Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A tél hercege - Izaura TV, 15:30 |
Meg - Az őscápa 2: Az árok - HBO, 16:15 |
Mindenképpen talán - Filmbox Premium, 16:30 |
Mr. és Mrs. Smith - Paramount Network, 16:35 |
Könnyű nőcske - Cool TV, 16:55 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Clancy Brown (66) |
Robert Duvall (94) |
Diane Keaton (79) |
Vinnie Jones (60) |
Shea Whigham (56) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Két magányos farkas |
Taron Egerton |
2022-12-14 22:58.33 |
Ja mert amúgy én ha beijedt Pista ha nem, egyáltalán nem vagyok biztos benne hogy ha kiáll akkor alulmaradt volna JCVD-mal szemben.
Merthát értem én, hogy ahogy Sly fogalmazott, "Van Damme egyszerűen túl erős volt.", dehát az aikido egyik lényege ugye pont "az ellenfél erejének érzékelésén és elvezetésén, valamint annak szétszórásán vagy az ellenfélre való visszafordításán alapul" (ez is a wikiről), meg arról hogy megtaláljuk az ellenfél gyenge pontjait. Merthogy az nyilván JVCD-nek is volt az biztos, őt is meg lehetett volna olyan helyen ütni amitől menten összecsuklik. Gyaklag minden küzdősport ezekről a fogásokról, technikákról szól (az aikido a tetejébe különösen), ezekre tanítanak meg. És ha vki már 7 danos ebben, az azért már valszeg elég jól meg is tanulta ezeket. Szóval az ő küzdelmük amúgy akár jelképes is lett/lehetett volna, merthát ugye a karate az aikido ellen, ill. a full-kontakt világbajnoki cím, meg az a bizonyos 14-1-es mutató a 7 dannal szemben. Én tényleg nem tudom mi lett volna. Annyit valószínűsítenék, hogy nem tartott volna olyan sokáig mint azok az filmbeli végső nagy epikus fightjaik amiket az akciófilmjeik végére mások megkoreografálgattak nekik, valszeg az nyert volna aki előbb tud bevinni egy ütést, mert tekintve JVCD erejét a másik oldalon pedig Pista technikáját egy ilyen lehet nagyon gyorsan rövidre is zárta volna az egészet. |
2022-12-14 22:31.50 |
"Sly szerint kicsit megijedt"
Lehet csak nem akart JCVD-nak fájdalmat ill. sérüléseket okozni, ill. megszégyeníteni őt mások előtt :D Tudjuk hogy Pista mennyire egy érző lélek, aki nemhogy csak JCVD-t, hanem az egész világot a szívén viseli :D Amúgy (félig) komolyra fordítva, nemtom lehet az aikidoban amúgy is van egy olyan etikai kódex, ill. annak egy olyasmi pontja hogy ilyen "kinek van nagyobb pöcse", "gyere ki oszt játsszuk le" féle kakaskodásokra eleve tilos használni. Az aikido alapvetően egy abszolút védekező felfogású harcművészeti ág ("A gyakorló békés szándékú: nem támadja, nem provokálja a másikat – viszont mikor a másik váratlanul megtámadja őt, olyan szakértelemmel és kontrollal védi meg magát, hogy a támadónak nem kell meghalnia, sőt még csak súlyosan megsérülnie sem. A támadót ellenőrzése alatt tartva lehetőséget teremt a helyzet legjobb megoldására. Az aikidó célja ez utóbbi harcművészeti elv gyakorlati megvalósítása."), tehát hamár JVCD tényleg annyira bunyózni akart mert már annyira a bögyében volt a nagypofájú lófarkas félisten akkor lehet egyszerűen meg kellet volna támadnia Pistát és kész, aztán amaz vagy kivédekezte volna vagy nem. Mert ha Pista ebben az esetben is inkább elfut, az már tényleg nagyon kínos lett volna a számára (persze így is bőven necces ez az egész, mármint ez az egész sztori), és pláne nehéz lenne kimagyarázni (de azért én most csak megpróbáltam :D). Amúgy az biztos hogy JVCD-nek ezek szerint aztán volt töke, sőt a térdét verdeshette. |
2022-12-14 21:35.30 |
A Conjure One-nal eléggé megleptél, vhogy tőled nem vártam volna ilyesmit (mármint ilyen viszonylag egyszerűbbnek számító "hagyományos" elektronikus zenét). De ezek szerint nem csak a zenék lehetnek sokrétűek, hanem te is. Amúgy helyes! ;)
"Afunakwa - Rorogwela --> Deep Forest - Sweet Lullaby" Megértettem, mert utánanéztem a Rorogwela-nak is. És ma is tanultam vmit :) A Synaesthesia nagyon súlyos volt, de nagyon jólesett :) Ilyeneket (főleg) nyugodtan máskor is :) "Dead Can Dance" Én azért csak belinkelek tőlük is vmit: az Ének a Nílusról is megvolt anno? (Ez se) nem az a kapkodós fajta zene tőlük, nagyon spirituális, szóval csak szép lassan, komótosan építkezik felfele, ill. egyik szegmensből a másikba, amúgy még külön is kedvenc a 3:49-től jövő kongós-bongós rész, olyan jóleső borzongás, olyan finom spirituális (audio)csemege, egyszóval az egész "annyira zen", amire ebben a műfajban asszem már nyugodtan lehet mondani hogy a legtöbb mi adható :) Dead Can Dance - Song of the Nile https://www.youtube.com/watch?v=DpcTLni1ezs |
2022-12-14 10:33.00 |
Ha valaki látta már eredeti nyelvvel, elárulná hogy a családok egymás között is angolul beszélnek vagy olyankor a saját anyanyelvükön, tehát a vendégségbe érkező dánok dánul-e, a holland vendéglátók pedig hollandul-e? |
2022-12-13 22:47.53 |
"már a második részt sem kellett volna elkészíteni"
De-de, a 2.-at még mindenképpen el kellett volna, még hozzá a még ütemesebb, pattogósabb és az ebben már szintiszólamokkal is feldúsított, és ezek által is még jobb, még teljesebb hangzású, még inkább velőig ható introja miatt :D |
2022-12-13 22:40.03 |
Jaja, kb. Persze amíg tart a film közben néha azért csak-csak felszisszensz egy-egy durva halálnem nézése közben, viszont előtte-utána legalább uenyit mérgelődsz is az újabb és újabb logikátlanságokon és fasságokon, így ezek az érzések végül szépen ki is oltják egymást, hogy ezáltal is a végére az összes Halloween film egy tűpontosan közepes 3 csillagos filmélményként csapódjon le benned :D |
2022-12-13 22:30.29 |
A Sikoly filmek nekem is jobban tetszenek/tetszettek. Most néztem, hogy eddig az összes részének 4-est adtam (bár ezt azért így utólag mostmár kicsit túlzásnak is érzem, dehát mostmár ez van, ill. az idei rész kivételével, mivel azt még nem is láttam), ellenben még nem láttam olyan Halloween filmet, amire 3 csillagnál jobbat tudtam volna adni.
Amúgy a Sikoly filmekben még a maszk is sokkal jobb sztem, attól a híres és kétségkívül nagyon baljós, expresszionista festményből eredeztethető álarctól ténylega frász jönne rám is ha 1x vki abban elém toppanna :D |
2022-12-12 16:57.23 |
Jó, de akkor miért 3 csillag még mindig??? |
2022-12-12 01:22.31 |
Tök jó, hogy megint sikerült így egy olyan filmet a látóterembe hoznod, ami akár még érdekelne is - már ha lenne belőle magyar verzió :) :( (a zene amúgy jó, azzal semmi probléma) |
2022-12-12 01:18.28 |
"Enigma helyett"
Jó, akkor őt majd inkább én :) Mert amúgy az Enigmának sztem tényleg nem is az a legelső, legismertebb gregorian kórusos/vallásos/nők benne nagyokat sóhajtozós/erotikus imidzs állt a legjobban (ezt a fúziót én mindig is egy kicsit erőltetettnek, amolyan anyagi megfontolásból direkt a közönség kegyét kereső "erre majd tuti ráharapnak a népek" féle enyhe polgárpukkasztásnak tartottam, persze nem mondom anno a 90-es években volt hogy én is a Sadeness-re meg a Principles of Lust-ra enyelegtem, mert mintha tényleg csak erre lettek volna kitalálva), hanem azt követő album nagyon világzenés, sőt mondhatni egyenesen a Világok arca: Baraka-t megidéző hangulata, életérzése. Én úgy érzem Cretu ekkor találta meg az igazi hangját, ekkor nyert igazán helyet, célt és értelmet az a fajta nagyon sajátos, nagyon éteri hangzású, emelkedett hangulatú zenei világ, amelyet már akkor is tökélyre fejlesztett. Lásd, ill. halld, tehát ezek a dalok már a The Cross of Changes c. albumról, kezdésnek pl. erről a dalról a kommentek között vki azt írta hogy az istenek zenéje. Jó ez talán túlzás, de hogy a kis Buddháé, az biztos :) Meg tényleg, ahogy meg egy másik fogalmazott, szinte egy külön dimenzió: The Eyes Of Truth https://www.youtube.com/watch?v=b8ri14rw32c I Love You... I'll Kill You https://www.youtube.com/watch?v=958SSCqRUo8 Age Of Loneliness https://www.youtube.com/watch?v=APW_QwzGg2o Aztán a köv. album, a Le roi est mort, vive le roi! már megint nem volt ennyire jó, ennyire egységes, de azért min. a Beyond The Invisible-t csak belinkelném erről is, mert amúgy mégiscsak az Enigma egyik legjobb száma, amiben aztán tényleg bennevan az Enigma minden esszenciája, + a klipje is nagyon pofás és hangulatos, szóval tényleg úgy tökéletes az egész ahogy van: Beyond The Invisible https://www.youtube.com/watch?v=f8mMWh62XpU Ja, és amúgy elég klassz volt minden amit linkeltél, de főleg ez a Covenant féle cucc :) |
2022-12-11 23:37.04 |
Imádtam a film Bródy János - Földvár felé félúton féle alapfelütését, tehát hogy (sztem) ez az alkotás is igazából az egy adott és csak abból a hirtelen megszülető élethelyzetből adódó, de gyorsan elillanni is képes pillanatokról szól, tehát azokról, amikről akár már közben is egyből tudod, vagy legalábbis érzed, hogy ha nem nem kapod el, ha hagyod magad mellett elmenni, akkor az már lehet soha többet nem is jön vissza. Az alkotók véleményem szerint ezt a hangulatot próbálták megragadni (főleg a film 2. felében, illetve ahogy haladtunk a reggel felé, egyre inkább), és átadni nekünk filmnézőknek, véleményem szerint sikerrel.
Ami viszont ugye egy alapvető különbség a Földvár felé félúton és a Szoba Rómában között, hogy míg Bródy valóban el is szalasztotta ezt a múló pillanatot ("Otthagytam őt, és mást is, jól tudom" [link] ), itt a lányoknak legalább egy éjszakájuk volt arra, hogy egymáséi legyenek mielőtt másnap a saját rohanó életük tovasodorja őket és ezzel együtt valszeg örökre el is válassza őket egymástól. Szerencsére :) Mert hát ha ők is veszni hagyják és úgy járnak mint Bródy, akkor nincs film, ill. max egy 5-10 perces rövidfilm lehetett volna belőle. Másrészt hát igen, hetero férfiként én is vállalom és ki is mondom: ilyen ízlésesen tálalt ilyen pucér női testek, mitöbb, fazonigazított vénuszdombok szinte non-stop látványa, ilyen profi operatőri, világosító és egyéb más stáb munkával is tényleg, szószerint egy élmény volt, mintha csak vmelyik klasszikus festő klasszikus aktmunkáját láttam volna megelevenedni. Persze ettől még hogy mennyiben tekinthető ez, tehát ez a filmre jellemző folyamatos meztelenkedés a szó szoros értelmében véve FILMélménynek az persze egy jó kérdés, mindenesetre részemről mindenképpen a film vizuális értékeihez írható akkor is, mese nincs. Meg hát tényleg maguk a csajok is, főleg Natasha Yarovenko...... persze Elena Anaya sem egy csúnya nőszemély, sőt! de így, egy vásznon Yarovenkoval akkor is inkább csak egy jóféle "szomszéd csaj" benyomását kelti, mert Yarovenko viszont mint ha tényleg csak egy divatbemutatóról szökkent volna ide, annyira modellalkatú és arcú, annyira tökély az egész nő. (Amúgy csak érdekességképpen, Yarovenkot ebben a Penelope Cruz rendezte (!!!) rövidfilmben/reklámfilmben láttam először, először 0:31-nél tűnik fel benne, ő nyit ajtót: [link] Már itt eldöntöttem hogy őt még legalább 1x, valamiben még látnom kell :) Amúgy nézzétek csak végig a kisfilmet, mert lesz ám csattanó is, méghozzá nem is hinnétek hogy kivel :) ) Szóval igen, ez a fajta történet/hangulat/mondanivaló hármasfogat + Natasha Yarovenko részemről végül rendesen megtette a hatását - főleg a film végére érve, amikor már felcsendül a film nagyszerű és megkapó záródala is, a Russian Red - Loving Strangers-e https://www.youtube.com/watch?v=nHx9zM_ievU is, hogy azáltal is maradandó nyomot hagyjon bennünk a film. Mondom, nálam sikerült is. |
2022-12-11 21:16.36 |
Tudod hogy mi egy dan megszerzésének menete? Elolvastad a cikket?
Nézd, tudom én hogy civilben közel sem olyan fasza csávó a Pista mint ahogy azt szeretné elhihetni magáról, én nem is ezért bírom mint film"színészt", hanem ahogy írtam, 1xűen a korai filmjeiben ennyire bejön az általa játszott karakterek stílusa, kisugárzása, meg ahogy azokban (kamu?)verekszik. És igen, el tudom hinni hogy hantázgatott is ezt-azt a múltjával kapcs. De akkor is, 7 dant szted hogy csalt össze? Pénzzel? Vagy leszopott érte vkit? Vagy fogta magát és 1xűen megvette az ecserin? Meg szted amúgyis, mit bizonyít önmagában az hogy róla vannak ilyen lejárató videók is? Amilyen Putyin barát fasz lett vénségére, legszívesebben én is lejáratnám mostmár vmivel :D Szóval amire célozni akarok ezzel, hogy a személyisége nyilván eleve sokkal több embert irritál, mint pl. JCVD-é vagy Lungdrené (ők amennyire tudom, meglehetősen kevés felhajtás közepette élnek, nem jönnek min. félévente vmi újabb faszsággal a sajtóban, borzolni az idegeket), aminek így nyilván hamarabb lehetnek ilyen videók is az eredménye. De tudod mit? Én mindezek ellenére eskü nyitott vagyok azokra a leleplező videókra. Vagy linkeld be őket újra vagy legalább add meg hogy hanyas számú hszt/hszeket keressek vissza hozzá. Mondjuk ha nem magyar nyelvűek és felirat sincs hozzájuk akkor előre szólok nyilván erősen hatásukat fogják veszteni abban hogy (teljesen) kiábránduljak Pistából. Sőt! továbbmegyek, csak hogy még tisztább legyen: még ha értek is bennük mindent, azon még az sem fog tudni változtatni, hogy tetszenek 1997-ig a filmjei meg az azokban hozott tökös, a "fingod sincs kibe kötöttél bele, 5 mp múlva úgyis a törött kezeddel törölgetheted a véres orrodat" karakterei, ha csak kamubunyó van bennük ha nem. De még1x, hangsúlyozom, egyébként kíváncsi vagyok rájuk. Érdekel! |
2022-12-11 15:59.46 |
Egy kis olvasnivaló még ehhez:
[link] Magyarán lehet meglett volna Pistának is a legutolsó szint, 8. dan is, ha nem épp a 80-as években találták volna ki hogy azt már eleve csak japán nemzetiségű kaphatja meg (amihez mint a cikk írja, aztán évtizedekig ragaszkodtak is), meg mondjuk nem kezd el filmezni, ami után már nyilván közel sem tudott annyi időt és energiát fordítani erre az életformára, mint amennyit kellett volna. |
2022-12-11 15:41.37 |
"Ez egy majom."
Az (mint korai filmjeinek és az azokban még meglévő karizmájának fanja, amit nevezhetünk akár "Seagal jelenségnek" is, nekem is fáj hogy mivé vált, gondolok itt pl. Putyinnal való puszipajtási viszonyára, ill. nekem aztán pláne fáj), de az akkor is marhaság hogy Pista mögött nem volt valós tudás. Hidd el, azt a 7 dant ő se pusziért vagy a két szép szeméért kapta. |
2022-12-10 21:19.54 |
Korántsem egyenletes a színvonala - de hát ugye hogy is lehetne az, ha 1x ugye (majdnem) minden epizódot más és más rendezett/"animált"/és írt. Ilyenkor nyilván szinte törvényszerű, hogy lesz amelyik majd jobban megtalálja az ízlésünket, és olyan is amelyik meg kevésbé, vagy akár egyáltalán nem.
Így aztán volt benne olyan kisfilm is amelyik szinte egyáltalán nem tetszett (pl. a futós, tehát a Világrekord epizód, nekem az vhogy sehogy se jött be, se a története, se a "grafikája"), meg egy olyan is, amelyik viszont annyira betalált, szíven ütött mind a sztori ötletességével (meg azzal is persze ahova az egész végül kifutott), mind a kivitelezését tekintve hogy tényleg, utána percekig csak az államat keresgéltem (ez meg amúgy a záróepizód volt, tehát Az emberi Mátrix). A többi meg mind akkor nyilván vhol a kettő között. Bár mivel szerencsére a többi tetszési indexe is inkább utóbbihoz volt azért közelebb, ill. mert egyébként is értékelem az Animátrix alkotóinak abbéli VALÓS, jószándékú igyekezetét hogy ÉRDEMBEN is tágítani próbálja a Mátrix univerzumot, így részemről asszem teljesen reális végeredményül akkor ez a 4 csillag. Amúgy ha egyenként, kisfilmenként is lebontom a véleményem, akkor kb. ezek úgy néznek ki hogy 1. Az Osiris utolsó útja: ugye ez még nem egy olyan nagy lélegzetvételű sztori, de mivel egyébként gyönyörűen meg van csinálva, és mert az ebben történtek közvetlenül is kapcsolódnak a Mátrix filmekhez (ugye az Újratöltve elején meg is említik az Osirist, amúgy a másik ilyen, tehát amely rész közvetlen kapoccsal is rendelkezik a filmhez az még ugyebár a Kölyök története, akit a filmekben aztán Clayton Watson fog alakítani), így: 8/10 2. és 3., avagy A második reneszánsz I. rész és II. rész: mit is lehetne ezekre mondani. Hihetetlen látványosak, végre kaptunk vmit (mármint vmit=elég sokat) abból is ami a jelen és Morpheusék kora közt történt, tehát hogy hogy jutottunk, juthattunk el odáig, hogy a gépeknek már csak bioelemnek kellünk: 9/10 4. Kölyök története: ugye az egyedüli epizód amelyben Neo is szerepel. Szépen fel is van építve a cselekmény, viszont mivel a grafikája, vagyis az animációs technológiája ennek azért annyira nem nyerte el a tetszésem, így csak: 7/10 5. A Program: érzésem szerint ez nem volt azért egy olyan nagy durranás. Sőt, kicsit olyan alibi cuccnak tűnt, csak hogy meglegyen a játékidő: 5/10 6. Világrekord: erről fentebb írtam már. Ez meg aztán végképp nem, nem és nem. Alig vártam hogy vége legyen: 3/10 7. Hiba a rendszerben: ennek a sztorija nagyon adta magát (ugye még a köznyelvben is él a mai napig egy olyan kifejezés hogy "hiba van a mátrixban", amit ugye akkor mondunk, amikor vmi nagyon furcsát tapasztalunk), és jól meg is csinálták, szóval: 8/10 8. Detektívtörténet. Szeretem a Mátrix világát, és szeretem a film noirokat is. Na de hogy a kettőt együtt is? Háááát..... De mivel amúgy végülis szépen meg van rajzolva, és mivel maga a történet sem rossz, nameg mert még Trinity is szerepel benne, ezért: 7/10 9. Az emberi Mátrix. Na ez tényleg ÜBERKOLOSSZÁLIS volt. Csúcs történet (sztem tényleg nagyon ötletes volt ez a fordítsuk meg a szerepeket dolog), csúcs látványvilág (mondom: [link] [link] [link] legalábbis engem teljesen levett a lábamról ez az fajta animációs alakzat- és színorgia), vagyis: csúcs Mátrix (élet)érzés. De tényleg, számomra ez a záróepizód volt az, amely úgy éreztem teljes mértékben fel tudott nőni még az 1999-es alapfilmhez is, mert nekem végül akkora katarzist adott (és csak ez) amelyet utoljára, bő húsz éve még az első film, annak első megtekintésekor. Szóval ez, ezek után nekem nem is volt kérdés hogy: 10/10 Egyébként hatalmas respect Keanu Reevesnek és Carrie-Anne Mossnak, hogy itt is hangjukat adták a Matrix béli karaktereiknek, az ő közreműködésük is nyilvánvalóan sokat dob a mű élvezeti és egyéb más értékein is. Mert persze már van neki amúgy is, és sztem nem is kevés (hála ezért legfőbbképp az eredettörténetként funkcionáló A második reneszánsz I.-II., a Kölyök története és az imént általam leginkább felmagasztalt Az emberi Mátrix epizódoknak), igazából majdnem annyi mint a látvány terén abszolút csúcspont Újratöltvének és a szinte végig csak a jövőben játszódó, a történet szép (bár egyben persze szomorú) és kerek lezárásaként nagyszerűen helytálló Forradalmaknak, ill. 1000x, vagy nem is, inkább milliárdszor több, mint a gyalázat rossz, sokszor paródiába hajló és ezért mítosz romboló Feltámadásoknak. |
2022-12-10 19:18.38 |
Velük látom sokat jössz. De akkor ha már indusztrál, ami zenei stílust akkor feltételezem kedvelsz, a Combichrist is megvolt neked anno?
Combichrist - Get Your Body Beat https://www.youtube.com/watch?v=10dur7jhFQM Vagy volt már? Egy időben én is annyira aktív voltam itt hogy már a fene se tudja hogy miket hoztam már ide és még miket nem :) Amúgy ezt anno a hugom ismertette meg velem, ő nyomatta egy időbe nagyon őket amikor még javában bennevolt a darkos korszakában. És az első reakcióm persze az volt rá hogy kapcsold már ki ezt a szart :D És bár mai napig úgy gondolom hogy ilyen zenék sokszor tényleg mintha csak megragadtak volna vhol a valódi zenék és az ipari zajok közt félúton (:D), de napjainkban már azért látom az értékeiket is :) (pl. a hihetetlen energikusságuk, mondjuk az a baj hogy ez is pont egy olyan pozitívum ami élőben lenne a leginkább az, mert akkor érvényesülne csak igazán, magyarán egy Combichristra, egy Front Line Assembly meg a többi hasonszorű elvetemült bandára igazából 1x élőben, koncerten zúzni volna az igazi :) ) |
2022-12-09 00:07.33 |
Halloween 2 Opening Credits
https://www.youtube.com/watch?v=c4wSqqySZ8E Minden idők legjobb horrorfilm introja sztem. Csak itt is az a kár amit már az 1. résznél is írtam, tehát itt is mindezzel csak annyi gond van hogy aztán végig ez is maradt a film (főleg hangulati) csúcspontja. |
2022-12-09 00:03.39 |
Halloween Opening Credits
https://www.youtube.com/watch?v=nDvsFVAE0II Minden idők 2. legjobb horrorfilm introja sztem. (az 1. helyen nálam a 1981-es 2. részé van) Csak az a kár, hogy aztán végig ez is maradt a film (főleg hangulati) csúcspontja. |
2022-12-08 23:44.49 |
Egy kis érdekesség: Halloween (1978) Ending vs Halloween II (1981) Opening Comparison
https://www.youtube.com/watch?v=SZHaObiLlOo Amúgy én nem értem bizonyos snitteket miért forgattak újra. És ugye itt nyilván az se lehet ok mert rendező váltás volt és esetleg az első film rendezője (Carpenter) nem engedte a második film rendezőjének (Rosenthal) felhasználni filmje kópiáit, hiszen 1. eleve vannak snittek amelyek tényleg koppra uazok, 2. Carpenter ugye amúgyis a 2. film léttrejöttében is még rendesen szerepet vállalt, tehát nyilván nem volt/lett volna úgyse ilyen szívózás. De még érdekesebb pl. azok a snittek amelyek láthatóan biztosan uakkor lettek leforgatva, és mégsem egyeznek pontosan a két filmben. Ilyen pl. máris az elején ahogy Laurie elmagyarázza a gyerekeknek hogy mi a teendő. Majdnem uaz a két snitt, de azért mégsem: Laurie nem pontosan uazt mondja bennük, és pl. a bal kezét sem uott tartja bennük. De mégis, a kamera szöge, a háttér, a gyerekek és Curtis ruhája is, frizurája is annyira egyezik hogy biztos hogy egy forgatási napon lett mindkettő felvéve. De ennél pl. nyilván az van/lehet, hogy nyilván ez a snitt is többször lett felvéve, mármint úgy értem többször is nekifutottak a felvételének (amint ahogy ált. szinte filmben szinte jelenetnek), mire Carpenter elégedett lett az eredménnyel. Rosenthalnak viszont vmelyik korábbi csapó tetszett/felelt meg a leginkább (?). |
2022-12-08 23:44.27 |
Egy kis érdekesség: Halloween (1978) Ending vs Halloween II (1981) Opening Comparison
https://www.youtube.com/watch?v=SZHaObiLlOo Amúgy én nem értem bizonyos snitteket miért forgattak újra. És ugye itt nyilván az se lehet ok mert rendező váltás volt és esetleg az első film rendezője (Carpenter) nem engedte a második film rendezőjének (Rosenthal) felhasználni filmje kópiáit, hiszen 1. eleve vannak snittek amelyek tényleg koppra uazok, 2. Carpenter ugye amúgyis a 2. film léttrejöttében is még rendesen szerepet vállalt, tehát nyilván nem volt/lett volna úgyse ilyen szívózás. De még érdekesebb pl. azok a snittek amelyek láthatóan biztosan uakkor lettek leforgatva, és mégsem egyeznek pontosan a két filmben. Ilyen pl. máris az elején ahogy Laurie elmagyarázza a gyerekeknek hogy mi a teendő. Majdnem uaz a két snitt, de azért mégsem: Laurie nem pontosan uazt mondja bennük, és pl. a bal kezét sem uott tartja bennük. De mégis, a kamera szöge, a háttér, a gyerekek és Curtis ruhája is, frizurája is annyira egyezik hogy biztos hogy egy forgatási napon lett mindkettő felvéve. De ennél pl. nyilván az van/lehet, hogy nyilván ez a snitt is többször lett felvéve, mármint úgy értem többször is nekifutottak a felvételének (amint ahogy ált. szinte filmben szinte jelenetnek), mire Carpenter elégedett lett az eredménnyel. Rosenthalnak viszont vmelyik korábbi csapó tetszett/felelt meg a leginkább (?). |
2022-12-06 23:15.00 |
Nazareth - Love Hurts
https://www.youtube.com/watch?v=WUff6gpqd8s |
2022-12-06 23:13.03 |
Nazareth - Love Hurts |
2022-12-06 14:42.05 |
"Belinkelni, de nem fontos."
Akkor tudod mit, meg is teszem, meg nem is. És akkor ennek pl. mit szólsz, így jó lesz? :) [link] Amúgy nem véletlenül hagytam ki ezt a filmet. Az a prózai oka uis, hogy a kosztümös filmek vhogy sosem voltak igazán az én világom, jobban szeretem ha egy film cselekménye vagy a készítésének dátumához képesti közelmúltban/jelenben/közeli jövőben ***, vagy a távoli jövőben (--> sci-fi) játszódik. Történelmi filmek nézése közben uis gyakran merül fel bennem egy olyanfajta, a mű élvezeti értékét rontó kétely, hogy "jó-jó, de vajon mennyi köze lehet ennek az akkori valós világhoz?". Mert ezt ugye egy jelenkorban játszódó filmnél könnyű vagy legalábbis viszonylagosan könnyű/könnyebb megállapítani --> egy jövőben játszódónál persze megint nem, sőt értelemszerűen ott a legkevésbé, csak azoknál meg nyilván engedékenyebb vagyok az ilyenekre, hiszen a jövőt meg valójában még senki sem ismerheti, tehát azoknál meg 1xűen elfogadom hogy mindenképpen csak egy adott rendező/forgatókönyvíró általa lehetségesnek tartott vízióját láthatom. Mindettől függetlenül persze azért így sem állíthatom azt hogy egyetlen kosztümös/történelmi film sem tetszett még soha. Szóval 1x talán lehet ezzel A párduccal is akkor még kivételt teszek, már csak Claudia miatt is :) *** ugye ezen téma volt is egy vitám 1x Szamurájjal a Volt egyszer egy Hollywood topikjában, hogy vajon Tarantino filmje adta vissza jobban, hitelesebben a hatvanas évek végét vagy mondjuk az Éjféli cowboy. Számomra nem is lehet kérdés hogy az utóbbi az ami sokkal inkább tudta, épp annak okán mert az abban a korban is született, mert ezáltal evidens az is, hogy John Schlesingernek sokkal inkább "testközelben" is volt az a kor (ill. egész konkrétan 1969) amit filmjében is meg akar mutatni, meg akkor már nyilván az is, hogy azt ezáltal pontosabban át is tudta adni, mint Tarantino. |
2022-12-03 17:11.10 |
Kenyér, szerelem, fantázia (Pane, amore e fantasia, 1953)
[link] |
2022-12-03 17:06.22 |
Ma vettem csak észre, hogy a Kenyér, szerelem trilógia első része is hiányzik az adatlapjáról, tehát a
Kenyér, szerelem, fantázia (Pane, amore e fantasia, 1953) |
2022-12-03 16:58.59 |
"Tehetsége C.C.nek sem volt."
Na ez nekem új :D BB-nél - minden szimpátiám ellenére - még én is aláírom, hogy ami a sikereit illeti, azt a külsőjének jóval inkább köszönhette mint a színészi képességeinek. (De ezt, vagyis hogy egy filmet hogy kell vele eladni már akkor is tudta persze mindenki, a szakma és a közönség is. Őt így szerettük/szerették, már aki, persze.) Na de CC? Ő azért sztem ahhoz már túl sokszor kapott újabb és újabb lehetőségeket nevesebb rendezőktől nevesebb filmprojectekben is (Viscontival pl. 4 filmet is csinált, és ha már az első alkalommal annyira gyengén muzsikált volna a kamera előtt akkor vajon tényleg kapott volna még 3 további lehetőséget is?), mint hogy letudjuk annyival, hogy "persze, hogy hívták mindenfelé, még Halivúdba is, mert szép volt". Szép színésznőből már akkoriban is Dunát lehetett volna rekeszteni, sőt, megkockáztatom még olyanokból is, akiknek még angolja is kifogástalan volt hozzá. Szóval CC-t sztem nyugodtan tekinthetjük mondjuk akár korának Jennifer Connelly-jének is, tehát ő már inkább abba a halmazba tartozik akire többféle szerepet is rá lehet bízni mert akibe azért tehetség is szorult, tehát aki bár szépségével is biztosan emelni tudta egy-egy produkció fényét, de mindemellett attól sem kellett tartania sem a rendezőnek, sem egyetlen filmbeli partnerének sem hogy az ő neve a stáblistán szakmailag akkor is lehúzhatja az egész produkciót. |
2022-12-03 16:05.37 |
"ha ráérnél azt becsinálni"
HOGY??? |
2022-12-03 15:58.50 |
"szerintem Sophia Loren és Bridget Bardot mellett ő a harmadik tagja az örök szépségek triumvirátusának"
Nálam ez a triumvirátus picit másképp néz ki, mert nálam akkor Loren out - Lollobrigida in, +1, merthát úgyis kell egy közönségdíjas is, meg mert amúgy ugye 3 a magyar igazság és 1 a ráadás :D szóval ezért a +1 meg akkor Ornella Muti. Amúgy nincs nagy bajom Lorennel sem, term. neki is és a pályafutása iránt is minden tiszteletem. Az asszony meg a lánya pl. tetszett vele is, de azért pl. a Kenyér, szerelem trilógia kapcsán, amikor a 3. részre Lollobrigidát lecserélték őrá, azt én azért egy elég jelentős visszaesésnek éreztem, mármint legalábbis ami a film vizuális értékeit illeti :D Meg amúgy is, Loren személyisége magánemberként nekem mindig is úgymond túl dívásnak tűnt, így aztán mindig is hozzá tudtam a legkevésbé érzelmileg kötődni, ill. ezáltal sokkal kevésbé, mint a fentebb említett nagy pályatársak iránt. |
2022-12-03 15:38.02 |
Pont egyiket sem ismerem :D
(igen, most végre lesz időm végignyálazni a teljes topikot, szóval mindenki készüljön :D) |
2022-12-03 15:35.17 |
"Jane Birkin, aki a Nagyításban is szerepelt?"
Persze, ő az, de amúgy az most komoly, hogy Gainsbourg neked eddig ennyire kimaradt? Ezt márcsak azért is furcsállom, mert tudom hogy te már az idős korosztályhoz tartozol, tehát te már bőven éltél abban a korban is. És mégis, ezek szerint, a vasfüggönyön keresztül, akkoriban még a hanyatló nyugat zenei életéből ennyire semmi ne szűrődött volna át? Persze tudom én, hogy az egy szem zsötemen kívül Gainsbourg nemzetközi sikerei, ismertsége nyilván nem összevethető abból a korból mondjuk a gombafejűekével vagy a Stones-éval (és még sorolhatnám), de azért akkor is. |