Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Köztünk élő angyalok - HBO, 10:45 |
Ünnepi varázs - Film4, 11:20 |
Karácsony a Cherry Lane-en - Izaura TV, 11:55 |
A függetlenség napja: Feltámadás - Mozi+, 12:00 |
Mama pici fia - TLC, 12:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Sissy Spacek (75) |
CCH Pounder (72) |
Hanna Schygulla (81) |
Jeremy Strong (46) |
Jasmin Gerat (46) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
A fehér bolygó |
Lynne Adams |
37. Kappi (2010-06-17 00:50.40) - (válasz Wellington 36. hozzászólására) |
Erre van időd!!! Bezzeg a munkatársaidról egy szót sem írsz!!! Hálátlan!!! |
36. Wellington (2008-02-05 20:26.17) |
http://www.youtube.com/watch?v=QQ6B4nlNtzg&eurl= |
35. Orgona (2007-10-20 16:01.04) - (válasz Su-30mk 34. hozzászólására) |
O.K.Mára lassan kifutok az időből, legközelebb szerdán leszek gépközelben. Akkor újból elküldöm.Jó hétvégét. |
34. Su-30mk (2007-10-20 12:52.06) |
:-)
Üdv. Neked is! Kérdésedre válaszolva: sajnos azt kell mondjam, nem. Ha gondolod, légyszíves küldd már át újfent, az itt megadott e-mail címem továbbra is érvényes. Várni fogom. |
33. Orgona (2007-10-20 11:19.42) - (válasz Su-30mk 32. hozzászólására) |
Üdv a fedélzeten. Meg kaptad az e-mail-t? |
32. Su-30mk (2007-10-20 02:58.16) |
Stan Winston-t (ezt a 61 éves virginiai születésű urat) sokan a legnagyobb hollywood-i trükkmesternek tartják teljes joggal, bár kevesebben tudják hogy pályáját sima sminkesként kezdte és az volt számára a legfőbb motiváció, hogy közel kerüljön a hollywood-i sztárok csillogó világához, ez jelentette akkoriban a legfőbb kihívást. Mindez teljes mértékben sikerült...4 Oscar díj és egy fantsztikusan sokoldalú saját trükkstúdió Van Nuys-ban az eredmény. Nézzük kicsit részletesebben!
Sminkesként és maszkmesterként a kezdetek során több egyéni ötlettel is előállt, pl. műanyag hatást zselatin alkalmazásával váltott ki. Olyan maszkokon is dolgozott, melyek az öregedés különböző fázisait mutatták be. Fordulópontot a pályáján a James Cameronnal való együttműködés jelentette a Terminator 1-ben. Munkakapcsolatuk nagyon gyümölcsöző lett mely az Aliens után a Terminator 2-ben csúcsosodott ki. Oscar díjait is nagyrészben ezekért kapta a special/makeup effects kategóriákban. Szám szerint 4-et: Aliens, T2 (ez két Oscart hozott), Jurassic park. Tehát a T1-ben olyan fémbábuval dolgoztak, melynek mozgását képről képre animálták, de már szervomotorokat is alkalmaztak mozgatásához. Közel állt még mindez a marionett-bábuk klasszikus életre keltéséhez. A T2-ben annyival volt könnyebb dolguk - és így az eredmény is jóval kevésbé statikus mozgás lehetett (plusz a CG technika is rengeteget fejlődött addigra), hogy alkalmazni kezdtek új szerkezeti anyagokat, melyek jelentősen csökkentették a mozgatandó tömeget. Ilyenek pl. a szénszálas, üvegszálas, epoxigyanta - szerű anyagok. A T2 speciális 3D-s verziójának elkészítésében is hathatósan közreműködött. Szintén nem sokan tudják, hogy a Predator maszkjának alapötlete egy repülőút során született, melynek során Winston éppen rajzaiba temetkezett, mellette ki más ült volna mint James Cameron...Épp egy az Aliens-t promotáló körúton voltak. Ő ajánlotta a jellegzetes nagy állkapcsokat a rajzhoz, melyek aztán a vásznon a jól ismert Predator figurában végül is realizálódtak. A másik nagy rendező, akivel barátok és munkájuk több ponton találkozik - természetesen Steven Spielberg. (Jurassic park, A.I.) A Jurassic Park animatronikus robotjai Winston saját stúdiójában születtek meg (www.stanwinstonstudio.com) Több 100 lóerős hidraulikus motorokat alkalmaztak, melyeket idővel teljesen be tudtak építeni a figura belsejébe, így egy számítógépvezérelt-motorokkal működő robotot kaptak tulajdonképpen. A 3. részben a raptorok már több mint 30 önálló mozgás kombinálására voltak képesek. Szintén a 3. részben szereplő Spinosaurus a legnagyobb ilyen módon készült animatronikus robot a maga 12(!) tonnájával és összességében 1000 lóerős meghajtásával. Nehéz megoldás volt, hogy mindezt vízben kellett alkalmazni, ráadásul a stúdió ezen részét úgy kinőtték hogy időközben kellett újraépíteni. A színészek közül Schwarzeneggerrel van a legjobb barátságban, igen sok közös filmjük is akad (Terminator trilógia, Predator, End of days). Jelenleg a filmen túlmutató projectekben is részt vesz, pl. Disney és egyéb élményparkok látványosságainak (animatronikus robotok) elkészítésében. Látható tehát, hogy a mai modern Hollywood egyik legkiemelkedőbb és legelismertebb alakjáról van szó. Jó szórakozást a filmjeihez! |
31. Su-30mk (2007-07-17 19:48.40) |
Most látom mekkora épületes ökörséget írtam a Mártix hozzászólásban: a Smith klónokkal a küzdelem és az autópályajelenet TERMÉSZETESEN a Matrix: Újratöltve c. részben van!!!!!!!!!!! Elnézést...Biztos nagyon meleg volt du.kettőkor amikor írtam és az elvette a maradék eszemet is (mentségemre: a trilógia darabjait láttam mondjuk 10szer biztosan. És nem felületes megtekintéssel:)) |
30. Su-30mk (2007-07-17 19:42.06) |
Oké! |
29. Orgona (2007-07-17 19:38.39) - (válasz Su-30mk 28. hozzászólására) |
Csak így tovább. A héten írok e-mailt. |
28. Su-30mk (2007-07-17 19:38.08) |
Csakis a hatalmas érdeklődésre való tekintettel: legközelebb a nagy Stan Winstonról szólok a nagyérdeműhöz:) Addig azért le ne rágjátok körmeiteket tövig!!!:) I'll be back! |
27. Su-30mk (2007-07-12 14:16.15) |
A Matrix trilógia trükkjeiről és háttérmunkájáról néhány érdekesség:
> A fő "elkövető" ezeknek a teljesen újszerű trükköknek és technikáknak a kivitelezésében John Gaeta és csapata volt. Visual effects kategóriában ők az Oscar díj 2000. évi nyertesei.(Gaeta egyébként már előtte is jelentős projectekben tette le névjegyét: Back to the future-The Ride/ez szórakoztató parkok egyik fő és népszerű attrakciója mind a mai napig pl. az Universal Studios látványparkban, Hollywoodban. Volt szerencsém átélni ezt a nem mindennapi élményt, valóban fantasztikus/, Dredd bíró mozifilm.) > A legtöbb figyelmet a 'Bullet Time Photography' váltotta ki: jó példa erre az a jelenet, mikor Neo és Smith egymással szemben "lebegnek", miközben pisztolyaikat egymásra szegezik a Matrix végén, a metróállomáson. (Persze utóbbi csak a jelenet köré alkotott digitális háttérkép.) Valójában a színészek henger alakú teremben-mely egyúttal zöld háttérként is funkcionált-voltak speciálisan kiképezett rögzítésekkel felfüggesztve a térben.)Egymástól megfelelő távolságban 124 fényképezőgépből álló rendszert "telepítettek" a jelenet köré, és az exponálások 1/30-ad mp.-nyi időeltolódással követték sorban egymást. Ezt az időtartmot szűkítve még inkább lelassulnak, finomodnak a végsőként ábrázolandó mozdulatok. 360 fokos térbeli látványt pedig az egyszerre történő exponálással ért el, ezzel keltve a térbeli lebegés látszatát, miközben a kamera mintha körben mozogna körülöttük. A felvételek programozásával már "játszani" is lehetett a mozdulatsorok sebességével: lassítás-gyorsítás, ahogy ezt a filmben többször is láthatjuk. > A teljes egészében digitálisan alkotott effektek csúcsa az, amikor a Matrix:Forradalmak c. filmben Neo megküzd a Smith klónok seregével. A hiperrealista 3D digitális hátterek pedig ugyanezen film híres autópályajelenetében, és a 3.rész "végső összecsapás" jelenetében nyertek felhasználást. Gaeta szerint ma már el lehetne készíteni a hús-vér színészek nélküli Matrix verziót. (megj.:én azért idegenkednék ettől...) > Ha már az autópályajelenet szóba került...Megépített díszletek is voltak szép számmal (szám szerint 147, ezek egy része az USA-ban, de a nagy többség Ausztráliában, Sydney-ben készült.-Utóbbiakra példa Zion barlangja, ill. New York épületeinek díszlete) Az autópályaként szereplő utat valóban felépítették, Alamedában egy katonai bázis mellett (USA)egy los-angeles-i út teljes hasonmásaként. Itt különben 12 hónapig(!) tartott a forgatás, ez a jelenet az egyik gerince ugyebár a Matrix: Forradalmak c.résznek. > A színészek mozgásának lemodellezéséhez pedig gyakran használták a már jól bevált 'motion capture' technikát: utóbbival készült el a Gyűrűk ura Gollam-ja is, az azóta híressé vált Andy Serkis mozgását alapul véve a számítógépes alak mozgásainak élethű megformálásához. |
26. Orgona (2007-07-04 12:22.56) - (válasz Su-30mk 25. hozzászólására) |
Tudom, hogy ígértem e-mailt, de rengeteg dolgom van. Talán ezen a héten. Addig is bocs. |
25. Su-30mk (2007-07-03 17:54.05) - (válasz Orgona 24. hozzászólására) |
OKÉ:)
Repülős téma nem érdekel már? (nem jött mail anno)Üdv. |
24. Orgona (2007-07-03 16:50.26) - (válasz Su-30mk 22. hozzászólására) |
Érdekel, írjál minél többet. Én elolvasom. |
23. Su-30mk (2007-07-03 16:47.44) |
Ma olvastam egy isteni hírt: Rick McCallum kijelentette egy spanyolországi komoly filmes összejövetelen, hogy a Star Wars mozifilmek 2009-re elkészülnek a 3D-s változatban, és ahhoz fogható vizuális élmény lesz, mintha mi is a jelenetek résztvevői lennénk...!!!
A project több komoly rendező filmjeit is érintheti, mert az ötletet teljes mellszélességgel támogatja George Lucas-on kívül pl. Robert Zemeckis, Peter Jackson, és a 3D technikával már eddig is többször sikeresen kísérletező James Cameron( aki egyébként komoly főiskolai fizikai tanulmányokat folytatott korábban) >lásd T3D. Óriási dobás lesz a Lucasfilmtől megint, nagyon várom már!!!:-) |
22. Su-30mk (2007-06-24 02:26.30) |
Úgy tűnik a "kutyát" sem érdekli ez a topic, de azért én írok bele rendületlenül, jól elcsevegek majd magammal, bár még egyelőre nem vagyok skizofrén - a hangok is megmondták..:-)
Nos, ma Ray Harryhausenről mesélek 1 kicsit, meg a GoMotion technikáról mint előző hozzászólásomban már ígértem. A két témának egymáshoz egyébként közvetlen köze nincsen. Nos, Ray Harryhausent tartják az animáció egyik atyjának és legnagyszerűbb lángelméjének. Ő még a "hőskorban" működött, talált fel és alkalmazott számos effektet a kor színvonalán és azt megelőzve. Életpályáját 1992-ben Oscar díjjal jutalmazták, abban az évben mikor George Lucas ugyanezen a gálán megkapta az Irving G. Thalberg Memorial Award-ot. Ez év spec. effekt Oscar díjazottja egyébként a T2-t készítő csapat lett. R. Harryhausen a Dynamation technika atyja, mozgatható marionettbábokat helyezett valóságos képekbe sokszor díszletek alkalmazása nélkül. Rengeteg üvegfestményt használt a trükkök és a valódi képek egyesítéséhez. A képek rétegről rétegre történő kopírozásának is mestere volt. Pályájának inspirációja saját bevallása szerint a King Kong 1933-as mozifilm volt. Fő filmjei: Szinbád hetedik utazása, Pánik New Yorkban, Az aranygyapjú legendája, Titánok harca. A mai rendezők közül pl. Peter Jackson nagyon nagyra tartja. GoMotion: a technika előfutára a Birodalom visszavág Hoth-jeleneteinek készítésekor jelent meg (a tauntaunok, ill. a lépegetők mozgásának vászonra vitelekor). Rá 1 évre, 1981-ben, a Dragonslayer c. filmben alkalmazta igazán finomítva először ezt a rendkívül időigényes és precizitást igénylő technikát ugyanaz a Phil Tippett és csapata, akik a Birodalom visszavág trükkjeit is "elkövették" és ezzel örökre beírták magukat a filmtörténelembe. A cél: minden gyors mozdulatsornál elmosódott hatás létrehozása, a mozgás bármilyen tengelyének megfelelően. A szerkezet maga egy megfelelően vezérelt többmotoros rendszer sínnel, tartóhuzalokkal. Először kitalálták és lemodellezték a teljes animációt, az összes mozdulatot pedig felosztották igen kicsiny mozgásszakaszokra. A mozdulatok programozása a megfelelő szoftver segítségével annyira időigényes volt, hogy néhány képkockán hónapokat is kellett dolgozni. De az eredmény a kor színvonalán egy tökéletesen élethű mozgáseffekt lett. |
21. Su-30mk (2007-06-16 13:44.56) |
Kedvenc filmem, a Birodalom visszavág trükkjeiben képről képre animált miniatűrök(ill. bábok)mozognak az illető jelenetekben, melyek nagyon magas színvonalon kivitelezettek. Dennis Muren&Phil Tippett(az ILM oszlopos tagjai, Tippett azóta saját trükkstúdiót alapított) és csapata(Brian Johnson és Richard Edlund is benne volt hogy csak a legnagyobbakat említsem)volt az "elkövető". Néhány szót az említettekről.
Dennis Muren, a "nagy öreg" volt az első vizuális effektekért felelős szakember, aki még 1999-ben csillagot kapott a hollywood-i 'Walk of Fame'-en. A közvetlen ceremónián George Lucas és James Cameron vett részt, naná:-) 6 Oscar-díj birtokosa többek között az olyan filmek elkészítésében nyújtott érdemeiért, mint az E.T., a Terminator 2 vagy a Jurassic Park. Star Wars tekintetében: a New Hope munkálatainál tűnt fel mint second miniature cameraman, aztán az összes többi részben - kivéve a Revenge of the sith-et - elsővonalbeli trükkmesterként szerepelt. A Star Warsért(milyen kár)Oscart nem kapott, "csak" nominálták úgy tudom mindre. Phil Tippett a Classic trilogy elkészítésében szintúgy részt vett. Munkássága azért nagyon jelentős, mert több újítást is bevezetett átmenetet teremtve a hagyományos technikák és a virtuális képi megformálás között. Oscar díját a Jurassic Park-ért kapta. Filmek, melyek még nevéhez fűződnek: Dragonslayer, Starship troopers, Blade 2 a jelentősebbek közül. Érdekesség róla: a New Hope-ban a Mos Eisley kantinjelenetben ő viselte az egyik maszkot a megannyi érdekes "ábrázatú" lény közül. Ő volt ott az egyik maszkkészítő egyébként. Visszatérve a Birodalom visszavághoz: nyilvánvalóan a legjelentősebb trükkök itt a Hoth-on zajló eseményekkel kapcsolatosak:a csata a lépegetőkkel és a tauntaunok mozgatása. A lépegetők tulajdonképpen kb. fél-1 méter magas szerkezetek voltak.(mostanában is láthatóak több kiállításon az eredetiek pl. London, Los Angeles de a Skywalker Ranch-en is van a vitrinben...egyszer el kéne már jutni!) A forgatáshoz kellett egy nagyobbacska terepasztal, műhó(ha jól tudom szódabikarbóna volt, nem vicc!)egy nagyon szép festett háttér no meg a megfelelő kamerák és a szaktudás. Plusz egy egyszerű alapműszer is melynek neve szintmérő. Mivel akkor még nem volt meg a Go-Motion rendszer, ezért nagyon aprólékosan kellett dolgozni nehogy szögletes legyen a mozgás. A szintmérő egyébként már Ray Harryhausennek, a speciális effektek atyjának(egyszer majd róla is írok)is fontos eszköze volt sok évtizeddel azelőtt! Tehát az eljárás lényege a precizitás és a rendkívüli időigényesség volt. A szintmérő használata segített finomítani a mozgásokat, behatárolta pontosan az elmozdulás kezdeti és végső fázisát a térben és segített abban hogy a végeredmény ne egy darabos, szaggatott mozgás legyen. Egy olyan összetett szerkezetnél, mint a lépegető, melynek feje, lábai is mozognak nyilván nagyon aprólékos munka lehetett az ismert csodálatos minőségben kivitelezni. Később tette csak lehetővé a technika, hogy egy animált jelenetet nyomon kövehessenek készülésük KÖZBEN, de akkor ez még nem így volt 1980-ban. A tauntaunok bábjait egy motorizált, számítógéppel irányított sínhez rögzítették és a mozgás animálása milliméterről milliméterre történt. A legfontosabb törekvés, hogy minimalizálják az oldalsó kilengéseket és a szaggatottságot a mozgássorban. Ez az igény hívta életre később a 80-as évek elején a Go-Motion technikát,amelyről legközelebb írok..:-) Tehát a fejlődés a vizuális effektek terén mondhatjuk, hogy a Birodalom visszavág készítése során kapott igen nagy lendületet, amely ugye mára már a CGI korában megállíthatatlannak látszik. |
20. Orgona (2007-06-15 16:06.10) - (válasz Su-30mk 19. hozzászólására) |
Engem érdekel, írjál minél többet. |
19. Su-30mk (2007-06-15 15:24.34) |
Mivel Star Wars ügyben úgy érzem van némi tájékozottságom, ezért a témához hozzá tudnék röviden írogatni feltéve ha érdekel itt vkit:-)
Pl. az ILM és a classic trilogy trükkmestereiről (John Dykstra, Phil Tippett, Dennis Muren, John Knoll), és hogy milyen korszakalkotónak számító jeleneteket is segítettek ezek a fickók vászonra. Még néhány filmhez hozzáolvastam ezügyben komolyabban pl. Matrix, Terminator, Jurassic Park, Alien(s)készítése, elsősorban utóbbiaknál ugye Stan Winston nevével fémjelezve). Szeretek a filmkészítés mögé nézni (hozzáteszem abszolút amatőr szinten, tehát teljes mélységéig nem, bár így is kifejezetten izgalmas), erről a Star Wars esetében képeket is gyűjtögetek a netről (behind the scenes). Valahogy úgy vagyok vele, mint a nőkkel: nem csak hogy is mondjam "használni"(de csúnya szó:-))hanem meg is érteni mi van mögötte(nőknél mindez hozzáteszem nem sikerült, és szerintem lehetetlen vállalkozás, de én semmit se adok fel...:-)) Szóljatok ha érdekel vkit |
18. Su-30mk (2007-06-14 19:42.33) |
Joe Viskocil nevéhez fűződnek a New hope (Star Wars IV.)pirotechnikai effektjei is. Ezek a Halálcsillag támadással vannak értelemszerűen összefüggésben. X-szárnyúak robbanásai ahogy becsapódnak a Halálcsillagba, ill. felszíni robbantások + magának a Halálcsillagnak a felrobbantása (ezt az effektet egészítették ki a Special Editionben a kör alakú robbanási gyűrűvel)
3 tényező volt fontos a Halálcsillag robbantásának 1977-es munkálatai során: > Maga a kamera (Photosonics) > A kamera pozícionálása > A robbantáshoz szükséges elegy összetétele. A pozícionálás azért fontos, hogy a szikrák ne úgy látsszanak hogy lefelé hullnak a gravitáció miatt, hisz mégiscsak egy űrbéli robbanásról volna szó. Tehát a kamerát függőlegesen felfelé néző optikával állították be és rögzítették, és a robbanást pont méterekkel felette idézték elő úgy, hogy a felvevőt üveglappal védték. A robbantáshoz pedig lőpor-titániumpor elegyet használtak: nagy szikrát ad élénk színben és minimális a füstje. |
17. Wellington (2007-06-13 13:44.28) |
Hozzáteszem elismerem még a német pirotechnikusokat is. Nagyon jó kis robbanásokat tudnak csinálni - lásd pl. Cobra 11 sorozat. (Hát még a profi kaszkadőreik...) |
16. Su-30mk (2007-06-13 13:37.34) - (válasz Wellington 12. hozzászólására) |
Joe Viskocil-nak hívják Hollywood egyik legjobb pirotechnikai szakértőjét. Az Independence day meghozta neki az Oscart is, pont az általad említettek miatt. A Fehér Ház makettjének felrobbantása is nagyon látványos volt és mint olvastam nem megismételhető...Nem 2 $ volt u.is az a makett:-))Ő követte el csapatával a T1, T2, The Abyss(úgy lászik bírták egymást James Cameronnal)és pl. az Alien: resurrection pirotechnikai effektjeit is. |
15. Wellington (2007-06-13 11:41.36) - (válasz Wellington 14. hozzászólására) |
A fehér x-eket nem nagyon lehet látni. Mindig olyan a kamerabeállítás, hogy azt ne nagyon lehessen észrevenni.
Én a legjobban a pirotechnikusokat bírom. Az ő munkáj(!)uk mindig könnyen meglátszik, ha nem sikerült jól a robbantás, mert azt számítógéppel soha nem tudták olyan jól utánozni. Állnak a lángok; nem olyan a viselkedésük, mint valójában stb. Megj.: Ez itt a hibák kijavításának a helye. |
14. Wellington (2007-06-13 08:02.53) |
A fehér x-eket nem nagyon lehet látni. Mindig olyan a kamerabeállítás, hogy azt ne nagyon lehessen látni.
Én a legjobban a pirotechnikusokat bírom. Az ő munkályuk mindig könnyen meglátszik, ha nem sikerült jól a robbantás, mert azt számítógéppel soha nem tudták olyan jól utánozni. Állnak a lángok; nem olyan a viselkedésük, mint valójában stb. |
13. SisziJD (2007-06-06 14:16.14) |
egy konkrét példa:
a T3-ban amikor futnak a folyosón és mögöttük berobban a bejárat(vagy mi), persze nem robbantottak semmit, de sztem ez egyértelmű:) de pl. az utómunkálatok során ki kellett törölni olyanokat, hogy fehér X-ek a padlón...ezek mutatták a színészeknek, mikor kell lebukniuk...az új effekteknél meg minden egyes színész kontúráját körbe kell rajzolni képkockánként(többek között ezért tartanak hónapokig az utómunkálatok) amin meglepődtem, hogy a kamera rázkódása se valódi, még az szgépes trükk...hát az operatőröknek sincs túl sok dolguk egy ilyen filmnél:P |
12. Wellington (2007-06-06 13:37.41) |
Sok újat nem mondtál. De én például olyan trükkre gondoltam, mint A függetlenség napjában volt: a város makettját elkészítették méretarányosan, aztán meggyújtották alulról. A kamera úgy volt beállítva, mintha a lángfront vízszintesen futott volna végig. A többi látványt már számítógéppel készítették el a filmben és ennek köszönhetően nézett ki úgy, mintha a hatalmas lángnyelv futott volna végig New York utcáin. |
11. Katus7 (2007-05-06 21:34.06) - (válasz Eva0016 10. hozzászólására) |
Akkor már megérte:)puszmók |
10. Eva0016 (2007-05-05 23:49.55) - (válasz Katus7 9. hozzászólására) |
Nekem igen!! :D |
9. Katus7 (2007-05-02 19:06.01) |
A gyűrűk uráról azt olastam,h 3 módon oldották meg a méretkülönbségeket.A gyűrű szövetségében mikor Gandalf Frodóval beszélget a Zsáklakban,egyszerűen közelebb ültették a Gandalfot alakító színészt a kamerához,h nagyobbnak tűnjön.A legtöbb jelenetben viszont külön,egy kék háttér előtt vették fel a színészeket és később összeillesztették.Amikor pedig egy tündének vagy embernek fel kellett emelnie vagy magához húznia,vagy lovagolnia kellett egy hobbittal,akkor egyszerűen kicsi,törpe méretű statiszták helyettesítették a színészeket és Frodó,Samu,Trufa és Pippin maszkot viseltek,amit a hobbitokat alakító színészek arca alapján készítettek.Remélem azért újat mondtam:))puszi |
8. Szandi1 (2007-05-02 19:03.47) |
ja oké majd még irok |