Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Közellenségek - HBO, 21:55 |
Álmaim karácsonya - Mozi Klub, 22:50 |
Égető bizonyíték - Viasat Film, 22:55 |
A biztonság záloga - TV2, 23:15 |
Konstrukció - Filmbox Premium, 23:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Tisztítótűz - Vélemények |
Kiút (sorozat) - Vélemények |
F mint foci - Avagy vélemények a bajnokságokról |
Rémálom az Elm utcában 3. - Vélemények |
Rock zene |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Longlegs - A rém |
Montserrat Carulla |
15. Dobsony (2020-07-27 20:17.05) |
Egy két jelenetnél inkább elfordítottam a fejem, nem akartam két általam kedvelt színész smacipartiját nézegetni.
Amennyire tagadta, mereven eltolta magától Liberace hogy homoszexuális lenne, a film kendőzetlenül bemutatja az igazságot a generációkkal fiatalabb szeretője szemszögéből. A művész ügynökei még halálát is úgy próbálták eladni, szívinfarktus, hirtelen szívmegállás, csak nehogy fény derüljön arra amit szinte mindenki tudhatott, aki nyitott szemmel élte az életét, egy csatak buzi volt az 50-60-70 -es évek első számú amerikai zenei showman-je, zongoravirtuóza. Hogy miért nem vállalta fel másságát? Abban az időben ez nem annyira volt divat, másrészt célközönsége óriás részét a középkorú vagy annál idősebb hölgyek tették ki, akik mindig mint egy férfiideálra tekintettek. Angliában még perbe is fogták, akkoriban a homoszexualitás büntetendő cselekedetnek számított. Matt Damon által megformált tinédzser és az öregedő sztár összeismerkedésétől és annak AIDS betegség következtében beállt haláláig követhetjük a történetet, amelyben Damon, de leginkább Douglas sziporkáznak. Michael Douglas "Összeomlás" utáni legjobb alakítása. :) Minden mozdulatából, gesztikulálásából, mimikájából, hanglejtéséből sugárzik a homoszexualitás. Brutális, mennyire átszellemült a szerepért. Heteroszexuálisként az elején egy kicsit zavaró mindez, de ha el tudunk vonatkoztatni, akkor egy kimondottan jó életrajzi filmben lesz részünk. 4-es és az 5-ös között félúton a mozi, de az értékelésnél nem tudom teljesen elfelejteni a filmben látott homokrengeteget, amivel nem bírok azonosulni. Így voltam ezzel a Túl a barátságon és az Adéle életénél is. |
14. Emylio (2014-06-07 11:13.50) |
Múltkor nyomta a HBO, és belenéztem. Matt Damon éppen Michael Douglast-t töcskölte. Felfordult a gyomrom. Nem tudom, hogy valaha megnézem-e. |
13. Törölt felhasználó (2014-02-05 21:50.49) - (válasz DragonEye98 12. hozzászólására) |
Egy kis háttéranyag az igazi Liberace-hez:
http://www.youtube.com/watch?v=dioRwB4RvrQ :):) |
12. DragonEye98 (2014-02-05 20:03.38) |
Na, ez igen, 2013 egyik legjobb filmje, az biztos!
Ilyen alakítást ritkán lát az ember. Egyébként ki volt az a Liberace, mert én még sosem hallottam róla? :) Szóval: Sztori: 10/9 Alakítás: 10/10 Megoldás (a film végét hogyan csinálták meg): 10/10 Összegzés: 30/29 Az eredményből is lehet látni, hogy ezt a filmet meg kell nézni! |
11. Törölt felhasználó (2014-01-09 20:38.51) |
Az írás a filmben előforduló jelenetleírásokat tartalmaz (enélkül elég nehéz lenne bármit is mondani róla...)
Még csak olvastam a sztoriról, de eldöntöttem: nekem ezt látnom kell. Na nem mintha óriási Liberace rajongó lennék, elvégre csak a film megjelenése előtt hallottam róla először, de úgy gondoltam, hogy egy ilyen volumenű pasasról, akinek élete a csillogó-villogó kulisszafényben telt, aki maga volt az egyszemélyes szórakoztatóipar, csak hasonlóan „glitter és glamour” filmet lehet készíteni. Ebben nem is csalódtam. A kellékesek és sminkesek letették vele az „amit a szakmáról tudni kell - mesterfokon” című, még nem létező kézikönyv alapjait, Soderbergh pedig úgy vezette a színészeit a gyertyafényes ragyogáson keresztül, hogy ha az ember nem figyelt oda, akkor csak a szemfényvesztést látta a történetből... Ami alapján simán elhiheti az átlagnézelődő, sőt, inkább az egyszeri rajongó, hogy minden arany ami fénylik, és az állandó, fogászati- reklám mosoly mögött gondtalan élet és tökéletes emberek húzódnak meg. Ami persze egy jó nagy frászt van így, mert például a könnyeden szórakoztató Liberacéről a szexuális beállítottsága mellett (ezt a témát abban az időben nagyon diszkréten kezelték, mert a mai világban már csak az lepődik meg a főhősök „irányultsága” láttán, aki egy szenespincében nőtt fel, és egyetlen játszótársa egy néhai fehéregér volt) még az is kiderül, hogy egy végtelen önimádatban élő, csak a saját érdekében jószívű, hisztis díva volt. (Amúgy pedig, szenzációs jelenet volt az, amikor Scottot bemutatják Liberacenak, a régi szerető meg pofákat vágva csócsálja a vacsoráját az öltözőben – na ebből már sejteni lehetett, hogy nagyjából milyen véget fog érni a „friss húsos” kaland...) Na, nem mintha a film alapjául szolgáló történetet megíró, és ott „másodhegedűsként” (Matt Damon alakítása) feltűnő Scott Thorson nem érte volna meg a kis pénzét (tanúvédelmi program, pöttyni hűvösön csücsülés lopás és visszaélés miatt, és persze drogfogyasztás), de talán a gyerekkora miatt könnyebb megérteni, hogy miért rajongott annyira a nála jóval idősebb mentoráért. (Az megint más kérdés, hogy a szégyenteljes szakítás ellenére, Liberace halála után még egyszer megfejte az aranyat adó tehenet, és pénzproblémáira átmeneti enyhítésként megírta a „Behind the candelabra – my life with Liberace” című könyvét... ) És ha már Scottie: el kell mondjam, hogy hiába tartom Matt Damont a mostani filmgyártás egyik legzseniálisabb színészének, mégis olyan érzésem volt, hogy ebben a filmben nem találtak igazán egymásra – ő és a szerepe. Néhány jelentben mintha belefeledkezett volna a karakterébe, és akkor tényleg nagyon jót játszott, de nekem úgy tűnt, hogy feszélyezi ez az egész „zacsi-pacsi” dolog. (szerintem azért, mert ő azon kevesek egyike az álomgyárban, akik nem állnak be a divatbuzulók közé) (Elgondolkodtam azon is, hogy valószínűleg Robert Pattinson megfelelőbb választás lett volna Scott szerepére, de megértem Soderberghet is, hogy élete utolsó rendezéséhez színészeket akart a filmjébe, nem pedig súlytalan, vámpírmintás papírsárkányokat... (bocsi Robi-rajongók)) Aki viszont elképesztően jó volt a filmben, az Rob Lowe volt, aki a hatvanasból negyvenesnek visszaplasztikázott, hajbeültetéses feminin orvos szerepében valami hatalmasat brillírozott. És persze Michael Douglas, aki lubickolt ebben a szerepben, amiért, ha a Golden Globe zsürinek olyan átlagember ízlése van, mint nekem, simán odaítéli neki a megfelelő kategória legjobbjának járó díjat. Összességében egy szórakoztató, pofásan összeválogatott betétzenékkel megspékelt, kicsit túlcukrozott (amilyen maga Liberace is volt) filmet kaptunk a rendezőtől, aminek a zárójelenete valóban – a mai filmektől eltérően szokatlanul - nagyszerűre sikeredett. |
10. KareszFaszi (2013-10-31 12:42.18) |
Az egyik legnagyobb film ,amit valaha láttam. |
9. Igneczi (2013-09-27 23:30.02) |
Ennyire hiteles színészi alakítást Jamie Foxx Ray filmje óta nem láttam. Le a kalappal Douglas előtt. |
8. Igneczi (2013-09-27 23:11.16) |
SPOILER
Azt mondjuk nem értem, mit erőlködött a menedzser annak bizonyításán, hogy Liberace nem meleg, hiszen ránézésre látszik, hogy inkább forró volt, mint meleg. |
7. Igneczi (2013-09-27 23:07.35) |
Semmi kétség, Michael Douglas zseniális a filmben. Ami döbbenetes, hogy a megformált személyiségben és az őt körülvevő környezetben semmi túlzás nincs. Visszanéztem az eredeti felvételeket és valóban minden így volt a valóságban is. Sajnos Liberace életéről gyakorlatilag csak néhány külsőség derül csak ki. Ezért nem is nevezném életrajzi filmnek, inkább egy meleg pár szerelmi történetének illetve a sztársággal járó kiégés bemutatásának. Inkább dráma, mint életrajz. Sokszor bántóan őszinte is. Kicsit gyomorforgató néha. Az biztos, hogy Liberace nagyon tudott zongorázni. Technikailag nem is értem, hogy csinálták meg, amikor Douglas játszott. Félelmetesen élethű volt. Persze minden szereplő brillírozott és a kivitelezés is csodás volt. |
6. Godric's Hollow Man (2013-09-08 11:18.11) |
Az a legszebb az egészben, hogy úgy is élvezi az ember a filmet, ha nem tud az égvilágon semmit Liberace életéről. Ez egy életrajzi filmben, pedig eléggé szokatlan.
Szerencsére a film annyira kiválóan van felépítve, hogy előttünk, a szemünk láttára bontakozik ki mindaz a páratlan és fantasztikus életmű amit Liberace hátrahagyott. Nincsenek sallangok, nincs üresjárat, minden jelenet pont azért került a filmbe, hogy ezt a showmant a szemünk előtt tegye sztárrá. Akinek pedig eddig is az volt, az csak még jobban fényesíti gondolatban a nimbuszát. Michael Douglas elképesztő a giccses flitterek és fellépőruhák gyűrűjében tobzódó sztár szerepében. Annyira hitelesen hozza a figurát, hogy a hanghordozása is teljesen olyan, mint az eredetié. Persze ettől még nem lenne nagy szám az alakítás, sok életrajzi filmben megléptek már hasonlót, sőt durvább dolgokat is. Azonban amikor látod a tekintetében, hogy csak úgy falja fel a szemével a huszonéves férfiakat, akkor nem lehet elvonatkoztatni attól a ténytől, hogy egyszerűen briliáns amit művel, hiszen ez az ember világ életében nőfalót alakított, igazi pinabubus volt. Erre meg hoz egy ilyen alakítást. Nem kisebb teljesítmény, sőt szerintem teljesen egyenrangú félként kiemelhető Matt Damon alakítása is. Ő az a tipikus huszonéves álmodozó ifjonc, aki megtapasztalja az igazi életet, a kavalkádot, a csillogást. Elképesztő, ahogyan kinéz a filmben (hála a sminkeseknek), mintha valami most felfedezett feltörekvő sztár lenne, erre ő a Matt Damon. Az i-re a pontot azonban mindkét esetben az teszi fel, hogy egy idő után már nem látom a színészt, már csak Liberacét látom, amint a zongorán játszik vagy Scott Thorsont látom, amint szerelemet vall barátjának. Erre utoljára példa Natalie Portman esetében volt, a Fekete hattyú alatt. Nem hittem volna, hogy tapasztalhatok valaha hasonlót is, ráadásul egyből kétszeresen. Keresem a színészt, de már nem találom. Már csak a karaktert látom. Liberace a film végére a szemünkben is ugyanolyan nagy egyéniség és művész lesz, mint rajongói szemében. Azt hiszem ettől többet nem kell tudnia egy életrajzi filmnek. Nagyon sok ott bukik el, hogy túl sokat foglalatoskodik apróságokkal, némelyiket az Akadémia is vállára emeli, hol helyesen (Ray, Piaf), hol kevésbé (A nyughatatlan, Dreamgirls). Szomorú tény, hogy Douglas és Damon nem indulhat az Oscar-versenyben, de remélem, hogy az Emmy-gálán legalább az egyikük szoborral távozik. Valahogy kiindulási alapként kellene kezelni ezentúl, amit Soderbergh itt most összehozott ebben a műfajban. Nem attól kellene elélvezni, hogy a színész mennyire jól énekel egy kulcsfontosságú számot a filmben és az mennyire meggyőzi majd az zsűrit a Oscar-díjkiosztókon. Hanem meg kellene mutatni a sztár mögötti embert. Közel kellene hozni a nézőhöz, nem csak valami poros glóriaként mutogatni, hogy nézd éppen emléket állítunk neki, ugye milyen jó? Az Oscarért a Túl a csillogásonnak nincs lehetősége versenyeznie, de azt hiszem pont ettől is lesz több, mint hasonszőrű társai. Igazságtalan lenne, ha egy alakítást nem emelnék még ki, igaz, csak mellékszerep, de elképesztő amit Rob Lowe összehoz a filmben, mint plasztikai sebész. Minden megmozdulása aranyat ér. Nagyon szerencsések vagyunk most itt Európában, mert a mozivásznon csodálhatjuk Soderbergh utolsó filmjét. Ne rettenjen meg senki a tengerentúli hozzáálláson, cseppet sem érződik az elkészült alkotáson, hogy tévéfilmként állja csak meg a helyét, személy szerint örülök, hogy itt nálunk moziforgalmazásban mutatják be, mert ott a helye. Ha Soderbergh pedig tényleg visszavonul (a mozifilmektől), akkor szebb búcsút nem nagyon találhatott volna magának. A film befejezése pedig megható és az egyik leggyönyörűbb, amit valaha a vásznon láttam. |
5. Evile-Elvis- (2013-09-03 23:16.44) |
Már az előzetesből üvöltött, hogy ezt profin megcsinálták, és igen. Ez valóban egy klassz életrajzi film. Nem mutat meg mindent, a hard-core-kényes témákat nagyon "torok-mélyen" :D nem feszegeti és direkt kihagy olyan neves személyeket a történetből, mint Michael Jackson (tutira pereltek volna a testvérei, ha benne lenne:) és persze nem a teljes életútját mutatja be (nem is lehetne) Liberace-nak, viszont amire fókuszál a film az teljesen rendben van mert: szókimondó, néhol nyers, meg perverz, őszinte és valósághű. A hiteles illúzióhoz viszont kevesek lettek volna a tökéletes díszletek és a megtévesztésig az eredetire hajazó fellépőruhák, kiegészítők meg minden...de itt volt Douglas és Damon, ők meg hengereltek és végig dougták a filmet! :D Douglas olyan jól hozta szerepét és úgy megcsinálták, de még a hangjának a legfinomabb hangsúlya/rezdülése is olyan mint Liberace-é (eredeti nyelven kell nézni/hallgatni) hogy azt is elhinném, hogy M. Douglas Liberace dugi gyereke - persze, ha csak nem tudnám, hogy Mr. Showmanship nővel még akkor sem kefélt volna, ha az élete lett volna a tét. Nem mellesleg Michael Douglas-nak ez volt élete legjobb alakítása, Oscar-t érdemelne, de ezért mégsem kap!
Szal valahol ilyennek kéne lennie egy zenés, életrajzi, drámának és nem a bárgyú meg torz és kicsit sem hiteles (!) Walk the Line-tól kéne csöppenni itt mindenkinek. Mert amíg a totál púder Walk the Line habzsolta az akadémia ömlengését, ezt még csak nem is lehet jelölni, hiszen nem álomgyári produkció, mivel túlontúl provokatív - ez annyit tesz, hogy valóságos. De hiába kárhoztatták Tv filmnek, kimerem jelenteni, hogy ez az első Tv film, amely versenybe szál, mi több, alázza a legelismertebb, széles vászonra gyártott kategóriáján belüli társait is. Így Soderbergh profin és stílusosan, picit provokatívan, a szórakoztató ipar legnagyobb színpadi pávájával búcsúztatta el magát a rendezői pályától (ebből a szempontból nem kevés cinizmussal van fűszerezve a film:). Azonban én bírom az ilyen vagány rendezőket és slusszpoénként még az Impossible Dream-t is elénekeltette Liberace-val, méghozzá saját magának :D Hát kell ennél szebb búcsú (?) egyáltalán van-e ennél szebb búcsú (?) Ui: mondjuk lehetett volna, mert Elvis-nél jobban senki sem énekelte/énekli a Lehetetlen álmot, de az egy másik történet:) http://www.youtube.com/watch?v=HCH71pH1ebc |
4. Smokecity Underground (2013-08-28 21:00.09) |
Minden tiszteletem a maszkmestereknek meg a sminkeseknek. A film alapból jól meg van csinálva, jó képek, semmi extra, de a két főszereplő nagyon jól játszik. Damon tényleg kiváló, de még így se tud jobb lenni, mint Douglas, akinek szerintem az utóbbi 10 évben ez a legjobb alakítása. Brilliáns. Főleg feliratosan,. |
3. Macsikám (2013-08-25 18:55.03) |
Hmm, maga a film, vagyis inkább a forgatókönyv nekem kicsit gyengusznak tűnt. Jobb életrajzi filmeket is láttam már. De amiért abszolút megérte, az Michael Douglas alakítása: totálisan leraktam a hajamat tőle, pedig nem különösebben kedvelem őt, sosem hittem volna, hogy ezt írom róla majd egyszer :-), de ezért a szerepért minden dicséretet megérdemel! Matt Damon sem rossz (fura volt az Elysium után ilyen szerepben látni), de MD mindent visz. |
2. Evile-Elvis- (2013-08-10 09:30.03) |
Ez profi film lesz. A téma király, a színészválasztás tökéletes, a kosztüm és díszletervezők kitettek magukért. |
1. Zöldibaba (2013-05-31 23:19.55) |
Sajnos még véleményem nincs a filmről, mert nem láttam, de már NAGYON várom!!!!! |
Vélemények | Dobsony, 2020-07-27 20:17 | 15 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Túl a csillogáson adatlap |
Eredeti cím: Behind the Candelabra |
Évszám: 2013 |
Rendezte: Steven Soderbergh |
Szereplők: Michael Douglas, Matt Damon, Dan Aykroyd, Scott Bakula, Rob Lowe... |
További információk |