 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scarlett Johansson (40) |
Jamie Lee Curtis (66) |
Mark Ruffalo (57) |
Mads Mikkelsen (59) |
Mariel Hemingway (63) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
2022-es választás |
Nagy Bandó András - Vélemények |
Kéri Kitty - Vélemények |
Scarlett Johansson - Vélemények |
Mark Ruffalo - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Nincs alku |
Anthony Quinn |
2008-08-06 16:22.41 |
Szerencsésnek érzem magam, mert ez a mű elnyerte az "Életem legrosszabb filmje" kategóriát.:)
Kérlek, írj nekem egy olyan filmet, ami rosszabb szerinted. Csak, hogy kielégüljön a kíváncsiságom!:) Köszi! |
2008-07-29 10:27.58 |
Spoiler!
A film nekem Végső állomás szagú volt. A látomások, a csengőhang akár kultuszt is teremthetett volna a horror rajongók körében. Kár, hogy a rendező később úgy gondolta, beéri a sablonos klisékkel, az ál-ijesztegetésekkel. Az a végletekben gondolkodó ábrázolás, ahogy a főhősnő gyermekkorát mutatja be (ápolt külsejű anyuka, rendezett gyermekszoba, közben az előtér egy romhalmaz, és apuci meg a sonkák mellett lóg a padláson)olyan képtelenséget állít, ami nem szánakozást, hanem nevetőgörcsöt vált ki az értő nézőből, a képtelensége által. Brian halála olyan, mintha a Végső állomás egyik áldozata lenne. Taylor halála démoni jelenségnek tűnik, ami kirí a film hagyományos módszerei közül. Leann fejének bár neki megy a vonat, az arca egyáltalán nem roncsolódik el. A végső jelenet, ahogy a rosszalkodó kislány szelleme megjelenik, nekem az Átok című horrort juttatta eszembe a túlmozgásos kivitelezésével. Meglátszik, hogy a hajtás japán gyökerekből ered. A kezdő jelenetben, ahol a néger lány kimúlik -nem éppen természetes úton- a japánkert (!) tavában azt a sejtést ülteti el bennem, hogy az eredeti film megtekintésekor hajszálpontos egyezéseket fogok fellelni. A film ezért tőlem a „nézhető” osztályzatot kapja. Az alap sztori jó lehetőség lett volna, hogy valami nagy szülessen, ehelyett egy össze toldozott-foldozott filmet kapunk, ami dúskál izgi jelenetekben, de eredetiségben hiányt szenved. Az ijesztgetős, vérengzős filmek kedvelőinek, és az idegeket igénybe vevő, lélektani horrorok megvetőinek! |
2008-07-23 18:06.15 |
Nem olyan rossz!
Gyenge színészi játéknak minősíteném viszont én is azt, hogy egyáltalán színészkednek. Egy efféle "hitessük el az emberekkel, hogy ez valóság" moziban csak hátrány ez. Lehetne sokkal valóságszagúbb is. Szar, hogy az Ideglelést kell felhoznom, de ott a színészi játék tényleg a valóság és hihetőség határát súrolja! |
2008-07-23 17:54.48 |
Ennek az embernek van stílusa. Azok adnak neki Arany Málnát, akik a szerepeitől valami drámai alakítást várnak, nem pedig Rob Schneidert magát! |
2008-07-23 17:47.05 |
Szerintem gyenge volt. Nekem nagyon tetszett a maga kategóriájában a 300, főként a képi világ, ezért is fájt nagyon az, amit ez a film nyújtott. A kedvenc hibám a filmben, amikor az elején a gyerekével bunyózik a háttérben, és látszik, hogy a gyereket egy törpe alakítja, nem egy valódi gyerek.:)
Nem mérhető össze se a Ne légy barommal, se a Scary moveval, legfeljebb a késő Leslie Nielsen igénytelenkedésekkel. |
2008-07-23 17:32.08 |
Ez a sztori egy jobb megvalósítást is megérdemelt volna. A rendező próbált valami igazán keményet alkotni, egy II. M. Night Shyamalanná válni, valami olyat kreálni az ő tehetségével, amit komolyan vesznek a nézők, és ami megfagyasztja az ereikben a vért. Ennek okáért egy forrás nélküli idézettel kezdi a filmet, ami megpróbál valami nagyot mondani, ehelyett semmit se mond, szinte csak új szórendbe helyezi a zseniről és őrültről szóló népi közhelyünket. Egy 3 évesnek se új ez a gondolat!
Elkezdődik a film a fekete sminkes Serával, aki hallucinál folyton, és Angelát hivogatja a falból kirántott telefonnal. Vígan megvan a depijében. Ekkor toppan be mennydörgésre hozzá Andrew, az ingatlancég ügynöke, aki bűbájosan mosolyog még akkor is, amikor az éppen a környéken tomboló viharról és a szintúgy erre kószáló gyilkosról beszél, és aki csak a sofőrjét akarja megvárni szárazon. Az eleredő vihar miatt nem lehet kiebrudalni persze, hiszen szegény ne ázzon már meg, szóval Sera visszahívja, tojva a veszélyre. Persze a kandaló fölé helyezett puska el is dörren a színdarabban: a férfi egyre gyanúsabb. (Ki tudja mért lett hírtelen ilyen barátságtalan. Valószínűleg máshogy nem terelődne el Seraról a néző gyanúja, ezért szükséges volt ez a nevetséges, és éles peremű váltás) Mikor ki akarják rakni, már dühöng is, mintha ő volna a férj, akit ki akar rakni a közös házból az asszony. Természetesen nem elég nagy a feszültség, ha nincs még egy elem a gépben: ekkor jelenik meg John, a biztonsági cég szerelője, megjavítani a biztonsági rendszert. Persze neki is nagyon nehéz gyerekkora volt, ezért is várakozik a zuhogó esőben fél éjszakát, a Bibliát majszolva, mielőtt a színre lép. Stílszerűen ő a történet jó pasija a sebhelyével, a tetkó keresztjeivel és a borostás arcával. Persze ez a patron nem durran el, mert hősünk jóképűsége ellenére olyan félénk, akár egy kisgyerek. Vajon ki lehet a gyilkos? Az ártatlan képű ügynök, aki a lányát emlegeti egyfolytában, és dühbe gurul, ha ki akarja rakni a vendéglátója? A szerelő, aki torkig keresztény (mellesleg katolikus pap az apja, hiszen a gyóntatás csak ott szokás tudtommal, ami eleve okot adna a Vatikánnak, hogy a filmet rágalmazásért eltüntesse a föl színéről, de persze egy ekkora ostobaság nem jelent veszélyt senkire, hisz megtévesztésnek is gyenge, így a nagyhalakat kedvelő kereszténység nem is lépett rá), és idegnyugtatót szed telefonszerelés közben? Vagy Sera, a főszereplő, aki áldozatnak van feltüntetve, de a film első kockája óta, az ügyetlen, balfék rendezés következtében nyilvánvalóan a gyilkos is egyben? A nyilvánvaló beigazolódik: Andrew egyszer csak meghal, mert nem bírja a szíve a hideg kést (tudom, hogy közhelyes a poén, de alkalmazkodom a filmhez), John meg rájön a turpisságra, és ezért lekötöztetik. Innen a beszélgetés szinte csak a Biblia nyelvén szól, és kiderül, hogy bizony Sera apja is katolikus pap (lásd: fehér kolláré a galléron), aki napi 13 szor erőszakolta meg Sera-t (Ezek az amerikaiak nem tudnak leszállni a katolikus papokról végre? Márészt: Hogyan vállalhat egy katolikus pap gyereket? A film stílusából ítélve: eldugja a sufniba, és titkon nem csak el, hanem meg is!) Végül egy kis bújócskázós jelenet, jó pár „kandalló fölött a puska” rafinéria (a film egyébiránt csak olyan eszközöket tüntet fel, amit használnak is majd egyszer csak), és kész is Sera bukása, a neurotikus hős győzelme. Andrew sofőrje meg kap egy ásót, hogy teljesíthesse fuvarmegbízását. Csodálatos zárópoén, sántikáló hős (ami legfeljebb Bruce Willishez illik, de nem Marc Russellhez, aki sajnos nem játszott elég hitelesen ahhoz, hogy a nevét bárki is ismerje). Végül a gonosz -hiába egy törékeny nő, akinek egy táblát nyomtak a belei közé- még rúg néhányat, jelezvén, hogy él, és kész a második részt leforgatni, akár a Michael Myers a Haloween végén. A folytatás azonban érdeklődés hiányában -remélhetőleg- elmarad! A karakterek kidolgozatlanok. A részletek (lásd katolikus pap apuka) elvarratlanok. A sztori gyengén érthető. A színészi játék vetekszik a Barátok közt szereplőinek alakításával. A zene.. ha ez zenének nevezhető, akkor sem az! A világítás és a fényhatás talán az egyetlen, ami a filmben megütötte a tűrhető szintet. Ha teheted, ne nézd meg! |