![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Lorax - Film+, 10:20 |
A 75-ös terv - Cinemax, 10:50 |
Az élet édesebb oldala - Film4, 10:50 |
Red - AMC, 10:55 |
Erin Brockovich - Zűrös természet - Viasat Film, 11:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Williams (93) |
Nick Nolte (84) |
Seth Green (51) |
Henry Czerny (66) |
Mary McCormack (56) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Indián ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dobó Kata ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
173. Quantumleap (2013-01-08 07:23.27) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Igen, ez érdekes húzás volt a részéről, hogy nem Normannel kezdi a történetet, mint ahogy a regény. |
172. Thefloorfilla (2013-01-07 22:48.31) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alfred Hitchcock Robert Bloch kiváló történetét varázsolta vászonra, melyben egy titkárnő, Marion Crane (Janet Leigh) főnökével feszült beszélgetést követően elhatározza hogy a rá bízott 40 ezer dollárt nem a bankba teszi be hanem meglóg vele hogy szeretőjével együtt új életet kezdhessenek. Egy motelbe érkezik meg ahol estéjét a barátságos tulaj, Norman Bates társaságában tölti.
A tempó viszonylagos a filmben, nem tűnik se lassúnak, se gyorsnak. A suspens viszont egyre fokozódik, jelenetről jelenetre, ez köszönhető egyben az eredeti történet innovatív mivoltának, másrészt a formabontóan elhúzott, vészjósló és kakofonikus zenei aláfestés ismétlése is megindítja a vérpezsgést a nézőben. Gore, lévén hogy Hitchcock film, nem üti fel a fejét a filmben, de ehhez képest is tud teljes elborzasztást előidézni a zuhanyzós jelenetnél. A kameraállások- és mozgások ennél a jelenetnél érdekesek, de hatásosak, az utókor pedig erős jellegzetességként említi fel ezt a pár másodpercet más-más paródia formájában. Azzal nehezen tudtam azonosulni hogy Hitchcock tulajdonképpen nem tett meg állandó főszereplőt a filmjének, ezáltal az egyik másik karakterrel való szimpatizálás is nehezemre esett, hiába szolgált ez egyfajta célt a néző felé. Sam és Lila képviselik a film idealista felfogású karaktereit, de ennek ellenére sajátos személyiségjegyeket nem adott hozzájuk a rendező, ezért maradt kis hiányérzetem a film kapcsán. Pozitívum hogy az abszolut toneless effektusnak köszönhetően még tovább erősíti a film komorságát, így jobban meglátjuk a beépült szimbolisztikát és egyben remekül vissza is köszön a korábi film noir-ok hangulata. A rendezés az általam kedvelt stílust képviseli, például a színészek többször front cam állást kapnak, ezt azóta talán a Sin city alkalmazta leglátványosabban. A filmben nem volt világos, a nyomozó hogy nem tudott reagálni a ház emeletén balról érkező, egyértelműen támadó pozícióban jövő asszonyra, főleg hogy már azelőtt megerősítette gyanakvását a telefonfülkében, miszerint nincs minden rendben a ház terén. Szerintem a zsaru hiányozhatott azon héten amikor aZ önvédelmi stratégiát tanították gyakorlaton náluk. Az egy óra negyvenedik percnél is kérdéses, mennyire jó annak a vágásnak a kinézete mikor egyik percben még 2 méter távolságból diskurál a két férfi egymással, és helyszínváltás után egy másodperc múlva már egymás karját szorongatják, ami érdekes látványt keltett. És ezt titulálhatnánk verekedésnek, de amit én láttam - saját kifejezésemmel élve – nem volt más, mint buzipancs. Ez is jellemző a filmre, bár őszintén szólva annyira nem terrifikus hogy csökkentené a feszültséget. Kifejezetten tetszett hogy a film végén a magyarázatok ütős csavarként hatottak. De a leghatásosabbak a legutolsó képkockák, kifejezetten szimpatkus volt hogy a rendező nem rakott pontot a történet végére, hanem nyitva hagyta és ez a bizonytalanság amit ezzel kiváltott, értékes elemévé vált a filmnek, hisz rengeteg filmalkotás követte ezt az unclosed storyline megoldást mai napig. Bloch amit hagsúlyoz regényében, a filmben is megelevenedik didaktív módon, miszerint “ha az embernek két személyisége van, az mindig konfliktust, harcot eredményez”. Norman Bates kettős jelleme érzelmi deformáltságot is hordoz magával, ugyanis a gondolkodásában visszaköszön a tény, mennyire elszigetelten él az emberektől. Őt alakítja Anthony Perkins aki egész jól hozza a karaktert, udvarias, de ugyanakkor elég öntörvényeskedő, bár jelleme igazából a film legvégén teljesedik ki a nézőnek. Janet Leigh is remek választás volt a szerepre, tetszett ahogy a bűntudat végigkísérte útján, miközben egy-két jelenetben még viszolyogva is nézett az általa lopott hatalmas összegre. A zene nem túl összetett, Bernard Herrmann hegedűkomponálása kissé idegesítőnek, erőltetettnek hatott fülcsakráimra, igazából erőteljes cselekménynél igazolta csak funkcióját, máskor pedig teljesen feleslegesnek hatott. Hitchcock mindig is értett filmjeiben a feszültség fokozásához, tette ezt úgy hogy sokszor a bodycount is szinte minimális volt, bár a Psycho esetében az izgalom és egyébiránt a hangulat fenntartása érdekében ez figyelmen kívül hagyható volt. Nem hangzik már túl eredetinek az állítás amelyet osztanon kell, miszerint a Psycho-val egy igazi, felkavaró thriller született, de akkor is említésre méltó dolog, hisz a mű mérföldkőnek számít az erős pszichológiai vonulattal bíró horror és thriller ötvözeteként is funkcionáló klasszikusok között. |
171. Csabaga (2013-01-05 15:53.06) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Én úgy tudom,Hitchcock azért nem engedte,hogy a későn jövők bemenjenek,mivel a film első harmada voltaképpen átverés.
Nem arról szól,mint aminek hosszú ideig kinéz. |
170. Mozsika (2013-01-05 13:12.12) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alfred Hitchcock számtalan remek munkával adományozta meg a filmvilágot. Sőt.. a világot!
Kedvelem a filmjeit, de persze akadnak, melyek kevésbé tetszenek. Megnyugodhattok .. ez nem a Psycho. A valaha készült legjobb késes film nálam ez az 1960-as remekmű, melyet az ördög tudhat magáévá. Ördögien gonosz, és kitörölhetetlen mű ez a film. Hitchcock figyelt arra, hogy a film kezdete után már senki ne jöjjön be a moziba, így garantálta a sikert. Gondoljunk bele mennyire igaza volt: Leülsz, nézed a filmet, mire benyitnak... előtted mocorognak... helyet keresnek... zörögnek a csipszes zacskóval... ugye, hogy már nem tudsz annyira figyelni??? Na ezt kiküszöbölte a rendezőzseni. Míg nem értem a film végére nem értettem a címválasztást. Mi köze egy titkárnő halálának a Psycho-hoz? Mire végére értem leesett. De nem írom le csakazért sem. Nem spoilerezek. Egy titkárnő sikkasztott némi pénzt, majd egy motelben bújt el. Ott megtalálta 'A halál' , majd ennek az esetnek a kinyomozása következett. Rendkívül aprólékos és remek munkát végzett Alfred ezzel a filmjével. Csak a zuhanyzós részt 1 hétig forgatta... Odafigyelt a színek jelentésére is fekete=bűn fehér=ártatlanság Mikor a titkárnő megcsalta férjét fekete melltartó volt rajta. Mikor menekült, fekete kocsival tette. A motelben fehér melltartó volt rajta. A kocsit fehér színűre cserélte. Ennyire aprólékos az ő filmje. Ebben az időben még ritka volt az a filmfajta, mely csavart tartalmazott a végén. Hitchcock már ezzel beelőzte későbbi követőit. Miután vége lett a filmnek napokig mászkált a fejemben ez a Norman Bates- ügy. Ráadásul ravasz módon megtévesztett Alfred, mikor Norman az édesanyjával veszekdett... Egy profi ezt meg tudja tenni. Szereposztással sincs gond. Mindenki lubickolt a szerepében, de akkoris Anthony Perkins volt a legnagyobb, és legfélelmetesebb alak mind közül. Egy igazi pszichopata állat! Film végi viselkedése borzolja a nézők idegeit, sőt hátszőrét is (ha van xd). Bernard Herrmann zenéje éles, lüktető és feszültségkeltő. És mindig akkor szól, amikor kell. Hihetetlenül jól tudtak együtt dolgozni Alfred bácsival. Mindketten a feszültségkeltés, az idegtépés, és a sokkolás nagymesterei. Fantasztikus munkát végeztek. Írományom végéhez közeledvén csak annyit mondok... megkerülhetetlen alapművel van dolgunk. Látni kell legalább egyszer. Nem véletlenül csináltak ennyi folytatást neki. Ennél mesteribb, profibb munka nem sok létezik. Nekem az első számú kedvencem és az is marad Hitchcocktól. De a legnagyobb profik egyetlen munkájukkal sem elégedettek. Ahogy Alfred sem a Psychoval.... |
169. Lifeisamovie (2012-11-18 00:01.19) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
[link] Most egy kicsit megöllek jó? :D Micsoda beteg tekintet... Perkins ott volt a szeren. |
168. Mr.Stupid (2012-07-06 08:52.28) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nagyon nagyon szeretem....milyen érdekes...semelyik mai horroron sem tudtam izgulni.....de ezen! Mesteri, elképesztő! :D |
167. Bean (2012-07-03 15:11.05) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
[link] |
166. Nyolcadik utas (2012-02-17 16:12.20) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mestermunka.
Nem véletlenül tanítják. |
165. Mozsika (2011-09-27 10:37.41) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
xD
szenzációs film. miután megnéztem napokig beszéltem róla. A végén a csattanó is nagyon ott van. Ennek a filmnek tényleg ott a helye a top 10-ben, vagy akár a 3. helyen. Elég baj,hogy a Doktor House ilyen jó helyet szerzett magának. |
164. Quantumleap (2011-09-27 10:22.55) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, én azt hitem a tévéműsorra gondolsz, hogy inkább ezt kellene adniuk mindig a House-epizódok helyett. :) |
163. Mozsika (2011-09-27 09:57.14) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Úgy hogy inkább ennek kellene a 3. helyen lennie. |
162. Quantumleap (2011-09-27 09:01.01) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Azt meg hogyan? |
161. Mozsika (2011-09-27 08:34.43) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
El tudnám képzleni ezt a filmet a Doktor House helyén. |
160. Kovbojka (2011-08-26 14:20.54) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kösz! |
159. Kovbojka (2011-08-26 14:17.09) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dánke.:)) |
158. Hajrá KTE (2011-08-26 14:14.21) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hát már nememléxek pontosan hogy kell,letöltöd aztán asszem ja azt kell kicsomagolni |
157. Kovbojka (2011-08-26 14:13.22) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
És ugye az első részt kell winrarral kibontani, aztán letörölni a többit??
Amúgy ezekről a filmekről tudsz linket? http://www.filmkatalogus.hu/Ember-vagy-szornyeteg--f8450 http://www.filmkatalogus.hu/Eletunk-legszebb-evei--f10280 |
156. Hajrá KTE (2011-08-26 14:10.20) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Linkvadászok.hu-n volt |
155. Hajrá KTE (2011-08-26 14:10.05) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oks
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** * Automatikusan eltávolított tartalom. |
154. Kovbojka (2011-08-26 14:08.57) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Legyen béke.:)
Részemről nincs harag.:)) Sorry. |
153. Kovbojka (2011-08-26 14:08.13) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Értem.:))
A Kacsalevest honnan szedted le? |
152. Hajrá KTE (2011-08-26 14:07.23) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Figyelj nem fejeznénk már be ezeket a vitákat,már unom,te se reagálsz a hsz-eimre,én se a tieidre aztán annyi |
151. Hajrá KTE (2011-08-26 14:06.47) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lexi fiatalabb,mint Hajrá KTE :D |
150. Kovbojka (2011-08-26 14:04.26) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
????
Akkor még sem egy személy??? Vagy arra érted, hogy azt korábban reggelted, és fiatalabb maga a kari??? |
149. Hajrá KTE (2011-08-26 14:03.05) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lexi fiatalabb volt mint én |
148. Kovbojka (2011-08-26 14:01.31) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De legalább ismerd be,hogy Lexi és Hajrá KTE ugyanaz...! |
147. Hajrá KTE (2011-08-26 13:58.20) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
AZ is zavar,h pl egy Jóbarátok a 10. helyen áll,mégsem osztályozom ezért 1esre |
146. Kovbojka (2011-08-26 13:58.17) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De akkor meg minek van több karid, netán mert Lexit mindenki megutálta??:D |
145. Hajrá KTE (2011-08-26 13:57.37) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nem csinálok karaktereket,az én általam kedvelt filmek meg általában elöl vannak |
144. Kovbojka (2011-08-26 13:57.36) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ebben igazad van,hibáztam elismerem.... |
Vélemények | Dymoon, 2021-05-01 01:31 | 233 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Psycho adatlap |
Eredeti cím: Psycho |
Évszám: 1960 |
Rendezte: Alfred Hitchcock |
Szereplők: Anthony Perkins, Janet Leigh, Vera Miles, John Gavin, Martin Balsam... |
További információk |