Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Bajkeverő majom - M2, 09:15 |
Ferdinánd - Moziverzum, 09:15 |
Riviére - Cinemax2, 09:45 |
A szerelem megmentője - Max4, 10:00 |
Minden út Rómába vezet - Filmbox Premium, 10:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Tűzhányó |
Eperjes Károly |
5. Entersp (2023-10-02 10:41.11) |
Ezt a filmet csak az értheti igazán, aki evett már fagyasztott pisztrángot. |
4. Bertó!!! (2023-10-02 07:59.45) |
Európai szemmel ez sokaknál kicsaphatja a biztosítékot. Rengeteg abszurd és nyugtalanító jelenet van benne, ami után az ember csak fogja a fejét. Ennek ellenére mégis nézeti magát és nincs benne üresjárat. Tegy fel a kezét, aki tudta, hogy hová fog kifutni a sztori. (Köszi az ajánlót Filmbarátok). |
3. Chris Co (2016-01-18 21:46.46) |
Baromira meg tudom érteni azokat, akiknek úgy általában ez és az ilyesmi sok és úgy érzik, undorító, mocskos, beteg film. Nincs ezzel gond és érthető is valahol, hogy sokan úgy gondolják, felesleges ennyire véresen és brutálisan közvetíteni a mondanivalót. Lehetne másképp is tálalni, ezzel egyetértek, bár ha jobban belegondolunk, a fiatalabb korosztály számára készült mozik is igencsak naturalisztikusak olykor-olykor, számukra a szó negatív értelmében, bár ez is genetika, intelligencia, személyiségfüggő, kinek mennyire ártalmasak a látottak. Nyilván a későbbiekben sem mindenkinek van gyomra az ilyesmihez és persze lehet, kell hozzá valamiféle rajongás is, példának említeném a horror műfaj iránti lelkesedést. Szerintem ez sem fed le mindent, saját példa, hogy nálam a horror jobban működik papíron, mint képen (kivételem a : "A lény nem Fuchs!":)) és nekem a mondanivaló olykor szinte mindenféle ábrázolásmódot felülír, feltéve, ha valóban van mögötte értékelhető tartalom is, ami tényleg szervesen kapcsolódik a látottakhoz és nem csak hatásvadász humbug. Ennél a filmnél én azt éreztem, hogy talán még visszafogott is, mert azt a szinte elképzelhetetlen szemetet, szart, szennyet, amit kiokád magából egy termelésre, fogyasztásra és legfőképp karrierépítésre meg álomgyártásra idomított társadalom, azt a sok-sok fájdalmat, keserűséget, az emberi jellem elkorcsosulását, torzulását, a szellemi, lelki betegséget, ragályt egyszerűen nem is lehetne másképp ábrázolni zseniálisabban, mint a filmben látott dolgokon keresztül és azokat még akár duplázva, megsokszorozva is. Amit már előttem nagyszerűen kielemeztek, hogy a hajlongó, kulturális értelemben csodálni való társadalomban sem minden fehér, annyit hozzáfűznék, hogy a kétarcú Japán véleményem szerint korábban sem volt szebb meg jobb. Minden nemzetnek meg volt és van a maga fénye és bűne egyaránt, a második világégés előttről is sok mindennel találkozhattunk Japánban, csodás dolgokkal, mesékkel, mítoszokkal, de persze brutális és kegyetlen mészárlással, gyilkolással, undorító és perverz dolgokkal, a filmben látottaknál vadabb történésekkel. Ez is igaz, vannak olyan nemzetek vagy inkább nemzet irányítók, akik önös érdekekből, gazdasági, politikai haszonszerzés végett nem fognak szembenézést gyakorolni, mutatni saját nemzetükkel és a világgal sem egyéb iránt... A gyártáshoz meg olajozásra van szükség és az elnyomáshoz is. A bűnözés meg a szükséges rossz, valakiknek meg jó, hogy majd azok védjenek meg minket tőlük, akik ránk kényszerítik (nehéz is lenne ezt elmagyarázni olyasvalakiknek, akik divatirányzatokban, például szándékoltan generált összetűzésekben, például rasszok közti különbségekben keresik a választ arra, hogyan lehetne megelőzni az olyasmit, ami mondjuk a filmben is érezhetően bántó meg visszataszító). A mozi szinte zseniális, még annak ellenére is, hogy ott vannak benne persze azok a dolgok is, amikbe könnyen beleköthetünk, mint például, hogy a két nyomozó miért bújt el annyira a boncházban, mint úgy általában az amerikai másod-harmadrangú tévéfilmekben, amikor történés van és persze nem úgy működne nem ittas vidéki ésszel, hogy míg az egyik odaáll az elkövető fickó mellé, addig a másik terepszemlét tart, de mindegy is, mert sok egyébbe is belekapaszkodhatnánk (én szoktam is ilyesmikbe általában:)), de például a csaj démoni kuncogása még sebesülésével is felülírta azt, amire azt mondanám, ejnye, mert ez így nem biztos, hogy való igaz lenne. Ehhez a mozihoz már csak egy Elend album meghallgatása szükségeltetik és rögtön kifordulunk önmagunkból. Végezetül még egy igazán "vidám" kép is járul mindehhez a fináléhoz, földünk, bolygónk, mely 4.6 milliárd éve született, majd ennyi év után el is tűnik majd.:)) Csúcs!:) Ha valakit nem hat meg az amúgy nagyon kulturális és fegyelmezett társadalomban rejlő betegségek, mint mondjuk a fincsi szagos női bugyusokra lecsapó fiatalok, akiknek nagyon kevés szabadideje épp csak olyasmikre futja szimatolás mellett, hogy a metrón meg a szuper mágneses vasúton manga pornót lapozgatnak, meg eu-s és nyugati sorstársaikhoz hasonlóképp mobiljaikat pöckölik, azoknak ajánlásképp például egy szintén jó kis film, bár nem ennyire erős, inkább csak light-os, alacsonyabb költségvetésű mozi, de szintén társadalomkritikus és még hazai is, úgy híjják : Rengeteg. Április Ruandában kategóriát nem is javasolnék ez esetben.:) |
2. Az utolso szamuráj (2014-12-07 15:12.37) |
Ultraerős.
A Hideghal az a film,amit majd ha mások is megnéznek,röpködni fognak az ilyen megjegyzések:beteg film...talán az is,unalmas. Holott,csak társadalmi kórkép...látlelet.A hajlongások lelkes szeretőitől. A japán társadalom ugyanis régóta válságban van-Orbán Viktorék szerint a magyar nem...-és ennek okai többfélék,a törést pedig visszavezetik a második világégést követő eseményekre.Számtalan film is foglalkozik ezzel a dologgal,és érdemes ezeket megpislogni,mert egy olyan kultúrára vetnek bizarr képet-és őszintét-mely szereti magát-joggal-több ezer évesnek feltüntetni és ezáltal az idegeneket kicsit magasabb lóról kezelni. Japánban ugyanis megvan a szolgalelkűség,a hagyományok hihetetlen,delejes erővel való ápolása ugyanúgy,ahogy az ettől való durva elrugaszkodási hajlam főleg a fiatalabb korosztálynál.Egyrészt ott van a hajlongás,az udvariaskodás és az érzelmeket mélyen eltemető viselkedés másrészt a fiatalok anyagoznak,a valóságtól valami teljesen elrugaszkodó, őrült életet élnek,olyan showműsorokon szórakoznak hogy könnyezve veszel egy kalapácsot és nekiállsz egy szikladarabon szobrot kimunkálkodni a Mónika-show-nak,továbbá az megszokott hogy járműveken basznak.Tömegben,míg mindenki más félrenéz,illetve szemetet,polipot dugnak fel női vaginába,mert az olyan jó(a japoknál a női kiszolgáltatottság,megalázottság mintha férfiúi erény lenne) Shion Sono mozifilmje hosszú,ám egy percig sem unalmas:Shamoto a főszereplője,akinek új feleségét lánya-Mitsuko- képtelen elfogadni.Aztán ezt a lányt bolti lopáson kapják,mire az odasereglő szülőket egy idegen,Murata húzza ki a kellemetlen szituációból:a férfi karizmatikus,hirtelen és gyorsan döntő figura,aki már másnap szinte belegyalogol a nála jóval tehetetlenebbnek tűnő férfi életébe.Az pedig egyre jobban belekeveredik Murata világába,ahol a vérengzés vagy emberi test vidám feldarabolása szinte mindennaposnak tűnik... Bár kétség kívül sok a párbeszéd és talán többeknek sokat kell várni mire "beindul" a mozi,megéri a rászabott időt:a film tökéletes,durva és elgondolkodtató,mi több,nagyszerű színészi teljesítményeket tud felmutatni.A hajlongásokból néha villámgyorsan előtör a brutalitás-ahogy például Shamato feleségét megdugja Murata,tanítanivaló jelenet,udvariasság a köbön aztán egyszer csak belemarkol a mellébe és bár erőszaknak tűnik a szeretkezés,a nő még a pofonokat is kívánja,ami hűen mutatja e nem társadalomban elfoglalt pozícióját-vagy a fekete humor,mely a holtestek feldarabolásánál kap fontos szerepet.Igazából Shamato az,aki a pozitívabb karakter lenne,aki azokat az értékeket is magán viseli,amit akár a mi társadalmunk is elvár egy polgárától,mégis ő az,akinek igen durván változnia kell,ha érvényesülni akar a körülötte lévő világban.(Innentől pedig jön a kérdés,ez lenne az érvényesülés útja ebben az udvarias ámde érzelemmentes világban??) A film nem kevés brutalitást tartalmaz,és a végét nehéz elfelejteni:a Hideghal egy végtelenül jó mozi,amin illik elgondolkodni,mialatt a bőröd alá kúszik.Remélem,sose fogják leszinkronizálni,az a darab halála lenne,hisz a japán nyelv a hanghordozástól lesz igazán élő,amit pedig a szinkron megöl. Haladóknak kötelező. |
1. Menrot (2013-05-04 00:06.08) |
Shion Sono félelmetesen jól elkészített,pörgős,eszelős,véres filmecskéje nem csekély mondanivalóval is fűszerezve.Köszönjük.
Igazi csemege Japánból. |
Vélemények | Entersp, 2023-10-02 10:41 | 5 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Hideghal adatlap |
Eredeti cím: Tsumetai nettaigyo |
Évszám: 2010 |
Rendezte: Shion Sono |
Szereplők: Makoto Ashikawa, Denden, Mitsuru Fukikoshi, Megumi Kagurazaka, Hikari Kajiwara... |
További információk |