Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A remény rabjai - Film+, 13:25 |
Karácsonyi keringő - Izaura TV, 13:50 |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 14:00 |
Marley meg én - Moziverzum, 14:00 |
Az első lovag - Film Café, 14:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Mel Gibson (69) |
Szombathy Gyula (80) |
Danica McKellar (50) |
Zak Santiago (44) |
Florence Pugh (29) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Palm Springs |
Göncz Árpád |
17. Az utolso szamuráj (2015-01-30 15:52.04) - (válasz Törölt felhasználó 16. hozzászólására) |
pl az adélt láttam durván háromszor.szerintem mestermű.
bennem meg betyár mély nyomott hagyott ez.szerettem,hogy mert más lenni,hogy kockáztatott,pedig tudta a készítője,sokaknak nem fog tetszeni.így meg nem ábrázolták ezt a kontextust. szóval,ebben egyet értettem azokkal,akik sokra tartották,miután megnéztem.egy ilyen filmre vagy ráérez valaki,vagy nem.ugyanakkor,ez is inkább olyan alkotás,amiben van valami éteri,megmagyarázhatatlan,amit inkább érezni kell,amivel több,mint amiről szól-ami tulkép a megértés.van még pár ilyen munka,máshogy,de pl oceánjáró zongorista |
16. Törölt felhasználó (2015-01-25 23:57.13) - (válasz Az utolso szamuráj 14. hozzászólására) |
Szerintem nem a néző vs a filmekkel erős kapcsolatot ápoló személyekre kell ennek a filmnek a tetszési indexét kihegyezni. Szimplán ízlésre. Az egy dolog, hogy a film tele van szép beállításokkal és babonázó kameramozgással, mert ez ma már, Malick és Kubrick után kevés ahhoz, hogy több mint másfél órára lekösse a figyelmet(már akinek). A lassú történetvezetés nem probléma, ha van mélysége. De ennek a filmnek nincs mélysége. Mert az, hogy a férfiak pináért sok mindenre képesek illetve hogy az ember a legszörnyűbb állat, nem csakhogy klisé, de szerintem kevés is ahhoz, hogy a hátán cipeljen egy filmet tartalmilag. Külsőre pedig valóban szép, de mint mondtam, annyira magasan van már a léc, hogy ez szimplán nem elég. Én nem mondom, hogy akinek ez a film tetszik az enyhén kultúrsznob, mert elfogadom, hogy vannak akik számára a vizuális hatás kielégítő és elég volt ahhoz, hogy élvezzék a filmet, de nem értem hogyan lehet kiválónak titulálni. Tényleg nem. Ez is egy olyan rejtély marad számomra mint az Adele élete. Rettentő eseménytelen, kocsmafilozófiával megspékelt műmély darabok. Kiváncsi vagyok, akik szerint ez egy mestermű, hányszor nézik újra? Persze ez talán nem mérvadó, mert én is max pontszámmal értékelek jó néhány filmet amit nem biztos, hogy ebben az évtizedben újranézek. Akkor inkább azt kérdem, mennyire hagyott mély nyomot? Mert én szentimentális fazon vagyok, de ez a film semmilyen érzelmet nem váltott ki belőlem. Pedig még rá is segítettem a lelki állapotomra némi tudatmódosítóval. Az első fél órában még nagyon igéretesnek tűnt a film, de ahogy haladtunk előre egyre monotonabbá vált és sajnos az következett be amitől féltem féltáv környékén, hogy semmi sem fog történni. Ami persze nem teljesen igaz, de a cselekmény fájóan eseménytelen és a mondanivaló is annyira csekély, hogy sem kellő figyelmet sem érzelmi reakciót nem tudott kiváltani belőlem. Ez persze legyen az én gondom, de nem hiszem, hogy én ettől a "mezei nézők" táborába tartoznék vagy uram bocsá, nem értettem volna a filmet. Szimplán arról van szó, nem vagyok vevő rá, de ettől nem érzem magam alsóbbrendű vagy kevésbé fanatikus filmimádónak. Sértődöttség nélkül. |
15. Az utolso szamuráj (2015-01-21 18:53.41) |
Scarlett Johansson meztelen!!!!
Ezzel volt tele hetekig a média,a film sokak számára ezért volt várós.Aztán kijött,aki meg megnézte,csalódott:vizionáltak értelmetlenséget,baromságot,saját maguk művészetének szutyokjában lelkesen csapkodó öncélú művészeket????,akik szerint ez a sutaság valamit is takar. Nos,nincs igazuk:cefet jó film(szerintem).Most,hogy végre megnéztem,baromira hatott rám,ugyanakkor elismerem,a tempó,a szokatlan filmnyelv és a ki nem beszélt,szájba nem rágott lényeg hiánya sokak ellenérzését fogja birtokolni.Értelemszerűen ez nem azt jelenti,nekik van igazuk-inkább azt,erre nem vevők.Uram bocsá,nem értették ,de ez már bántó,és jön az egó meg hogy fent van az orrom.(amúgy igen,magas faszi vagyok.) Szóval,Scarlett meztelen és végre kiderült,amit mindig is mondtam róla:nem olyan jó nő.Husis,mellét nagyobbnak gondoltuk volna és akkora segge van,hogy olyat láttunk már nagyiban is.Ettől független birtokol nem kevés szexuális kisugárzást,ám akik emiatt néznék meg a filmet,ez itt számukra kevés lenne a "szexuális ragadozó" kalandjainak tetszéséhez,pedig látják majd vulváját is.Meghökkentő adat,hogy a Föld fele ezzel a szervvel rendelkezik,ehhez hozzátenném,akik Johanssont nagyon magas polcra rakják,még ő is menstruál.Bizony.Nem ebben a filmben,hanem az életben szokott. Szóval,hogy így kevesebbek lettünk egy bálvánnyal -és többek egy viszonylag csinos nővel...-lássuk a mozit,mely egy idegenről szól:aki lassan megismeri az embert-de írhatnánk,a férfit. Az alkotás elején a nő afféle ragadozó:elbájolja a férfiakat,így okozva vesztüket.Nyomasztó a hangulat és a hihetetlen erős fényképezés ennek még alá is játszik,miközben a tengerparti jelenet az olyan ősi félelmeinket hívja elő,mint a szorongás ,rettegés vagy a kiszolgáltatottság iránti fájdalmunk-a síró,otthagyott kisbaba miatt.A lény kívűlről szemlél minket,mint az elején a rovart,és azok is vagyunk számára,érdekes megjegyezni,hogy ott valóban sokszor az utca emberét kérdezte Scarlett,azok pedig nem ismerték fel a színésznőt.Beültették egy koszosabb kocsiba,ráadtak parókát és hajrá:mi pedig emberi reagálásokat figyelhetünk,nincs forgatókönyv,nincs manír. Aztán egy torzabb,a társadalomból kirekesztett és vélhetőleg sokszor kinevetett férfi iránt a lényben érzelmek ,szánalom születik és megkíméli életét:szép lassan egzisztenciális kérdések tolulnak fel benne,és próbál rájönni,álcájának itt a Földön ugyan mi lenne a szerepe?Ezért nézegeti magát a tükörben,próbálva rájönni a női test igézetére-és emiatt aztán vadászból vaddá,a film végén pedig áldozattá válik. Hisz az a skót férfi is,aki segít neki,aki főz rá,társasága,a végén meg akarja kapni-sokakban felmerül,értelemszerűen??Az is egy "vadász" lenne,csak udvariasabb??Van értelme a civilizációnak,udvariaskodásnak,előzékenységnek,modornak,vagy ez afféle máz,réteg-melyre azért már oly sok film kérdezett azért rá-amit a pina hívó szívára seperc alatt ledobunk??? Én azt mondom,a film összessége azt mondja,Glazerék arra céloznak,az ember a legrosszabb vadállat:csak ők nem popkultúrán vezérelve nagystílűen az éterbe lökik,vagy fórumokon bölcselkednek rajta,hanem körbejárják vagy legalábbis kísérletet tesznek rá.Mindent,mi megtetszik neki,birtokolni akarja,az övé kell hogy legyen,ha meg nem,azt elpusztítja,gyűlölni fogja,hisz vágya nem teljesül.Amit nem ért,nem fogja fel létezését,értelmét,adott esetben félni fog tőle,szintén létezésének ellene tör,vagy ha csak valami irodalmi mű,festmény,fotó,film,színdarab,minden ősigazságot magának tudó bölcsességgel lebarmoz,faszságnak tart,hülyeségnek nevez és egyáltalán,mi a francot gondolkodjon-gondolkodjunk róla. Na,ezért kurva jó tükör is ez a film. Juszt is 5 csillag:)) |
14. Az utolso szamuráj (2014-12-31 14:34.06) |
ezt csak azért másolom ide,hogy éreztessem a kontrasztot a néző vs a filmekkel igen erős kapcsolatot ápoló(írhattam volna máskép is,de azon megsértődne a "néző":)) személyek közt.
Amúgy,ez a film -és most már tényleg így írom,mert valahol ezt érzem helyesnek és kár megsértődni ezért,hisz az ő "dolguk" pont a filmek!!!-szóval a hozzáértőbbek listáján igen előkelő helyet foglal el.Szinte mindenhol ott van. mint mondtam,kár megsértődni.mégegyszer,kár megsértődni,és mert ez kurvára megy errefelé,kár megsértődni rajta.vagy hogy ők csököttagyú kritikusok,meg ilyenek,én meg tudom a tutit.mondom,csak érdekességképp:oszt gondolj,amit akarsz. geekz ről amúgy,forrásként. Under the Skin Jonathan Glazer szürrealisztikus, kérlelhetetlenül nyomasztó, festőien gyönyörű képekkel elmesélt, hallucinatív, felkavaró rémálma nem egyszerűen film, inkább sötéten örvénylő, látomásos tudatfolyam, öntörvényű, nézőjét folyamatos kétségek között tartó, a hagyományos narratívát vizuál-orgiára cserélő, letaglózó erejű trip. Nem adja könnyen magát, de ha engeded, felejthetetlen élményekkel gazdagít – jómagam utána napokig nem tudtam rávenni magam filmnézésre, egyszerűen semmit nem éreztem hozzá mérhetőnek. Johansson bámulatos bátorsággal, a legrizikósabb jeleneteket is bevállalva, érezhető elhivatottsággal játszik, rideg, ijesztő tekintetében fokozatosan élednek fel az érzelmek, az érdeklődés, az emberiség azonban nem az a faj, amit érdemes lenne kiismerni. Súlyos, torokszorongató, húsbavágóan kegyetlen darab – az ilyesmire mondják, hogy instant klasszikus. |
13. Teeebeee (2014-12-30 15:55.08) |
Johansson meztelenkedésével próbálták eladni ezt a szemetet. Pedig nem egy nagy szám a csaj. Mindenki majd' össze szarja magát tőle, de egy szürke átlag a teste, amiről ő maga gondolom azt hiszi, hogy ilyen elhízottan is jól áll. De nem. |
12. Lessik (2014-10-01 09:57.16) |
Scarlett J.-t mindig is útáltam, valahogy sehogy sem tetszett egyik filmje sem.Nem müvészi, nem szép(bár ízlések és pofonok...)és nem is tehetséges, közönségesen átlagos fej, inkább csak egy teliszart zokni szerü tehénke, feltupírozva.Jól illett a skót lányok társaságába.Meztelensége gyengébb és szinvonaltalanabb, mint egy magyar 5-öd osztályú pornófilm.Remélem ezzel a filmmel leiratkozik a nézhető kategóriából.A stáb egy nagy nihil,semmi a nullában.Egy pontot sem érdemel. |
11. Rudicus (2014-07-26 19:21.30) |
Már az eleje is olyan unalmas volt, hogy majdnem elaludtam. Egy filmet szerettem volna nézni, nem pedig villódzó fényeket, nem egy útifilmet Skóciáról, mert a film láttán halvány sejtelmem sem volt, hogy miért kell ekkora bevezetés, hogy végre történjen valami. Aztán történt is, valami megmagyarázhatatlan, ami után újra unalmas percek következtek. A film végén az volt a sejtésem, az egész film semmi másért nem készült el, csak azért, hogy Scarlet Johanson végre meztelenül álljon a kamera mögött, a rendező nagyon szerette volna látni és a nézőknek is megmutatni. Talán arra gondolt, erre majd tódulnak a mozikba az emberek, pedig ahhoz képest ez nem volt egy nagy látványosság. Az egész történésre nem kaptunk semmilyen magyarázatot, mindenki rakja össze magának, ahogy tudja, márpedig az átlagos mozifilm nézőnél ez elég vegyes eredményt fog szülni, de egy biztos, egyikük sem fogja az izgalmas, elgondolkodtató filmek közé sorolni. |
10. Törölt felhasználó (2014-07-22 17:11.49) |
Ez a film egy átverés. |
9. Chris92 (2014-07-21 22:40.49) |
Szórakoztatás kontra művészet. Élvezet kontra átszellemültség. Egyszerűség kontra komplexitás.
Csak a szokásos témák, amik az igazi kompromisszummentes, a megszokottól teljesen eltérő elbeszélésmódot alkalmazó művészfilmeknél szoktak előjönni és bevallom sokszor én magam is gondban vagyok, amikor meg kell fogalmazni, hogy pontosan miért is fogott meg vagy vetett ki magából egy olyan alkotás, ahol nem is igazán a történet, hanem a képes és a hang ritmikája, a bennük rejlő szimbolika a lényeg, amikor a tempó nem egy kilőtt flippergolyó sebességével vetekszik, ahol sok a hosszú kitartott snitt és még sorolhatnám. A film ugyanis vizuális műfaj és az ilyen alkotásoknál inkább érzeni mintsem érteni kell a látottakat (igen elcsépelt klisémondat de tényleg igaz). Ugyanakkor veszélyes terepre is megy az, aki úgy dönt, hogy a megszokott narratív eszközök elvetésére alapozza alkotását, hogy ezzel a filmes közlésmód ritkán járt útjaira lépjen. Hiszen nehezen bekalkulálható, hogy ez mennyire lesz működőképes, hogy mennyire tudja majd az ember befogadni és átérezni azt amit a mű közvetíteni akar. Legyen az mély üzenet, életérzés vagy csak egy hangulat megragadása. Az Under the Skin éppen amiatt tudott csak felemásan működni nálam, mert nem az a frusztráló benne amit közölni vagy mutatni akar, hanem azt ahogyan teszi. Lassan mozgó, töredezett szerkezetű alkotás ez, ahol a készítők az ég egy adta világon semmi mentőövet nem dobnak, neked kell kihámoznod mindet és ez egyszerre lehet izgalmas és frusztráló is. A történet pármondatos: Scarlett Johansson titokzatos idegen ki férfiakat csábít el majd tüntet el (ritka absztrakt és szimbolikus módon). Szenvtelen jéghidegséggel járja Skócia tájait és figyeli meg az emberek viselkedését, mígnem fokozatosan az emberi érzelmek hatása alá kezd kerülni és ez okozza vesztét. Azért írtam le ezt a rövid kis szinopszist, mert pontosan az a ridegség az, amit nem csak a főszereplő de a rendezés, az atmoszféra és a hangulat sajátja is, és bizony emiatt eleinte utáltam a filmet, modorossága bosszantott, beállításait, jeleneteit elnyújtottnak, unalmasnak érzetem. Aztán a felétől kezdve fokozatosan azon kaptam maga, hogy egyre jobban kezd beszippantani, érdekelni kezd az, amit látok és ezáltal már nem csak a pazar operatőri munka és a hangulat tartja bennem a lelket. És megláttam, hogy ez akár olyan mint egy elégikus, meditatív jellegű utazás egy olyan idegennel együtt, aki fokozatosan fedezi fel az emberi világot, és saját emberi testét és annak titkait, hogy aztán mikor kiderüljön, hogy az egy váz és tényleg nem ide tartozik el is búcsúzzon. Ám az elvont és homályos fogalmazásmód miatt az Under the Skin nem tudott nálam teljes filmként funkcionálni csak részeiben. Kellenek a kapaszkodók, kell az érzés, hogy a rendező is biztos abban, hogy össze tudja rakni a dolgokat. Mert az ilyen filmeket csak akkor lehet élvezni, ha az alkotó képes elnyerni a néző bizalmát lehetőleg minél hamarabb. Az enyémet nem sikerült. |
8. Jason13 (2014-07-10 19:14.44) |
Be kell valljam, nem vagyok oda a művészfilmekért. Én leginkább a könnyedebb szórakozás jegyében születő alkotásokat preferálom, de azért néha próbát teszek néhány nehezebb mozival is. Ilyenkor viszont megválogatom, mi elé ülök le, például Lynch agymenéseit és az azokhoz hasonló szösszeneteket általában szeretem.
Jonathan Glazer elvont sci-fi thrillere is azt sejtette első blikkre, hogy sikerül majd megbirkóznom vele, bár megtekintését elsősorban nem azért vállaltam be, mert érdekelt a témája. Nem, az ok Scarlett Johansson volt, aki ugye többször is megválik ruhaneműitől a játékidő során. Hogy emiatt megéri rászánni 108 percet az Under the Skinre? Mindjárt kiderül. A történet igazából az 1995-s Lény átirata is lehetne, hiszen itt is egy női bőrbe bújt idegen lény terrorizálja a férfi populációt. Azonban míg Roger Donaldson filmje egy könnyed szörnyes horrormóka, addig ez egy elképesztően elszállt művészmozi. És ezt most mindenki vegye komolyan, mert itt igazából normális sztori sincs, pedig a forgatókönyv egy regény alapján íródott. Engem már ez nagyon zavart, hiszen még a legelborultabb Lynch alkotások is nyújtanak kapaszkodókat a nézőknek, így azok esetében valami összeállhat a fejünkben a megtekintés után. Ez a furcsaság viszont semmi mentőövvel nem szolgál, így bennem csak a női főszereplő meztelen teste maradt meg a stáblista legördülése után. Na, meg persze az érzés is ott motoszkált bennem, hogy erre aztán kár volt időt pazarolni. Pedig a technikai oldal egész jó, az operatőri munka például dicséretre méltó, ahogy a minimalista zenei aláfestés is. Ez a két tényező együttesen megteremt egy elég nyugtalanító, depresszív atmoszférát, amit a rendező egyáltalán nem használ ki. Bezzeg hosszú vágatlan képsorokból szép számmal akad, de ezek rendkívül unalmasak, én néhol már fizikailag szenvedtem az eseménytelenségek miatt. Mondjuk már a kezdés se piskóta, percekig csak villódzó fényeket és furcsa tárgyakat láthatunk és mikor már azt hihetnénk, elindul a cselekmény, jön a hasonlóan "pörgős" folytatás. Azaz Scarlett kisasszony rója Skóciát, néha megáll fickókkal beszélgetni, egyet-kettőt el is csábít, majd felviszi őket magához és ott véget vet az életüknek. A "lakásban" játszódó képsorok még nem is rosszak, kár, hogy az első áldozat eltüntetése után ezek a jelenetek is unalmassá válnak. Összegezve a dolgokat, ez egy nagyon elvont művészi agymenés, amit csak azoknak tudnék ajánlani, akik szívesen néznek éjjel-nappal cigarettafüsttől bűzlő szobájukban Tarr Béla filmeket. Mindenki más óvatosan közelítsen felé, szerintem jobban megéri Johansson néni pucér megmozdulásait külön megnézni, mint ezt a filmet azért a pár percért. |
7. Papírgalacsin-újratöltve (2014-06-29 13:32.00) |
-Kis Spoiler előfordulhat-
Koncepcióban kicsit hasonlított a 95-ös Species-re, de elég nehéz volt végigülni ezt a több, mint másfél órát. Bár vannak azért itt pozitívumok, például a pazarul fényképezett tájak, a trailer-ből átjött hipnotikus hangvétel ill. zenei aláfestés, a szerintem igencsak ijesztőre sikerült erdős jelenet és Scarlett Johansson alakítása és vizuális megjelenései. Viszont ami a film talán legnagyobb baja, hogy borzasztóan lassú, vontatott a tempója, sok a hosszan kitartott snitt, és a jelenetek is nagyon szkeccsszerűek, többségét tényleg nem tudtam hova tenni. Ez ugyanúgy vonatkozik a karakterekre is, például ami a motoros faszit illeti. Abszolút nem derült ki, hogy ő most miért olyan hú de fontos személy. Összességében nekem elég nagy csalódás, bár azt nem gondoltam volna, hogy ebben majd promózni fog közkedvelt hipermarketünk is :) |
6. Papírgalacsin-újratöltve (2014-06-21 08:06.22) |
DVD megjelenés kint: 2014 júl. 15.
[link] |
5. Papírgalacsin-újratöltve (2014-06-21 08:04.26) - (válasz Johnny kapitány 4. hozzászólására) |
De még torrenten sem elérhető sehol. Pedig annak ellenére, hogy elég bizarr, hipnotikus hangulatú az előzetes, kifejezetten érdekel. És egész jó véleménnyel is vannak odakint, szóval nem értem én se.
De tudtommal júliusban kiadják már DVD-n, Blu-ray-en külföldön, nem kell már sokat várni rá.. |
4. Johnny kapitány (2014-06-21 01:55.55) |
Ezzel a filmmel mi van? Ugyanis adtak neki magyar címet, ami arra következtetne, hogy bemutatják itthon is, de még dvd-ről sem hallani semmit. |
3. Stickfa (2014-06-19 15:12.17) |
Érdekes a trailer.
Olyan "Twin peaks_es", meg "Sejtes".. Plusz még Johansson kisasszony is meztelenkedésre adta a fejét..hm. meg kellene nézni :) |
2. Papírgalacsin-újratöltve (2014-02-11 19:51.05) - (válasz Valentino 1. hozzászólására) |
Nekem is pont ez a két szó jutott róla eszembe! :)
Akár még jó is lehet.. |
1. Valentino (2014-02-11 17:17.51) |
Teljes trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=zXTq5e2jzto Bizarr, szürreális. |
Vélemények | Chris Co, 2022-09-22 20:02 | 47 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
A felszín alatt adatlap |
Eredeti cím: Under the Skin |
Évszám: 2013 |
Rendezte: Jonathan Glazer |
Szereplők: Scarlett Johansson, Antonia Campbell-Hughes, Paul Brannigan, Krystof Hádek, Michael Moreland... |
További információk |