Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Transformers Egy *Import - Angol hangot és angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Árok *Magyar szinkronnal - Import* (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Bosszú - HBO3, 08:20 |
Az éhezők viadala - Futótűz - HBO2, 08:55 |
Csak barátok - Film4, 08:55 |
Karácsonykor a harangok - Cinemax, 09:00 |
Birkanyírás 3. - Mozi+, 09:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Ujlaki Dénes (80) |
Lorenzo Lamas (67) |
Omar Sy (47) |
Rainn Wilson (59) |
Skeet Ulrich (55) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Egy álmodozó négy éjszakája |
Szőke András |
2010-08-09 11:58.22 |
És ? Előtte jó volt a magyar és az angol másodosztályban is, egy közepes szezon után már le kell ínri ?? Baromság. |
2010-08-09 11:56.12 |
Kritikám/spoileres lehet:
A Monty Python ,már-már "piszkosúl" kevés pénzből és amatőr eszközökkel készített klasszikusa. A megvalósítás miértjét nem is próbálták sohasem palástolni ,elég annyit említeni ,hogy lovak helyett kókuszdiók csatogtatása adja a lódobogás hangját ,és ezt még a film önmaga is "gyermetegnek" tartja. Az eleje nagyon idegesítőre sikeredett és bár annak is szánták, és gondolom a játékidőt ilyesmi eszközökkel is kellett nyújtaniuk, szerintem sokan gondolták "annó" ,hogy: "Szerintem hagyjuk itt a mozit." Szóval az elejét én azóta is mindíg áttekerem, de mindenkinek ajánlom ,aki először fogja majd (remélem minnél hamarabb) megtekinteni a fílmet, hogy bírja ki azokat a számomra kínos perceket, mert megéri. A történet (legalábbis így nevezném) a 10. századi Angliában játszódik ,a főhős pedig Arthur király ,aki lovagokat toboroz a Kerek asztalhoz. De a küldetése megváltozik ,mikor Isten azzal bízza meg őt ,hogy keresse meg a Szent Grált. Az utjaik során viccesebbnél viccesebb "kalandokba" botlanak, elnézést talán nem is jól fogalmaztam ,mert minden ökörséget egy másik mégnagyobb ökörség követ sorrol sorra. Iszonyatos és haláli párbeszédek jellemzik az egész fílmet. Csak néhány barom (muszály ezt a szót használnom,de jó értelemben) jelenetet említenék példának: A Fekete lovag felaprítása ,aki még kezek és lábak nélkűl is le akarja a Király lábait harapni ,tőből ,aztán találkoznak a lovagok útjuk során más lovagokkal ,akik annyira veszélyesek ,hogy bárkit képesek leszerelni a "varázsszavaikkal" (NI! xD ). Többek között van még itt boszorkány megállapítás ,"halott"szállítás ,gyílkos hídon való átjutás(vagy át nem jutás) bonyolúlt kérdésekkel és a személyes kedvencem, ami szerintem a film csúcspontja egy vérengző ,mindenre elszánt gyílkos (és brutális) NYÚL. Aki ezek után valami történelmi tanúlságot, vagy akárcsak értelmet várna a fílmtől, az sűrgősen felejtse el. Ez a (szimpla) "marháskodás" ugyanakkor mégis olyan szintű ,és könnyed ,hogy azóta legendássá lett. Az angol humor egyik legnagyszerűbb pontja máig ,a színészek azóta kúltfigurák és a csapat neve világszerte ismert lett. De azért néha nemcsak az eleje húz fel a fílmnek, hanem minden olyan rész ,ami csak a fílm játékidejét hivatott meghosszabítani (intermezzók, mai történész beszéde és hasonlók). Ettől függetlenűl egy utánozhatatlan "idiótaság" ,melyen nem fog az idő vasfoga. |
2010-08-09 10:52.44 |
2 darab csillag egy ekkora klasstikusra ?? Még az átlagost sem éri el, ez most komoly, vagy viccelsz ?? |
2010-08-09 10:51.56 |
Tim Burton az egyik legkreatívabb és legegyedibb látásmóddal bíró rendező a világon. Ezt jelen esetben a Sweeney Toddnál is ékesen bizonyította. Egy mindentől eltérő musical/thrillert készített ,mely teljesen megérdemelten megnyerte a Legjobb musicalnek járó Golden Globe-ot 2008-ban. A fílm jelmez tervezése jelölt volt, míg látványterve be is zsebelte az Oscar díjjat. Bizony London ábrázolása nem piskóta. (Erről majd később.)
Természetesen most is a kedvenc színésze volt a főszereplő ,azaz Johhny Depp ,aki iszonyatos erővel sajátította el Sweeney Todd karakterét. Jutalma egy Oscar jelölés és egy Golden Globe díj volt. Volt ,hogy a mozdulat nélküli arcán több borongás volt ,mint bármi máson, hol pedig agressziót ,máskor teljes tébolyt ábrázolt tökéletesen. Társa (a Halott mennyasszony után ismét) Helena Bonham Carter volt ,aki méltó pertene volt Deppnek és bizonyos értelemben kiegészítette a borbélyt. A film musical révén többnyire zenékből és dalokból áll, kb 80-20 % arányban mozog a fílmben a muzsika és a szöveg. A kevés beszélgetés is többnyire átvezető jelleget ölt 2 jelenet ,illetve dal között. Tim Burton ezúttal egy angol muscial történetét vitte a vászonra az ő képzelőerejével megspékelve. A sztory szerint visszatér Londonba egy borbély ,hogy bosszútáljon az őt és családját tönkretevő Turpin bírón és segítőjén. Őket Alan Rickman és Timothy Spell alakított ,mondanom semm kell kifogástalanúl. És külön piros pont Sacha Baron Cohennek is ,aki egy csaló olasz borbély szerepében színesíti a művet. Az egykori Ali G-t öröm volt dalra fakadva látni. :) A sötét és borongós Lonon ábrázolásához ahhogy észrevettem Burton visszanyújt néhány régebbi fílmjéhez ,és mintha a Batman és az Ollókezű Edward világa lett volna megidézve és továbbfejlesztve. Ehhez volt egy szintén borzalmasan hozzáértő operatőre ,Darius Wolski ,aki a Hollót is fényképezte ,most is egyedi és hangulatos képeket tárt elénk. A város zűlött , mocskos ,sötét. Ezeket a nagyszerű sötétzöld és sötétszűrke tónusokkal még mélyebbé fokozták. Már csak 1 dolog tárgyalása maradt hátra, de ez az egyik legfontosabb. Természetesen a dalokról van szó. Mivel ezt anélkűl ,hogy hallotta volna az ember ugyebár nehéz elképzelni. Azt tudom mondani ,hogy egyediek a zenék, dehát ez nagyon szubjektív dolog ,mindenki el tudja dönteni ,hogy neki bejönnek-e vagy sem. A magam részéről elégedett vagyok velük, sőt. A film első megnézésekor voltak amelyeket nem tetszettek és inkább csak mosolyogtam rajtuk, ám minnél többször láttam annál jobban megtetszett mind. Azóta úgy megszerettem a zenéit ,hogy külön is hallgatom a fílm zenei albumát. A dallamok sokszínüek ,néhányuk ismétlődik. A kedvencemet megosztanám veletek. Véleményem szerint a Depp - Rickman féle dal a legjobb. Tehát a zene profi ,dehát egy Oscar díjjas dalszerzőtől elvárható ,bár Stephen Sodheim a Sweeney Todd előtt 12 évig nem "praktizált". Nem mondom ,hogy nem hallottam már jobb filmzenéket ,de hangulatos és egyedi ez is. Visszatérve a történet jellegéhez még annyit ,hogy bár a fő szál a bosszúállás körűl forog ,mégis több szálon és karakteren halad előre ,kifejezetten jól összerakott forgatókönyvvel van dolgunk. A film ugyebár egy gyílkolászó borbélyról szól, mégis 50 percig nem ölnek meg benne senkit, ezt egy kicsit sajnáltam ,hamarabb is elkezdhette volna a "munkáját". De amikor elkezdi ,akkor aztán használja a pengéket ,a régi jó barátait dúrván. Vágják a torkokat ipari mennyiségben. Burton valósághúen és roppant véresen ábrázolja a "félresikerűlt" borotválkozásokat. A vége felé kicsit gyorsabbak az események ,de bizonyos részeket érzésem szerint túl gyorsan bemutatnak illetve lezárnak. A film befejezése zseniális, elgondolkodtató és érzelemdús egyszerre. Tehát egy igazi "rétegkúltfílmmel" van dolgunk (ha van ilyen egyáltalán). Szóval aki nem bánja ,ha egy történetet dalokkal mesélnek el ,bírja a vért és a groteszk ábrázolásokat melyeket kiválló színészek elóadásában tálalnak elé az nem fog csalódni ebben a roppant egyedi és vérbeli Tim Burton filmben. |
2010-08-09 10:49.57 |
Valamelyik rokon lepett meg vele, ha jól emlékszem. ;) |
2010-08-09 10:48.26 |
Véleményem/spoileres lehet:
Luc Besson ,a legnagyobb francia filmzseni bebizonyította ,hogy (viszonlag) kis pénzből is lehet profi akciófilmet készíteni. Az 5. Elem és a Leon a profi (többek között persze) rendezője ezúttal ,mint író és producer hozta össze a stábot ,és megbízta a többnyire operatőri munkákkal foglalkozó Pierre Morelt az Elrabolva dirigálásával. Így az A szállító első része ,az A nyakörv ,a B 13 és a Szerelem és egyéb katasztrófák után ismét együtt dolgozhattak. Tehát a fílmre szánt pénz elköltése biztos kezekben volt. A film viszont annak ellenére ,hogy francia ,nemzetközinek számít, ugyanis Franciaország mellett a film másik helyszíne az USA ,ahogy a történet központjában is egy amerikai "család" áll. Annak ellenére ,hogy a film játékideje nem éri el a másfél órát sem ,ennek ellenére nagyszerű felvezetésben van részünk. Az első 20 percben (bár van egy kisebb akció) a fő téma, hogy megismerjük a karaktereket. A forgatókönyv aprólékos és pont annyit közöl és mutat a szereplőkből amennyit kell. Az elvált szülők fasírtban vannak ,az apa feladta ügynöki karrierjét ,hogy a lánya közelében lehessen ,de természetesen még mindíg a legjobb a szakmájában. Liam Neeson érzésem szerint tökéletes választás volt a szerepre ,mivel az akciójelentek mellett színészkedni is a legmagasabb fokon tud. A történet szerint ,a lánya elutazik Párizsba az egyik bartánőjével nyaralni. Maggie Grace fiatal színésznő nagyon aranyos és szemrevaló teremtés és nem utolsó sorban nem rosz az alakítása sem. De a nyaralás már a legelején balúl sűl el ,és Kim szeme láttára rabolják el a barátnőjét, majd az apját hívja segítségért ,aki közli saját lányával ,hogy el fogják rabolni. Érdemes megnézni Liam arckifejezését miközben közli a ridek dolgokat a szeretett kincséval ,brilliáns. Majd egy igazi akár "szállóigének" is tekinthető fenyegetést és beszámolót tart az elrablónak telefonon. A mondatok olyan voltak nekem (hatalmas akciófannak) ,mint egy kisgyereknek a legfinomabb vattacukor. :) Az ex-ügynök tehát felkerekedik ,előveszi régi kapcsolatait és szerte szétszedi Párizs egyik nagy alvilági bűnszövetkezetét és csoportosulásait. A film 25 perc után szinte a végéig megalállás nélkűl pörög. De még hogy ! Neeson olyan erővel ,gyorsasággal és leleményességel írtja a gonoszokat ,hogy szinte csorgott a nyálom. Nincs számára túl sok ellenség ,vagy megoldhatatlan szituáció ,mindenre van terve és az improvizálásban is a legjobb. Természetesen minden féle akcióból kapunk amire a műfajban szükség van ,lövöldőzés mint állat, autósűldözés látványosan ,verekedés ,kínzás , szabadulás fogságból és hasonlók. És ami a film egyik legerősebb pontja ,hogy mindet nagyszerű kamerakezelésből tekinthetjük meg. Az operatőr nagyszerű munkát végzett (persze látszik ,hogy a rendező is operatőrködik általában) ,végre nem kapkodó a kép, és minden akciót maximálisan ki tudunk élvezni ,mindent látunk ,és mégis pörgős marad ,olykor a remegés bevetése is nagyszerűen hatott. A zene talán az egyedüli amire nem tudok "nagyszerű" és hasonló jelzőket adni ,mert bár amikor szól a zene akkor korrekt és szintén pörgős ,de úgy érzem néhol túl későn kapcsolódik be az események sűrűjébe. Egy-egy akciólavina kezdetén szinte csak a "környezetet" és hangeffekteket lehet hallani(persze ezek is tökéletesek) és csak utánna érkezik az egyébként azért jó kis muzsika. A látvány mindenhol megfelelő , profi és ami nagyon fontos szinte nincs is benne számítógépes effekt ,aminek én nagyon örűltem. Tehát a hangulata nagyon erős a filmnek ,amolyan régivágású "bosszút állok ,mint egy egyszemélyes hadsereg", amivel manapság nagyon ritkán találkozunk (sajnos). Nyílvánvalóan hatással volt a fílmre a reformot hozó Bourne széria és John McLane 4. "bevetése" is, kiderűl mire képes egy nyugállományos ügynök ,ha az ő lányát rabolják el. Még annyit tennék hozzá az eddig leírtakhoz ,hogy szerintem nem készűlt jobb akciófílm 2008-ban ennél ,és csak azt sajnálom ,hogy a film kicsit rövid lett ,pedig én még elnéztem volna egy darabig ezt a retro érzést keltő vérbeli akciómozit. |
2010-08-09 10:46.41 |
A kapus kellemes meglepetés, a védelembe hamarosan visszatér a 2 rutinos öreg róka, Dragó és Balog, velük a védelem teljes lesz, a középpálya erős közepesnek mondható, talán a télen egy szélső érkezése ideális lenne.
De ami égető, az egy befejező csatár lenne, mert Rósa és Heinz sem az, kár hogy Ferenczit nem tudtuk megtartani, vagy Eldinget, szóval a nyáron jól jönne még, lehetőleg egy magyar támadó (Bajzát mondjuk...) |
2010-08-09 10:27.53 |
Most gondolkodok, hogy az Oroszlánkirály nem is illik ide teljesen, mert annak nem a végén van a dráma. :D |
2010-08-09 10:25.48 |
Szerintem megint megnézem a Die Hard 4-et, idén úgy harmadjára. :D |
2010-08-09 10:24.34 |
Úgy lesz, csak jó lenne még 1 támadót venni... |
2010-08-09 10:05.45 |
Nem, nem ez a munkám, de nagyon szeretem hobbi szinten és ezért is tartok blogos filmes oldalt, de örülök, ha tetszik, köszi. |
2010-08-09 10:03.16 |
De nem ám! :) |
2010-08-08 22:21.48 |
A "forradalmár" kérésére ide is bemásolom újra a véleményem (pedig ott a honlapomon is, enyje bejnye!)
Ismét egy szuperhősős képregényadaptáció ,gondolhatnánk elsőre ,de amit Zack Snyderék letettek az asztalra az sokkal több ennél. A 300 és a Holtak Hajnala rendezője nagyon ráfeküdt a témára és 3 évig nem is készített más fílmet ,2009-et írunk és az eredmény elképesztő lett. A történet szerint egy alternatív 1985-ben járunk és egy éppen készülő atomháborút bróbálnak megakadájozni néhányan a megmaradt őrzők közzűl. A támadást egy jelképes atomóra jelzi melyen már csak "percek" maradtak a végzetes csapásig. 1985.- New York ,éjszaka ,megölnek egy komédiást ,a világ söpredékének ,társadalmának ,lelkének a paródiáját. Innentől kezdve egy Rorschach nevű ma is aktív őrző a fejébe veszi ,hogy kideríti ki áll a gyílkosság hátterében. A sztory nagyon szövevényes és szerteágazó ,szinte már nem is képregény filmbéli ,hanem krimi szerű. De nem kell aggódni ,akciót is kapunk ,méghozzá olyan látványosan ,ahogy azt Snyder fílmeiben már megszokhattuk. Különleges effektek lassítások és brilliáns fénymozgás minden mennyisében. A vizuális élmény a világ egyik legjobbja amit valaha láttam. Néha fenségesnek hat ,sokszor pedig rideg ,realisztikus és dúrva. A vér alkalmazása mindíg is közel állt Snyderhez ,most is kapunk bőven "felnőtteknek szóló jelenteket" ,erotika ,halál ,fájdalam ,mind nagyszerűen és nyersen tálalva. A színészek korrektúl alakítják karaktereiket ,Patrik Wilson kellemes meglepetést okozott a kiválló alakításával. A Rorschachot megformáló Jackie Earle Haley szintén nagyon jó ,a többiek jó átalogosak ,kivéve még valakit ,a személyes kedvencemet (bár szerintem nem vagyok vele egyedűl) ,ez pedig nem más mint a komédiás ,akit Jeffrey Dean Morgan ,bevallom eddig csak 1-2 filmből emlékeztem az arcára ,hát itt valami írtózatosan coolra vette a figurát. Pusztít ,élvez ,rombol és ami a legszörnyűbb ,hogy jól látja a világ dolgait ,és többnyire igaza van. Jelenléte rányomja a fílmre a béllyegét ,óriási hangulatot biztosít minden egyes jelenete. A film a közepén egy kicsit leűl ,ami nem feltétlen baj ,de a filozofálás -főleg Dr Manhattan elmékedései miatt ,a lassulás elkerűlhetetlen ,bár tény ,hogy a végére nemcsakhogy felpörög ,nagyszerű fordulatokat és hátborzongató meglátásokat tár elénk. És amitől a film ennyire hangulatos az nemcsak a látványnak köszönhető ,hanem annak a brozalmasan erős soundtrack-nek amelytől sokadszori hallgatásra is feláll a szőr a hátamon az érzelmektől. Csak néhány szám amelyek a kedvenceim a fílmből: Bob Dylan: The Times they are a changin , Nena: 99 luftballons ,valamint egy Valkyre feldolgozás a Budapesti szimfónikus zenekar előadásában, és még sorolhatnám a jobbnál jobb számokat. Mindent egybevéve a Watchmen a történetével ,karaktereivel(melyek közzűl sokaknak nagyszerű aranyköpéseik vannak) ,zenéivel ,látványorgiájával és sajnos néhol hosszúra nyújt elmélkedéseivel ,egy nagyszerű egésszé ált össze ,és így elhozták nekünk a 2009-es év egyik legizmosabb , legösszetetteb és legjobb filmjét. |
2010-08-08 22:17.47 |
Véleményem/spoileres lehet:
Vannak a kíváló filmek ,vannak a klasszikusok ,vannak a "év nagy slágerei" és vannak filmek ,mint jelen esetben a Harley Davidson és a Marlboro Man ,amelyek óriásit buknak ,majd évekkel később szépen lassan kúltfilmmé válnak ,hogy miért ,erre kerestem a választ. 1991-et írunk 2 "állóvizben" lévő nagy név úgy gondolja ,hogy most nagyot robbantanak ,hát bizony annyira nem jött össze ,hogy emiatt a filmjük miatt jópár évre el is ástkák magukat a nagyobb szerepektől. Pedig nagyszerű filmről beszélünk ,melynek nincs zseniális története ,a színészek teljesítménye sem Oscar jelölt kategória ,az akciók és a látvány a maga idejében sem számított kimagaslónak ,de élvezhetőek az tény. Hát akkor miért lesz egy ilyen "középszerű" filmből igazi kúltmozi ? A válasz egyértelmű: a HANGULATA miatt ,mert aki fogékony rá azt egy életen át nem ereszti. A magam példájából tudom ,hogy gyermekkorom óta a kedvenc filmjeim között tartom számon ,és ha azt kérdeznék mennyire szeretem 100%-ot adnék ,persze az irreális lenne ezért próbálok valamelyest objektív maradni ,hogy miért ? Mert a film nem mindnekinek való. A feeling amolyan jóféle 80-as évek végéről megmaradt szabadságérzetre épűl nagyon erősen. Inkább a lazább srácoknak ajánlanám ,nem az a film amelyet csajjal érdemes nézni ,mert bizony ,itt ők csak amolyan "kielégítő" eszközök. A motor(ozás) a szabadság jelképe ,persze a márka amerkiai ,ahogy a cigeretta is. Van itt utalás arra ,hogy ami más az szar ,lásd: szétlő Marlboro benne egy japán típusú motort ,mert ócska. A történet szerint Harley Davidson visszatért Las Vegasba ,hogy összejőjjön ismét a régi bandával ,majd miután kiderűlt ,hogy a bár ahol "felnőttek" hatalmas tartozásban van ,elhatározzák ,hogy Marlboro Man ,a legjobb barát segítségével a srácok kirámolnak egy "pénzszállító" kocsit ,de az nem azt szállítja ,amire ők számítottak ,hanem kőkemény drogot. Innentől elindulnak a leszámolások , menekülések , bújkálások ,bosszúk stb... A 2 főszereplő Mickey Rourke és Don Johnson közzűl számomra egyértelműen Harley tűnt erősebbnek ,látszott ,hogy élveszte amit csinál ,persze Marlboro sem lógott ki. Mellettük megfordúlnak még szebbnél szebb színésznők a filmben ,többek között Chelsea Field ,Tie Carrere és Vanessa Villiams. Bizony a lányok nem sok vizet zavarnak a filmben ,talán csak Chelsea karaktere nevezhető fontosnak. A gonoszaknál is vannak jó nevű színészek ,példáúl Tom Sizemore és Daniel Baldwin ,játékuk erős átlagosnak mondható. A rendezés sem nevezhető kiemelkedőnek ,jóféle iparos munka ,1-2 kreatív akció persze van benne ,és a látványtervezőket sem lehet lehordani, költségvetésből kihozták a maximumot. A zenék viszont abszolúte nagyszerűek ,nagyon jó feelinget adnak az amúgy is laza és "leszarós" érzéshez. A minőség tehát mindenben megfelelő ,de sehol sem kiemelkedő ,kivétel ha valaki beleéli magát és elragadja az élmény ,mert akkor nagyszerű kikapcsolódást nyújt. A laza mozdulatok ,verekedések és hatalmas beszólások ,elmélkedések ,beszélgetések ,mind mind nagyon jók. A barátság ereje és a becsület fontossága pedig valamiféle üzenettel is szolgáll a nézők elé. Imádom, és akkor mivan ? :) |
2010-08-08 22:11.52 |
Mindenki kedvenc kalóza visszatért ,nem is csoda a Gyöngy sikere után.Nagyobb költségvetés - Nagyobb kaland ?? Erre a kérdésre próbálom megadni a szubjektív válaszomat.
Tehát a Holtak kincsa szinte ott folytatódik ahol az első rész befejeződött ,de már az első képkockákból kiderűl ,hogy itt már nem minden a napsütésről és mókáról szól majd. Elizabeth menyasszonyi ruhában megtörten űl az esőben ,nagyszerű és hangulatteremtő képsorok ezek. Esküvő azonban nem jön össze ugyanis Will Turnert a Kelet-Indiai Társaság vezetője Lord Beckett elfogatja és kalózsegítés vádjával halálra ítéli. Ezután cselszövőses alkuk indúlnak ,hogy mindenki mentse magát ,szerelmét,apját vagy éppen leányát. A bonyodalom középpontjába persze mindíg valahogy Jack kerűl oda. A Fekete Gyöngy kapitányát ezúttal a Bolgyó hollandi rettegett kapitánya űldöni. Davy Jones és félig ember félig tengeri lényekké alakúlt legénysége igencsak félelmetes ellenfél, de akkor még nem is beszéltünk a hírhedt Cracenről ,melyet Davy Jones szabadít rá arra akit el akar pusztítani. Szóval mindenki menekűl valaki elől, vagy épp keres valamit ,valakit. Itt ki kell térnem a zseniális látványvilágra mellyel kiérdemelte a 2007-es Oscar ,a legjobb vizuális effektusokér járó díjjat. Az ember szája tátva marad a hajókon, a polipkalózokon, az akciókon, a dzsungelen és mindenen amit a vásznon (tv-n) lát. Verbinski továbbra is jól kézben tartotta a legénységét és profizmusa az operatőrökre és az agész stábra átragadt. Látszik rajtuk ,hogy élvezték ,hogy ismét együtt dolgozhatnak a színészekkel. Bár Barbossa, azaz Geoffry Rush csak fél perc erejéig látható a film végén ,ami nagy veszteség ,de így is itt maradt neki a Johnny Depp , Orlando Bloom , Keira Knightley főhős triumvirátus ,ami még mindíg nem rosz. És ,hogy az űrt kitöltsük, sok mellékszereplő egyre több szerepet kapott ,ami nagyon jót tett a filmnek, a 2 "béna" kalóz , Gibbs és Backett mind mind színesítik a fílmet. Külön öröm ,hogy Jack Davenport is fontos szereplővé lépett elő ,mint James Norrington. Tehát a színészi teljesítményre most sem lehet panaszunk. A látványvilág még jobb lett ,és véleményem szerint ez a kicsit sötétett (darkosabb) hangulat még egy lapáttal rátett a filmélményre. A poénok továbbra is űlnek ,hol finoman megmosolyogtatóak ,hol pedig iszonyat viccesek. A szigeten lévő kannibálosdi messze a trilógia legviccesebb jeleneteit szolgálltatják. Több az akció, kaland és izgalom is. A sok keverés nem zavaró ,inkább érdekessé teszi a cselekmény előrehaladását és felcsigázza az embert. Vajon ,hogy ússza ezt meg Jack kérdésre pedig a film vége csattanó választ ad ,ami nekem nagyon bejött, mindent meg lehet úszni ,vagy valamit mégsem ?? A zene ha lehet még nagyszerűbb ,ismerős dallamok ,frissítések és dárkos hangeffektek. Megjegyezném ,hogy itt is visszatér egy kalandos kerekes párbaj, az elsőben Jack és Will között ezúttal kettejük közzé Norrington is beszáll. Bevallom nekem ez a kedvenc kardpárbajom a 3 rész közzűl. Mint már bizonyára rájöttetek nekem ez a kedvenc részem Karib tener kalózai trilógiából. (Ha gondoljátok a kommentek közzé írjátok meg ,hogy nektek melyik a kedvencetek ,vagy ha nem étetek egyet a véleményemmel). Mindenesetre a klasszikus széria második darabja az egyik kedvenc kalandfilmemmé vált. |
2010-08-08 22:08.56 |
2003 -mat írunk , a kalózfílm ,mint olyan - halott ,aztán egy jónevű producer ,Jerry Bruckheimer úgy gondolta mégiscsak belevág egy nagy kaland elkészítésébe ,a bukás kockázata ellenére, óriásit kaszált vele ,tehát a nézők továbbra is igénylik a műfajt, ha az megfelelően van tálalva.
Bizony a profizmusra és minőségre egy szavunk sem lehet ,bizonyítja ezt egy iszonyatosan erős színészi gárda és stáb. Jelzi ezt az 5 Oscar jelölés is .Sokan elégedetlenek voltak vele ,hogy nem kapta meg érte Depp a főszereplői alkotásáért járó szobrocskát. (2004-ben egyébként Sean Penn kapta a díjjat.) A film története teljes mértékben a kreativitáson és a színészek alakítására volt formálva. A főszereplő Jack Sparrow ,egy minden hájjal megkent és elveteműlt kalózkapitány (de mégis roppant humoros és szerethető) ,csak éppen hajó nélkűl ,amit Jack ellensége Barbossa kobozott el annak reményében ,hogy felszabadítja magát és a legénységet egy régi átok alól, melyet még Will apja szórt rájuk. Will kénytelen segíteni ,mert a szerelmét Elizabethetet Barbossa elrabolta és bizony érte az életét is odaadná. Az esélyemények úgy követik egymást ,hogy tökéletes átfedésben vannak egymással. Johnny Depp nagyszerű , Orlando Bloom és Keira Knightley sem rosszak ,és van mégegy nagyágyú méghozzá a gonosz kapitány szerepében Geoffrey Rush, brilliáns. A mellékszereplők is mind mind jól játszanak ,köztük Jack Devanporttal ,a 2 szerencsétlen kalózzal ,a kormányzóval ,a részeges Gibbs-el és így tovább. A film látványa is iszonyatosan szép, a kameraállások, a felvételek ,mind - mind hiba nélküliek. A maszkok és effektek is tökéletesen, Oscar jelölés a jutalmuk. A zene "Zimmeri" behatású ,minden ízében brilliánsnak nevezhető ,kellően pörgősek ha kell ,fűlbemászó dallamokkal teli és roppant hangulatosak. A történet folyamán kiderűlt ki kit ver át ,vagy akar átverni, láthatjuk,hogy Jack minden helyzetből kivágja(beszéli) magát. A poénok sem hiányoznak elvégre ez egy erősen családi szórakoztatású Walt Disney film ,ami nagyon jót tett neki. Sok - sok emlékezetes beszólás ,komikus helyzet ,csodálatos arcjáték társúl az akciók minőségéhez. Verbinski nem feledkezik meg a legandák megfelelő bemutatásáról sem ,a Karib fílmekben a legtöbbet (az én egyik kedvenc karakterem) a Kevin McNally által megformált Gibbs tud rólluk, valamint a "béna kalózpáros" kövérebbik tagja ,többnyire ők mesnek és elmélkednek rólluk, hogy mi miért is van. A film végi harc is nagyszerűen megvan korreografálva és a befejezés is minden igényt kielégítő. Ezek után lehetett tudni ,hogy ekkora sikert folytatni kell és azóta már trióliává is bővítették(sőt újabb trilógia van készülőben), nem kell ,hozzá nagy bátorság kijelenteni, hogy klasszikus fílmeposszal gazdagodtunk ,mivel minden bizonnyal több évtized múlva is elő lehetlesz venni a polcról és sokadik megnézése után sem fog csalódást okozni. Kijelenthetjük tehát ,hogy Jack Sparrow a Karib -tenger valaha volt egyik legnagyobb (fílmes)kalózlegendájává vált. |
2010-08-08 22:00.51 |
Ó nekem a Kezdődiket is felrótták, hogy 5 év múlva írtam rólla. :D |
2010-08-08 21:59.25 |
Ír csapat, amúgy az 1:0 is jó eredmény volt, mert a pálya alkalmatlan volt a focira, gyakorlatilag vízilabdázni lehetett volna rajta max. |
2010-08-08 16:59.36 |
Azért azok nem egészen ilyenek, mint ez. :D |
2010-08-07 15:56.10 |
Azért az életben ilyen esetek nem éppen gyakoriak. :D |
2010-08-07 15:34.04 |
Mel Brooks ez előtt a kúltklasszikus előtt már több mint egy évtizede nem rendezett fílmet. Itt viszont teljesen magához ragadta az irányítást ,a már említett rendezés mellett ,szerepelt is a filmben ,a pénzbe is jócskán beleadott és természetesen íróként is tevékeny részt vállalt a műből.
Az Űrgolyhók ,a cím alapján egyből kiderűl ,hogy vígjátékkal van dolgunk ,de nem is akármilyennek , egy óriási Star Wars paródiát kapunk a készítőktől. A színészek között akad több nagy név is ,a főszereplő Bill Pullman példáúl itt kapta meg élete első fontos szerepét. De persze John Candy neve már akkor is sokat jelentett. A színészek azt hozzák amit egy ilyen stílusú moziban kell, néhol túljátszák magukat ,amivel semmi baj nincsen. Rick Moranis pedig még kifejezetten ,hogy úgy mondjam ,még túl is játszotta a dolgot,ami persze örömteli. A történet persze nem a SW lemásolása, és itt a cselekmény haladása közben másra is figyeltek, persze több fontos csomópontot azért követ ,de nem szigorúan. Lone Starrnak meg kell mentenie Vespa hercegnőt ,ebben segít neki Morzsa ,a félig kutya félig ember keverék. Útjaik során eszméletlen sok poént halmoznak fel. A film gyakorlatilag az erejétől a végig otnja magából a viccesebbnél viccesebb szituációkat ,aranykopéseket és látványvilágot. Már azon nemtudja az ember ,hogy sírjon vagy nevessen ahogy a fílm elején egy írdatlan -bazi -óriási űrhajó elzúg a képen ,és az a zene, te jó ég :D . Dark Helmet viselkedése ,öltözködése és megnyílvánulásai mind mind poénosak. Kapunk Yoghurtot is ,ami szintén zseniális ,de sok-sok SW-ból fett figurának találtak ki olyan marha klónt ,hogy hihetetlen. Aztán van itt 1000 éves sólyom helyett Sas 5-ös ,ami nagyon drúva jármű ám :) A Lucas Jedifilmje mellett azért kapunk itt más klasszikus fílmből is "újfajta" értelmezést (főleg sci/fi vonalból persze) ,kis Alien ,kis Majmok bolgyója ,mind mind színesíti a fílmet. A legnagyobb fegyvere a brutális ötletesség ,és marhaság amit elképzelni sem tudok ,hogy találhatták ki. És ami még ennél is fontossab ,hogy akárhányszor megnézi az ember a filmet úgyanúgy megszakad a röhögéstől ,ami ritka mint a fehér Zorro manapság. A zenék nagyszerűek (azért ez Jon Bon Jovi kéznyomát is dícséri ugyebár) ,ahogy a látványra sem lehet panasz. Az fényképezés is jó ,bár azért a filmből megtudhatjuk ,hogy veszély munka ez olykor :) És amit ott kalózkodásnak gondoltak 87-ben ,hogy film közbe már kinn van a kalózkópia ,az óriási ötlet ,és ha belegondoltok manapság majdnem elértük ezt a szinten, egy fílm még nem is megy moziba ,de már (ócska minőségban igaz) letölthető....dúrva nemde? Csak említés szintjén néhány szó amit ha hall valaki aki látta ezt a remekművet máris mosoly űl az arcára : kalóziílm , ipari árammal működő hajszárító , táncoló/éneklő "utas" , LEVEGŐPORSZÍVÓZÁS , bazinagy űrhajó , elképzelhetetlen sebesség , "kávéradar" , "medveöv" , sivatagátfésülés , "teleport" , BALFASZOK , Merci , dzsembomba , szüzesség jelzős robot , "megfejthetetlen" kombinációk , erő..öhmm ,akarom mondani Schwarc , busz , beszélő pizza , fénykardgabajodás .....stb , stb -és ez csak ízelítő. Aki nem ismeri ezeket ,annak sűrgősen ajánlom ,hogy pótolja ,mert talán a világ (egyik) legjobb paródiafilmjéről maradt le életében. 1 dolog biztosan garantált : a féktelen és 90 percen át (és persze utánna sem) nem múló röhögés. Műfajának alapfilmje ,kötelező darab! |
2010-08-07 15:32.09 |
Szökevény, aki a saját igazát akarja bizonyítani, mivel ártatlanul akarják elítélni. A történet nem bonyolult, viszont olyan hihetetlen és pergő forgatókönyv társul eme remek műhöz, amelyet csak a legnagyobbak esetében láthattam.
Dr. Richard Kimble karaktere igazán kiforrott, annak ellenére, hogy eleinte nem sokat tudunk róla, mindössze, hogy intelligens ember, szereti a feleségét és nagyszerű sebész, de hát ez sem kevés gondolhatnánk, viszont később fény derül rá, hogy mennyire leleményes és ha kell bármit tűrő és elviselő férfi is egyben. Harrison Ford félelmetesen jól alakította a roppant érzelem dús karakterét, minden rezdülését elhiszi a néző, sajnáltam, hogy ezért az alakításért nem kapott Oscart, dehát néha az akadémia is téved ugyebár. Nem tévedett ellenben, hogy a Samuel Gerard rendőrbírót alakító Tommy Lee Jones-nak adta a legjobb férfi epizódszereplőnek járó díjat, maximálisan megérdemelte, mivel ő (is) zseniálisan hozta a figurát. Tulajdonképpen a színészek közül mindenki jól alakított, nehéz lenne bennük hibát találni, a "félkarú-gyilkost" alakító színész, a nyomozó segédei, mind-mind kiváló és profi munkát végeztek. Igazából a profizmus ami annyira naggyá tette ezt a krimit, persze jó adag izgalommal és akcióval vegyítve. Úgyis mondhatnám, hogy (számomra) ez minden idők legjobb Krimi/Akció filmje. A fényképezés és vágás mind mint tökéletesek, a hangok és hangeffektek pedig nálam szintén Oscart kaptak volna, persze a jelölés így is megvolt, az is nagy szó ugyebár. És persze ott van James Newton Howard briliáns zenéje, ami csak tovább fokozta a film amúgy is magával ragadó hangulatát. A legnagyobb erénye a rendezőnek, hogy látszott rajta, hogy mennyire lehetetlen helyzetbe akarta hozni a menekülő, és igazságot kutató sebészt, ami annyira élethű, hogy a nézőt egy percre sem ereszti, mindig izgulunk és szurkolunk Fordnak, hogy minden helyzetet ússzon meg valahogyan. És bizony nem véletlenül használtam ezt a szót, aki látta(remélem mindenki így van vele, aki nem sürgősen pótolja) tudja miről beszélek, egy filmtörténeti klasszikus született abban a bizonyos "csatornás-zuhatagos" jelenetben, mely örökre beírta magát a "legnagyobb" jelentek sorába. De a 2 színészóriás összes találkozása élményszámba megy, ahogy az egész film is. Egyszóval kifejezve: ALAPFILM! |
2010-08-07 15:28.27 |
Az óriás világsiker után nem volt kérdéses, hogy folytassák-e a HP regények megfilmesítését. Ezúttal Harry Potterék elkezdik a második évfolyamot, és természetesen újabb titkok és rejtélyek szegélyezik az útjukat.
Chris Colombus ezúttal kevésbé a látványos tájábrázolást választotta, hanem próbálta a történetet minnél részletesebben bemutatni, ami nekem jobban bejött. A lenyűgöző látvány ugyan el is maradt, de az új operatőr érzésem szerint sokkal dinamikusabban árbázolta az akciókat és kalandokat. Ezúttal a színészek is több teret kaptak, az animált kis "gnóm manóval" való találkozásaik példáúl kifejezetten élethűnek látszottak. A kölykök most is mindenbe beleütik az orrukat, és persze a tanárok alá vannak rendelve az eseményeknek, hol segíteni próbálnak, hol akadályozni a kis szemüveges varázslótancot és barátait, akik közzűl még mindig Ron karakterét tartom a "legszerethetőbbnek", esetlen, jószívű és nem hősködik feleslegesen. A "nagy" nevek pedig most sincsenek megeröltetve, csuklóból hozzák, amit a film kér tőllük. A vágások pörgősebbek lettek, ezért kevésbé űl le a film a közepénél, mint tette azt az első részben. A zene most is jó, a díszletekre pedig szintén nem lehet panasz most sem. Ami igazából számomra kiemeli a legtöbb rész közzűl, hogy végre a film végén láthatunk egy igazi gonosz "szörny" elleni csatát, és nem csak holmi 1-2 szavas lezárást. Számomra a Titkok kamrája az egyik legelfogadhatóbb Harry Potter feldolgozás, mely sötétebb és jobb az első részénél. |
2010-08-07 15:26.22 |
Egy atom Star Wars fan írása következik!:
Szekerek az űrben ?? Eddig nem tartottam sokra, eddig... Soha nem voltam egy Star Trek rajongó, sőt igazából nem kedveltem sem a filmeket, sem a sorozatokat. Ennek ellenére nem voltak előítéleteim, de sokat sem vártam tőlle. J.J. Abrams a Mission Impossible 3. része mellett most rendezett másodjára, és a rutinszerzés jól sikerűlt. Bizony nehéz megfelelni egy ekkora névnek, mint a Star Trek, a rajongók nagyon be tudnak dúrcázni egy-egy "fúrcsa" megoldás láttan, hát érzésem szerint ezzel nekik sem lesz gondjuk. A színészek nagy része feltörekvő színészpalánta, és szerintem kifejezetten tehetségesek. Chris Pine lendületes, karakteres, és bár nem kiforott színész még, ezúttal a humoros oldala elvitte a kapitány szerepében, de aki igazán megfogott az alakításával, az az "új/fiatal" Spockot alakító srác volt, bizony első igazi nagyfilmes megmérettetésén kivállóan helytállt, látjuk még őt ebben biztos vagyok. A mellékszereplő gárdára pedig senkinek sem lehet egy szava sem, minden "nagy" név odatette magát maximálisan. Simon Pegg feltűnése jó ötlet, Bana szerintem nem is nagyon tudna rosszúl játszani, Winoma Ryder és Karl Urban alkalmazkodtak a háttérember szerepéhez, a kínai és orosz srác sem volt éppen rossz, Zoé Salanda szép és meggyőző, de aki a legfigyelemreméltóbb volt az "természetesen" Leonard Nimoy visszatérése legendás szerepébe, ebből is látszik, hogy Abrams-ék mennyire is tisztelték az eredeti alkotást és próbáltak tisztelegni is előtte, piros pont érte. A stáb teljesen profi volt, gyakorlatilag az operatőrtől, a vágókon és forgatókönyvírókon át egészen a zeneszerőig, sőt a legutolsó díszletes és látványtervező brigád is a(z) MI:3-ból lett ismét összeboronálva, közös ismertségük gyümölcsöző volt, egy akciódús film formájában. A történet kiválló, sci/fi akcióhoz képest pedig meglepően bátor és szerteágazó, kockáztattak és bejött. A zenék jók, a fényképezés szintén, a látvány pedig olykor a lenyűgöző szót is simán kiérdemli. Szépen felépített cselekmény mellett a karaktereket is nagyszerűen bemutatják és megismertetik velünk, aminek külön örűltem, ugyanis most legalább odafigyeltem erre a "mókára" is az általam favorizát Star Wars széria mellett is egy kicsit. Az akciók látványosak és sűrűek, mégsem megy az öncélúság irányában, mindennek úgy tűnik megvan a helye és ideje, és ez igaz is, kivéve 1-2 hibát kivéve, dehát ez bőven belefér. Azért a műfajából adódóan szinte azt "kell" mondani, "alapvető", hogy fellépnek "érdekes és logikátlan" dolgok is, amelyeken kicsit énis elgondolkodtam, hiába... Viszont amit hiányoltam a filmből, hogy nem volt igazi test-test elleni harc a "főgonosszal" és a nyitó ütközet zsenialitása után nem kapunk mégegy hasonló volumenű űrcsatát, de ne legyünk telhetetlenek, mert izgalomban nincs hiány egy percre sem. Ezek után azt kell mondjam, hogy én, aki gyermekkora óta Star Wars rajongónak tartom magam, ezúttal elcsábúltam a "rivális" irányába, és kissé megilletődötten mondom ki, de cseppet sem alaptalanúl: nagyszerű reboottal van dolgunk és várom a folytatást, csak így tovább!! |
2010-08-07 15:24.03 |
A Múmia 1-2 rendezője ezúttal egy igazi látványos akciófilmmel jelentkezett.
A főszereplő Channing Tatum külleme ellenére bizony nem tehetségtelen színész, igaz voltak gyengébb filmjei már, de volt olyan is amiben kivállóan alakított, név szerint a(z) A sereg nem enged című "háborús" dráma amiben igazán ízlett neki a katonáskodás. Most ismét kipróbálhatta magát eme szerepkörben, ezúttal a különleges G.I. Joe testület újdonsűlt katonájaként. Ezeket a játékfigurákat kiskoromban (főleg ovisként) nagyon szerettem, aprítottam őket rendesen, tehát vártam, hogy milyen is lesz a film változata a szuperkatonáknak. A történet bizony próbál kibújni egy kicsit a skatujából és néhány csavarral és meglepő jelenettel operálni, bevallom néhol sikerűl is neki, de azért nem kell az embernek az állát keresni a váratlan dolgok láttan, de műfajában véve korrektnek nevezhető. Kellően könnyed és poénos is a film, ebben sokat számított Marlon Wayans jelenléte, akit a Horrorra akadva szériából már jól ismerhetünk. A legtöbb pénz minden bizonnyal az effektekre mehetett el, de be kell vallanom én nem dobtam hátast tőlle, sőt voltak benne olyan jelenetek, amelyeket lassan egy számítógépes játékban is fúrcsa szemmel néztünk volna. De természetesen akadtak igazán látványosak is, el kell ismerni. A legjobbak nállam a CGI nélküli verekedések voltak, azok valami fergeteges precizitású és keménységűeknek látszottak. A színészek játéka kimerűl az ackiók "lekövetésében", néhány beszólásban és aranyköpésben. Dennis Quaid jelenléte csak amolyan promóciós jellegű, alig-alig van benne a filmben és olyankor is csak átlagos (persze önmagához képest). Sommers a kedvenc "múmiáját" és "múmiavadásászát" is belerakta a Joe moziba, tehát élvezhetjük pár jelenet erejéig Brendan Fraser és Arnold Vosloo játékát is. A látvány mellett a zene az amit néha igencsak dícsérni lehet, Alan Silverstri ismét pörgős dallamokkal operált. A fényképezést viszont ismét túl kapkodónak érzem, már a Transformersben sem tetszett Amundsen kamerarángatása, ezúttal sem jött be. Ami a filmet mégis kiemeli egy picit az átlagos listák nagyrészéből az az eszméletlen sebessége, a film elejétől a végéig robog és zúz ezerrel, nincs pihenés, nincsenek "felesleges" merengések és beszélgetések, csak kőkemény akció, ami jó dolog, csak ezáltal néhány más ,szintén fontos dologra már kevesebb idő maradt |
2010-08-07 15:20.51 |
Véleményem/spoileres lehet:
Jean-Jacques Annaud 2001-ben nagy fába vágta a fejszéjét ,és egy igazi háborús drámával megspékelt filmet akart készíteni ,melynek nemcsak a rendezője ,de a forgatókönyvírója és az egyik producere is saját maga volt. Bizony roppant "dúrva" anyagott készített az oroszországi Stálingrád városában játszódó eseményekből. Az éppen felfutóban lévő és az A tehetséges Mr. Ripley-ben nyújtott színészi teljesítményéért minden elismerést megérdemlő Jude Law-ra eset a választás ,mint főszereplő ,aki egy "hőssé" kikiáltott mesterlövészt játszik a műben. A háború bemutatása az orosz részről történik, nagyon aprólékos és nagyszabású eszközökkel. A robbanások, lövések, hanghatások, mind-mind a helyén vannak. A történet szépen fel van építve, bár én a szerelmes részeket néha kicsit többnek éreztem a kelleténél, dehát ez legyen az én hibám. A női főszereplő karakterében Rachel Weisz brillírozik ,az ilyen szerepek igazán jól állnak neki. Melletük ott van még Joseph Fiennes ,aki szintén kellemesen alakít ,és a Hruscsovot alakító Bob Hopkinsra ,valamint Ron Perlmanra sem lehetett panasz. És egy valakit szándékosan a végére tartogattam ,méghozzá az igazi nagyágyút ,aki mikor képen van mindent visz ,Ed Harris-ről van szó ,aki olyan elemi erővel adta a náci mesterlövész König őrnagyot ,hogy az embernek pislognia is alig marad ideje ,annyira megával ragadó az alakítása. A 7 év Tibetben rendezője pedig az összes színészt és látványelemet a kezében tartotta ,drámai hatások ,szex , feszűltség ,kétségbeesés ,mind tökéletes egyveleget és hangulatot ad a filmnek. A közepe felé talán kevesebb feszűltséget és némi lassulást kapunk ,de a drámai rész többnyire kárpótol minket érte. A "hős" lelkivilágának ábrázolása folyamatosan reflektorfényben van ,így nagyszerűen tudunk vele azonosúlni. A 2 klasszis shooter párbaja pedig akkár a "klasszikus" jelzőt is megkaphatja. Némi ingázás az érzelmek között persze néhol fúrcsa hatásokat eredményez ,de 'igaz történet' révén teljesen átérezhető és elgondolkodtató képekkel leszünk gazdagabbak ha megnézzük a filmet. |
2010-08-07 12:27.13 |
Véleményem/spoileres:
Alex Proyas ,aki az Én ,a Robot óta nem forgatott fílmet visszatért és elemi erővel vetette magát bele egy olyan témákat taglaló műbe, ami hozzá mindíg is közel állt. A színészi játékra nem igazán térnék ki, mert nincs benne semmi extra ,de gyengének sem mondható ,tehát erősen átlagosak a karaktereket alakító színészek és színésznők, köztük Nicholas Cage és Rose Byrne is. A film fő irányvonala a motívumokon és a nézetek különbözőségén alapszik. A Holló egykori rendezője brilliáns képsorokkal ajándékoz meg minket szinte minden egyes jelenetben. A téma komoly és roppant ellentétes gondolatokat állít egymással szembe ,a vállás és tudomány ,mint tudjuk olykor igencsak "haragszanak" egymásra, ahogy teszi azt a fílmben a Cage által megformált egyetemi tanár(+tudós) és édesapja is ,aki lelkész. A világnézetük a kapcsolatukat is megfertőzte és szinte beszélni is alig beszélnek egymással, pedig kérdem én: miért nem férhet meg egymás mellett mindkettő ? ,a válasz sajnos az lenne amit a film szintén feszeget ,mert sajnos gyarló az ember és többségében nem tud és nem is akar komprumisszumot kötni. Ha általánosságba vesszük ezért vannak a háborúk ,a tisztelet hiánya ,amit nemcsak egymásnak nem adunk meg ,hanem a minket élettel ellátó és körűlvevő környezetünknek (ha tetszik a Földnek) sem. Az ember viszont gondolkodó lény ,és mivel ezeket egy bizonyos réteg (sőt elég nagy réteg) be is tudja látni ,a kérdés csak az tesz is ellene valamit ,vagy sem. Ha eldobsz egy csokispapírt ,az semmi ? Persze ,hiszen csak egy kis papirocska ,mi baja lehetne belőlle ,ennek a bazi nagy golyónak (geoid egyébként) ? Sajnos az embereknek a hozzáállása legyen az vallálos ,vagy a tudásban "hívő" ,színes ,vagy fehér bőrű ,nő vagy férfi szinte képtelen (vagy csak nagyon nehezen hajlandó) a változtatásra ,amíg..... Nah igen és itt jön be az a dolog ,ami a fílmben elkerűlhetetlen ,azaz amíg egyszercsak tőllünk sokkal nagyobb erő (vagy mi saját magunk is akár) el nem pusztítja a mi kis kék "otthonunkat". És mivel az egyedüli ember ,aki talán megmenthetné a Földet ,Bruce Willis nem ér rá ,így sajnos az utolsó remény is oda ,jön az amire egy mai ember biztosan rávágná ,hogy az még nagyon-nagyon sokára fog bekövetkezni ,a VilágVége. Sokféle teóriája van ennek is ,vallási és tudományos egyaránt ,de fontos üzenet ,hogyha már tudod ,hogy nincs menekvés ,akkor ezek már mit se számítanak, a lényeg ,hogy próbálj megbékélni magaddal és a szeretteiddel együtt legyél ,amikor üt az utolsó óra. A filmet egy bizonyos Képlet szálai kezdik el mozgatni ,amelyeket egy kislány ír még 1959-ben és amelyet 50 évvel később a "sors" vagy a "véletlen" (döntse el mindenki maga) eljuttat valakihez ,aki képes átlátni az összefüggéseit és próbálja megakadályozni a megállíthatatlan kataszrófákat. Feleség elvesztésének kérdése, emberek haláltusájának látványa, alkoholizmus ,mind kihat Cage-re. A gyerekek kiválasztása és "megkísértése" már-már thrilleresen dark-os olykor. A dallamokat az egyik kedvenc zeneszerzőm Marco Beltrami (Die Hard 4.0) szerezte ,mondanom sem kell roppant hangulatosak. A katasztrófák látványa lenyűgöző ,a repülőgép lezuhanása (gondolom nemcsak nállam) mindent visz, tökéletesen megkomponált jelenet (szájtátós). Kisebb logikátlanságok persze akadnak (elvégre az élet nemcsak játék és mese) ,a legidegesítőbb ,hogy a mi jó öreg Nicholas-unk szinte bemászik egy jelentnél a méteres lángokba és még csak melege sem lesz ,nemhogy még a ruhája begyúlna ,vagy a bőre megégne ,ááá dehogy(!) szépen kisétál belőlle ,ahogy befelé is tette. Persze a "maradék" katasztrófák naná ,hogy mind a környékén történnek (még jó ,hogy Magyarország mindíg biztonságban van :D ) ,Manhattan pedig igazi "hálivúdi" húzás ,dehát kell a népnek valami ilyesmi is odakinn. Mindent összevetve egy roppant érdekes és elgondolkodtató filmet kapunk ,mely mögött a kikerűlhetetlen vég ,és az élet értéke mind taglalva van. A fílm végén a még "tiszta" gyerekek "Ádám és Éva a Paradicsomban" feelinget idéznek ,melyre a "titkozatos idegenek által találnak rá ,hogy ezek kik is valójában ,ismét csak nyitott kérdés (ufók, angyalok, Istenek ,vagy a jövőből jött segítők ,mindenki fantáziájára bízom. Egy dolog azonban biztos: nívós és egyáltalán nem hétköznapi élménnyel gazdagodik ,aki kedveli az ilyesfajta "agyalós" filmeket. |
2010-08-07 12:18.58 |
Jonathan Mostow 2003 után ismét rendezett és ismét egy sci/fi akciót. A Terminátor 3 -mal ellentétben itt próbálta a krimi vonal irányba is elvinni a dolgot. Ehhez megkapta Bruce Willist főszereplőnek ,aki a Die Hard 4.0 után vállalt ismét igazi címszerepet egy nagyszabású moziban. Mikor ezeket én megtudtam egyből csorogni kezdett a nyálam ,ugyanis köztudott ,hogy nekem az Armageddon főhőse a kedvenc színészem. Lássuk hogy ,ez elég volt-e.
A fílm egy fiktív jövőben játszódik, ahol az emberek nagyrésze a hasonmásán keresztűl éli az élete "érdemi" részét és szinte csak a vegetatív funkciók ellátása érdekében állnak fel a neuron székből, ahonnan a gondolatikkal képesek irányítani a gépeiket. Willis egy bizonyos Greer ügynököt játszik, aki az FBI egyik legjobb nyomozója (ez nálla az alap). A cselekményt egy kettősgyilkosság indítja el ,ami sok kérdést hagy maga után ,miután valaki képes a hasonmásán keresztül megölni a mását éppen irányító operátort ,pedig ez "elvileg" lehetetlen. A sztory tehát roppant érdekesen és izgalmasan kezdődik ,kellően felcsigázza a sci/fi-t kedvelő nézőket. Ezután egy picit leűl a fílm ,hogy egy kis nyomozgatás vegye kezdetét ,a szokásos kihalgatás a "fontos láncszemeknél" ,nagyjából ennyiből áll a dolog. A Játsz/Ma és a T3 írói azért próbálkoztak pár kisebb nagyobb fordulatot is becsempészni a műbe ,ami részben sikerűlt - részben nem, mert bár sok dolog kiszámítható ,azért a vége felé vannak benne meglepő részek is. Mindent egybevetve a történet nem nyújt semmi újat ,de legalább akciók nélkűl is leköti az embert. Bizony ,ugyanis "igazi" akcióból jóval többet várna az ember egy olyan fílmtől ,ahol Willis először robotként ,majd emberi formában mászkál egy robikkal teli világban és ráadásúl FBI űgynök is. Ehelyett feszűlt tempójú mászkálásokat és érzelmes beszélgetéseket kapunk. Igazából a jó öreg "John McLane-nek" mindkettő jól áll. Ettől függetlenűl én jóval több lövöldözést és verekedést vártam ,amiből alig kaptunk. Azt viszont el kell ismerni ,hogy a helikopteres(majd később gyalogos) és az autós űldözések roppant látványosak és izgalmasak voltak. Emelett van még néhány kisebb nagyobb mozgolódás ,olykor Greer ügynök nélkűl is. A látvány amit a világ nyújt mindenesetre szemrevaló. A fílm vágása nagyon profi ,simulékony a látványvilághoz ,melyet a nagyszerű fényképezés Oliver Wood(Ál/Arc ,Bourne trilógia)-tól tovább fokoz. A zenék ahogy illik felpörögnek az eseményeknél és langyosak maradnak a beszélgetős részeknél. A világ nagyon színes és érdekes. A forgatókönyv felépítése viszont már kevésbe ,ugyanis a fílm eleje és vége nagyon jó ,de a közepén akkora lyukak tátonganak ,hogy a férj/feleség viszony kibontakozása sem tudja összetartani. A mellékszereplők támogatása kicsit kevés a fílmben ,mert bár a Ponyvaregény után újra együtt szerepel Willis és Ving Rhames ,valamint társnak megkapja Randha Mitchell-t és feleségnek Posamund Pike-ot ,ők mégis csak langyos átlagos szinten mozognak, kivétel ezek alól a tolószékes feltalálót alakító James Cromwell ,aki a legjobb teljesítményt nyújtotta a epizódisták közzűl. És igazából ez nem elsősorban a színészek/színésznők hibája ,hanem a fílm rövidsége miatt történhetett meg, ugyanis egy ilyen elgondolkodtató és tényleg érdekes történetnek jóval több időt kellett volna adni az egyes kérdések megválaszólására és a problémák bemutatására. Itt viszont kapunk egy "alig" másfél órás rohanást egy olyan világba ,ami telis tele van ötlettel és kérdésekkel ,de a válaszokra már nem jutott idő ,valahogy ,mintha siettek volna az írók a befejezéssel ,kár érte ,ugyanis úgy érzem ha (mondjuk) 10 percnyi "hasonmás elmélkedés" és 10 percnyi "Bruce Willis-es akció" még lett volna a fílmben egy szavunk sem lehetne ,így viszont úgy érzi az ember ,hogy jó alkotással van dolga ,mely ebben a sajátos világban sok nagy ziccert kihagyott és hamar lezárúlt. Így sajnos nem sikerűlt "nagy" fílmmé válnia a Hasonmásnak és megismételni a hasonló témájú Én ,a Robot című mozi sikerét ,cserébe viszont ismét láthatjuk ,hogy Willis még mindíg kisújjból kiráz egy világ megmentést. És azért ez sem rosz dolog ám! (Főleg ,hogy vele szemben elfogúlt vagyok. :D ) |
2010-08-07 12:15.38 |
Véleményem/spoileres lehet:
Szabad egy újabb (halál)táncra ? Naná ,gondolhatnánk az első 2 rész fényében, lássuk a 3. epizód mit tartogat számunkra. Visszatértek az első rész készítői közzűl többen is, elsősorban a szellemi vezér(rendező/író) James Wong. Bizony itt már bőven akad hiba, és némi izadtságszag is előkerűlt. A színészi játék az eddigi leggyengébb ,még az a tinik által elvárt átlagos szint is messze áll sokaktól a fílmben. A történetben ismét egy végzős osztályt akar "megkaparintani" a jó öreg Halál. Már a fílm elején is érezhető ,hogy hiába tért vissza Wong a direkori székbe ,ez ígyis gyengébb lehet, mármint ami a nyitó "halállácot" illeti ,az ötlet jó ,de a technikai megvalósítás elég neccesre sikeredett. A folytatásban kapunk egy kis történeti kutatást ,ami a régi részeket idézi fel, majd ezúttal a fényképeken "kikívánkozó" halálok utáni nyomozást és megelőzést(legelábbis próbálkozást). Van néhány kreatív próbálkozás ,szóval végülis élvezhető a cselekményvezetés. Persze a legfőbb dolog ebben a részben is a különböző elhalálozások sokféle bemutatása. Többnyire sikerűlt ,de 1-2 esetében könnyen eszébe juthat az embernek ,hogy ezt már mintha láttam volna valohol ,nem véletlenűl... Amik viszont frissek ,azok nagyon sokkolóak ,brutálisak ,látványosak és feelingesek. Nekem roppantúl tetszett az összes. (A szögbelövőst tartom a legjobbnak.) Ami az esélyeket illeti ,természetesen ezúttal is a Halálra van a kisebb odds ,dehát ,mint mindíg ,most is lehet drukkolni a tiniknek, mert próbálnak a dolgok mögé látni ,hogy megúszhassák a beutalót az örök vadászmezőkre. Hogy sikerűl-e nekik, erre most is kíváncsi az ember, tehát az izgalom itt is megvan, viszont sajnos kevés egyediséget tartalmaz az előző részekhez képest. Kicsit az az érzésem ,hogy amolyan árnyéka lett a nagyszerű első és második résznek ,ettől függetlenűl ez is szórakoztató tini/horror (melyből már hiányzott egy kis plussz). |
2010-08-06 21:55.36 |
Véleményem:
Játszunk még Halál bácsi ! Szólhatott egyöntetüen a nagyszerű első rész után a felkiálltás, ugyanis nemcsak a bevételi adatok voltak erősek ,hanem a kritikai viszhang is jó volt. Így nem volt akadálya ,hogy a 'Halál" ismét akcióba lépjen. Lépett is ,de teljesen új stábbal a háta mögött, James Wongot (aki nemcsak rendezte ,de írta is az első részt) felváltotta egy neves kaszkadőrkordinátor, David R. Ellis. Első rendezése nem vallott kudarcot ,profin hozta amit elvártak tőlle. És ahol a leginkább látszott az új rendező munkája ,az a film első "halálcsapása". Mint az összes rész ,ez is egy "látomásos-hatalmas" belesettel kezdődik. Bizony ezúttal egy kolosszálisat kapunk belőlle. A látvány tökéletes, az elhalálozások sokkolóak (a farönkök becsapódásai máig az egyik kedvenc jelenetem a szériából). Az első részt követően (nanáhogy) a színészek is újak lettek ,összességében nincs velük baj, egy kellemes átlagos szinten mozogtak. A karakterek még sokszínübbek lettek, ezuttal egymást nem ismerő emberek hoz össze a sors (vagy a mi).(Bár az első réssz szereplőivel kiderűlt ,hogy valamilyen kapcsolatban azért áltak...) A központi alak most egy fiatal lány ,aki keresi a megoldást ,amely az életet jelentheti neki és a "csapatnak." A forgatókönyv most is korrekt ,próbál olyan foltokat betömni és lehetőségeket kiaknázni, amiket az első részénél még nem "lőttek le". Visszatérnek régi arcok is ,akik színésítették a filmet, Ali Larter játéka még érettebb és a közönyös karaktere kifejezetten ratett a fílm hangulatára. Visszatér még a "hullaiparban" tevékenykedő szakértő is, ami szintén felüdülést jelent. Mint már említettem a látvány nagyszerű végig, és ami a legfontosabb ebben a sorozatban, hogy a halálnemek most is kreatívak ,brutálisak és sokszor kiszámíthatatlanok is. Így tehát elmondható ,hogy az első rész által kitaposott ösvényen haladt tovább a folytatás ,és teljes egészében megfelelt az elvárásoknak. |