Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Menedék - Filmbox Premium, 14:35 |
A nagy zsozsó - RTL Három, 15:10 |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 15:30 |
Brad helyzete - Filmbox Family, 15:40 |
Könyvek és szerelem - Mozi Klub, 15:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jena Malone (40) |
Goldie Hawn (79) |
Jimmi Simpson (49) |
Cherry Jones (68) |
Nicollette Sheridan (61) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Shazam! - Az istenek haragja |
Kaszás Attila |
4. VAL P (2020-09-08 22:29.15) |
Üres mosdótálak több irányból vissza-visszatérő, lidérces álomszériája… Ionescói, Mrożek tolláról lecseppent karakterek egymást kóstolgatása – hol mint étekfogó, hol a vendégek egyikének szerepében, hol valamely feltálalt fogásként egy szürreális lakomán.
Az épp csak megözvegyült Alphonse neje gyilkosát vigasztalja, aki nem átallja kérdőre vonni a (szerinte a feleségét sújtó) mulasztásai miatt. A mentőautóba tökéletes tervszerűtlenséggel bekeveredő Morvandieu rendőrfelügyelő megjelenését sürgős esethez szorgalmazzák a CB-rádión. A címre kiérkezve (majd hívnak igazi mentősöket, ha tényleg szükség lenne rájuk) kiderül, ő maga a beteg, és kamarazenével tervezik „kigyógyítani”. Őt, akinek már oly mértékben herótja van a vonósoktól, hogy az állandóan gyakorló, világhírű hites társának 220-at vezetett a hegedűjébe. (A kádba csak utána tette be.) Találomra kiragadott jelenetek az Alphonse Tram, Morvandieu felügyelő és a meg nem nevezett sorozatgyilkos csak a rontáshoz értő, ámokfutó triójának életéből. Az elhangzott dialógusokban nincs öt, a másikra vagy a világra egyhuzamban reflektáló mondat, cselekedeteikben öt, egymást követő mozdulatsor, amely egy világos gondolatmenetet követne végig. Addigra már rég tótágast áll vagy zárójelbe helyeződik az előbb hallott szöveg, illetve a bonyodalom a kiindulóponthoz képest. Merthogy nem létezik olyan, hogy kiindulópont. Csak megkérdőjelezendő fontosságú rutin. Szifonnal ébresztendő, megcsontosodott szokások és Excalibur után kiáltó, gúzs mivoltuk ellenére is mechanikusan elfogadott sémák. A zavarosban halként ficánkoló hőseink végül shakespeare-i mélységekbe buknak alá, magukra hagyva a kérdőjel-fenyvesben nézőiket keserű mosollyal, s örömkönnyekkel az arcukon. |
3. Lastmohican (2011-09-03 00:08.20) |
Nem jött be Gérard Depardieu ezen filmje. Az elején lévő metrós résznél már bealudtam, majd a későbbi részek sem tudtak megfogni, pedig újra bele-bele néztem. Valahogy nem tudott lekötni a triumvirátus - három férfi - produkciója. |
2. Horror018 (2011-05-22 11:28.42) |
Eléggé meglpeő volt. Előszőr is, semmi rtelme nem volt. Aztán mgfogant benne, hogy milyen könnyen kiírnakminden szereplőt, hátra hagyják könnyen a kocsit, majd mindenki meghal. Kemény, dehó film. |
1. VAL P (2010-04-14 14:26.07) |
Ha egy jelzős szerkezettel akarnánk definiálni Blier Hidegtálját, a modern haláltánc lenne a tuti befutó. Lényeglátó és provokatív danse macabre, mely-nek bizarr volta abban rejlik, hogy a borzalommal átitatott halált, a szívet reszkettető bűncselekményeket is a leghétköznapibb síkra helyezik a szerep-lők. Amikor Alphonse Tramnál jelentkezik feleségének gyilkosa, beinvitálja lakásukba, levessel kínálja, mintha egy régi osztálytárs, egykori cimbora vizi-tálna nála. Amikor az öngyilkos-jelölt (az egyetlen, aki komolyan törődik fe-leségével, leendő gyilkosai gondjára bízza őt) felemlegeti, milyen precíz munkát végzett késével Tram az aluljáróban, Morvandieu zsarolási kísérlettől tartva, már-már letartóztatja, de mihelyst kiderül, hogy „csak” újabb gyilkos-ságra kérik fel szomszédját, enyhülten teszi zsebre fegyverét a felügyelő. Az ilyen meghökkentő jelenetek azért erőteljesek, mert a jelenlévő szereplők mindegyike tökéletes természetességgel fogadja a többiek döntéseit, elképze-léseit. Azt tehát el kell ismernünk, ebben a világban vígan(?) vállalja minden-ki bolond és fenyegető szabálytalanságait, de látjuk azt is, hogy mindhiába, ez is kevés ahhoz, hogy kibírják az emberi kapcsolatok a rájuk nehezedő terhe-ket.
Nem véletlenül kérdőjeleztem meg a vígan szócskát. Talán inkább úgy vannak vele, hogy a gyerekkorból felnőve eleinte nagyon rossz, de később, ha az ember látja, hogy sohasem lehet megszokni, hát beletörődik mindenbe… Ugyanakkor mégis vígan éldegélnek hőseink, hiszen a kellemetlenségek túlér-zékeny kerülésével ha igazi, vérpezsdítő örömhöz nem is juthatnak, élvezet-hez azonban igen, anélkül is, hogy keserves munkával fizetnék meg az árát. S hogy rögtön ellent is mondjak magamnak: Ha szereplőink nem is bírják ki a nyomást, mégis szükség van ezekre a szabálytalanságokra. Ezek fűszere-zik élvezhető ízűvé az életet, miattuk nem kezdünk el gondolkozni azon, hogy várhatta már Alphonse Tramot az újra összejött házaspár az ágyban; miként hívhatta a mentőrádión Morvandieu-t a kastély úrnője, aki épp csak, hogy be-ült az idegen járműbe; hogy mert valaki beköltözött a bérházba, miért hívnak ki egy század rendőrt könnygázbombával; hogy a menekülő bérgyilkos miért tempózik végig hosszában a folyónak, ahelyett, hogy a partra úszna stb. S ez Blier művészetének a lényege. Nievo akár Alphonse Tram sosemvolt-fejfájára is írhatta volna: „Termé-szetünk, hajlamunk az a belső mérleg, amelytől a külső dolgoknak ilyen vagy olyan értéke függ. Saját életmódunk szerint ítéljük az életet pihenőnek vagy küzdelemnek, élvezetnek, áldozatnak vagy üres formaságnak. Aki tévesen ítélt, annak vagy meggyőződéssel kell helyrehoznia tévedését, vagy kétség-beesetten kell megbűnhődnie vakságáért.” |
Vélemények | VAL P, 2020-09-08 22:29 | 4 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Hidegtál adatlap |
Eredeti cím: Buffet Froid |
Évszám: 1979 |
Rendezte: Bertrand Blier |
Szereplők: Gérard Depardieu, Bernard Blier, Jean Carmet, Genevieve Page, Denise Gence... |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Gérard Depardieu - Vélemények |
- Jean Carmet - Vélemények |
- Genevieve Page - Vélemények |
- Carole Bouquet - Vélemények |
- Gérard Depardieu - Kérdések |
- Michel Serrault - Vélemények |