Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Amerikai bérgyilkos - Mozi+, 01:15 |
Halálhegy - A Dyatlov-rejtély - Film Café, 01:50 |
Közellenségek - HBO, 02:15 |
Nyitva - Moziverzum, 02:20 |
Karácsonyi véletlenek - Mozi Klub, 02:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Ridley Scott (87) |
Ben Stiller (59) |
Gaël García Bernal (46) |
Mandy Patinkin (72) |
Stephen Campbell Moore (47) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Bohócrém karácsonya - Vélemények |
Engedj el mindent! - Vélemények |
Távol a világtól - Vélemények |
Szádra ne vedd! - Vélemények |
Futni mentem - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Szabadúszók |
Autumn Reeser |
2010-08-14 15:50.11 |
ilyenek vagyunk jobb pillanatainkban. |
2010-08-14 15:49.26 |
ami eddig se volt?Lakli...legyél már képbe.Neked kéne írni már valamit róla,hogy villanj eggyet.))de lám,kiégtél.
De én beírom,mert nem tud ellene senki semmit tenni)Lakli,ez nem az átkos,tudod) |
2010-08-14 15:47.45 |
nem.készülődés egy ujabb vérforraló estére) |
2010-08-14 15:47.09 |
nyugodtságod közkincs.vigyázunk hát rá. |
2010-08-14 15:46.34 |
inkább hallgasuk,mit lakli ajánl majd mostan,két öndicséret közt) |
2010-08-14 15:43.59 |
megy vele az idő,5-ig huhogátorkodhatok. |
2010-08-14 15:43.21 |
Lakli,ki is vagy,hogy azt is megmondd,hová nézzek?Csak hogy mihez tartsam magam)) |
2010-08-14 15:41.46 |
Tarzan Boy)
Inger tegnap is volt elég) Biztos.Mindenhez csak nem lehet béndzsa) |
2010-08-14 15:40.45 |
Lali,annyira vagy bölcs,mint Csonka Pici vulvanyaló.
Innentől mondataid...jé,egy szemeteskocsi!)) |
2010-08-14 15:34.57 |
Nem,őszinte. |
2010-08-14 15:34.35 |
hát,mellédumálásban,farokbehuzásban és ostobaságban eleddig verhetetlen.s van még raktáron?
Jaj,olyan hamar ítélkezek,mont mondd. |
2010-08-14 15:33.22 |
Én hülye vagyok. |
2010-08-14 15:29.40 |
ahhoz amúgy ért?) |
2010-08-14 15:21.08 |
Elolvastam.Feltünt,hogy nem arra reagáltam?Tudod,nem minden hülyeségre kerll.Ez ilyen kommunikációs bakugrás. |
2010-08-14 15:16.28 |
Á,Lali ahol megjelensz,esik a színvonal.Ezen ne akadj fenn,ez vagy)
Viszont én tudtam,hogy nem vagy jó. |
2010-08-14 15:06.55 |
15684
Dalok az ismerkedéshez |
2010-08-14 15:04.20 |
Lali.Olvass visszafelé.Van ott több is.Tudom,nehéz elhinni,hogy számtalan,náladnál értelmesebb emberke forumozik-már neked-de attól még ez az igazság.
A többi meg már a Bocskai felkelés idején,a kis hajdú gyerekek gyakorlatozása közben is avas duma volt.Ujabb esetleg?legalább a XIX századig eljuss azért.) |
2010-08-14 14:57.20 |
És közben ne felejtsük el,szorgalmassan hordjuk szégyenedre a szöveget) |
2010-08-14 14:53.50 |
Ők inkább röhögtek rajtad,de nevezd persze csevegésnek.Tehát:csevegtél. |
2010-08-14 14:49.15 |
Kutya se) |
2010-08-14 14:23.07 |
Tente Lali Tente)) |
2010-08-14 13:09.37 |
Aha) |
2010-08-14 12:59.55 |
Lali,amin lovagolok,mi elől megfutottál.Amit nem tudsz teljesíteni,mert 11 összefüggő mondatot képtelen vagy leírni.Ami elől kitérsz,puderolsz.amitől tele a gatya.Próbállnál kitérni,de azt is szánalmassan csinálod. |
2010-08-14 12:54.29 |
Ő.
Látod,ennyire ez!!)) vagy te.Így mondják,ő. |
2010-08-14 12:49.46 |
Köszönjük lajos.Asszem,ennyi elég is volt jellemedből.
Nagyjából nem okoztál csalódást.Kiút,egérke. |
2010-08-14 12:40.37 |
Mi? |
2010-08-14 12:40.10 |
Frászt.Ez itt nem puzzle.Azt az unokaöcsém játszik. |
2010-08-14 12:38.49 |
Leli,én nem vagyok olyan beképzelt ,hogy azt higgyem,amit én írtam,az huj de szép))Oda vannak írva a nevek.
Lehet leülni a gép elé.Lecke feladva.Saját gondolatok,megközelítés,neked mit mondd,mit mondd az életről,merre tart a folyamat,fényképezés,zene,vágás,szereplők,casting,producerek munkája,kedvenc jelenet,film kulcsjelenete,esetleg több,díjak,mi az amivel eggyetértesz,mi az mivel nem,hová vezetett a színészek,filmkészítők útja utána,Spacey buzi avagy sem,és many many more! Hamár TE vagy a BEST.Bizonyítsd.Ne írj vissza,ne keress kibuvót,de szemét vagyok,hogy képzelem,ki vagyok és miért,csak felesleges szájtépés.Itt és most légy férfi. |
2010-08-14 12:34.07 |
Sokdudu
Az akkori elsőfilmes Sam Mendes 10 éve tarolt mindenféle szempontból, a kritikusok, a nézők az egekbe magasztalták, és nem hiába. Rendkívűli tehetségét mi sem bizonyítja jobban mint ez a mozi. Egy halom mondanivalóval megfűszerezett alkotás, amiben tulajdonképpen semmi sem történik, ami ne lenne hétköznapi, mégis működik, mégis érdekes, mégis zseniális. Mindjárt a cím érdekes a film tekintetében. Amerikai szépség. Amerika. Ez most nem a csillogás oldala, de akik azt gondolják, hogy fricska rá, és a film a sötét oldalt mutatja be (mint pl. A Még egy nap a Paradicsomban c. film), azoknak is csalódást kell, hogy okozzak. Ez a film bizony az egyszerű, hétköznapi embereket mutatja be. Üzletemebereket, háziasszonyokat, katonákat akik a kertvárosban közepes jólétben és teljes szürkeséggel élnek. Ez az alapszituáció, aztán persze változik a dolog. A legeleje meglepő, egy lány kéri hogy öljék meg az apját. Aztán egy férfi beszél a halálról. Mi van? Biztos nagyröptű művészfilm. Utána elkezdődik a film. Az előbb említett férfi élete olyan sima és szürke, mint bárki másé. Rejszol a fürdőben, reggelizik munkába megy. Kiderül hogy van egy felesége és egy lánya. Tökéletes családnak látszanak, a lány elmegy suliba, a feleség szintén dolgozni megy, előtte még a szomszédok is bemutatásra kerülnek. Mintha mindenki szeretne mindenkit. A többi családtag élete is átlagos. A lány például elmegy suliba: fura pletykák az új fiúról a suliban, a kislány visszahúzódó szűz,barátnője szőke liba, aki a dugásairól mesél állandóan. Akár egy tinivígjátéknak is beillene. Azt gondolná már-már az ember, hogy az eleje megtévesztés volt. Hát, igen is meg nem is. Fokozatosan kiderül, hogy semmi sem az, aminek látszik. A boldog család fogalmat Burnhamék még hírből sem ismerik. Ez attól még teljesen átlagos családra is utalhat. Az érdekes az, ahogy az álarcok lehullanak. Főszereplőnk egy olyan férfi, akinek megromlott házassága, megromolott kapcsolata a lányával teljesen bezárja. Nem lenne ő ilyen szürke, hiszen azelőtt habzsolta az életet, de beleszokott mostani létébe. Betelik nála a a pohár, és ki akar lépni. Egyik pillanatról a másikra megváltozik, és nem teszi a szépet senkinek kendőzetlenül megmondja a magáét a főnökének, feleségének stb. Aztán ott van a szőke liba barátnő, akiről a legvégén derül ki, hogy nagyszájúsága ellenére szégyenlős szűzlány, aki tulajdonképpen fél attól, hogy átlagos lesz, de igazából akkor lett különleges, mikor először önmaga volt. Ez a fő mondanivalója a filmnek. Nincs átlagos ember, ha őszinték vagyunk, nem tesszük magunkat, akkor mi is ugyanolyan különlegesek vagyunk mint bárki más. Hiszen ha mindenki önmaga, akkor mindenki más. Ettől mindenki különleges, és ettől szép ez a világ. Nincs két hajszálugyanolyan fa, felhő és ember sem. És a fák vagy a felhők is ettől lesznek izgalmasak, érdekesek. Mire erre főhősünk véglegesen rájön, vége van. A szomszéd apa, akiről szintén kiderül egy-két meglepő dolog (habár talán ez volt a rendező legjobb és legletarolóbb húzása, azt azért meg kell említenem, hogy az elején a fiával való beszélgetésnél a kocsiban, gyakorlatilag észrevehetetlenül, de elárulja magát, mégis meglepődünk, zseniális), nemes egyszerűséggel lepuffantja Lestert, aki hoszzú idő után először mondta ki, hogy remekül érzi magát, hiszen saját maga lehet. És meghal. Egyszerűen. Érzelmi csalódás nekünk nézőknek ez, hiszen a halálában nincs semmi különleges. A film másik üzenete, vannak dolgok, melyben viszont ugyanolyanok vagyunk. Porból lettünk, porrá leszünk, fölösleges különbséget tenni, ki hogy hal meg. Mindnyájan meghalunk egyszer, és ebben ugyanolyanok vagyunk. Örök igazság, hogy meg kell becsülnünk az életet, mert ki tudja-lehet nem lesz már rá többet lehetőségünk. Hát akkor, ez egyszer éljünk különlegesként, ahogy mindenkinek kéne, és akkor még színesebb lenne a világ. És egyúttal rádöbbenünk, hogy tulajdonképpen a film teljesen hétköznapi. És ezzel a legmegrázóbb szembenézni. Hányingerem is lett a polgári családeszménytől egy darabig. Ez van cica, bocsi ;). "Szakmai" szempontból fölösleges a filmet értékelni. Minden tökéletes benne, a szereplők jázéka szenzációs, a legjobb persze Kevin Spacey, de nekem nagyon tetszett a fiatal fiú is. Az elején egy pszichopata benyomását kelti, de aztán kiderül, hogy valójában igazi művészlélek, a gyönyörű emberi szabadság egyik hírnöke. És a többiek is remekek voltak, ahogy az operatőri munka , és az utolsó képsor is. A halál sem bonyolult dolog, hanem egyszerű. És mégsem az. Mert annál rosszabb nincs, mint elveszíteni valakit, ha ez nap mint nap történik, akkor is. Hiszen mindenki külön érték. Gondolkodjunk el, öt perc kell rá legalább a film után. És ne szégyelljük törölgetni könnyeinket sem. Néha azt is kell :) Jah.És ezek a srácok tudtommal ,ha nem sértődnek meg ,mert nem azért írom,egyszerűen csak leírták,amit adott a film,minden filmes háttérinformáció birtoka nélkül.Csak úgy...megnyílt a szívük,oszt jónapot. |
2010-08-14 12:31.49 |
Lalinak.Majd ha ilyet ír,pampoghat.
Sam Mendes, a kiváló, egyedi látásmóddal megáldott rendező legelső munkája, mely természetesen nem maradhatott jutalom, avagy díjak nélkül. Az 5 Oscar-díj (legjobb film, legjobb rendező…) csak magáért beszél. Első filmmel ekkora sikert aratni tényleg káprázatos dolog. Szerintem Kevin Spacey mellett Anette Bening is megérdemelt volna egy arany szobrocskát, hisz valljuk be, mégis csak jobb alakítást nyújtott, mint Hilary Swank a Fiúk nem sírnak című filmben. Valahányszor megnéztem ezt a filmet, mindig úgy álltam föl a kanapémból, hogy az az érzésem volt, mintha betekintést nyerhettem volna a valóság egyfajta kicsiny darabkájába. Megmagyarázhatatlan, hogy miért de számomra nem volt megindító a film, ám mégis erősen hatott rám. A tipikus amerikai átlagélet- gondolhatja a néző- mely teli van álszenteskedéssel, veszekedésekkel, megcsalással, no meg persze önámítással, hogy minden rendben az élet nem lehet se szép se jó. Le kell mondani az álmokról, a képzelet által kialakított menedékekről, mert az illúziók ebben az életben megvalósíthatatlanok. De a 40-es éveit taposó Lester (Kevin Spacey) a lázadó ifjúság szellemiségét magára öltve törekszik arra, hogy hátra lévő életét szebbé, kiegyensúlyozottabbá tegye. A film nyitánya rögvest bámulatba ejti a nézőt, hiszen a narrátori szerepben megszólaló Lester, tájékoztat bennünket arról, hogy hamarosan meg fog halni. A legfontosabb, mondhatni vezérmotívumává fog válni a filmnek a halál képzet. Sein zum Tode… nincs semmi köntörfalazás, az ember sorsa eleve el van rendeltetve, s ez ellen nem lehet tenni semmit. A halál, mint motívum állandóan jelen van a filmben. Emlékezzünk csak vissza arra, hogy a lehulló falevelek, az ősz, mely archetípus egyértelműen a halál jelölője. Vagy például mikor Lester lánya és a szomszéd srác együtt sétálnak, akkor egy halottas kocsi lassú, méltóságteljes elvonulását veszik szemügyre. Lester imádja az életet, mert rájön arra, hogyha a „mának” él, akkor akár még szebbé is teheti saját kis szaros, büdös életét. Ennek ellenére a saját családja ki nem állhatja. A felesége csalja, mint a bokrot, s férjét hibáztatja azért a hullámvölgyért, amibe az életük mostanság sodródott. A lány pedig legszívesebben apja halálát kívánná, s semmi sem foglalkoztatja jobban csak, hogy kitörhessen a szürke hétköznapok világából, ami apjának úgy látszik sikerült. Lester pedofil képzelgései, szerelmi vágyai, a füvezés mámorító, s egyben a gondokat tovaröptető bódító hatása miatt megfeledkezik arról, hogy az élet koránt sem olyan, mint amilyennek ő látja belülről. Egy általános közellenséggé válik a körülötte élők számára, s Lester ezt a gyűlöletet nem veszi észre, vagy nem vesz tudomást róla. Miért gyűlölik? A válasz igen egyszerű: a lázadó „énje” miatt, mert ki akar törni és meg akarja valósítani képzeletének szüleményeit. A tragikus végkifejlett elkerülhetetlen volt, de a kérdés, hogy végül ki fog végezni az életben boldogságot kereső Lesterrel, egészen a film végéig nyitott volt. Mindenkinek a titkolt vágya egy és ugyanaz volt, de nem mert senki se lépni, nem tudta megtenni senki se az első lépést, mely ennek az embernek a kiiktatásához vezetett volna. A felesége, Carolyn már éppen a házhoz tart kezében a pisztollyal, ám megelőzik őt… A gyilkosság látványa a nőt ráébreszti arra, hogy mekkora gaztett lett volna ha ő követi el férje meggyilkolását, s a gyász és részvét leírhatatlan fájdalma elevenedett meg azokban a képsorokban, amelyekben Carolyn férje ruháit szorítja, öleli magához kétségbeesettségében. Korábban azt írtam nem megindító a film, de erősen hatott rám. Úgy látszik magamat kell felülírnom, s változtatnom kell korábbi álláspontomon, mert igenis az. Ahogyan ezek a jelenetek az emlékezetembe furakodnak, valóban elkeserítőnek látszik a film egésze. Az ember tragédiája… a létezés tragédiája. Ennyi egy ember élet… vagyis semmi. Ám a visszatérő narrátori hang felülbírálja a néző gondolatában megfogalmazott, látszólag elfogadott tényt, egyetemes igazságot. Akármilyen véget is ért az élete, az ő számára ez az egész csodálatos volt. Ez után fogalmazódott meg bennem is az, hogy bármennyire is szar a mindennapjaim többsége, ha az egészet nézem, akkor mégis jónak tűnik. Mi emberek a létezés barmai vagyunk! Szenzációsan jó film! Csak ajánlani tudom mindenkinek! Még azok számára is bejöhet, akik egyébként inkább messze elkerülik a drámai filmeket. Egy biztos: hétköznapi témáról, hétköznapi emberekről, egy nem mindennapi alkotás. Arseliano volt. |