Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A csíny - HBO, 18:25 |
A zöldfülű - Moziverzum, 18:30 |
Alkonyat - Napfogyatkozás - AMC, 18:35 |
Terminátor - A megváltás - Film+, 18:40 |
MR-9: Ölni vagy halni - Mozi+, 19:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scarlett Johansson (40) |
Jamie Lee Curtis (66) |
Mark Ruffalo (57) |
Mads Mikkelsen (59) |
Mariel Hemingway (63) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Mire gondolsz most? |
Creed: Apollo fia - Vélemények |
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról |
Scarlett Johansson - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Creed: Apollo fia |
Michael Dudikoff |
148. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-01-26 09:46.17) - (válasz Bdt 147. hozzászólására) |
"oly korban éltem én", és Orgonát idézve, a magyar filmművészeten szocializálódtam. |
147. Bdt (2011-01-26 08:11.32) |
szabó István konkrétan besúgó volt, így nem kedvelem, lehet, hogy jól rendez... Jancsó perverz és utálom a filmjeit, Makk Károlytól talán , ha két filmet láttam. |
146. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-01-26 05:26.13) |
Nagyon sajnálatos, hogy senki sem említ magyar rendezőket.Szabó István, Jancsó Miklós, Makk Károly, és amely filmekhez írtam.az X, Y, generációt nem ismerem. |
145. Boba fett73 (2011-01-26 05:02.35) |
jól tudsz olvasni,aztán ezt jól tudod le irni,ez lexikális.de hol a tapasztalat,hol vagy te mangilla? |
144. Mangilla (2011-01-26 02:05.54) |
40-es és 30-as ifjú potenátok:
Darren Aronofsky - Hát igen! Ő bármilyen alapanyaghoz nyúl, azt bárhogy formálja, maradandóan viselni fogja keze nyomát: a depresszióba hajló, olykor szürreális hangulatot, azt a fajta objektív, már-már dokumentarista bemutatási módot, mely valahogy mégis emberivé teszik szerencsétlen sorsú hőseit (A forrás, Rekviem egy álomért, Fekete hattyú) Christopher Nolan - A precíz, apróra felépített, tempós kalandok új mestere; lehet szó kipusztulásra ítélt szuperhősről, vagy egyedi ötletről, Nolan állja a sarat (Memento, Sötét lovag, Eredet) Sofia Coppola - Nagyhírű édesapja nyomdokaiba lépve, de teljesen más, nagyon egyedi stílusban készíti filmjeit, melyek a legkülönbözőbb korokba- és helyzetekbe röpítik nézőit (Elveszett jelentés, Marie Antoinette) Wes Anderson - A másik különc, aki hatalmas életkedvvel készíti jellegzetes, összetéveszthetetlen stílusú műveit, többnyire kedvenc történetmotívumai, és jól bevált színészbarátai segítségével… de mindezek mellett arra is képes, hogy öt évet áldozzon egy hagyományos bábfilm kedvéért! (Édes vízi élet, Utazás Darjeelingbe, A fantasztikus Róka úr) Alejandro Gonzales Inarritu - Mexikói fenegyerek, aki remek színészekkel veszi körül magát több szálon futó, nehezen kibogozható, emberi történeteihez (21 gram, Bábel) Guillermo Del Toro - Spanyol létére nem a tengerpart, hanem inkább a bikaviadal vérgőzös őrülete hatott rá kiskorában, hiszen művei elég drámaiak, a horrort súrolók… de azért az emberi értékek mindig menekvést nyújtanak hőseinek - ha nem is a szokott formában. (Ördöggerinc, A faun labirintusa) |
143. Mangilla (2011-01-26 02:05.38) |
60-as és 50-es „középkorú” rendezők:
Steven Spielberg - Na, igen… ha pár évtized múlva egy iskolai feladatként, vagy kvízfeladványként a kérdés „híres amerikai filmrendező” lesz, 90%, hogy Spielberg neve a megoldás… olyan szinten forradalmasította a közönségfilmet, ahogyan mások sem azóta… bár egy ideje nem igazán tud felnőni egykori sikereihez (A cápa, E.T., Jurassic Park, Schindler listája, Ryan közlegény megmentése, stb,) Michael Haneke - egy gonosz öreg mágus, aki szenvtelenül élveboncol színészt, nézőt egyaránt… Remekül ért a filmnyelven, de - pl. Spielberggel ellentétben - alkotásai nem valók mindenkinek (Rejtély, A fehér szalag, A hetedik kontinens) Jim Jarmusch - tipikus jampec: égnek álló, hófehér hajjal, és olyan jellegzetes stílussal, amit sokan próbáltak már ellesni, több-kevesebb sikerrel (Éjszaka a Földön, Broken flowers, Szellemkutya, Mystery train) Tim Burton - ismét egy összetéveszthetetlen fazon, miként filmjei is jellegzetesek; állandó társai segítségével rendre újabb mesevilágokbe röpít minket (Charlie és a csokigyár, Ed Wood, Az Álmosvölgy legendája) Luc Besson - franciaként végül ő is engedett az Újvilág csábításának, de azért előtte még letett ezt-azt az asztalra (Ötödik elem, Leon, a profi) Mel Gibson - akárcsak Eastwood, ő is remek színészből vált még remekebb rendezővé - ám félő, hogy magánéleti problémái miatt ez utóbbi pályafutásának vége szakadt… (A passió, Rettenthetetlen, Apocalypto) James Cameron - A „világ ura” minden nagyképűsége ellenére igenis érti a szakmáját, és ebben a közönség is egyetért (Titanic, Avatar, Terminator, Aliens) Jean-Jaques Annaud - Egyedi látásmódú francia, aki különféle területeken próbálta ki magát - szerfölött emlékezetes filmekkel jelezve ezt (Hét év Tibetben, a tűz háborúja, A rózsa neve) Edward Zwick - Korrekt akciókkal megrekott, látványos filmek mestere (Szükségállapot, Az utolsó szamuráj) John Hillcoat - Ausztrál otthonából eddig csak két filmje jutott el felénk, de mindkettő nagyot robbant: Az ajánlat kőkemény westernje, és Az út még kőkeményebb poszt-apokaliptikus letargiája több, mint meggyőző hozzáértéséről… Robert Zemeckis - Spielberg egykori felkaroltja, a „whizkid” jól kinőtte magát: miután megrendezte a világ egyik legjobb filmjét, elevezett egy számára - úgy látszik - érdekesebb vidékre, a motion capture-látvány világába (Forrest Gump, Beowulf, Polar Expressz) Paul Haggis - Több kitűnő forgatókönyv után a rendezésbe is belekóstolt (Ütközések, Elah völgyében, A következő három nap) Tarsem Singh - az indiai csodabogár, aki hol az ázsiai kontinens szikrázó gyönyörűségeit varázsolja elénk - hol pedig elménk legsötétebb bugyrait eleveníti meg (A sejt, Zuhanás) Joel és Ethan Coen - Minnesota állambeli zsidó fivérek, akik morbid humorukkal, zseniális színészeik közreműködésével már számtalan módon meggyőzték tehetségükről nemcsak a nagyközönség, de a szakma tagjait is (Hollywoodi lidércnyomás, A nagy Lebowski, Nem vénnek való vidék) David Lynch - Az öreg róka, aki úgy megvezet, hogy észre sem veszed, csak utólag bosszankodsz; megfejthetetlen filmjei (és kultikus filmsorozata) jogán a mai filmesek sokat tanulhattak tőle. Persze, érdekessége egyben hendikeppje is: némely műve már túlzásokba esik… (Twin Peaks, Straight story, Mulholland drive) Martin Scorsese - Ismét egy régi motoros, aki csinált pár kanyart, de alapvetően a kicsit drámai, feszült történetvezetés fekszik neki (Krisztus utolsó megkísértése, Viharsziget, Dühöngő bika) Brian DePalma - A másik öreg ijesztegetős… sötét színek, feszültség, nála is fő motívumok (Alibi test, Fekete dália) Pedro Almodóvar - spanyol temperamentum, vicces-búst történetek kisemberekről… Nem utolsó sorban több A-kategóriás színészt felfedezett az Álomgyár számára (Beszélj hozzá, Volver, Asszonyok a teljes idegösszeomlás szélén) Kim Ki-Duk - egy kuriózum a sorban, a legismertebb dél-koreai rendező; a Nyugat számára közelebb hozta a távol-keleti filmművészet kung-fun túlmutató ágazatát. (Tavasz, nyár, ősz, tél…és tavasz, Lopakodó lelkek) |
142. Mangilla (2011-01-26 02:05.21) |
80-as és 70-es éveikben járó seniorok:
Clint Eastwood - minőség és precizitás; ki gondolta volna 20-30 éve, hogy nyugdíjas korára ebből a kemény westernhősből a világ egyik legjobb, mi több, legtermékenyebb rendezője lesz? (Tökéletes világ, Elcserélt életek, Levelek Ivó Dzsimáról, stb.) Ridley Scott - vizualitás, fantázia jellemezte legjobban korai munkáit (Alien, Szárnyas fejvadász, 1492…), de újabban sajnos gyengébb teljesítményt nyújtott… talán majd az Alien-prequel…? Milos Forman - a cseh emigráns, aki kiváló filmeket készített új hazája súlyos problémáiról (Hair, Ragtime), nem beszélve a kortól és helytől független bajokról (Száll a kakukk fészkére)… Woody Allen - a „kis new york-i zsidó bohóc”, aki idős korára az átlag 2-3 évente esedékes új filmjét már rendre Európában forgatta (csak nem azért, mert olcsóbb? ;)) (Annie Hall, Manhattan, Fogd a pénzt, és fuss! - az újak közül a Match point, a Vicky Christina Barcelona pl. jó szívvel ajánlható) Roman Polanski - egy másik kelet-európai, akinek viszont öregkorára nem hozott szerencsét Amerika; pedig az „előzetesből vágott” Szellemíró simán van olyan jó, mint az Őrület (bár a Kés a vízben volt az igazi) Paul Verhoeven - hollandként amerikai pénzen csinált közönséget megosztó, olykor botrányos, de tagadhatatlanul figyelemre méltó filmeket (Elemi ösztön, Emlékmás, Csillagközi invázió) Franco Zeffirelli - azok a régi szép idők, amikor még Shakespeare-hez klasszikus volt az aláfestő zene is… Szép filmeket csinált, érzelmekkel telve. Hiába, olasz… Francis Ford Coppola - Egy korszak meghatározó filmrendezőjeként megcsinálta minden idők egyik leghíresebb gengszterfilmjét - de azért ezen kívül jutott ideje másra is (Keresztapa - illetve Apokalipszis most, Rablóhal) |
141. Mangilla (2011-01-26 02:04.53) |
Jó ez a topik - csodálkoztam volna, ha pont ilyen nem lenne, ugyanis egy filmet - sok más összetevőn kívül, persze - elsősorban a rendezője keze munkája határoz meg leginkább.
A jó rendező sokszor saját ötletét dolgozza ki, viszi filmre (pl. Woody Allen minden filmjét, vagy éppen Christopher Nolan az Eredet-et) - máskor pedig „csak” jó szemének (vagy a tanácsadójának, barátjának, ügynökének...) köszönhetően halászik ki a tengernyi regényből, színdarabból vagy akár kész forgatókönyvből egy neki testhezálló darabot (mint pl. Clint Eastwood, vagy Peter Jackson (hehe)). Ha a sztori összeállt, jön a casting hálásnak tűnő, ám igazából gyakorlati kérdésekkel gáncsolt folyamata: hiába kel fel a legmélyebb álmából is úgy a direktor úr, hogy tudja, kiket akar alkotása főszerepeiben látni, ha azok alkalmasint évekre előre be vannak táblázva (ez a filmcsillagok jelentős részére áll)… vagy, csak egész egyszerűen nem bíznak annyira a produkcióban, mint ő (sokan talán ezért is dolgoznak fix emberekkel, pl. Scorsese-DiCaprio). Ha nagy nehezen összeállt a csapat, jön maga a forgatás, ami - optimális esetben - nem vesz többet igénybe pár hétnél, hónapnál (ennyi ideig a casting is eltart!), viszont elég megerőltető, mindenki számára - ráadásul sok esetben meglehetősen fusztráló, ha ilyenkor csak a rendező az egyetlen, akinek van fogalma róla, hogy milyen is lesz a végeredmény (lásd pl. a zöld háttér előtt készülő filmeket (Mátrix, meg minden CGI-s csoda), illetve sok rendező tör borsot színészei orra alá azzal, hogy napra lebontva adagolja a szövegüket, ahelyett, hogy előre megkapnák a teljes sztoribordot (így készülnek mondjuk a szappanoperák is)). Ha mindent filmre vettek, a társulat szétszéled, új meló után néz, de a rendező még mintha csak most látna neki a forgatásnak - kezdődik az utómunka! A vágókkal (esetleg a film besorolását végző filmcenzorral) való, sziszifuszinak tűnő meló végül persze meghozza gyümölcsét, s elkészül a nagy mű! Aminek örömét persze (különösen nagyobb anyagi siker esetén) csak kicsit homályosítja el, hogy sokszor pár év múlva már csak az elszántabb filmbúvárok emlékeznek a direktor nevére… ellentétben a sztárszínészekével… Nos, a fenti kis ismertetővel csak azt szerettem volna megvilágítani, hogy milyen fontos is a rendező szerepe a filmben (még akkor is, ha - mint az élet bármely már részén - itt is vannak visszaélések (pl. a Die Harddal ismertté vált John McTiernan visszalépése a 13. harcosnál az író, Michael Crichton kukacoskodása miatt, stb.). A saját listám nem tartalmaz rangsorolást, és igazából - mint minden ilyen jellegű vállalkozás - nem is törekszik a teljességre; az érdekesség kedvéért (és, mert hiszem, hogy ez a szempont is van olyan jó, mint bármi más) az említett rendezőket életkoruk szerint csoportosítva említem meg. Szembeszökő lehet egyes, már elhunyt direktoróriások kihagyása - nos, mivel az idő múlásával ez a kör válik a legnépesebbé, inkább - fájdalommal bár, de - kihagytam őket (nem beszélve arról, hogy némelyek munkássága számomra sem eléggé ismert). Hiányoznak továbbá róla a magyar rendezők is; itt egyrészt a viszonyag kis számok, másrészt meg a hektikus életművek miatt vetettem el egyes személyek kiemelését a többiek rovására - remélem, egyszer majd ezt is pórolhatom. Következzenek hát az én rendező-ajánlataim! |
140. Jason13 (2010-12-15 18:38.01) |
5.Christopher Nolan
4.Kevin Smith 3.Antal Nimród 2.Martin Scorsese 1.Clint Eastwood |
139. Törölt felhasználó (2010-12-15 17:39.16) |
Spielberg,
Zack Snyder, Scott/Cameron régi énje wes craven |
138. CARTMAN 8 (2010-12-15 17:36.56) |
1.Tim Burton
2.Ridley Scott 3.Richard Donner |
137. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-12-15 17:28.26) - (válasz Golyalab 123. hozzászólására) |
Biztos nem Szabó István vagy Sándor Pál állította össze, akiknek példaképük Bergman. |
136. Zset (2010-12-14 23:10.50) |
1.Tim Burton
2.Quentin Tarantino 3.Martin Scorsese |
135. Szeker (2010-12-14 23:10.41) - (válasz Golyalab 118. hozzászólására) |
Á,és Coen ott van a 30. helyen.Ez igazán örömteli,főleg hogy az imdb-n előszerettel szeretik,nosztalgikusan a múltbéli filmeket,rendezőket egy másik dimenzióba helyezni amibe a jelen nagyjai nem férnek bele. |
134. Szeker (2010-12-14 23:05.20) |
Joel Coen az elsőszámú,Cronenberg,Darren Aronofsky,Tarantino,Clint Eastwood,David Fincher,Mel Gibson és ha jó napja van akkor Night Shyamalan.Őket folyamatosan figyelemmel kísérem és nem nagyon szeretnek hibázni,ha meg mégis,az el van nézve. |
133. Langelus (2010-12-08 20:24.17) |
Nálam már régen elkészült a dobogó:
Aranyérem: Christopher Nolan Ezüstérem: Martin Scorsese Bronzérem: Richard Donner |
132. StormshadoW (2010-12-08 19:57.40) |
Horrorban - Wes Craven / Barker
Általánosságban - Spielberg , Scorsese, Cameron régi |
131. Golyalab (2010-12-08 18:49.41) - (válasz G-ergo 130. hozzászólására) |
Emmerich tényleg vicc. |
130. G-ergo (2010-12-08 18:41.56) - (válasz Golyalab 126. hozzászólására) |
Ebben igazad van, de amit itt fenn Valentino is említ pl. Emmerich egyáltalán rajta akármilyen listán?
Na mindegy, itt helye a topicban az kétségtelenül tény:D |
129. Golyalab (2010-12-08 18:41.12) - (válasz Golyalab 123. hozzászólására) |
Itt Szabó Istvánt a 60-dik helyre sorolták. |
128. Valentino (2010-12-08 18:40.08) - (válasz Golyalab 126. hozzászólására) |
Na ezaz, sokszor érdemesebb a tartalommal foglalkozni, nem a formákkal, sorrendekkel. Így valóban értékes tud lenni az egész táblázat. |
127. Valentino (2010-12-08 18:39.29) - (válasz G-ergo 124. hozzászólására) |
Hát még, hogy Griffith top100-on kívül. Na az is vicc. Renoir dettó. Meg hogy Roland Emmerich jobb pozícióban mint Tarkovszkyj?
Jók a listák egészen addig, ameddig rá nem jövünk, mindegyikkel lehet egy picit kötekedni. :P |
126. Golyalab (2010-12-08 18:38.40) - (válasz G-ergo 124. hozzászólására) |
Szubektiv lista,de minden idők legjobbjai vannak a listán tök mind1 milyen sorrendben,ezért láttam érdemesnek belinkelni:P
Szóval most kár vitatni a sorrendet,bár én is néztem nagyokat. |
125. Golyalab (2010-12-08 18:37.22) - (válasz Valentino 122. hozzászólására) |
Vagy minden idők legjobb filmjének-szerintem- rendezője David Fincher nevét nem is láttam a listán. |
124. G-ergo (2010-12-08 18:35.38) - (válasz Golyalab 118. hozzászólására) |
Fellini 28?? Vicc. |
123. Golyalab (2010-12-08 18:33.03) |
[link] Vagy itt egy másik lista is |
122. Valentino (2010-12-08 18:32.41) - (válasz Golyalab 119. hozzászólására) |
Jaja, én is pont azt lestem.
Nekem már az is meglepő volt, hogy Welles nincs a top10-ben. :P |
121. Wynona (2010-12-08 18:32.31) |
Woody Allen:P |
120. Valentino (2010-12-08 18:31.22) - (válasz Golyalab 118. hozzászólására) |
Érdekes.
hamarosan a sajátomat is újrafogalmazom. De még várok vele. |
119. Golyalab (2010-12-08 18:31.04) - (válasz Golyalab 118. hozzászólására) |
Mondjuk hogy Aronofsky az utolsó előtti helyre irták,vagy Burton sincs ott a top 100-ban de ez ugy is mellékes.
A magyar Kertász Mihály a 12-dik,az is szép. |