Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-11-21
A parancsnok
Bambi - Egy élet az erdőben
Eretnek
Futni mentem
Ketyegő ultimátum
KIX
Mindörökké Brigitte Bardot
Ne várjatok túl sokat a világvégétől
PÁN - A belső sziget

2024-11-14
A változás valutája
Az univerzum elmélete
Gladiátor 2.
Lee
Terápia alatt
Valami különös
Változó vadon - Az én Északom

2024-11-07
A hullahó-akció
A sárkányőrző
Anora
Az örökös
Halálszint felett
Holnap meghalok

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Közellenségek
- HBO2, 22:50
A kétségbeesés órája
- Viasat3, 23:20
Más világ
- AXN, 23:20
Az ártatlanság kora
- TV4, 23:45
Mindenképpen talán
- Direct One, 00:00

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Danny DeVito (80)
Martin Scorsese (82)
Stephen Root (73)
William R. Moses (65)
Sophie Marceau (58)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Gladiátor 2. - Vélemények
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg
A bérgyilkos (1991) - Legjobb szövegek
Vicces képek
A temetőkapu - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Valami különös aaaaa
Barack Obama aaaaa

 

Fórum - Cserepek - Vélemények

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

1. Cziki (2008-12-14 00:03.50) aaaaa
Cserepek (1981)

87 perc

Író, vágó Gaál István, írói konzultáns: Csurka István, operatőr: Lőrincz József


A Cserepekkel Gaál István visszatér a modernizmushoz és az elidegenedett egyén állapotának ábrázolásához. Ehhez legfőbb eszköze azonban már nem a természeti, hanem a modern, nagyvárosi környezet geometrikus, szigorú formáival. A film városban bolyongó, megfáradt értelmiségi főalakja, akár egy Antonioni-hős is lehetne (hasonló kalandokba is keveredik, például idegenekkel ismerkedik vagy zajos házibuliba látogat). A film főhőse ismét egy Lengyel színész Zygmunt Malanowicz, részben Polanski ajánlása. A férfi énkeresését jellegzetesen vidéki és jellegzetesen városi képsorok tagolják, majd egy szimbolikus záró jelenetben a másik emberrel és magával a természettel való találkozása során válik ismét önmagává.
Gaál István, a cannes-i filmfesztivál válogató bizottsága a Cserepeket ítélte méltónak arra, hogy a magyar filmművészetet reprezentálja az idén (81) ezen a legjelentősebbnek tartott nemzetközi filmszemlén. Ennek érdekessége, hogy a film címét Cannesban Quarantine címmel szerepeltették. Jelentése negyvenesek, Másik jelentése karantén, ami magyarra visszafordítva vesztegzár. Telitalálat, mondta erre Gaál István. A trilógia melynek két változata is életképes netán ismét folytatódhat?

Gaál István kétségkívül a szerzői film képviselője kezdettől fogva. Ezt a benyomást erősíti a megfigyelőben az is, hogy szinte minden filmjében akadnak önéletrajzi ihletésű jelenetek, történések, szálak, s természetesen figurák, akik ha nem is „egy az egyben”, de gyaníthatólag a szerzőt magát helyettesítik (önarckép). Ennél fogva az is megfigyelhető, hogy a Gaál István filmjei csaknem mindig az értelmiség szembenézése saját magával, többnyire valamilyen válsághelyzetben.

Csala Károly: „Ám jelentékeny változást látok a rendező pályáján. Egyrészt a kezdeti kisfilmek és a Sodrásban, valamint az utánuk következő művek között, másrészt pedig az utolsó két film, a Legato és a Cserepek, valamint az előzők között. Úgy mondhatnám, hogy a kezdeti „képi dramaturgia” törekvéseit egyfajta „irodalmias dramaturgia” váltotta föl; az utóbbi két film viszont – eltérő eredménnyel, mert eltérő módon – megkérdőjelezni látszik ezt a dramaturgiát. (A Legato azáltal, hogy végsőkig letisztított formában próbálja képviselni; a Cserepek pedig úgy, hogy már eltávolodni igyekszik tőle.”) ( [link] )
Gaál István többször is kikelt az irodalmias filmkészítés ellen, és erre megvan minden alapja: művei a film nyelvén szólnak, képei, kompozíciói, képírói tehetsége segítségével teszi örök érvényűvé történeteit. Általában személyes élményekből táplálkozó munkái mindig túlmutatnak magukon, és valami egyetemeset fejeznek ki, az emlékezetes képek, hangok, motívumok pedig végigkísérik életművét az első etűdöktől kezdve a legújabb városfilmekig. Gaál nem nevezhető sokműves alkotónak ha nem is mindig csinálhatta azt, amit akart, de csak azt csinálta, amit akart (Pintér Judit: „Ember, ne gyűlöld a halált!” Metropolis. 2005/3.).



Kapcsolódó fórumok

VéleményekCziki, 2008-12-14 00:031 hsz
Kérdések téma megnyitása0 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk