Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Bűnvadászok - RTL Három, 18:10 |
Babylon A.D. - Film Mánia, 18:10 |
A John Malkovich-menet - Cinemax2, 18:40 |
A lekoptathatatlan - Paramount Network, 18:40 |
Made in Italy - SuperTV2, 19:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jay Brazeau (71) |
Ralph Fiennes (62) |
Hector Elizondo (88) |
Guido de Angelis (80) |
Kamarás Iván (52) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Reacher |
Kamarás Iván |
4. Langelus (2011-07-24 18:11.16) |
FUCK-AUTOMATA! "Az a tudattal kell élnem, hogy megmenthettem volna". Nem! A rendezőnek kéne ezt mondani a végén, nem a szerzetes átkától zombivá lett szöszidíva pasijának! |
3. Randal (2010-06-15 03:36.53) - (válasz Randal 2. hozzászólására) |
Még egy dolgot kiemelnék az A és a B filmek közötti különbségek kapcsán.
A mozifilmeknek nagyon komoly illúziókeltő hatásuk van. Még ha az ember tisztában is van vele, hogy csak egy filmet lát (moziban ül, TV-t néz), hatalmába keríti egy illúzió, valamilyen szinten mégis valóságnak fogja fel a látottakat. A mozifilmek bevonják a nézőt a világukba, egyféle testen kívüli élményt biztosítanak neki. A B filmeknek ez az illúziókeltő hatása abszolút hiányzik. A néző folyamatosan tudatában van, hogy csak filmet lát, és semmi mást. Ennek oka talán az lehet, hogy a film (az egyel lejjebb taglalt gyengeségek útján) folyamatosan felhívja önmagára a figyelmet. Nem hagyja, hogy a néző a filmen, mint egy ablakon "keresztül nézve" a valóságot lássa, hanem úgy működik, mint egy torz üveg, ami mögött ott van ugyan a valóság, de torzítása miatt nem csak ezt a mögöttes valóságot figyeljük, hanem magát az üveget is. Színészeket látunk, és nem "embereket". Felrobbanó petárdákat látunk, és nem "lövedék becsapódásokat". CGI kockákat látunk, és nem "szörnyeteget". Ricsajt hallunk, és nem "észrevehetetlenül természetes zenét". Filmet látunk, és nem "valóságot". Ez a szempont szerintem fontos, ha a B filmeket akarjuk valahogy definiálni. |
2. Randal (2010-06-15 03:00.50) |
A film alapvetően gyenge szerintem, viszont erénye, hogy B filmhez képest meglepően sok ötlet van mögötte, ezáltal felhívja a figyelmet néhány olyan sajátosságra, amitől B film a B film.
Tényleg sok dolgot pakoltak össze ebbe az alkotásba. Volt benne autós üldözés, lövöldözés, bunyó, maffia és maffia-esküvő, korrupt politikus, minden lében kanál újságírónő, visszavonult katonatiszt, akció a nyomornegyedben és kikötőben, tévesen megvádolt áldozat stb. Ezek mind olyan sémák, amikből bármelyik akciófilm fel tudja építeni magát, sőt a Démonmedál még behozta a képbe a misztériumot is, ami még csak nem is egyszerű látványelem, hanem szerkezeti szinten áthatja a filmet (nem lehet egy tollvonással kihúzni a filmből, történetszervező ereje van). Ez az alkotás hozza az akciófilmek műfajának rengeteg elvárását - miért van az, hogy ezt a filmet mégis nyugodt szívvel rossznak lehet mondani, míg egy Casino Royale-t, Mission: Impossible-t vagy a Szikla c. filmet rajongás övez? A megkülönböztetés nem öncélú, nem megmagyarázhatatlan és nem is jogtalan. A kulcs azt hiszem nem a kreatív vagy szakmai energia hiányában van, de direkten még csak nem is a pénzhiányban, hanem pusztán a kivitelezésben van. Az ünnepelt műfaji filmek ügyesebben bánnak a klisékkel. Ez a film (hasonlóan a többi B alkotáshoz) ugyanúgy ismeri a műfaji sémákat, mint a mozifilmek, csak míg ez szolgai módon egymás mellé szerkeszti ezeket a sémákat, addig a sikeres műfaji filmek kreatívan nyúlnak az archetipusokhoz, rendszerint bizonyos mértékben megújítják azokat, vagy újszerűen kombinálják őket. De ha ez történeti szinten nem is feltétlenül történik meg, az attrakció (látvány) szintjén mindenképpen. Az akciófilmek központi eleme természetesen maga az akció, ami viszont egy nagyon gyorsan változó fogalom. Alapvetően technikafüggő dolog, ami folyamatos fejlődésével egyre feljebb és feljebb tolja a nézők ingerküszöbét. Ami akár két-három évvel ezelőtt működött, ma már nem feltétlenül fog. Technika nincs pénz nélkül, azzal pedig a B filmek közismerten híján vannak. Egyszerűen nincsen keret normálisan kivitelezett akcióra. Ebben a filmben volt két robbanás és egy csomó, falakon felrobbanó petárda formájában megjelenő lövedék becsapódás, néhány autós üldözés, kevés kamerával és (profi sofőrök híján) "lassan" felvéve, illetve pár bunyó, képzetlen kaszkadőrökkel és ötlettelen koreográfiával (parasztlengők jobbra balra). Amiben még szembe tűnően különbözik egy mozis akciófilm és a B akciófilmek, az az atmoszféra. Itt ilyesmiről nem beszélhetünk, esetleges minden. Atmoszférát tudatos képi szerkesztéssel és zenével lehet leginkább szerkeszteni. A felvételek itt pusztán a rögzítés funkcióját töltötték be, nincs egy, a filmen átívelő operatőri koncepció - nincsenek visszatérő kompozíciók, beállítás típusok, képkivágatok, bevilágítások, beállítás-hosszúságok. Az operatőr egyetlen célja az volt, hogy felvegye az aktuális eseményeket, de kreatív energiát nem fordított a munkájára. Az egyetlen konstans jelenség az olcsó, elavult kamerának köszönhetően szemcsés és homályos, fakó képvilág. Hasonló kritika mondható el a zenéről is. Esetleges, nincs központi motívum vagy egy fülbemászó, esetleg maradandó dallam. A nézőnek az ilyen B filmeknél esélye sincsen azonosulni egy szereplővel, mert a karaktereket megszemélyesítő színészek gyengén játszanak, a rossz színészi játék pedig felhívja önmagára a figyelmet, ezáltal eltávolítva egymástól a színészt és a karakterét (nem gonosz terroristát látok, hanem egy gonosz terroristát játszó színészt). Életidegen reakciók, valószerűtlen párbeszédek, élettelen arc jellemzi a B filmek színészeit, ellentétben az A kategóriás (akció)filmek színészeivel - Tom Cruise kritizálható színész, de azt hiszem kevesen vitatkoznak azzal, hogy mégis más szintet képvisel, mint a B filmek színészgárdája (csak hogy ne Bruce Willis-t említsem). Az azonosulásra, és ezzel párhuzamosan az átütő filmélményre a dramaturgia is rásegíthet. A dramaturgia szerkesztésének célja (többek közt) a néző érzelemvilágának megmozgatása - örömöt, izgalmat, szánalmat, megvetést, szeretetet stb. ébreszteni a befogadóban, illetve az érdeklődésének folyamatos fenntartása. Ez utóbbit a jól adagolt akcióval lehet leginkább fenntartani. Nincs olyan film, amiben ne lennének üresjáratok, kevésbé izgalmas jelenetek, egy jól felépített film viszont tudja, hogy ezeket az üresjáratokat meg kell szakítani kiemelkedő jelenetekkel. A B filmek ezt rendszerint nem veszik figyelembe - vagy folyamatosan csúcspontokat akarnak bemutatni (egyfolytában menekülnek, minden képen felrobban valami, egy másodpercig sincsenek biztonságban stb.) vagy egyfolytában üres jelenetekkel untatják a nézőket (soha nem történik semmi érdemleges). Egyik sem jó megoldás, a szakadatlan akcióba belefárad az ember, az elhúzódó unalomtól pedig szimplán elveszti az érdeklődését. A B filmek tehát tudnak mindent, amit a mozifilmek, csak éppen gyengén valósítják meg őket. A pénzhiány csak EGY magyarázat szerintem. Nyilván jobb filmek lennének ezek, hogyha az akciójeleneteket nem petárdákkal oldanák meg, de a kevés pénz nem magyarázza meg a kreativitás hiányát. Emögött szerintem ott van a film születésének körülménye is. Ezek a TV-re gyártott filmek sosem önmagukban kerülnek el egy adóhoz, hanem többedmagával együtt egy sikerfilmhez csatolva. Hogyha egy csatorna meg akarja venni mondjuk a Függetlenség napját, kötelezően meg kell vennie vele egy raklapnyi B filmet is. Ezáltal a B filmeket egyrészt 100%, hogy forgalmazni fogják, és az is, hogy be is fogják mutatni (ez egy mozifilmnél korántsem ilyen egyértelmű, egy silány minőségű filmet a mozik dönthetnek úgy, hogy nem vetítenek le). Ha minden biztosított a születés pillanatában, akkor nincs semmilyen minőségi kényszer az alkotókon. Összességében tehát a B filmek ismerik ugyan a műfaji filmek alapvető sajátosságait, de súlyos hibákat vétenek a kivitelezésben. Ennek oka egyfelől a pénz, másfelől az elvárások hiánya, aminek a következménye egy kidolgozatlan alapötlet gyenge megvalósítása. |
1. Kék kereszt (2010-01-19 18:42.22) |
A Fülöp szigetek csodálatos hely,sok szép és érdekes látnivalóval.Főleg Luzon és térsége.Turistaként mindenféleképpen érdemes ellátogatni oda az embernek,és részletesen is szemügyre venni a természet kínálta adottságokat.A film viszont pocsék.Horrornak van feltüntetve,de semmi köze hozzá.Feszültség keltésről szó sincs.Nem ártott volna valamit produkálniuk.Ezt a filmet inkább egy gyenge kriminek mondanám,némi gyenge akcióval fűszerezve.Az egész film értelmetlen,összecsapott vacak.A története harmad gyenge.Nem egymásra épülnek a jelenetek,és sok benne a felesleges mellébeszélés.Az egész film a Fülöp szigeteken játszódott,és azon belül is nagy részt a helyi nyomornegyed környékén és a szomszédos utcákban.Azért ennyire nem kellet volna spórolni a helyszínekkel.Sokszor mutatták a helybélieket,amint élik a kis életüket,de ez senkit sem érdekel.Felesleges volt.Azon a részen nevettem a legjobban,amikor a csajt megszállta a démon,és mindenkit megölt a pirosan villogó szemeivel.Az akciójelenetek voltak talán a legszánalmasabb.A tűzpárbajban a szőke pasi egy lövéssel leterített 4 különböző helyen álló gengsztert.Szép teljesítmény.A kopott,piros melegítőben feszítő gyilkos,tényleg kemény látványt nyújtott..A filmet Andrew Prowse rendezte.Elég róla annyit tudni,hogy ő csinálta a Griff támadását.A főszerepet Jan-Michael Vincent kapta.Ő egy nevetséges pojáca.Egyszerűen képtelen felmutatni valami színészi alakítás félét.Az egyetlen említésre méltó színész R.Lee Ermey Az Acéllövedékben ő játszotta a szigorú őrmestert,de leginkább Hoyt seriffként lehet ismerős a Texasi láncfűrészesből.Itt ő sem csinált semmit.A Film + ismét kitett magáért. |
Vélemények | Langelus, 2011-07-24 18:11 | 4 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
A démon-medál átka adatlap |
Eredeti cím: Demonstone |
Évszám: 1989 |
Rendezte: Andrew Prowse |
Szereplők: R. Lee Ermey, Jan-Michael Vincent, Nancy Everhard, Peter Brown, Pat Skipper... |
További információk |
Szereplők fórumai |
- R. Lee Ermey - Vélemények |
- Jan-Michael Vincent - Vélemények |
- Brian Trenchard-Smith - Vélemények |