Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2025-02-27
A majom
Emilia Perez
Riefenstahl
Rokonszenvedés

2025-02-20
A birodalom
Mágikus állatok iskolája - Az Erdő napja
Rosszfiúk: Füllentések és alibik
Szeptember 5.
Szeretetreméltók
Szimat naplója

2025-02-13
A nyár utolsó napja
A tanár, aki a tengert ígérte
Amerika Kapitány - Szép új világ
Bridget Jones: Bolondulásig
Éjféli játszma - Mindörökké démonok
Sünvadászat

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Zöld könyv
- Paramount Network, 17:50
Egy élet
- Filmbox Premium, 18:15
Harold és a lila zsírkréta
- HBO, 18:25
Anyák napja
- Cool TV, 18:30
Kísértetház
- TV4, 18:55

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
James Hong (96)
Drew Barrymore (50)
Kyle MacLachlan (66)
Thomas Jane (56)
Julie Walters (75)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Drew Barrymore - Vélemények
2022-es választás
Rock zene
Szerednyey Béla - Vélemények
Érzéki csalódás (2001) - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Elveszve a vadonban aaaaa
Trill Beatrix aaaaa

 

Mrs. Unfamous hozzászólásai

Ugrás Mrs. Unfamous adatlapjára


Audrey Hepburn - Vélemények

2019-04-06 13:51.38
Ez a cikk jelent meg az Origón, s vált a legolvasottabbak egyikévé:

Audrey Hepburn egész életében rettegett, hogy kiderül, édesanyja szimpatizált a nácikkal
Life.hu
Life.hu
2019.04.05. 13:00

Audrey Hepburn máig ikonikus színésznő: visszafogott, elegáns stílusa pedig máig időtálló. A klasszikus szépségű Hepburn élete azonban nem volt zökkenőmentes, befutása után is volt mitől féltenie a karrierjét. A többi között ez is kiderül az életéről szóló könyvből, amelyet Robert Matzen írt.

Audrey Hepburn a saját bőrén tapasztalta meg a második világháború borzalmait, de utána is volt miért aggódnia. Fényes hollywoodi karrierjét és megítélését is féltette, méghozzá az édesanyja miatt. A színésznő mindig kitért a németeket és a nácikat érintő kérdések elől, ugyanis rettegett, hogy fény derül az anyja tettére.
Audrey Hepburn az Álom luxuskivitelben című filmbenForrás: Mokép

Audrey Hepburn Brüsszelben született, de a szüleivel együtt sok időt töltött Londonban. Ez idő alatt a színésznő édesanyja és édesapja a fasiszta Sir Oswald Mosley befolyása alá kerültek: lenyűgözte őket, ahogy Hitler is, és maga a nácizmus. Személyesen is találkoztak a diktátorral 1935-ben, aki kezet csókolt a színésznő édesanyjának. A könyv szerint Ella van Heemstrát teljesen elbűvölte a diktátor. A találkozásról még újságcikket is írt, amelyben azt ecsetelte, Hitler milyen büszke lehet a nagyszerű országa újjászületésére és a német szellem megújulására.
A mai Németország a legkellemesebb ország"
– írta a többi között. Brüsszelben azonban már nem fogadták kitörő örömmel a család nézeteit. Audrey édesanyja depressziós is lett emiatt. Ez az elutasítás pedig az egész életét végigkísérte.
Hollandiában éltek, amikor a nácik megszállták az országot, Audrey édesanyja pedig úgy vélte, hogy a túlélés legjobb módja, ha velük dolgozik. A nácik iránti szimpátiája viszont semmivé vált, amikor azok kivégezték a testvérét. Másik városba költöztek, ahol már az ellenállást próbálták támogatni: Audrey titkos balettelőadásokat tartott, így gyűjtöttek pénzt nekik. Miután vége lett a megszállásnak, Audrey Hepburn Amerikába költözött, ahol elkezdődött a karrierje, egész életében rettegett azonban, hogy fény derül a szülei nézeteire, és megbélyegzik emiatt – írja a Daily Mail.


2019-03-24 21:13.27
Ámbátor azt ígértem, hogy befejezem hozzászólásaim sorát, de mikor az kerül a szemem elé, hogy Marilyn Monroe naiva lenne, mégiscsak protestálnom kell.

Ő a szexbomba prototípusa.

Akkor hát ki a naiva?

Lexikon:

Naiva (német): fiatal női szerepkör. Természetes gondolkodású, egyszerű leányalak, mely a 18. sz.-i polgári dráma kialakulásakor került a szerepek rendjébe. Előbb megkülönböztették naiv és naiv-szentimentális – drámai szende – szereptípusát, de később a szerepkör a 19. sz.-i polgári szomorújátékokban egységesült. A 19. sz. végén a vígjátéki naiva szerepköre a naiva-primadonna, ill. az operett-szubrett típusába olvadt. Pl. Melinda (Katona J.: Bánk bán); Tünde (Vörösmarty M.: Csongor és Tünde); Máli (Kisfaludy K.: A kérők); Mariska (Szigligeti E.: Liliomfi).

Körülnéztem a neten, s úgy látom, a naivákra példaként leginkább az általam már említett Venczel Verát és Szerencsi Évát szokták felhozni.
Szintén remek naiva volt Szeleczky Zita, aki egyszer bevallotta, hogy ő a maga részéről sokáig erőltette, hogy démon lehessen, de végül rájött, hogy ő bizony - naiva.

Naivának lenni egyébként nem degradáló kifejezés, ugyanúgy nem degradáló, mint hősszerelmesnek vagy bonvivánnak, vagy szubrettnek lenni. Pusztán egy szerepkör megjelölése, amelyből épp a legjobbak újra és újra ki-kibújnak.

Audrey Hepburn par excellence naiva. Ahogy Audrey Tautou is.
Ez nem jelenti azt, hogy ne lehetnének drámai alakításaik, vagy ne szerepelhetnének zenés filmekben.

Abban azonban valószínűleg egyet érthetünk, hogy Audrey nem volt se egy Lorán Lenke-féle komika,se egy Jászai Mari-féle tragika.

A Római vakációbeli szerepe egy pompás naivaszerep, pont azért olyan pompás, mert megvan bolondítva azokkal a normál (mondjuk Leslie Caronnak a Liliben megformált karakterére hasonlító) naivákra a legkevésbé sem jellemző elemekkel, amelyeket Csabaga már több ízben is felsorolt.

Az Alom luxuskivitelben színes múltú Hollyját már nem mondanám naivának.

Ugyanakkor - ha csak valaki nincs úgy beskatulyázva, mint Peter Falk a Colombo-ban - egy-egy szerepkör nem köt gúzsba.

Tolnay Klárit említeném, akit többnyire még negyvenévesen (!) is naivaként kívánt hasznosítani a filmipar, minden bizonnyal bájos arca, karcsú alakja miatt.

Nos, Tolnay Klári is eljátszotta azért Fényes Szabolcs párductestű Mayáját.

Más kérdés, hogy a szerep korábbi megformálója: Honthy Hanna ott ült a nézőtéren, a legeslegelső sorban, és végigkacarászta az előadást.


2019-03-24 20:07.53
Nem akarom a többi hozzászóló elől elvenni a lehetőséget, ezért már csak egy dologról szólnék.

Ahogy említettem, én sokkal pozitívabban értékelem Mel Ferrer szerepét Audrey életében, befutott, kivételesen nagyívű pályájában, mint szokás. i
Általában utolsó partneréről, Robert Woldersről szoktak dicshimnuszokat zengeni - nem is alaptalanul, elvégre maga Audrey nevezte őt egyik interjújában élete szerelmének; olyan embernek, akit szerethet, s aki által szeretve van, akiben tökéletesen megbízhat.

Hogy mit kapott a férfitől, és vajon hogyan bántak vele az elődei, azt nyilván csak Audrey tudhatja. Meg kell bíznunk az ő értékítéletében.

Mindenesetre azért érdekes végignézni Wolders párkapcsolatait.

Audrey előtt a nála huszonöt évvel idősebb Merle Oberon színésznő férje volt.

Audrey Hepburnnel való kapcsolatánál is a nő "javára" állt fenn korkülönbség. Hét év.

Az Audrey halálát követő évben Wolders már Leslie Caron lovagja. Itt már csak öt év a korkülönbség Caron javára.

Végül Wolders Shirlee Fonda, Henry Fonda ötödik felesége mellett kötött ki. Wolders 1936-ban született. Az asszony 1932-ben.

Tehát a tendencia folytatódott.

Ha rosszmájú lennék, akkor azt is mondhatnám, hogy Wolders hogy, hogy nem, mindig közismert, gazdag, nála idősebb nőkbe botlott.


2019-03-24 19:41.10
Még a naivákról.

Kezdetben volt Mary Pickford és Lilian Gish.

Az ötvenes években már Audrey Hepburn előtt megjelent Hollywoodban két ambiciózus naiva-aspiráns: a francia Leslie Caron és az olasz Pier Angeli.

Pár évvel fiatalabbak voltak Audreynál, s mindketten asszonyosabb alkatúakkal, bájos arcukkal is hódítottak.

Érdekes momentum, hogy mindkettőjük számára párul választották a rendezők Mel Ferrert is. (A Lili Leslie Caronnal Mel Ferrer legnagyobb személyes sikere volt; mikor először találkoztak Audreyval, Audrey elárulta neki, hogy már háromszor megnézte a Lilit. Szóval nagyon valószínű, hogy már a filmvásznon megtetszett neki az akkor épp legjobb formájában lévő Mel.)

Úgyhogy Audreynek voltak vetélytársai. De Pier Angelire ma már leginkább csak azért emlékszünk, mert James Dean nagy szerelme volt. Leslie Caron népszerű lett az Egy amerikai Párizsbannal, a Lilivel és a Gigivel, ám Audrey szintjét sose tudta elérni, holott őt idősebb korában is megtalálták a filmesek. Többek között a Lenin-vonat című filmben Inessza Armandot, Lenin szeretőjét játszotta.
Mindezt csak azért írtam, mert sokszor csak a nagy sztárokat vesszük észre, noha sok, tehetségben, szépségben alig alattuk maradó csillag is ragyogott egy-egy filmben.

Csak hát - az egyiknek sikerül, a másiknak nem.


2019-03-24 19:14.33
Azért a naiváknak sose volt könnyű a szerepkörváltás...

Gondoljunk csak a mi Audrey Hepburnunkre, Venczel Verára, aki a szocializmus kellős közepén nem tehette meg, hogy csak úgy abbahagyja a munkát.

Az Ida regénye után már nem nagyon kapott hozzá méltó szerepet. Jó, még a volt férje, Esztergályos Károly adott neki lehetőséget egy Nóra-alakításra, de színházban is, tévében is, s a filmen is szúk esztendők, évtizedek jöttek.

Hiába! Az emberek nem szívesen vesznek mozijegyet, de még a tévé elé se ülnek le, ha az egykor legbájosabbak, legüdébbek elvirágzása okán a saját mulandóságukkal kell szembenézniük.

Gobbi Hildát, Molnár Piroskát, Sulyok Máriát elfogadjuk öregasszonynak.

Audrey, Venczel Vera, Szerencsi Éva esetében szerintem eleve be volt kódolva a törés.

Bár pl. Lilian Gish és Perczel Zita idősen is kapott lehetőséget. És Jean Simmons is díjakat nyert a Tövismadarakkal.


2019-03-23 23:35.12
Hadd hívjam fel valamire a figyelmet!

Ez a fórum, úgy tűnik, abszolút rekorder.
Már 140 oldal felettire (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) nőtte ki magát - ahogy látom, a terjedelemben Csabagának oroszlánrésze van.

Megnéztem, hogy a kortárs színésznőknek: egy Elisabeth Taylornak, egy Grace Kellynek, egy Lollobrigidának milyen látogatottságú/hozzászólás-gyakoriságú a fóruma. Hát néhány oldalasak csupán.

Még mai sztárt se találtam, aki ennyi hozzászólót bevonzott volna. (Ha jól emlékszem, még az igazán megosztó személyiségű Michael Jackson is "csak" 80 oldalnyit töltött meg ilyen-olyan véleményekkel.)

Ezek szerint Audrey azt csinálja, amit kell, és amit Lenin már nem. Él. Élt. ÉLni fog.


2019-03-23 23:22.24
Az Amerikai Filmintézet rangsorában Audrey elé helyezett Katherine Hepburn és Bette Davis teljes, töretlen karriert futott be. Középkorukban és öregen is jelentős alakításokat nyújtottak.
Akárcsak az ötödik helyezett Ingrid Bergman.


Voltaképp érdekes, hogy egy viszonylag rövid: tizenöt év körüli aktív időszakkal Audrey a harmadik legnagyobb sztár lehetett.

Alighanem figyelembe vették, hogy naiva.

Márpedig egy naiva gyakran elvérzik 40 korul.
Nem hal meg. Csak nem nagyon kap szerepeket, média-figyelmet. A közönség is kegyetlen. Nem szereti a szépet megcsúnyulva, megöregedve látni.

Úgy hallottam, hogy Audreynak éppen a felfedezője, William Wyler tanácsolta, hogy vonuljon vissza, mert az ő korában már úgyse lehet a hajdani sikereket felülmúlni.

Én nem nagyon hiszek abban, hogy Audrey Hepburn valóban a gyermeknevelés miatt hagyta volna ott a filmipart. Elvégre Az Álom luxuskivitelben-t közvetlenül a szülése után forgatta. Még szünetet se nagyon tartott.
Szerintem a szerepkörváltáshoz nem érezhetett elég erőt (tehetséget?) magában.
Egyszer mondta is, hogy ő nem volt olyan jó színésznő, mint Meryl Streep vagy Michelle Pfeiffer.

A háttérben minden bizonnyal ez állhatott. Az önmagában való kételkedése.


2019-03-23 20:19.05
Amikor "az egyéb férfikapcsolatai - volt néhány" kitételt elolvastam, úgy éreztem, azt azért mindenképpen le kell szögezni, hogy Audrey az 1950-es években volt fiatal, amikor a nők még szinte kivétel nélkül szüzen mentek férjhez, s a házasságtörés se volt oly gyakori, mint manapság. Úgyhogy messze nem minden vonzalom perfektuálódott.

Jó, tény, hogy Audrey sajátos életet élt: sokat éjszakázott, revükben is fellépett,de nem hinném, hogy például az első vőlegényével vagy William Holdennel testileg is összejött volna. Már csak azért se, mert nyilván a számára fontosabb férfiak szemében nem kívánt könnyű préda lenni.

Még az se kizárt, bizony nem!, hogy Mel Ferrer, akit Audrey handsome-nak, azaz jóképűnek és smart-nak, vagyis intelligensnek tartott az egyik interjúja tanúbizonysága szerint (ezt, mármint Mel Ferrer jó vágású voltát egyébként Lili című film trailere fényesen igazolja),se ronthatott ajtóstól a házba: a kor szokásai, erkölcsi elvárásai szerint ki kellett várnia a nászéjszakát...

Más kérdés, hogy mikor a házasságai már döglődtek, megcsalták jobbra-balra, akkor már Audrey is beújított Albert Finney-vel, Ben Gazzarával.

Hogy huszonkét év korkülönbség sok-e a két férje közt?

Kodály Zoltán nagyobbat is meglépett.

Az első felesége, Sándor Emma tizenkilenc évvel volt idősebb nála. A második felesége, Péczely Sarolta pedig ötvennyolc évvel volt fiatalabb.

Hetvenhét év korkülönbség,az már valami!


2019-03-22 23:22.06
Az e fórumon is tükröződő, szokványos Mel Ferrer-értékeléssel nem értek egyet.

- Kezdeném azzal, hogy szerintem az Audrey-Mel szerelem egy igen nagy szerelem volt. (Lehet, hogy a közös munkákban: filmen, színpadon ez kevéssé jött ki, de fényképek százai örökítik meg,hogy milyen "kémia" volt köztük; csaknem olyan, mint mondjuk Irina Shayk és Christiano Ronaldo közt sistergett-vibrált. A fotókból az is kitűnik, hogy közszerepléseik során Mel igen jól megtalálta a helyét Audrey mellett - mindig a felesége volt "elől", de azért sose úgy viselkedett, mint egy kellék, hanem mint egy egyenrangú "tényező".

- Sokan mondják, hogy Ha Audrey nincs, azt se tudnánk, hogy volt valaha egy Mel Ferrer.

Ez igaz.

Ám Audery karrierje se biztos, hogy ilyen magasba ível, ha nincsen Mel.

Amellett, hogy tehermentesítette Audreyt, szerepválasztásaihoz is mindig jó tanácsokat adott. /Az Ondine diadala: Audrey érte nyert Tony-díja végül is neki köszönhető./

Tény, hogy a Zöld paloták, Mel rendezése az egyik leggyengébb Hepburn-filmet eredményezte, viszont a kapcsolatuk mégis egy kicsit Erzsébet királynő és Fülöp herceg viszonyára emlékeztet engem.

Ahhoz, hogy Audrey Audrey legyen, Mel is kellett.

Lehet, hogy Audrey maga Robert Wolderst nevezte meg az őt leginkább boldoggá tevő férfiként az egyik legutolsó interjújában, a legfontosabb férfi mvalójábanégiscsak Mel Ferrer volt az életében.

Már csak azért is, mert házasságuk szinte teljesen egybeesett Audrey filmszínésznői szárnyalásával.


2019-03-22 22:46.42
Furcsa belegondolni abba, hogy Audrey Hepburn - az általam vélelmezett helyzettel szemben - naiva-hamvasságát elvesztve, középkorú nőként is kapott remeknél remekebb filmajánlatokat.

A Száll a kakukk fészkére főnővére (Luise Fletcher helyett)... Mrs. Robinson a Diploma előttből (Anne Bancroft helyett)...

De ő sajnos a Robin és Mariant, a Vérvonalat és A mind nevettek-et választotta.

Igaz, fiatalon is elkövetett néhány hibát. Cserben hagyta a minőségérzéke.

A helyében én igenis elvállaltam volna a Gigit, az Anna Frank-filmet, A muzsika hangjait. És egy Hitchcock-mozira is sort kerítettem volna.

Persze így is impozáns, amiket csinált.

Szerintem a legjobb vagy legalábbis legemblematikusabb filmjei:

- a Római vakáció,
- a My fair lady,
- a Háború és béke (még ha az orosz verzió jobban sikerült is),
- A végzetes rágalom,
- az Egy apáca története,
- az Álom luxuskivitelben.
- a Mókás arc.



 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk