Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Beszterce ostroma - M5, 04:10 |
A majmok bolygója: Háború - Mozi+, 04:15 |
Karácsonyi sütivarázs - Izaura TV, 05:00 |
Karácsony Alaszkában - RTL, 05:05 |
Az apa - RTL Három, 05:30 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Gérard Depardieu (76) |
Jessica Harmon (39) |
John Amos (85) |
Maryam d'Abo (64) |
Timothée Chalamet (29) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Vonalban vagy |
Ábel Anita |
8. Csk1 (2024-06-21 12:30.50) |
Belmondo ekkor már sztár volt. Truffaut nagy rendező. Ennyi elég a kasszasikerhez. Mire a néző felocsúdik, már megvette a jegyet. Mai szemmel nézve idejétmúlt, kiszámítható klissés bűnügyi filmecske, tele erőltett, életszerűtlen eseményekkel. Az első 5 percben lehet tudni a végét. |
7. Arpimokus (2019-04-18 13:59.00) |
Volt ember, aki végig bírta nézni? Mert ez borzasztó! |
6. Independence (2016-08-03 23:12.10) - (válasz Chris Co 4. hozzászólására) |
"Itt nem a lélek mélyére ható történettel találkozunk, s a Mississippi szirénje közelebb áll egy krimihez, mint egy lélektani alkotáshoz.
Ezektől eltekintve azonban a Mississippi szirénje is kiváló alkotás: az adott alapszituációt remekül feldolgozó és abból szinte mindent kihozó izgalmas mű változatos és eseménydús történettel. Olyan mű, amely méltó Truffaut életpályájának más filmjeihez." "A harmadik Truffaut film a Cinemaxon, A Mississippi szirénje talán a legnagyobb talány a a francia mester művei között. Viszonylag nagy pénzből készíthette, felkérésre, nagy sztárokkal (Jean-Paul Belmondo és Catherine Deneuve) és élete legnagyobb bukását könyvelhette el. Cornell Woolrich Waltz Into Darkness című regényének adaptációja valóban a legkevésbé fontos Truffaut mozi: míg a többi művében zseniálisan gondolta tovább Hitchcock-féle suspense-t, ebben csak a kopírozásra futotta - legalábbis a film első felében. A szufla nélküli alapanyagból a rendező még megpróbált szerelmi drámát kikerekíteni a második felvonásban, de ez a két főszereplő közti nemlétező kémia miatt bukott meg. Sebaj. A Mississippi szirénje bizonyítja, hogy Francoius Truffaut is csak ember volt. Tévedhetett." Tudom, hülyén veszi ki magát, válasz, három év után, de most "láttam" meg soraid, s ugyan miért ne, hisz Te is két év után..., lehet, több évente járunk e topicban...:) Ezekkel a véleményekkel sok mindenben egyet értek, igaz, nem mindenben, ellenben vannak átfedések a Neked nem tetsző meglátásaimmal. Csákvári Gézával szemben, nekem a film továbra is tetszik, de az a bizonyos "erő" - tegyem hozzá gőzőm sincs miért gondolod nem értem? - pont, hogy a kémia hiánya miatt hiteltelen, s ezen okból - is - csúszik el a film a krimi irányába. |
5. Kovács Viktória (2015-06-20 21:27.41) |
Szerintem nagyon jó film!Engem kissé meglepett, hogy ilyen egyszerű a vége, olyan mintha levágták volna. Belmondo zseniális volt a filmben, meg kell őt dicsérnem,hiszen nem minden nap kap ilyen szerepet(ennek ellenére nagyon jól játszotta a neki szánt karaktert) |
4. Chris Co (2013-10-20 14:03.28) - (válasz Independence 2. hozzászólására) |
"A szerelem sötét verem!" - Valóban nem misztikus, bár nem is jobbfajta krimi. A lélektani háttér alatt nem tudom, mit értesz, mert szerintem kiválóan megteremti. "Valljuk be" - Oké. Bevalljuk. Itt az általad hiányolt "lélektani háttér a "történetszövés"-hez. "Lelki pókháló" szövése (Truffaut a rendező) megtörtént és még ha nem is voltak "lassú képeket, összepillantásokat, finom testi érintéseket, felvillanó szikrákat" érzékeltető jelenetek, akkor is tudhatjuk, hogy az általad "nem érthető erő" egy szó csupán. Nem értem, számodra miért "nehéz megérteni", hiszen egyértelmű bevezetője a filmnek. "Mint krimi, kimondottan élvezetes, mint lélektani film, kevésbé." - Szerintem is, csak épp az ellenkezője. Ez egy lélektani film az általad felvázolt elemektől nem véletlen mellőzött kevésbé romantikus, már-már szappanoperába illő érzelgősség nélkül, inkább drámai hatást kiváltó és kevésbé kriminek ható történettel. Az újra feldolgozás pontosan azok számára készült, akiknek egy krimi-lélektani dráma kevés. Szerintem sem rossz film, bár "a felétől erős film" sem egyértelmű számomra, miért csak a felétől, de abban mindenképp egyetértek, hogy nem rossz illetve nem misztikus. Ebben a kettőben "szigorúan" egyetértés van köztünk. A többiben viszont szigorú ellentét.:) |
3. Independence (2011-09-12 18:30.54) |
Tegyem még hozzá a film címe zseniális.
Tudjuk milyen veszélyesek a szirének, egy Odüsszeusz nevű úriembernek is meggyűlt velük a baja. :) Cathérine Deneuve valódi szirén lehetett volna a filmben, ha Truffaut is úgy akarja. |
2. Independence (2011-09-12 18:22.27) |
A szerelem sötét verem!
Rövid időn belül másodszor futok bele olyan François Truffaut filmbe, mely ezt a témakört járja körbe. A filmet itt misztikusnak aposztrofálják, pedig nem az, ha szigorúak akarunk lenni egy krimi. Egy jobb fajta krimi, mégis maradt bennem némi hiányérzet. A történetszövés lélektani háttérre alapoz, csak nem teremti meg ezt a hátteret, így hiányérzetünk marad. Az első húsz perc, arra hivatott, hogy bemutassa azt a vak, mindent elsöprő, testi és lelki szenvedélyt, ami ki tud alakulni egy férfiban egy gyönyörű, igéző nő iránt. Valljuk be, Truffaut ezt a fantáziánkra bízza. Sem erotikus töltet nem mutatkozik a két szereplő között, sem finom, lelki pókhálót nem sző Deneuve Belmondo köré. Nem vártam vad, lepedőgyűrőgető jeleneteket, de lassú képeket, összepillantásokat, finom testi értintéseket, felvillanó szikrákat igen! Deneuve csak egyszerűen szép, hidegen szép, még csak enyhén sem érzünk körülötte szexuális kisugárzást, inkább királynői távolságtartást. A film a második felétől válik igazán izgalmassá, csak a megfelelő felvezetés hiányában, nehéz megérteni a naív, ártatlan, becsületes, kissé majdnem "butácska" Belmondo-t, hogy miért is bocsát meg, miért marad a nővel, miért gyilkol érte, és miért halna meg érte szemrebbenés nélkül.Nem értjük, hogy mi az az erő, amivel minderre rábírja a férfit Deneuve, mert ezt bizony jobban kellet volna érzékeltetni. Ha ettől eltekintünk, minden más a helyén van. Belmondo nagyszerű, Deneuve jól ábrázolja azt a nőt, akit mindenki csak kihasznált élete során, aki nem mer érezni, akit mindig csak eszköz volt, és most az egyszer ő használhat mást. A feszültség jól adagolt, szépen pörögnek az események, mint krimi kimondottan élvezetes, de mint lélektani film, kevésbé. A férfi-nő viszony boncolgatásához, talán kissé merészebbnek kell lenni, talán az újra feldolgozás egyetlen érdeme ez. Ott A.Jolie tökéletesen elhiteti velünk, hogy "pincsikutyát" csinál Banderasból, és teljesen ura a férfinak.Annak a filmnek az első húsz perce, minden túlzásával együtt nagyon erős, és jó hátteret ad a folytatáshoz, amit persze jó hálivudi szokás szerint elszúrnak. A két kulcsmondata a filmnek: -Levegőt sem kapok nélküled... ezt a féktelen szerelmet ritkán éli át az ember, van, aki soha. -Most tanulom a szerelmet és fáj! Szívszorító, ahogy elhangzik Deneuve szájából! Mindent egybevetve jó film, a felétől erős film, a befejezés egyszerűsége kíválóan eltalált, de van egy kis lyuk a történeten. |
1. Tuki (2009-11-29 22:14.59) |
Ez a film sem kerülhette el a modern feldolgozást, bár Angelina Jolie és Antonio Banderas hozzák a szokásos színvonalat. Az " Eredendő bűn " mégsem lett nagy durranás. Angelina rajongóknak kötelező. |
Vélemények | Csk1, 2024-06-21 12:30 | 8 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Mississippi szirénje adatlap |
Eredeti cím: La sirene du Mississippi |
Évszám: 1969 |
Rendezte: Francois Truffaut |
Szereplők: Jean-Paul Belmondo, Cathérine Deneuve, Michel Bouquet, Nelly Borgeaud, Marcel Berbert... |
További információk |