Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Álmaim karácsonya - Mozi Klub, 22:50 |
Égető bizonyíték - Viasat Film, 22:55 |
A biztonság záloga - TV2, 23:15 |
Vihar előtt - Viasat3, 23:30 |
Hajsza egy gyilkos után - AXN, 23:55 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Van Helsing - Idézetek |
Van Helsing (2004) - Bakik, hibák a filmben |
Rock zene |
Tisztítótűz - Vélemények |
Kiút (sorozat) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Joy, az élet csodája |
Alice Taglioni |
5. VAL P (2019-11-25 07:40.05) |
Már Argento állattrilógiájának záródarabjából is kiviláglik: a rendezőt a pályája elején preferált műfajból, a giallóból is a horrorszál és az erőszak nyílt színre vitt ábrázolása hozta inkább lázba – mintha nem is látná értelmét nem vériszamós film forgatásának –, a krimivonulat kevésbé. A zsáner e tipikus gyöngyszemében a legmeredekebb pályagörbét majdan Dempsey hadnagyként leíró Michael Brandont – ki érti, miért? – mind jobban irritálja, hogy akár dobolni hajt, akár hazafelé lépked, egy napszemüveges kófic mindenüvé követi. Feszült idegállapotban 180°-ot fordít a dolgon, üldözöttből üldözője után küldözötté avanzsál… mártódik a kés a testbe… s a páholyból az eseményre vaku csattan.
Tipikus giallónak írtam, hiszen az alkotók a hangsúlyt a központi karakter gyötrődésére, démonaival vívott tusájára fektetik. A felütést követően a lehető leglassabban csurgatva a thrillerkoktélt koponyánkba. A bolygók kedvezőtlen együttállásának eredménye, hogy a giallo, midőn a reneszánszát élte, ma már megmosolyogtató technikai szinten tudták csak ábrázolni a gyilkosságokat, kínzásokat. Dalia fejének végigkopogása a lépcsősoron, a drót és a fecskendő belemélyedése a húsba vagy a macska utolsó megjelenítése premier plánban ennek ellenére komoly hatást gyakorolhatott a mozikba sereglőkre! A legújabb tudományos eredményeket is igyekszik a rendező minél groteszkebb köntösbe bújtatni, borsódzó hátakra aspirálva tálalni. Érdekességként: három jelenet erejéig Bud Spencer is feltűnik God szerepében, de az a tudás, hogy ex machina-e a fellépése, maradjon az opus megtekintőinek birtokában! |
4. Tysonrichie (2018-02-03 07:44.25) |
Létezne, hogy ehhez a filmhez még nem készült szinkron? Pofám leszakad :( |
3. Az utolso szamuráj (2016-06-05 17:25.10) |
Dario Argento stílusjegyei egyre jobban előtérbe kerülnek.
Az olasz horror ezekben az években már töri magának előre az utat ,Argento pedig lendületbe jön.A 4 légy a szürke bársonyon nem a legerősebb munkája,de újra elnézve még mindig meg lehet állapítani,köröket ver sztoriban(és feszültségben....)arra,amiket mostanában készítenek ebben a műfajban.Értem én,hogy a technikai megvalósítások felett eljárt néha az idő,de egy horrort,thrillert a hangulata is meghatároz. Egy rockzenészt zaklat valaki:ő pedig egy véletlen folytán megöli.Van szemtanú,egy maszkos személy,aki egyre jobban rátelepszik életére:ezért is a férfi God segítségét kéri,aki segítőket szerez neki egy kissé habókos hajléktalan és egy meleg detektív személyében,aki arra büszke,84 ügyéből meg egyet sem fejezett be.(Micsoda ajánlólevél ugyebár!!)A film meghökkentően humoros:a postás vagy a homoszexuális figura bőszen szállítják a poénokat,közben pedig néhány gyilok is történik,bár lényegesen kevesebb,mint azt Argentonál megszoktuk.A mű hibája,hogy sejthető,ki a killer,ám sok minden van,ami kárpótól ezért a gondért. Többek közt Bud Spencer jelenléte,aki már ekkor is szép tagbaszakadt ürge volt,viszont megbízható színész is-ő God,és jól is áll neki a karakter.A zene Ennio Morricone,bár annyira nem erőltette meg magát,a készítők pedig néhány meghökkentően jó felvételt is orcánkba tolnak,külön kiemelném az utolsó kockákat,ahol stilizálva,már-már költőien éri el sorsát minden gondok okozója. A rendező munkásságára figyelők örvendezhetnek,megjelenik a bábu motívum,hogy a gyilkos agymunkájába is betekintést nyerhettünk,és a részletesség ahogy karaktereivel bíbelődik,becsülendő(Hovatovább ez az,amiben a mai horrorok tréek,kiért kéne izgulnunk,ha mindenki a futószalaggyárból jött elő??) Jó kis cucc ez,előre a retro jegyében. |
2. Erwine (2013-03-29 23:06.24) |
meg van szinkronosan? |
1. Chris92 (2012-12-05 23:16.45) |
A jobb osztályzatban erősen benne van a direktor úr munkái iránt való lelkesedés és a jóindulat hisz ez a film Argento korai alkotásai közül tán a leggyengébb. Magával a sztorival és az atmoszférával nem is lenne gond, előbbi kompetens, utóbbit meg már ekkor csont nélkül tudott hoznia mester, ám a film szerkezeti megoldása már igencsak problémás. Számomra kifejezetten dekoncentráltnak, szétesőnek hatott a film, mintha sose tudna igazán összeállni, plusz vannak benne mai szemmel igencsak túlzó vígjátéki elemek. Persze a képi világ itt is erős, Bud Spencer megjelenése kellemes unikum, a gyilkosságok szokás szerint precíz pontossággal és megkomponáltsággal vannak lefilmezve. A film végén bekövetkező belassított karamboljelenet Morricone hipnotikus muzsikájára pedig nemcsak a filmet emeli ki a középszerűség határától, hanem az egyik legjobb befejezés, amit giallo-ban láttam, bravúros! |
Vélemények | VAL P, 2019-11-25 07:40 | 5 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
4 légy a szürke bársonyon adatlap |
Eredeti cím: 4 mosche di velluto grigio |
Évszám: 1971 |
Rendezte: Dario Argento |
Szereplők: Michael Brandon, Mimsy Farmer, Jean-Pierre Marielle, Bud Spencer, Calisto Calisti... |
További információk |