Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A kifutópálya - Filmbox Extra HD, 05:00 |
Egy alagút Kínába - Filmbox Family, 05:00 |
A kód - Mozi+, 05:20 |
Karácsonyi álom - Film4, 05:20 |
Család csak egy van - Moziverzum, 05:35 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Kubik Anna (68) |
Sarah Polley (46) |
Michelle Forbes (60) |
Znamenák István (59) |
Sam Riley (45) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Rock zene |
Szörny a mélyből - Kérdések |
Szörny a mélyből - Vélemények |
Elvis Presley - Vélemények |
Sonic, a sündisznó 3. - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Alelnök |
David Denman |
2009-01-28 14:22.26 |
A legjobb Indiana Jones-film, kétség sem fér hozzá. Apja és fia szerepét és kapcsolatát ütősen ábrázolja Connery és Ford, a nácik pedig mindent kihoznak a tipikus, szinte gyermeteg gonosz szerepéből. Sok hihetelen fordulat, geg, szóvicc és misztikum, mely utóbbit John Williams szerintem egyik legjobb filmzenéje is erősít, továbbá a lenyűgöző tájak is. Akció, kaland, humor egészséges, szintetikus elegye, mely célját, a felhőtlen szórakoztatást el is éri. Részemről megunhatatlan! |
2009-01-28 14:08.39 |
Ez a film is bizonyította a Coen fivérek zsenialitását. Most láttam harmadszor, de számomra ez a "csaknem megunhatatlan" kategóriájába tartozik, s minél többször nézem meg, annál több újdonság, mélyen rejlő gondolat tárul fel, mely a történet alapjául szolgáló Odüsszeiára utal, vagy közvetlenül onnan származik - új kontextusba helyezve, természetesen. Az például fel sem tűnt eddig, hogy mikor hőseink először futnak össze a rádióállomásnál Peppy O'Danielékkel, a dagadt politikus fia rögtön apjáról mint Menelaosz kormányzóról beszél a tudatlan Ulyssesnek (azaz Odüsszeusznak) és társainak. Egyébként Clooney tényleg fantasztikusat alakított; különösebben nem kedvelem, általában nem díjazom sokszor tényleg csapnivaló alakításait (például Batmanként...), de ez a hajzselémániás pojáca-szerep szinte tökéletesen illett hozzá, más talán nem is tudta volna így eljátszani a hős Odüsszeusz görbe tükörképét. Mert Everett egyértelműen anti-Ulysses, bár talpraesettsége és társaival szemben megmutatkozó józansága rokon vonás klasszikus előképével. Hasonlóan elbizakodottsága és naiv kíváncsisága - ami jelentős haszonleséssel, illetve merő nagyképűséggel párosul, lásd a Big Dennel való találkozást -, sodorja veszélybe társait és természetesen saját magát. Ugyanakkor ellentmondásos optimizmus jellemzi, ami mindig továbblendíti balfogásain. Delmar és Pete egyszerű, tiszta szívű, földhözragadt fickók, ahogy a néző egyre jobban megismeri őket, el se tudja képzelni, hogyan is válhattak bűnözővé. Valójában inkább korrupt koruk áldozatai. A színek, a fényképezés, és a szinte végig szóló countryzene fantasztikusak, hű kor- és hangulatfestő elemek. Le a kalappal a készítők előtt! Ajánlom mindenkinek! |
2008-09-04 22:36.58 |
Mindkettő zseniális volt a maga nemében. Nicholson egy magát könnyedebben vevő Jokert alakít egy kevésbé súlyos filmben; Ledger figurája sötétebbre és gonoszabbra sikerült, sokkal megátalkodottabb. Utóbbinak őrültsége fanatikus anarchizmusból fakad, melynek eredete a gyermekkorba nyúlik vissza, Ledger nagyon jól ábrázolja és éli ki a lehetőségeket. Nicholson Jokere pedig a halálból visszatért mesterbűnöző még ádázabbá vált, korlátokat és félelmet már nem ismerő és mindezek következtében őrültté váló személyiségét adja elő eredeti módon. Pszichológiai esettanulmányok mesteri alakítások tálalásában. |
2008-09-04 22:21.49 |
Mindkét alakítást a színészi játék lehetőségei szerint kell figyelembe venni. Jones-nak úgy kellett eljátszania a karaktert, hogy Dent előéletét nem mutatták be, így, hiába zseniális színész, gyakorlatilag nem tudta kamatoztatni adottságainak mélységeit. Az Eckhart által eljátszott Dent-figura pedig az előélet, a hős ügyész bemutatására helyezi a hangsúlyt, így összetett jellemábrázolást láthatunk. Az sajnos nem derül ki sohasem, hogy Tommy Lee Jones milyen alakítást nyújtott volna, ha már akkor is Dent hősi előéletét szerették volna bemutatni, nem pedig egy dühöngő őrült garázdálkodását. Eckhart mindenesetre jól élt a lehetőségekkel, és a film végén inkább a hősre emlékezünk, mint a cselekményben kevesebb teret és időt kapott démoni figurára, akit szánunk, mintsem megvetünk. |