Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-12-26
A nap, amikor apu megmenti a karácsonyt
A szerelem ideje
Better Man: Robbie Williams
Parthenopé - Nápoly szépe
Sonic, a sündisznó 3.
Sütimanók - Szupersipka-küldetés
Váratlan dallamok

2024-12-19
A kedvenc sütim
Derült égből karácsony
Karácsonyi állatmesék
Kincs a múltból
Mufasa: Az oroszlánkirály
Szeretetreméltók
Veszettek

2024-12-12
DAC FILM
Éjszakai vadászat
Fekete kanári
Hogyan tudnék élni nélküled?
Kraven, a vadász
Niko, a rénszarvas - Az északi fényen túl

További mozibemutatók

DVD / Blu-ray premierek
Escobar - Az elveszett éden (DVD)

További DVD premierek
További Blu-ray premierek

Hamarosan a TV-ben
Köztünk élő angyalok
- HBO, 10:45
Ünnepi varázs
- Film4, 11:20
Karácsony a Cherry Lane-en
- Izaura TV, 11:55
A függetlenség napja: Feltámadás
- Mozi+, 12:00
Mama pici fia
- TLC, 12:00

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Sissy Spacek (75)
CCH Pounder (72)
Hanna Schygulla (81)
Jeremy Strong (46)
Jasmin Gerat (46)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
Szólánc igékkel
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg
- Filmes Sámánok Rendje -
Téli szünet - Vélemények
Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el?

További fórumok

Utoljára értékeltétek
A fehér bolygó aaaaa
Lynne Adams aaaaa

 

Fórum - Effektek készítése avagy melyik trükköt hogyan csinálták a filmekben

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

1 2
37. Kappi (2010-06-17 00:50.40)   - (válasz Wellington 36. hozzászólására)
Erre van időd!!! Bezzeg a munkatársaidról egy szót sem írsz!!! Hálátlan!!!


36. Wellington (2008-02-05 20:26.17)  
http://www.youtube.com/watch?v=QQ6B4nlNtzg&eurl=



35. Orgona (2007-10-20 16:01.04)   - (válasz Su-30mk 34. hozzászólására)
O.K.Mára lassan kifutok az időből, legközelebb szerdán leszek gépközelben. Akkor újból elküldöm.Jó hétvégét.


34. Su-30mk (2007-10-20 12:52.06)  
:-)
Üdv. Neked is! Kérdésedre válaszolva: sajnos azt kell mondjam, nem. Ha gondolod, légyszíves küldd már át újfent, az itt megadott e-mail címem továbbra is érvényes. Várni fogom.


33. Orgona (2007-10-20 11:19.42)   - (válasz Su-30mk 32. hozzászólására)
Üdv a fedélzeten. Meg kaptad az e-mail-t?


32. Su-30mk (2007-10-20 02:58.16)  
Stan Winston-t (ezt a 61 éves virginiai születésű urat) sokan a legnagyobb hollywood-i trükkmesternek tartják teljes joggal, bár kevesebben tudják hogy pályáját sima sminkesként kezdte és az volt számára a legfőbb motiváció, hogy közel kerüljön a hollywood-i sztárok csillogó világához, ez jelentette akkoriban a legfőbb kihívást. Mindez teljes mértékben sikerült...4 Oscar díj és egy fantsztikusan sokoldalú saját trükkstúdió Van Nuys-ban az eredmény. Nézzük kicsit részletesebben!
Sminkesként és maszkmesterként a kezdetek során több egyéni ötlettel is előállt, pl. műanyag hatást zselatin alkalmazásával váltott ki. Olyan maszkokon is dolgozott, melyek az öregedés különböző fázisait mutatták be. Fordulópontot a pályáján a James Cameronnal való együttműködés jelentette a Terminator 1-ben. Munkakapcsolatuk nagyon gyümölcsöző lett mely az Aliens után a Terminator 2-ben csúcsosodott ki. Oscar díjait is nagyrészben ezekért kapta a special/makeup effects kategóriákban. Szám szerint 4-et: Aliens, T2 (ez két Oscart hozott), Jurassic park.

Tehát a T1-ben olyan fémbábuval dolgoztak, melynek mozgását képről képre animálták, de már szervomotorokat is alkalmaztak mozgatásához. Közel állt még mindez a marionett-bábuk klasszikus életre keltéséhez.
A T2-ben annyival volt könnyebb dolguk - és így az eredmény is jóval kevésbé statikus mozgás lehetett (plusz a CG technika is rengeteget fejlődött addigra), hogy alkalmazni kezdtek új szerkezeti anyagokat, melyek jelentősen csökkentették a mozgatandó tömeget. Ilyenek pl. a szénszálas, üvegszálas, epoxigyanta - szerű anyagok. A T2 speciális 3D-s verziójának elkészítésében is hathatósan közreműködött. Szintén nem sokan tudják, hogy a Predator maszkjának alapötlete egy repülőút során született, melynek során Winston éppen rajzaiba temetkezett, mellette ki más ült volna mint James Cameron...Épp egy az Aliens-t promotáló körúton voltak. Ő ajánlotta a jellegzetes nagy állkapcsokat a rajzhoz, melyek aztán a vásznon a jól ismert Predator figurában végül is realizálódtak.
A másik nagy rendező, akivel barátok és munkájuk több ponton találkozik - természetesen Steven Spielberg. (Jurassic park, A.I.) A Jurassic Park animatronikus robotjai Winston saját stúdiójában születtek meg (www.stanwinstonstudio.com) Több 100 lóerős hidraulikus motorokat alkalmaztak, melyeket idővel teljesen be tudtak építeni a figura belsejébe, így egy számítógépvezérelt-motorokkal működő robotot kaptak tulajdonképpen. A 3. részben a raptorok már több mint 30 önálló mozgás kombinálására voltak képesek. Szintén a 3. részben szereplő Spinosaurus a legnagyobb ilyen módon készült animatronikus robot a maga 12(!) tonnájával és összességében 1000 lóerős meghajtásával. Nehéz megoldás volt, hogy mindezt vízben kellett alkalmazni, ráadásul a stúdió ezen részét úgy kinőtték hogy időközben kellett újraépíteni.
A színészek közül Schwarzeneggerrel van a legjobb barátságban, igen sok közös filmjük is akad (Terminator trilógia, Predator, End of days).
Jelenleg a filmen túlmutató projectekben is részt vesz, pl. Disney és egyéb élményparkok látványosságainak (animatronikus robotok) elkészítésében. Látható tehát, hogy a mai modern Hollywood egyik legkiemelkedőbb és legelismertebb alakjáról van szó. Jó szórakozást a filmjeihez!


31. Su-30mk (2007-07-17 19:48.40)  
Most látom mekkora épületes ökörséget írtam a Mártix hozzászólásban: a Smith klónokkal a küzdelem és az autópályajelenet TERMÉSZETESEN a Matrix: Újratöltve c. részben van!!!!!!!!!!! Elnézést...Biztos nagyon meleg volt du.kettőkor amikor írtam és az elvette a maradék eszemet is (mentségemre: a trilógia darabjait láttam mondjuk 10szer biztosan. És nem felületes megtekintéssel:))


30. Su-30mk (2007-07-17 19:42.06)  
Oké!


29. Orgona (2007-07-17 19:38.39)   - (válasz Su-30mk 28. hozzászólására)
Csak így tovább. A héten írok e-mailt.


28. Su-30mk (2007-07-17 19:38.08)  
Csakis a hatalmas érdeklődésre való tekintettel: legközelebb a nagy Stan Winstonról szólok a nagyérdeműhöz:) Addig azért le ne rágjátok körmeiteket tövig!!!:) I'll be back!


27. Su-30mk (2007-07-12 14:16.15)  
A Matrix trilógia trükkjeiről és háttérmunkájáról néhány érdekesség:
> A fő "elkövető" ezeknek a teljesen újszerű trükköknek és technikáknak a kivitelezésében John Gaeta és csapata volt. Visual effects kategóriában ők az Oscar díj 2000. évi nyertesei.(Gaeta egyébként már előtte is jelentős projectekben tette le névjegyét: Back to the future-The Ride/ez szórakoztató parkok egyik fő és népszerű attrakciója mind a mai napig pl. az Universal Studios látványparkban, Hollywoodban. Volt szerencsém átélni ezt a nem mindennapi élményt, valóban fantasztikus/, Dredd bíró mozifilm.)
> A legtöbb figyelmet a 'Bullet Time Photography' váltotta ki: jó példa erre az a jelenet, mikor Neo és Smith egymással szemben "lebegnek", miközben pisztolyaikat egymásra szegezik a Matrix végén, a metróállomáson. (Persze utóbbi csak a jelenet köré alkotott digitális háttérkép.) Valójában a színészek henger alakú teremben-mely egyúttal zöld háttérként is funkcionált-voltak speciálisan kiképezett rögzítésekkel felfüggesztve a térben.)Egymástól megfelelő távolságban 124 fényképezőgépből álló rendszert "telepítettek" a jelenet köré, és az exponálások 1/30-ad mp.-nyi időeltolódással követték sorban egymást. Ezt az időtartmot szűkítve még inkább lelassulnak, finomodnak a végsőként ábrázolandó mozdulatok. 360 fokos térbeli látványt pedig az egyszerre történő exponálással ért el, ezzel keltve a térbeli lebegés látszatát, miközben a kamera mintha körben mozogna körülöttük. A felvételek programozásával már "játszani" is lehetett a mozdulatsorok sebességével: lassítás-gyorsítás, ahogy ezt a filmben többször is láthatjuk.
> A teljes egészében digitálisan alkotott effektek csúcsa az, amikor a Matrix:Forradalmak c. filmben Neo megküzd a Smith klónok seregével.
A hiperrealista 3D digitális hátterek pedig ugyanezen film híres autópályajelenetében, és a 3.rész "végső összecsapás" jelenetében nyertek felhasználást. Gaeta szerint ma már el lehetne készíteni a hús-vér színészek nélküli Matrix verziót. (megj.:én azért idegenkednék ettől...)
> Ha már az autópályajelenet szóba került...Megépített díszletek is voltak szép számmal (szám szerint 147, ezek egy része az USA-ban, de a nagy többség Ausztráliában, Sydney-ben készült.-Utóbbiakra példa Zion barlangja, ill. New York épületeinek díszlete) Az autópályaként szereplő utat valóban felépítették, Alamedában egy katonai bázis mellett (USA)egy los-angeles-i út teljes hasonmásaként. Itt különben 12 hónapig(!) tartott a forgatás, ez a jelenet az egyik gerince ugyebár a Matrix: Forradalmak c.résznek.
> A színészek mozgásának lemodellezéséhez pedig gyakran használták a már jól bevált 'motion capture' technikát: utóbbival készült el a Gyűrűk ura Gollam-ja is, az azóta híressé vált Andy Serkis mozgását alapul véve a számítógépes alak mozgásainak élethű megformálásához.


26. Orgona (2007-07-04 12:22.56)   - (válasz Su-30mk 25. hozzászólására)
Tudom, hogy ígértem e-mailt, de rengeteg dolgom van. Talán ezen a héten. Addig is bocs.


25. Su-30mk (2007-07-03 17:54.05)   - (válasz Orgona 24. hozzászólására)
OKÉ:)
Repülős téma nem érdekel már? (nem jött mail anno)Üdv.


24. Orgona (2007-07-03 16:50.26)   - (válasz Su-30mk 22. hozzászólására)
Érdekel, írjál minél többet. Én elolvasom.


23. Su-30mk (2007-07-03 16:47.44)  
Ma olvastam egy isteni hírt: Rick McCallum kijelentette egy spanyolországi komoly filmes összejövetelen, hogy a Star Wars mozifilmek 2009-re elkészülnek a 3D-s változatban, és ahhoz fogható vizuális élmény lesz, mintha mi is a jelenetek résztvevői lennénk...!!!
A project több komoly rendező filmjeit is érintheti, mert az ötletet teljes mellszélességgel támogatja George Lucas-on kívül pl. Robert Zemeckis, Peter Jackson, és a 3D technikával már eddig is többször sikeresen kísérletező James Cameron( aki egyébként komoly főiskolai fizikai tanulmányokat folytatott korábban) >lásd T3D.
Óriási dobás lesz a Lucasfilmtől megint, nagyon várom már!!!:-)


22. Su-30mk (2007-06-24 02:26.30)  
Úgy tűnik a "kutyát" sem érdekli ez a topic, de azért én írok bele rendületlenül, jól elcsevegek majd magammal, bár még egyelőre nem vagyok skizofrén - a hangok is megmondták..:-)
Nos, ma Ray Harryhausenről mesélek 1 kicsit, meg a GoMotion technikáról mint előző hozzászólásomban már ígértem. A két témának egymáshoz egyébként közvetlen köze nincsen.

Nos, Ray Harryhausent tartják az animáció egyik atyjának és legnagyszerűbb lángelméjének. Ő még a "hőskorban" működött, talált fel és alkalmazott számos effektet a kor színvonalán és azt megelőzve. Életpályáját 1992-ben Oscar díjjal jutalmazták, abban az évben mikor George Lucas ugyanezen a gálán megkapta az Irving G. Thalberg Memorial Award-ot. Ez év spec. effekt Oscar díjazottja egyébként a T2-t készítő csapat lett.
R. Harryhausen a Dynamation technika atyja, mozgatható marionettbábokat helyezett valóságos képekbe sokszor díszletek alkalmazása nélkül. Rengeteg üvegfestményt használt a trükkök és a valódi képek egyesítéséhez. A képek rétegről rétegre történő kopírozásának is mestere volt. Pályájának inspirációja saját bevallása szerint a King Kong 1933-as mozifilm volt. Fő filmjei: Szinbád hetedik utazása, Pánik New Yorkban, Az aranygyapjú legendája, Titánok harca. A mai rendezők közül pl. Peter Jackson nagyon nagyra tartja.
GoMotion: a technika előfutára a Birodalom visszavág Hoth-jeleneteinek készítésekor jelent meg (a tauntaunok, ill. a lépegetők mozgásának vászonra vitelekor). Rá 1 évre, 1981-ben, a Dragonslayer c. filmben alkalmazta igazán finomítva először ezt a rendkívül időigényes és precizitást igénylő technikát ugyanaz a Phil Tippett és csapata, akik a Birodalom visszavág trükkjeit is "elkövették" és ezzel örökre beírták magukat a filmtörténelembe. A cél: minden gyors mozdulatsornál elmosódott hatás létrehozása, a mozgás bármilyen tengelyének megfelelően. A szerkezet maga egy megfelelően vezérelt többmotoros rendszer sínnel, tartóhuzalokkal. Először kitalálták és lemodellezték a teljes animációt, az összes mozdulatot pedig felosztották igen kicsiny mozgásszakaszokra. A mozdulatok programozása a megfelelő szoftver segítségével annyira időigényes volt, hogy néhány képkockán hónapokat is kellett dolgozni. De az eredmény a kor színvonalán egy tökéletesen élethű mozgáseffekt lett.


21. Su-30mk (2007-06-16 13:44.56)  
Kedvenc filmem, a Birodalom visszavág trükkjeiben képről képre animált miniatűrök(ill. bábok)mozognak az illető jelenetekben, melyek nagyon magas színvonalon kivitelezettek. Dennis Muren&Phil Tippett(az ILM oszlopos tagjai, Tippett azóta saját trükkstúdiót alapított) és csapata(Brian Johnson és Richard Edlund is benne volt hogy csak a legnagyobbakat említsem)volt az "elkövető". Néhány szót az említettekről.
Dennis Muren, a "nagy öreg" volt az első vizuális effektekért felelős szakember, aki még 1999-ben csillagot kapott a hollywood-i 'Walk of Fame'-en. A közvetlen ceremónián George Lucas és James Cameron vett részt, naná:-) 6 Oscar-díj birtokosa többek között az olyan filmek elkészítésében nyújtott érdemeiért, mint az E.T., a Terminator 2 vagy a Jurassic Park.
Star Wars tekintetében: a New Hope munkálatainál tűnt fel mint second miniature cameraman, aztán az összes többi részben - kivéve a Revenge of the sith-et - elsővonalbeli trükkmesterként szerepelt. A Star Warsért(milyen kár)Oscart nem kapott, "csak" nominálták úgy tudom mindre.
Phil Tippett a Classic trilogy elkészítésében szintúgy részt vett. Munkássága azért nagyon jelentős, mert több újítást is bevezetett átmenetet teremtve a hagyományos technikák és a virtuális képi megformálás között. Oscar díját a Jurassic Park-ért kapta. Filmek, melyek még nevéhez fűződnek: Dragonslayer, Starship troopers, Blade 2 a jelentősebbek közül. Érdekesség róla: a New Hope-ban a Mos Eisley kantinjelenetben ő viselte az egyik maszkot a megannyi érdekes "ábrázatú" lény közül. Ő volt ott az egyik maszkkészítő egyébként.

Visszatérve a Birodalom visszavághoz: nyilvánvalóan a legjelentősebb trükkök itt a Hoth-on zajló eseményekkel kapcsolatosak:a csata a lépegetőkkel és a tauntaunok mozgatása.

A lépegetők tulajdonképpen kb. fél-1 méter magas szerkezetek voltak.(mostanában is láthatóak több kiállításon az eredetiek pl. London, Los Angeles de a Skywalker Ranch-en is van a vitrinben...egyszer el kéne már jutni!)
A forgatáshoz kellett egy nagyobbacska terepasztal, műhó(ha jól tudom szódabikarbóna volt, nem vicc!)egy nagyon szép festett háttér no meg a megfelelő kamerák és a szaktudás. Plusz egy egyszerű alapműszer is melynek neve szintmérő. Mivel akkor még nem volt meg a Go-Motion rendszer, ezért nagyon aprólékosan kellett dolgozni nehogy szögletes legyen a mozgás. A szintmérő egyébként már Ray Harryhausennek, a speciális effektek atyjának(egyszer majd róla is írok)is fontos eszköze volt sok évtizeddel azelőtt! Tehát az eljárás lényege a precizitás és a rendkívüli időigényesség volt. A szintmérő használata segített finomítani a mozgásokat, behatárolta pontosan az elmozdulás kezdeti és végső fázisát a térben és segített abban hogy a végeredmény ne egy darabos, szaggatott mozgás legyen. Egy olyan összetett szerkezetnél, mint a lépegető, melynek feje, lábai is mozognak nyilván nagyon aprólékos munka lehetett az ismert csodálatos minőségben kivitelezni. Később tette csak lehetővé a technika, hogy egy animált jelenetet nyomon kövehessenek készülésük KÖZBEN, de akkor ez még nem így volt 1980-ban.
A tauntaunok bábjait egy motorizált, számítógéppel irányított sínhez rögzítették és a mozgás animálása milliméterről milliméterre történt. A legfontosabb törekvés, hogy minimalizálják az oldalsó kilengéseket és a szaggatottságot a mozgássorban. Ez az igény hívta életre később a 80-as évek elején a Go-Motion technikát,amelyről legközelebb írok..:-)
Tehát a fejlődés a vizuális effektek terén mondhatjuk, hogy a Birodalom visszavág készítése során kapott igen nagy lendületet, amely ugye mára már a CGI korában megállíthatatlannak látszik.


20. Orgona (2007-06-15 16:06.10)   - (válasz Su-30mk 19. hozzászólására)
Engem érdekel, írjál minél többet.


19. Su-30mk (2007-06-15 15:24.34)  
Mivel Star Wars ügyben úgy érzem van némi tájékozottságom, ezért a témához hozzá tudnék röviden írogatni feltéve ha érdekel itt vkit:-)
Pl. az ILM és a classic trilogy trükkmestereiről (John Dykstra, Phil Tippett, Dennis Muren, John Knoll), és hogy milyen korszakalkotónak számító jeleneteket is segítettek ezek a fickók vászonra.
Még néhány filmhez hozzáolvastam ezügyben komolyabban pl. Matrix, Terminator, Jurassic Park, Alien(s)készítése, elsősorban utóbbiaknál ugye Stan Winston nevével fémjelezve).
Szeretek a filmkészítés mögé nézni (hozzáteszem abszolút amatőr szinten, tehát teljes mélységéig nem, bár így is kifejezetten izgalmas), erről a Star Wars esetében képeket is gyűjtögetek a netről (behind the scenes).
Valahogy úgy vagyok vele, mint a nőkkel: nem csak hogy is mondjam "használni"(de csúnya szó:-))hanem meg is érteni mi van mögötte(nőknél mindez hozzáteszem nem sikerült, és szerintem lehetetlen vállalkozás, de én semmit se adok fel...:-)) Szóljatok ha érdekel vkit


18. Su-30mk (2007-06-14 19:42.33)  
Joe Viskocil nevéhez fűződnek a New hope (Star Wars IV.)pirotechnikai effektjei is. Ezek a Halálcsillag támadással vannak értelemszerűen összefüggésben. X-szárnyúak robbanásai ahogy becsapódnak a Halálcsillagba, ill. felszíni robbantások + magának a Halálcsillagnak a felrobbantása (ezt az effektet egészítették ki a Special Editionben a kör alakú robbanási gyűrűvel)
3 tényező volt fontos a Halálcsillag robbantásának 1977-es munkálatai során:
> Maga a kamera (Photosonics)
> A kamera pozícionálása
> A robbantáshoz szükséges elegy összetétele.
A pozícionálás azért fontos, hogy a szikrák ne úgy látsszanak hogy lefelé hullnak a gravitáció miatt, hisz mégiscsak egy űrbéli robbanásról volna szó. Tehát a kamerát függőlegesen felfelé néző optikával állították be és rögzítették, és a robbanást pont méterekkel felette idézték elő úgy, hogy a felvevőt üveglappal védték. A robbantáshoz pedig lőpor-titániumpor elegyet használtak: nagy szikrát ad élénk színben és minimális a füstje.


17. Wellington (2007-06-13 13:44.28)  
Hozzáteszem elismerem még a német pirotechnikusokat is. Nagyon jó kis robbanásokat tudnak csinálni - lásd pl. Cobra 11 sorozat. (Hát még a profi kaszkadőreik...)


16. Su-30mk (2007-06-13 13:37.34)   - (válasz Wellington 12. hozzászólására)
Joe Viskocil-nak hívják Hollywood egyik legjobb pirotechnikai szakértőjét. Az Independence day meghozta neki az Oscart is, pont az általad említettek miatt. A Fehér Ház makettjének felrobbantása is nagyon látványos volt és mint olvastam nem megismételhető...Nem 2 $ volt u.is az a makett:-))Ő követte el csapatával a T1, T2, The Abyss(úgy lászik bírták egymást James Cameronnal)és pl. az Alien: resurrection pirotechnikai effektjeit is.


15. Wellington (2007-06-13 11:41.36)   - (válasz Wellington 14. hozzászólására)
A fehér x-eket nem nagyon lehet látni. Mindig olyan a kamerabeállítás, hogy azt ne nagyon lehessen észrevenni.
Én a legjobban a pirotechnikusokat bírom. Az ő munkáj(!)uk mindig könnyen meglátszik, ha nem sikerült jól a robbantás, mert azt számítógéppel soha nem tudták olyan jól utánozni. Állnak a lángok; nem olyan a viselkedésük, mint valójában stb.
Megj.: Ez itt a hibák kijavításának a helye.


14. Wellington (2007-06-13 08:02.53)  
A fehér x-eket nem nagyon lehet látni. Mindig olyan a kamerabeállítás, hogy azt ne nagyon lehessen látni.
Én a legjobban a pirotechnikusokat bírom. Az ő munkályuk mindig könnyen meglátszik, ha nem sikerült jól a robbantás, mert azt számítógéppel soha nem tudták olyan jól utánozni. Állnak a lángok; nem olyan a viselkedésük, mint valójában stb.


13. SisziJD (2007-06-06 14:16.14)  
egy konkrét példa:
a T3-ban amikor futnak a folyosón és mögöttük berobban a bejárat(vagy mi), persze nem robbantottak semmit, de sztem ez egyértelmű:)
de pl. az utómunkálatok során ki kellett törölni olyanokat, hogy fehér X-ek a padlón...ezek mutatták a színészeknek, mikor kell lebukniuk...az új effekteknél meg minden egyes színész kontúráját körbe kell rajzolni képkockánként(többek között ezért tartanak hónapokig az utómunkálatok)
amin meglepődtem, hogy a kamera rázkódása se valódi, még az szgépes trükk...hát az operatőröknek sincs túl sok dolguk egy ilyen filmnél:P


12. Wellington (2007-06-06 13:37.41)  
Sok újat nem mondtál. De én például olyan trükkre gondoltam, mint A függetlenség napjában volt: a város makettját elkészítették méretarányosan, aztán meggyújtották alulról. A kamera úgy volt beállítva, mintha a lángfront vízszintesen futott volna végig. A többi látványt már számítógéppel készítették el a filmben és ennek köszönhetően nézett ki úgy, mintha a hatalmas lángnyelv futott volna végig New York utcáin.


11. Katus7 (2007-05-06 21:34.06)   - (válasz Eva0016 10. hozzászólására)
Akkor már megérte:)puszmók


10. Eva0016 (2007-05-05 23:49.55)   - (válasz Katus7 9. hozzászólására)
Nekem igen!! :D



9. Katus7 (2007-05-02 19:06.01)  
A gyűrűk uráról azt olastam,h 3 módon oldották meg a méretkülönbségeket.A gyűrű szövetségében mikor Gandalf Frodóval beszélget a Zsáklakban,egyszerűen közelebb ültették a Gandalfot alakító színészt a kamerához,h nagyobbnak tűnjön.A legtöbb jelenetben viszont külön,egy kék háttér előtt vették fel a színészeket és később összeillesztették.Amikor pedig egy tündének vagy embernek fel kellett emelnie vagy magához húznia,vagy lovagolnia kellett egy hobbittal,akkor egyszerűen kicsi,törpe méretű statiszták helyettesítették a színészeket és Frodó,Samu,Trufa és Pippin maszkot viseltek,amit a hobbitokat alakító színészek arca alapján készítettek.Remélem azért újat mondtam:))puszi


8. Szandi1 (2007-05-02 19:03.47)  
ja oké majd még irok


1 2
 

 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk