Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Tad Jones csudálatos kalandjai 3D-ben - Filmbox Extra HD, 07:00 |
A menekülő egyetem - Magyar Mozi TV, 07:20 |
Augusztus Oklahomában - HBO3, 07:30 |
Vörös sivatag - Cinemax, 07:45 |
Illúzionista - Film Café, 07:50 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Alfre Woodard (72) |
Gretchen Mol (51) |
Tara Reid (49) |
Matthew Rhys (50) |
Keir O'Donnell (46) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Bíbor folyók |
Antony Penrose |
2011-10-08 14:26.17 |
Tímár Józsefnek ugyan volt egy fia - Jojo, sz.1940. -, de nem azonos Bélával.
"Nem fogott rajta az idő. Szeme úgy világított a színpadon, mint sötét éjjel az országúton hasít bele a feketeségbe egy sportautó fényszórója. Szeme megnőtt, kitágult. Összefigyelte vele magának a világot. És tudta visszasugároznia a nézőkre a begyűjtött fénysugarakat." M.G.P.(akit egyébként sosem tudtam megkedvelni, és nem azért, mert III/3-as volt.) |
2011-10-08 14:04.27 |
Gondolod, hogy az 'ADMIN'-t érdekli?
Hemzseg a hibáktól a Filmkat. Nagyjából csak magunkra számíthatunk. |
2011-10-08 14:01.42 |
Nem írtál még a GG fórumra. Szívesen látnálak (olvasnálak) ott is. |
2011-10-08 13:53.21 |
A Cleopatra-t csak elkezdte forgatni. Elvették tőle, s a nem kevésbé neves Joseph L. Mankiewiczre bízták. Ő jegyzi a filmet.
http://www.youtube.com/watch?v=h6ncMHuNxnM |
2011-10-08 09:11.46 |
Zavarba hozol, de köszönöm.
Nékem annyi emlékem nincs, mint neked, nem csak a korunk okán. |
2011-10-08 09:07.29 |
Csillogó szemére ma is emlékszem. Ó is oly fiatalon ment el.
Nyugodjék békében! |
2011-10-08 09:04.01 |
Tiflis-ben (Tbiliszi) látta meg a napvilágot. Pályáját londoni színházaknál kezdte, majd az Egyesült Államokba költözött, ahol operákat és operetteket állított színpadra, mielőtt forgatni kezdett. Első filmje a Taps (1929) volt, három évvel később ő rendezte a Dr. Jekyll és Mr. Hyde című filmet. 1933-ban készítette el leghíresebb filmjét, a Krisztina királynőt, amely Greta Garbót világhírűvé tette. Forgatott Maurice Chevalier-vel, Gary Cooperrel és Fred Astaire-rel, Marlene Dietrich-hel is. Ő rendezte a híres Cleopatra c. filmet is.
http://www.youtube.com/watch?v=NWTRNTlSxHk&feature=related Nyugodj békében Mamoo! |
2011-10-08 08:11.50 |
"... Nem tudom, igaz-e, hogy ha az ember elmegy majd innét, valahol odalent, vagy odafent megkérdezik: - Mit csináltál? Hát, ha igaz, én ezt felelem majd: - Nagyváradon voltam négy évig, Ady Endre, Juhász Gyula, Emőd Tamás, Dutka Ákos társaságában. Játszottam Sasfiókot, énekeltem Luna grófot, táncoltam operettben, játszottam drámát, tragédiát, vígjátékot, daloltam magyar nótát ("Ne hagyjátok a magyar dalt" - ezt mondta itt, a Nemzeti Színházban egyszer Blaha Lujza a feleségemnek; tudják-e, milyen szép az, hogy "Kidőlt a fa mandulástul"?). Szóval, játszottam, játszottam mindig és mindent... szeretem az embereket és boldog vagyok, mert érzem, hogy ők is szeretnek. - No, de gyerünk, mert mindjárt kezdődik a próba..."
http://www.youtube.com/watch?v=ddHFlyLjW90 Nyugodjon békében! |
2011-10-08 08:07.54 |
Az Emberek a kövek között című regényéből készült film alapján itt is megemlékezhetünk e nagyszerű, de még ma sem teljesen ismert s elfogadott írónő születésnapjáról. Még ma is szálka szemekben, ha valaki jobb oldali elkötelezettségű. (Nézze csak meg valaki Onagy Zoltán kritikáját! Szégyen! Csupa szenny, rágalom. =Bőség zavara, Irodalmi Jelen=)
Azért is, százszor is - nyugodjon békében! |
2011-10-07 16:03.40 |
Ők eléggé egymás kiegészítői.
Mindenképp időálló ikonok a film hőskorából. "Marlene Dietrich azok közé tartozik, akivel így vagy úgy mindenki találkozik egyszer életében; titkát azonban nem könnyű megfejteni. Nem volt szép, nem volt különösebben jó hangja, nem volt zseniálisan nagy színésznő és nem volt ellenállhatatlanul vonzó. Mégis mítosz lett, örök idézet filmen és színpadon. Már a pózok is: ki ülhet úgy fekete harisnyában, felhúzott lábbal egy hordón vagy lovagló ülésben egy széken, a támlára támaszkodva, hogy ne őt idézze? Annyi bizonyos – maga sem tagadja –, hogy Josef von Sternberg, első hollywoodi rendezője találta ki őt. Az önmagában is markáns, távol ülő szempár, a magas arccsont, a határozott orr, a hollywoodi fogyókúra, a comics és a rajzfilm nőalakjait ihlető karcsúság után az imázst tovább erősítette a körültekintő fényképezés és világítás, az időnként képtelen magasságba ívelő szemöldök, a félig leengedett szemhéj, s mindezt a szomorúan fátyolos hang tette beszédessé. Miközben – ahogy a színésznő panaszolta – „halálra fényképezték”, örökre bevésődött a közös emlékezetbe. Felül a kihívóan megvető pillantás, alul a kivillanó, felejthetetlen combok, először A kék angyalban, dundin és húsosan, később már karcsún – ez a hódításra váró visszautasítás izgalmasabb Garbo vértelen szépségénél, Hepburn törékeny bájánál, Bergman lágy melegségénél és még Monroe majd szétdurranó gömbölydedségénél is, mert az unott nemtörődömség és a vagány ledérség, a finom elegancia és a tüzes vitalitás, a játékos irónia és a csábos könyörtelenség ellentmondásaiból építkezik: Marlene Dietrich díva, dizőz – a nő maga." - Schauschitz Attila Engem nem ő ragadott meg. |
2011-10-07 09:06.27 |
A címek fordítása külön tudomány. Néha nincs is köze az eredetihez, a film alapján kreálnak egyet, s úgy forgalmazzák az adott országban.
Itt az eredeti: The toast of New Orleans (New Orleans-i pirítós) A németeknél: Der Fischer von Louisiana (Louisiana-i halász) Nálunk pedig: Halászlegény frakkban Nem láttam a filmet, pirítós egyáltalán szerepel benne? |
2011-10-07 08:39.15 |
Bár a mennyiség nem minőség - mégis:
30 filmet írt, csaknem 50-nek producere volt, több mint 100-ban játszott és 150-nél is többet rendezett. Talán a fontosabbak: 1955 - A király tolvaja (The King's Thief) ... rendező 1955 - A világ legszebb asszonya (La Donna Piu Bella del Mondo) ... rendező 1954 - Tucatnyi embere (Her 12 Men) ... rendező 1951 - Too Young to Kiss ... rendező 1950 - Alapok a házassághoz (Grounds for Marriage) ... rendező 1950 - Idahói hercegnő (Duchess of Idaho) ... rendező 1949 - A jó kis nyarak (In the Good Old Summertime) ... rendező 1948 - B. F. leánya (B.F.'s Daughter) ... rendező 1945 - Hétvége a Waldorf Szállóban (Weekend at the Waldorf) ... rendező 1942 - Állj cselekvésre készen! (Stand by for Action) ... producer, rendező 1941 - Ziegfeld Girl ... rendező 1940 - Talpig úriember (Pride and Prejudice) ... rendező 1940 - Mindennek a férj az oka (Third Finger, Left Hand) ... producer, rendező 1940 - Újhold (New Moon) ... producer, rendező 1937 - Orgonavirágzás (Maytime) ... rendező 1936 - A Nagy Ziegfeld (The Great Ziegfeld) ... rendező (Oscar a főszereplőnek s mint legjobb film) 1933 - A táncoló hölgy (Dancing Lady) ... rendező 1930 - The Divorcee ... producer, rendező (Oscar a főszereplőnek) [link] Nyugodjon békében! |
2011-10-07 08:04.48 |
http://www.youtube.com/watch?v=XbfCDrPYiBA&feature=related
Toscanini így jellemezte: "Az évszázad hangja". Maria Callas élete legnagyobb hibájának nevezte, hogy elszalasztotta a lehetőséget és nem énekelt együtt "a legcsodálatosabb tenor hanggal, amit valaha is hallottam". Érdekesség, hogy az operasztárok legnagyobbjai által istenített tenor életében összesen két szerepet énekelt a színpadon. http://www.youtube.com/watch?v=kJZ2XA84MPI&feature=related Nyugodjon békében! |
2011-10-06 20:22.10 |
Persze, csak nekem tűnik képtelenségnek.
"Marlene lebte immer auf der Höhe ihrer Zeit, während Garbo in den Wolken schwebte. Sie war eine merkwürdige Einzelgängerin."(Kb: 'Marlene mindig az idő szintjében élt, amíg Garbo lebegett a felhőkben. Ő furcsa magánzó volt.') Melyik filmjében láttad GG-t? |
2011-10-06 20:10.06 |
'73-tól '80-ig. |
2011-10-06 20:08.13 |
Ha valaki szüzességét megerőszakolás által veszíti el 16 évesen, az eléggé rányomja bélyegét a további életére.
Csak rövid jelenetekben lehet látni a tube-on, de látszik, hogy kiváló színésznő lehetett. |
2011-10-06 18:54.53 |
Köszönöm.
Rómeó (Sh.: Rómeó és Júlia); Ruy Blas (Hugo: A királyasszony lovagja); Zoli (Szép E.: Vőlegény); Lőrinc barát (Sh.: Rómeó és Júlia). Ennél többet nem találok. De miben láttam a Madáchban? Egyébként hol i-vel, hol pedig y-nal írják a nevét. (Garbo esetében legalább tudom, miért a Gustafsson sokféle alkalmazása.) |
2011-10-06 18:13.58 |
Az idézett cikk Börcsök Dóra filmtörténésztől való.
Köszönet érte! http://www.youtube.com/watch?v=022KTEelOBI&feature=related |
2011-10-06 17:35.02 |
"Axiomatikus hős", lévén az 1920-as évek közepétől a 30-as évek végéig a hollywoodi filmgyártás emblémája, a mozgókép dívái között a legkiemelkedőbbek egyike, aki megistenülését követően "eljutott a köznevesülés nyelvi/kulturális üdvözüléséig" (Varró Attila). Miközben mindenki által ismert bálvány, a Metro-Goldwin-Mayer vamp-variációinak újratermelője, aközben egyre ismeretlenebb magánember, a közkézen forgó imázsától meghátráló, menekülő néma "negatív". Arca a mozgókép fotogenikus természetrajzának alapigazsága - "A munkánk az emberi arccal kezdődik (...) A film alapvető eredetisége és megkülönböztető jegye az a lehetőség, hogy közel kerülhetünk az emberi archoz." (Ingmar Bergman) -, ugyanakkor vonások nélküli maszk, amely mögött nincsen senki, csak a folyamatosan újratermelt, megfejthetetlen titok. Greta Garbo megkérdőjelezhetetlen sarkigazság, belőle levezethető egész Hollywood, de nem vezethető le ő maga. Következetesen vállalt elzárkózása a publicitástól egyfelől alakjai "narratív börtönébe" zárta Garbot, másfelől nem szűnő feltételezésekre adott lehetőséget. Kiváltképp, amikor úgy döntött, visszavonja arcát a közforgalomból, és többé semmilyen szerepet nem vállal. Önreprezentációjának öt évtizedes felszámolása során Garbo egyre megfoghatatlanabb fikció lett, legenda, egy-egy kiszivárgó hírfoszlány által felfeltámasztott szerepkollekció emléke. Úgy vélhetnénk, számos idolra igaz a megállapítás, hogy miközben axiómaként élnek a köztudatban, aközben valódi személyiségük rajtakaphatatlan, Garbóhoz hasonló módon azonban senki nem védte magát a nyilvánosságtól. Így maradt ő számunkra szerepei révén Hollywood legrejtélyesebb vampja, férfiak vesztőhelye, "az erosz véglete és az intellektus szélsősége, testiség és szellem" (Király Jenő)), akiben "A fekete özönlik: és amire ihlet, mind éjszakai és mélységes."
Hozzá tenném: Garbo maga is északi és csöppet sem sekélyes. Lehet nem ismerni. De ismerni és nem szeretni, képtelenség. |
2011-10-06 16:53.59 |
Most a Magyar u. 34-ben van a J.M Színész otthon.
A Múzeumbanén is jó régen jártam. Olvasni kellene írásait. Hallottam, hogy grafomán volt. |
2011-10-06 16:40.07 |
Próbálom keresni a színházi szerepeit, de képzeld, a Színészkönyvtárban ő nem található.
Bízom benne, hogy ha Te nem is, Angéla emlékszik szerepeire. |
2011-10-06 08:57.03 |
A Madáchban talán a Pillangók szabadok-ban láttam. De lehet, hogy nem ez volt a címe. Vak fiatal embert játszott. |
2011-10-06 08:33.54 |
Az ötödik Warner testvér. A film first ladyje.
A kezdeti „szellemtelen szőke és butuska naiva" szerepkörből - kemény, független, űzött, magányos asszony alakjába bújt. Vagy 120 filmben szerepelt. 2 Oscart kapott valamint 8 és fél jelölést. Örök háborúban állt Joan Crowforddal. 4 férje, egy sereg szeretője, két adoptált s egy saját gyereke volt. Az utóbbi csalta meg.(My Mother's Keeper: A Daughter's Candid Portrait of Her Famous Mother) Egyszerre volt filmsztárt és hétköznapi nő. http://www.youtube.com/watch?v=ZCmGmVkY06Q&feature=related Nyugodjon békében! |
2011-10-05 22:35.06 |
25 éve, hogy meghalt ez a sokak által tisztelt producer.
http://www.youtube.com/watch?v=UxrYFT_TOuM&feature=related Nyugodjék békében! |
2011-10-05 19:51.50 |
Már annak is 85 éve, hogy elhunyt. Ki emlékszik ma rá. Pedig nagy szükség lenne ilyen tehetségű és ily hazaszeretetű emberekre.
Nyugodjék békében! |
2011-10-05 19:20.48 |
Jó régen láttam.
Ő aztán tudhatta, mit jelent a szovjet 'barátság'. Nekem a Tájkép, Nyírfaliget, Menyegző ugrik be. Azokat persze még régebben láttam. |
2011-10-03 22:35.45 |
A Minden eladó Wajda rekviemje Z.C.-ért, mint tudod.
Nekünk, itt Keleten ő a James Dean sok tekintetben. |
2011-10-03 20:20.01 |
Cybulski mondta róla, hogy színészi tragédiája az, hogy belül megváltozott az idők folyamán, kívül viszont nem. Érdekes észrevétel. Pláne, ha hozzá vesszük, hogy Z.C.-nál a tragédia pont fordítva volt. Vajon tudta-e? (Zbigniew fiatal korom hőse.) |
2011-10-03 19:31.45 |
A címe: Montparnasse 17. |
2011-10-03 15:39.11 |
Ez most komoly kérdés?
Az irodalmi műveket adaptálni kell filmre. Ezt teszi a forgatókönyv író. |