Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Önkívület - Film+, 08:55 |
Életem farmja - Filmbox, 09:05 |
Hidalgo - A tűz óceánja - Film Café, 09:40 |
Bugsy - Cinemax2, 10:00 |
A megfelelő ember - Magyar Mozi TV, 10:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Walter Hill (83) |
Antonio Cupo (47) |
Jemaine Clement (51) |
Sarah Shahi (45) |
Mehdi Nebbou (51) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
A méhész |
Randy Zisk |
2013-01-03 23:37.13 |
Pár átalakított Oscar-hirdetés:
[link] |
2013-01-03 23:01.36 |
A Django és a Les Mis is át fogja törni a 100 milliós határt vasárnapig. Várhatóan a Django lesz a legnagyobb bevétellel rendelkező film a "legjobb film" jelöltek között, ha a Skyfall nem tud az utolsó pillanatban befurakodni. |
2013-01-03 10:42.06 |
Amit azonnal érdemes megjegyezni, hogy itt sincs a The Master. Ha elfelejtik az operatőrök is, akkor a maradék jelöléseit is elveszítheti a film. |
2013-01-03 10:40.57 |
A látványtervezők szakszervezetének jelöltjei:
Period Film ANNA KARENINA Production Designer: Sarah Greenwood ARGO Production Designer: Sharon Seymour DJANGO UNCHAINED Production Designer: J. Michael Riva LES MISÉRABLES Production Designer: Eve Stewart LINCOLN Production Designer: Rick Carter Fantasy Film CLOUD ATLAS Production Designer: Uli Hanisch, Hugh Bateup LIFE OF PI Production Designer: David Gropman PROMETHEUS Production Designer: Arthur Max THE DARK KNIGHT RISES Production Designers: Nathan Crowley, Kevin Kavanaugh THE HOBBIT: AN UNEXPECTED JOURNEY Production Designer: Dan Hannah Contemporary Film FLIGHT Production Designer: Nelson Coates SKYFALL Production Designer: Dennis Gassner THE BEST EXOTIC MARIGOLD HOTEL Production Designer: Alan MacDonald THE IMPOSSIBLE Production Designer: Eugenio Caballero ZERO DARK THIRTY Production Designer: Jeremy Hindle |
2013-01-02 23:38.05 |
PGA jelöltek:
“Argo” (Warner Bros.) Producers: Ben Affleck, George Clooney, Grant Heslov “Beasts of the Southern Wild” (Fox Searchlight Pictures) Producers: Michael Gottwald, Dan Janvey, Josh Penn “Django Unchained” (The Weinstein Company) Producers: Reginald Hudlin, Pilar Savone, Stacey Sher “Les Misérables” (Universal Pictures) Producers: Tim Bevan & Eric Fellner, Debra Hayward, Cameron Mackintosh Life of Pi” (Fox 2000 Pictures) Producers: Ang Lee, Gil Netter, David Womark “Lincoln” (Touchstone Pictures) Producers: Kathleen Kennedy, Steven Spielberg “Moonrise Kingdom” (Focus Features) Producers: Wes Anderson & Scott Rudin, Jeremy Dawson, Steven Rales “Silver Linings Playbook” (The Weinstein Company) Producers: Bruce Cohen, Donna Gigliotti, Jonathan Gordon “Skyfall” (Columbia Pictures) Producers: Barbara Broccoli, Michael G. Wilson “Zero Dark Thirty” (Columbia Pictures) Producers: Kathryn Bigelow, Mark Boal, Megan Ellison |
2013-01-02 23:23.15 |
Perceken belül érkezik a PGA jelöltjeinek listája. |
2012-12-30 18:36.57 |
Egy újabb filmtörténeti mérföldkő: immáron hivatalosan a Skyfall lett a 14. film, aminek sikerült több mint 1 milliárd dollárt keresnie világszerte. Eddig mindössze öt film érte el ezt az álomhatárt a 3D segítsége nélkül. |
2012-12-30 17:14.24 |
A Django lehet a szezon igazi meglepetésfilmje. Nagy kérdés, hogy milyen hatással lesz az Oscar-jelölésekre, hogy a pont a szavazás megkezdése után volt a Django premierje. Lehet, hogy későn érkezett a film, vagy végül mégis túlságosan erőszakos lesz az Akadémia tagjainak. Ha túléli az első kört (magyarán megkapja a szükséges jelöléseket), és a kasszáknál folytatódik a sikerszériája, akkor még a győzelem sem elképzelhetetlen. Ismerjük a Weinstein Co., tudjuk, hogy bármiből képesek győztest faragni, és a meglepően hosszú második szavazási időszak a késői érkezők malmára hajthatja a vizet. A Django kezdetektől fogva a díjszezon egyik legnagyobb talánya, amire valószínűleg csak a szakszervezetek beszállásával fogunk választ kapni. Ha Tarantino megkapja a DGA-jelölést, és a film meglepően jól szerepel a BAFTA-nál, az már jel lehet arra, hogy valami készülődik. Persze az is benne van a pakliban, hogy végül leszerepel, mert éppen nem a legjobb időszakban érkezett. |
2012-12-30 15:00.55 |
A Django várhatóan jobban teljesít az első hétvégéjén, mint a Les Mis, ami elképesztő eredmény.
Hétvége: Django Unchained: 31 millió dollár (6 nap alatt 64 millió) Les Misérables: 27, 4 millió dollár (6 nap alatt 66,8 millió) A Django lehet Tarantino karrierjének legnagyobb sikere, főleg ha jól szerepel másfél hét múlva az Oscar-jelöléseknél, ami további löketet adhat a filmnek. |
2012-12-30 13:48.54 |
A BFCA szerint 8 jelölt lesz idén a Legjobb film kategóriában. Tavaly is ennyit mondtak, 9 lett belőle, de nagyot nem tévedhetnek.
Ha már itt tartunk, a TheWrap cikke alapján leírnám, hogyan választja ki az Akadémia a legjobb film-jelölteket. 1. kör: Ahhoz, hogy egy film jelölést szerezzen az első körben, több első helyezést kell kapnia a „mágikus” számnál. Ezt a számot úgy kapjuk meg, hogy a szavazatok számát elosztjuk 11-gyel, és a következő egész számot vesszük figyelembe. Példa: ha 200 tag szavaz, a szavazatok 1/11-ed része 18,18, tehát 19 a „mágikus” szám. Ha az 1/11-ed rész egész szám, hozzá kell adni 1-gyet. Az első körben a BFCA-nál 4 film kapott jelölést, és 30 maradt versenyben. Ahhoz, hogy egy film versenyben maradjon, legalább egy első helyezést el kell érnie. 2. kör: Az a továbbjutott film, ami legalább 10%-kal többet kap, mint amire szüksége van a jelölés eléréséhez, azon szavazatai újraszámlálódnak, amikre nincs szüksége. Példa: Ha a Lincolnnak 19 szavazat kell a jelöléshez, és 38-at kap, csak a szavazatainak az 50%-ára van szüksége. Tehát a Lincolnnak első helyezést adó szavazatok 50%-át újraszámolják és ezeket a voksokat a még versenyben lévő legmagasabb pozícióban álló film kapja. A BFCA szerint így további két film érte el a határt, és kapott jelölést. 3. kör: A versenyben maradt filmek közül (BFCA-nál 28) azok esnek ki a kör elején, akik nem érik el a szavaztok 1%-át (a 200-as példa szerint kevesebb mint 2 szavazatuk van). A BFCA-nál a 28 film közül 10 esett 1% alá. Ezen szavazatokat újraszámolják, a még versenyben lévő legmagasabb pozícióban álló film kapja. A végső számolás után a bennmaradt filmek közül azok kapnak jelölést, akik legalább a szavazatok 5%-át megszerzik. Ezt két film érte el a BFCA-nál, és így alakult ki a Top8. |
2012-12-30 12:27.25 |
Tanulság: készíts egész estés animációs filmet, mutasd be időben Amerikában, akkor van a legnagyobb esélyed jelölést szerezni. |
2012-12-30 12:24.06 |
Röviden: Mindenki egy személyre szavazhat kategóriánként, általában az általa kiválasztott 1. helyezettre, kivéve, ha az korábban jelölést szerzett, vagy kiesett a versenyből. Ilyen esetben az általa a legmagasabb pozícióba helyezett, még versenyben lévő produkció kapja a szavazatot az adott tagtól.
Ahhoz, hogy valaki jelölést szerezzen egy kategóriában, a szavazók több mint 1/6 (legjobb filmnél 1/11) részének rá kell voksolnia. Ez alapján minden kategóriában kijön egy szám, amit el kell érni a jelöléshez. A cikk feltételezte, hogy mindenki szavaz, ami persze nem igaz, de most tartsuk magunkat ehhez: Legjobb film: *5856 tag szavazhat *533 szavazat kell a jelöléshez *282 film van versenyben *1 az 56,4-hez az esélye annak, hogy valaki jelölést szerezzen Legjobb férfi/női főszereplő/mellékszereplő: *1178 tag szavazhat *197 szavazat kell a jelöléshez *kb. 7000 színész van versenyben a 4 kategóriában *1 a 225-höz az esélye annak, hogy valaki jelölést szerezzen Legjobb animációs film: *354 tag szavazhat, de mások is voksolhatnak, ha az elérhető filmek 80%-át látták *60 szavazat kell a jelöléshez *21 film van versenyben *1 a 4,2-hez az esélye annak, hogy valaki jelölést szerezzen Legjobb operatőr: *212 tag szavazhat *36 szavazat kell a jelöléshez *282 film van versenyben *1 az 56,4-hez az esélye annak, hogy valaki jelölést szerezzen Legjobb jelmeztervezés: *110 tag szavazhat *20 szavazat kell a jelöléshez *236 film van versenyben *1 a 47,2-hez az esélye annak, hogy valaki jelölést szerezzen Legjobb rendező: *371 tag szavazhat *62 szavazat kell a jelöléshez *282 film van versenyben *1 az 56,4-hez az esélye annak, hogy valaki jelölést szerezzen Legjobb dokumentumfilm: *173 tag szavazhat *29 szavazat kell a jelöléshez *126 film van versenyben *1 a 25,2-hez az esélye annak, hogy valaki jelölést szerezzen Legjobb rövid dokumentumfilm: *Itt az átlag dönt, nem az első helyezett szavazatok *31 film van versenyben *1 a 6,2-hez az esélye annak, hogy valaki jelölést szerezzen Legjobb vágás: *227 tag szavazhat *38 szavazat kell a jelöléshez *282 film van versenyben *1 az 56,4-hez az esélye annak, hogy valaki jelölést szerezzen Legjobb idegen nyelvű film: *Itt egy sokkal bonyolultabb rendszer van: az Akadémia tagjai 6 filmet, a kiválasztott szakértők 3 filmet juttatnak be a rövid listára, ahonnét kiválasztott tagok újabb szavazás során 5 filmnek adnak jelölést *71 film van versenyben *1 a 14,2-hez az esélye annak, hogy valaki jelölést szerezzen Legjobb smink: *124 tag közül azok szavazhatnak, akik részt vesznek meetingeken *egy meeting során választják ki a 7 rövidlistás filmet *a 3 végső jelöltet olyan tagok választják ki, akik részt vettek a 7 rövidlistás vetítésein Legjobb filmzene/betétdal: *231 tag szavazhat *39 szavazat kell a jelöléshez *104 film van versenyben a filmzenéért, 75 dal van versenyben a betétdalért *1 a 20,8-hez az esélye annak, hogy valaki jelölést szerezzen filmzenéért *1 a 15-höz az esélye annak, hogy valaki jelölést szerezzen betétdalért Legjobb látványtervezés: *370 tag szavazhat *62 szavazat kell a jelöléshez *260 film van versenyben *1 az 52-höz az esélye annak, hogy valaki jelölést szerezzen Legjobb élőszereplős/animációs rövidfilm: *354 tag közül azok szavazhatnak, akik részt vesznek vetítéseken és meetingeket *egy skálán osztályozzák a versenyben lévő filmeket *125 élőszereplős és 56 animációs rövidfilm van versenyben *1 a 25-höz az esélye annak, hogy valaki jelölést szerezzen élőszereplősért *1 a 11,2-hez az esélye annak, hogy valaki jelölést szerezzen animációsért Legjobb hang/hangvágás: *402 tag szavazhat *68 szavazat kell a jelöléshez *282 film van versenyben *1 az 56,4-hez az esélye annak, hogy valaki jelölést szerezzen Legjobb vizuális effektusok: *302 tag szavazhat, de csak arra 10 filmre, amit előzőleg kiválasztanak a rövidlistára *Itt sem az 1. helyezett szavazatok számítanak, hanem a rangsor Legjobb eredeti/adaptált forgatókönyv: *377 tag szavazhat (plusz olyan, más csoportba tartozó tagok, akiket korábban jelöltek forgatókönyvért) *63 szavazat kell a jelöléshez *168 eredeti, 108 adaptált forgatókönyv van versenyben *1 a 33-hoz az esélye annak, hogy valaki jelölést szerezzen eredetiért *1 a 21,6-hez az esélye annak, hogy valaki jelölést szerezzen adaptáltért |
2012-12-30 10:28.15 |
Itt egy kiváló cikk, hogyan működik az Oscar-szavazás: [link] |
2012-12-30 10:13.06 |
Meg fogsz lepődni, a kritikák alapján Spielberg teljesen háttérbe vonult a Lincolnnál, hagyta, hogy a film inkább a színészekről és a forgatókönyvről szóljon, mint az ő, munkájáról. Sokan inkább azt hozzák fel a film ellen, hogy unalmas történelmi lecke. Nagy része politikai csatározásokból áll, kevés látványos jelenettel. |
2012-12-29 18:13.24 |
Még nem döntöttem el, hogy kivárjam-e a magyar bemutatót. Nincs már messze, csak sajnos nem lehet tudni, hogy vidéken hogyan fogják terjeszteni a filmet. |
2012-12-29 14:40.02 |
Láttad a Lincolnt? :)
Egyébként ez a verseny nem arról szól, hogy ki érdemli meg a díjat, hanem arról, hogy éppen az adott pillanatban melyik film jön be a legjobban az Akadémia tagjainak. |
2012-12-29 11:47.46 |
A Django elképesztően jól szerepel a kasszáknál. Ha Weinsteinék taktikája nem sül fel, és elég tag látja a filmet időben, akkor a jelöléssel nem lehet gond. Harvey Weinsteinék egyik legnagyobb célja, hogy végre egy rendezői Oscarhoz juttassa Tarantinot, szóval minden adott egy igazi nagy kampányhoz. |
2012-12-29 11:43.09 |
A TV-s díjátadók előtt nem szabad semmit 100%-osnak venni, de szerintem Daniel Day-Lewis és Anne Hathaway sok köszönőbeszédet készíthet, mert ilyen helyzetből az esetek döntő többségében tarolást szoktunk látni januártól kezdve. A női főszereplő és a férfi mellékszereplő még nyitott, de nem lepne meg, ha azokban Lawrence és Tommy Lee Jones tarolna. A következő két hónap arról fog szólni, hogy hány kategória dől el az Oscarig. Örülhetünk, ha maradnak izgalmak a végére. |
2012-12-29 11:36.56 |
A filmkritikusoknál tarol, bár a három nagy közül csak az egyik szervezet adta oda neki a díjat. Ki venné el tőle a díjat? Washington, akinek szintén van kettő? Jackman, aki egy musicalben játszik (férfiak iszonyatosan ritkán kapnak Oscart musicalért)? Cooper, akit idáig egyáltalán nem vettek komolyan? Hawkes, vagy Phoenix, akiknek még a jelölés megszerzése is nehézségeket okozhat?
Erős mezőny, de Lewis könnyedén fog tarolni a TV-s díjátadókon, főleg úgy, hogy maga a film is nyerő pozícióban van. |
2012-12-28 10:40.16 |
Eltelt két hét, de az ünnepek miatt nem történt sok változás. Nézzük, hogy állunk két héttel az Oscar-jelölések kihirdetése előtt:
Legjobb film 1. Lincoln 2. Argo 3. Zero Dark Thirty 4. Les Misérables 5. Silver Linings Playbook 6. Life of Pi 7. Django Unchained 8. Beasts of the Southern Wild 9. Moonrise Kingdom 10. The Best Exotic Marigold Hotel Közelben van: The Master, The Impossible Korán lebecsültem az Argot, két hét elég volt hozzá, hogy ezt belássam. A ZD30 rengeteg bírálatot kap Amerikában, páran boszorkányüldözést folytatnak Bigelow ellen. A Silver Linings Playbook veszített a legtöbbet, amikor a Les Mis, és a Django jól mutatkozott be a mozikban, az SLP BO-mutatói közel sem tökéletesek, elmaradnak a Descendants-étól is. Legjobb rendező 1. Steven Spielberg (Lincoln) 2. Ben Affleck (Argo) 3. Kathryn Bigelow (Zero Dark Thirty) 4. Ang Lee (Life of Pi) 5. David O. Russell (Silver Linings Playbook) Közelben van: Quentin Tarantino, Tom Hooper, Paul Thomas Anderson Tarantino most már nagyon közel van a Top5-höz, a kérdés csak az, kit fog kiszorítani. A hírek szerint a Life of Pi kampánya nagyon csendes, a Fox nem igazán törődik a díjakkal, ami akár Lee jelölésének az elvesztését is jelentheti egy ilyen szoros versenyben. Vajon Weinsteinék képesek két rendező-jelölést megszerezni egy évben? Majd meglátjuk. A színész-kategóriákban nincs semmi változás. Nagy a pangás az ünnepek alatt, az oldalakon ugyanazokat a kérdéseket szajkózzák újra meg újra, és ez így is marad január 3-ig, amikor megjelennek a PGA jelölései. Ott dőlhet el Wallis, és a Beasts sorsa. |
2012-12-27 18:40.07 |
A Les Mis és a Django eddig elképesztő két nap után, 70-60 millió körül fogják zárni a hetet, amire még a legnagyobb rajongók sem számítottak. Ez a siker talán képes lesz Hoopert és/vagy Tarantinot belökni a Top5 rendező közé. |
2012-12-26 15:31.56 |
[link] Kiválóan nyitott a kasszáknál a Les Mis és a Django, utóbbi Tarantino karrierjének legjobb nyitánya. Azt hiszem ez ellensúlyozza a negatív kampányt mindkét film esetében. A Les Mis 10-20 évvel ezelőtt simán az Oscarért mehetett volna, szerencsére azok az idők elmúlt. |
2012-12-23 20:09.53 |
Az Amour nálam az év filmje, de nem tudom, pár Oscar-szakártő hogyan gondolhatta komolyan, hogy Haneke alkotása jól fog szerepelni az Akadémiánál. Ez nem az a film, amit az ember szívesen néz meg az ünnepekkor, vagy bármikor. |
2012-12-22 20:59.59 |
A Zero Dark Thirty nagy port kavart az USA-ban, egyeseknek nem tetszik, hogy a film semleges szemszögből közelíti meg az eseményeket, nem ítéli el nyíltan az emberkínzást. Lassan minden a ZD30 ellen szól a díjszezonban, most az Argo tűnik a Lincoln legnagyobb riválisának a versenyben, de még messze a vége... |
2012-12-20 20:04.36 |
Egy kicsit OFF:
A 2012-es filmév 8 percben: http://www.youtube.com/watch?v=M1r1tS464jE |
2012-12-18 18:49.11 |
Attól tartok a Django Oscar-esélyeinek vége, vagy legalábbis nagyon minimálisak, örülhetnek, ha megszerzik a jelölést. Komoly hatásai vannak az iskolai mészárlásnak az amerikai szórakoztatóiparban, a Django díjbemutatóját elhalasztották, a TV-s epizódokat törölnek. Ha valamikor, akkor most biztos nem fog az Akadémia egy olyan filmet pártolni, ami szórakoztatóan tálalja az erőszakot. |
2012-12-17 19:14.12 |
Hm, most már sorozatban veszti el a filmkritikus-díjakat a Zero Dark Thirty, igaz mindig más film ellen. Napról napra egyre jobban húzok afelé, hogy újra az Argot nyilvánítsam az esélyesebbnek a két thriller közül. Az Argo mellett ezer érv szól a ZD30 ellenében, amit csak azért hagytam figyelmen kívül, mert a kritikusok elkezdték nagyban díjazni az utóbbit. Ebben a külön csatában az lesz a döntő tényező, hogyan fog reagálni a közönség a ZD30-re. Ha elutasítják, akkor szerintem az Akadémia a populárisabb filmet fogja választani, hiszen eleve közelebb áll az ízléséhez. |
2012-12-15 23:57.56 |
A 7 versenyben maradt film a legjobb maszk díjért:
“Hitchcock” “The Hobbit: An Unexpected Journey” “Les Misérables” “Lincoln” “Looper” ̶ 0;Men in Black 3” “Snow White and the Huntsman” Botrány, hogy kifelejtették a Cloud Atlast. |
2012-12-14 21:12.09 |
A The Hurt Lockert jelölte a SAG, pedig kevesebb neves színész volt benne, sőt a film nagy részében mindössze a három főszereplő volt a vásznon. A Zero Dark Thirty kapcsán jó megjegyzéseket kapott Jason Clarke és Jennifer Ehle, emellett a színészgárdában is van pár ismert név, mint Joel Edgerton, James Gandolfini, Mark Strong és Kyle Chandler. Nem azt mondom, hogy ez az év legkimagaslóbb színészgárdája, de ha összevetjük a Hurt Lockerével, akkor mindenképpen győztesen jön ki. Ehhez képest nem jelölték, ami sokat elárul a Zero Dark Thirty helyzetéről. |
2012-12-14 17:30.59 |
Mindketten egész jól tippeltünk. :) |