Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Vörös sarok - Paramount Network, 03:25 |
Mama pici fia - TLC, 03:40 |
Twisters - Végzetes vihar - HBO2, 04:00 |
Junior - SuperTV2, 04:00 |
Hupikék Törpikék - A Törpösvölgy legendája - RTL, 04:35 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Sissy Spacek (75) |
CCH Pounder (72) |
Hanna Schygulla (81) |
Jeremy Strong (46) |
Jasmin Gerat (46) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Nem vagyunk angyalok |
Sean Penn |
2011-01-01 22:20.33 |
Akkor én is százalékolok. :D
1. Batman (1989) 70% 2. Batman Visszatér 65% 3. Mindörökké Batman 50% 4. Batman és Robin 25% 5. Batman: Kezdődik 80% 6. A Sötét Lovag 90% |
2011-01-01 22:03.15 |
Nem szeretnék listát készíteni, mert még mindig hátravan pár jelentős film a tavalyi évből, a top 3 viszont így néz ki és nagyon jó filmek kellenének ahhoz, hogy letaszítsák őket: 1) Eredet, 2) Toy Story 3, 3) Black Swan. |
2011-01-01 21:57.45 |
Most jöttem a moziból, még gyorsan leírom a gondolataimat, amíg friss az élmény...SPOILERes leszek, nyilvánvalóan.
Az előző két rész megfilmesített változatain elég sokat bosszankodtam. Yates teljesen összecsapta az ötödik részt, túlságosan elkapkodta és egyáltalán nem engedte rendesen kibontakozni a cselekményt, míg a hatodik minimum 3/4-ed részét teljesen átköltötte és sikeresen lealacsonyította egy középszerű tinikomédiává - ezek után nem túl nagy reményekkel ültem be a kettébontott finálé első felvonására. Olyan rendezőtől, aki Dumbledore temetésénél fontosabbnak tartja Lavender szívecske-rajzolását a vonatablakon, attól azt hiszem joggal lehet tartani, és igazából most is fenntartom a véleményem, miszerint egy ilyen korszak-meghatározó franchise-t, mint a Harry Potter, nem szabadott volna egy ilyen középszerű rendező kezébe adni. A hetedik rész ennek ellenére többé-kevésbé korrektül sikerült, olvastam már olyan véleményt a filmről, ami pont azt kifogásolta, hogy túlságosan könyvszagú lett a film, én viszont úgy érzem, sikerült megtalálni az arany középutat, viszonylag jól követi a könyvet és csak apróságokban tér el, de mégsem éreztem azt, hogy görcsösen ragaszkodna minden betűhöz (ez volt némileg az első két rész problémája). Ebből a viszonylagos könyvhűségből adódik azonban a következő probléma: akinek a könyv első fele nem tetszett, az a filmet is utálni fogja, aki pedig nem olvasta, azt egyszerűen nem fogja lekötni (oké, ez az előző két részre is valamennyire igaz, csak egy kicsit más okokból… a kapkodás, ugyebár), mert egész biztos, hogy az eddigiek alapján egészen másra fog számítani. Ez a rész merőben eltér az eddigiektől, nincs Roxfort, nincs állandó varázsolgatás és iskolai konfliktusok, helyette van menekülés egy két óra hosszú road movie formájában. A film nézése közben folyton az járt a fejemben, hogy ezt a filmet már teljesen a rajongók számára készítették és már csak ők az egyetlen célközönség, a mezei Józsi bácsi ezen könnyen meglehet, hogy unatkozni fog és egyáltalán nem fogja érdekelni az egész. Ez az elméletem nagyjából igaznak is bizonyult, a teremből kifelé jövet hallottam több csalódott hangot is, ennek a filmnek már nincs meg a varázsa, ami a korábbiakban megvolt (ezt már azóta lehet mondjuk érezni, mióta Yates ül a rendezői székben), maradt a horcruxkeresés és a túlélésre való törekvés, és mindez ráérősen szétnyújtva. Pont emiatt végképp furcsának hat ez az epizód, az előzőek el lettek kapkodva, itt meg a két részre bontás miatt bőven van idő fellélegezni és szépen minden pillanaton elidőzni, a sok sátorozgatás viszont egy idő után egyhangúnak és túl hosszúnak érződhet, ez mondjuk már a könyvben is egy kicsit negatívum volt számomra (aki meg nem olvasta, az szerintem itt főleg unatkozni fog, bár kivételek biztos vannak). Én személy szerint annyira nem éreztem unalmasnak, szépen el lehet időzni a szép tájképek nézegetésével, de egyszer-kétszer morogtam, hogy lépjünk már tovább, szerencsére a legtöbb esetben sikerült azért fenntartani az érdeklődésem, tetszett a kard megszerzése és a horcrux elpusztítása például, de a Mágiaügyi Minisztériumos jelenetet is jól megoldották, illetve az ereklyék történetét. Azt is pozitívumként kiemelem, hogy a humor itt sokkal jobban működött, mint az előző két részben, ahol nekem sokszor kifejezetten erőltetettnek érződött, itt viszont sikerült jókor és jól becsempészni, ez mindenképp plusz pont. A látványt nem kell részletezni, azt kaptuk, ami elvárható volt, ugyanez vonatkozik a színészekre, a felnőtteknek most csak alig pár perc jutott, de sok kifogásolhatót nem lehetett találni rajtuk. Daniel Radcliffe továbbra sem győzött meg, hogy tud színészkedni, a másik két főszereplőn viszont érzek fejlődést, ez főleg Emma Watsonra vonatkozik, akinek most kivételesen egy cseppet sem zavart a jelenléte. Most először nem kellett csalódnom Yates-ben és szerintem a rajongók többsége is elégedett lesz, akit meg eddig sem érdekelt a Potter-mánia, az ezzel semmiképp nem lesz rajongó. A Halál Ereklyéi első része nem több, mint egy vihar előtti csend, egy két órás bevezető és nem is akar több lenni, nem egy túl sokszor újranézhető film ebből kifolyólag, de arra mindenképpen elég, hogy előkészítse a teret a lezárásnak és meggyőzzön, hogy a fináléra is beüljünk a moziba. Nálam még mindig a harmadik rész az ász és szerintem az is marad, hacsak nem lepnek meg és valami bravúrral készülnek a végső összecsapásra, de azért így is próálom az elvárásaim alacsonyan tartani… |
2011-01-01 16:05.18 |
[link] |
2011-01-01 15:30.35 |
Olvastam már egy pár értelmezést a filmről, de eddig messze ez a legostobább. :DDD |
2011-01-01 14:58.36 |
Most megnyugodtam, azt hittem csak én nem értem, miről hablatyol...:D |
2011-01-01 14:48.25 |
Uhh, nem szoktam ilyet csinálni, de erre a filmre már látatlanban adnám az egy csillagot... |
2010-12-30 20:26.21 |
Igaz, de egyesek kicsit túlanalizálják a filmet, olyanokat magyaráznak bele, ami nincs ott, a "Cobb toteme valójában a gyermekei" meg "Ariadne valójában Cobb lánya és ő álmodta az egészet" szintű teóriák (tényleg láttam ilyeneket más fórumokon...és komolyan gondolták) azért kicsit túllőnek a célon és ezeket javarészt a többértelmű befejezésen való túl sok agyalás indtotta el. Zseniális a befejezés a maga módján (az utolsó pár perc gyakorlatilag a kedvencem a filmből), de ennyire azért nem kell mélyre lemenni az értelmezésével...:) |
2010-12-30 19:43.41 |
Nolan egy szóval sem modta, hogy a vége valóság lenne, nem is hinném, hogy valaha elárulná. Nem is számít igazán, Cobb nem néz rá a totemre, nem érdekli, hogy megáll-e vagy sem, a lényeg, hogy ismét együtt lehet a családjával... Ezt viszont már maga Nolan mondta, és én is így értelmeztem őszintén szólva, angolosoknak a teljes interjú, érdekes olvasmány:
[link] Amit Michael Caine mondott, nem jelent semmit, lehet, hogy Nolan eleinte úgy tervezte, hogy a végén eldőljön a totem, de nem így lett a végleges változatban, Caine "én sosem jelenek meg az álomban" érvelése meg eléggé sántít, projekcióként simán ott lehetne az álomban is bármikor. |
2010-12-30 13:47.40 |
Hűha, jó neked, nekem teljesen unalmas és hétköznapi dolgok vannak az álmaimban, azokhoz képest ez a film maga a science fiction. :D
Egyébként pedig pont ez volt a lényeg, hogy nem akartak feltűnést kelteni és elhitetni az alannyal, hogy a valóságban van, ha nekiállnak szuperhőst játszani, egyből rájöttek volna, hogy hoppá, ez nem lehet valóság, innentől kezdve ugrott volna a küldetés. |
2010-12-30 12:58.20 |
Hát, ennél aktuálisabb téma nem lehetne mostanság, mint a Facebook, kapcsolatok kialakítása stb., ehhez tedd hozzá Sorkin kiválóan megírt forgatókönyvét, a film feszes tempóját és a remek színészgárdát, gyakorlatilag minden megvan benne, amiért a kritikusok ennyire imádhatják. Szerintem is kicsit túlbecsülik és nem az év legjobbja, de ettől függetlenül jó film, ettől rosszabbak is nyertek már Oscart. |
2010-12-30 12:37.00 |
Azért annyira nem szar, bár nálam nem lenne a top 5-ben sem, viszont a kritikusok egytől egyig imádják és sorban söpri be a díjakat, egy csomó nagynevű magazin az év legjobb filmjének kiáltotta ki, innentől kezdve szerintem nem sok kétség van afelől, hogy a legnagyobb esélyes... |
2010-12-30 11:51.43 |
Lehet, hogy még korai, de tippjeim a nyertesekre a főbb kategóriákban, némelyikre már most 100%-ra mernék fogadni az eddigi tapasztalatok alapján:
Legjobb film: The Social Network Legjobb rendező: David Fincher Legjobb színésznő: Natalie Portman (Black Swan) Legjobb színész: Colin Firth (The King's Speech) Legjobb női mellékszereplő: Melissa Leo (The Fighter) Legjobb férfi mellékszereplő: Christian Bale (The Fighter) Legjobb adaptált forgatókönyv: The Social Network Legjobb eredeti forgatókönyv: The King's Speech Legjobb animációs film: Toy Story 3 |
2010-12-29 21:31.45 |
Még tegnap:
Despicable me 3* Aranyos, voltak jó pillanatai, de semmi több, elég nehézkesen indul be és nem igazán tudott lekötni, a többi idei animációshoz képest egy kicsit elmaradt. Ma: Eredet 5+* Harmadszori nézésre sem tudok belekötni, még mindig egyértelműen a legnagyobb kedvenc az idei évből. |
2010-12-28 16:33.07 |
Úgy tűnik enyém az első hozzászólás, próbálok spoilermentes maradni (na nem mintha sok mindent el lehetne spoilerezni...).
Sofia Coppola negyedik filmjét több helyen is leginkább eddigi legjobb művéhez, a forgatókönyvért Oscar díjjal jutalmazott Elveszett jelentéshez hasonlították, illetve az előzetesek alapján is próbálták nekünk azt sugallni, hogy a Marie Antoinette üres giccsparádéja után végre ismét visszatér régi formájához korunk egyik legelismertebb rendezőnője. Az igazság azonban sajnos az, hogy a Somewhere várakozásaimhoz képest jócskán alulteljesített, a Marie Antoinette-hez viszonyítva előrelépés, az Elveszett jelentéshez képest azonban sem drámailag, sem hangulatilag nem olyan erős mű, mondhatni újabb három lépés visszafelé. A történet egy faéknél is egyszerűbb: Johnny Marco ünnepelt filmsztár, sokmilliós vagyona ellenére azonban meglehetősen monoton és unalmas életvitelt folytat. Két forgatás között a legérdekesebb eseménynek a haverokkal való lógás és partizás számít, egészen addig, amíg 11 éves lánya fel nem tűnik a színen, s az édesanya távollétében neki kell vigyáznia rá. Már a kezdő képsorok sokat sejtetnek, főhősünk körbe-körbe furikázik kocsijával, ezzel jelképezve saját életének zajlását, mintha semmi sem történne az életében, csak mennek a napok egymás után, sehova sem vezetve. Ez a szimbolizmus végigvonul az egész filmen, Coppola apró mozzanatokkal próbálja velünk érzékeltetni, hogy a hollywoodi csillogás mögött gyakorlatilag nincs semmi, Johnny vegetatív életmódja mintha lassan kezdené felemészteni őt, és be kell vallani, magát a nézőt is. Indokolatlanul hosszú snittek követik egymást, a cselekmény borzasztó csigalassúsággal halad előre, a lassúság persze önmagában nem lenne probléma, azonban miután Coppola akarva-akaratlanul húszadszorra is szánkba rágja a húszadik túlnyújtott snitt után, hogy "bizony ilyen egyszerű az élet, hiába vannak millióid, ha nem tudsz magaddal mit kezdeni, az unalom előbb-utóbb felemészt", Johnny unalma hamar átterjed a nézőre is, s a film felénél már mindez csak üres művészieskedésnek hat különösebb mélység nélkül. A kislánya feltűnésével megindulni látszik főhősünk számára a világ, próbál színt hozni elfásult napjaiba, a néző napjába továbbra sem sokban, bár kettejük kapcsolatának alakulása szolgál néhány kellemes pillanattal, ennyi másfél órába nem elég ahhoz, hogy a végeredmény ne legyen feledhető. Coppola valószínűleg saját élményeit is felhasználta a film megírásakor, a híres apa árnyékában felnőtt leány karakterének vászonra vitele nem okozhatott különösebb megpróbáltatást számára, akit Elle Fanning bájosan alakít; Stephen Dorff sem rossz, bár nem volt különösebben nehéz szerepe, más színésszel simán helyettesíthető volna, és őszintén szólva, a semmittevő milliomos karakterrel mindig kicsit nehéz azonosulni. A fényképezés szép, az aláfestő zenék jól illeszkednek a filmbe, sajnos a végeredmény így sem túl meggyőző, az a hangulat, ami az Elveszett jelentésben pillanatok alatt magába szippantott, itt maximum nyomokban van csak jelen. Lehet, hogy nem egy új Elveszett jelentést kellett volna várnom, de a Somewhere nem tudott magával ragadni, így ezt most kénytelen vagyok felróni neki, az egész film valahogy érdektelennek érződött, a leegyszerűsített dialógusok, illetve sok esetben azok hiánya sem sokat segítettek azon, hogy hosszú távon fenntartsák az ember figyelmét, pedig a film játékideje mindössze másfél óra. Nem rossz film a Somewhere. A baj csak az, hogy különösebben nem is jó, egy erős közepes művészfilm, aminél Sofia Coppola többre is képes lenne, egyelőre azonban "egyfilmes" rendező számomra, ha gonosz lennék, azt mondaám, ez a film "a szegény ember Elveszett jelentése", de inkább nem teszem. Inkább remélem csak, hogy Coppola legközelebb kicsit összeszedettebb lesz és össze tud hozni egy érdekesebb forgatókönyvet. |
2010-12-27 16:00.50 |
Harry Potter és a titkok kamrája :) |
2010-12-24 21:46.37 |
Kérem felsorolni a "csomó Eredethez hasonló" filmet, tényleg kíváncsi vagyok (Mátrixért mínusz pont jár). |
2010-12-24 21:44.07 |
Az egy dolog, hogy összetettebb, attól még esélye sincs, mivel akció sci-firől van szó, az Akadémia pedig amúgy sem nagyon szokta értékelni a blockbustereket (a LOTR 3 volt eddig talán az egyetlen ellenpélda). Én egyetértek veled, Nolan lenyűgöző munkát végzett az Eredettel és nálam abszolút kedvenc az idei évből, de reálisan nézve legfeljebb jelölésig fog jutni. A Black Swannak sincs sokkal nagyobb esélye, persze jó a forgatókönyv, de a díjat egyszerűen nem érzem valószínűnek.
Ellenben ott a The King's Speech, amit én ugyan még nem láttam, de az eddigiek alapján tipikusan "100% Akadémia kompatibilis" filmnek tűnik és az eddigi díjátadókon mind szépen be is söpörte a forgatókönyv díjat, az adaptált kategóriában meg természetesen a The Social Network tarol és fog tarolni az Oscaron, erre már így előre fogadni mernék bármikor. |
2010-12-24 08:48.26 |
Én is pont így vagyok, az Eredet a szívem csücske az idei évből, de esélytelen, hogy bármit is kapjon technikai díjakon kívül, azért szurkolok a Black Swan-nak is, de az Akadémiát ismerve ennek sem sok esélye van. Eddig kb. minden díjátadón a The Social Network söpörte be a fontosabb díjakat, minden kritikus oda meg vissza van érte, szerintem már lehet is borítékolni a győzelmét. Ezért reménykedem inkább Portman győzelmében, ezért az alakításáért megérdemelné és idén nem láttam eddig jobbat nála, bár még hátra van pár film, amit nem láttam, szóval még várok egy kicsit ezzel a kijelentésemmel. |
2010-12-23 21:22.44 |
A rohadt életbe, megvan a harmadik 5 csillagos filmem az idei évből. Oscart Portman-nek! |
2010-12-16 17:35.09 |
Hát azt én is kívánom magamnak. :D
Inkább az ilyen topikok mennyisége zavar, nem az, hogy vannak, általában nem is foglalkozom velük, de illene egy olyan fórumot rendben tartani, ahova naponta ennnyi hozzászólás érkezik és ilyen sokan olvassák. Ennél még jobban zavar, mikor benézek egy film topikjába és csak azt látom, hogy zúdítják egymásra a hülyeséget és személyeskednek, ami egyáltalán nem lenne ide való, ráadásul néha kifejezetten alpári stílusban. Mindegy, ez most így kijött belőlem, de ejtsük a témát, az illetékesek úgysem figyelnek ide... |
2010-12-16 15:31.43 |
Én nem bánom a negatív hozzászólásokat, az én véleményemet úgyse tudják megváltoztatni, csak az ilyen egysoros "Ez egy sz*r!!" típusú vélemények idegesítenek...bocsánat, az ilyet még véleménynek sem lehet nevezni :)
Értem én, hogy páran itt ismerik egymást és itt akarnak nekiesni egymás torkának vagy épp itt akarják megbeszélni a randijukat (volt már hasonlóra példa), de arra meg ott vannak a Beszélgetés meg chat topikok, írják oda, nem értem, miért olyan nehéz ez...? Főleg a felkapottabb filmek esetében lett ez probléma mostanában, de mindegy is, még a végén megmondják, mit papolok itt másoknak, mikor én is offolok éppen. :)) |
2010-12-16 15:20.58 |
Hát épp ez a baj, néhány hetente egy-két fórumozót blokkolni meg hozzászólást kitörölni nem fog sokat segíteni... Kicsit mintha el lenne hanyagolva ez az oldal, az oké, hogy a premierfilmek bekerülnek az adatbázisba és kiírják az aktuális mozibemutatókat, de ezen kívül nem sok aktív tevénykedést mutatnak az oldal szerkesztői. Ez elég sajnálatos, mert azért elég sokan megfordulnak errefelé egy nap, nem ártana kicsit rendben tartani a dolgokat. |
2010-12-16 15:03.56 |
Nálam meg 5+ csillag és magasan az év legjobbja. Majd szóljatok, ha megint a filmről lesz szó, akkor visszanézek :D
Most én is off leszek, de komolyan, miért nincsenek moderátorok ezen a fórumon? Egy csomó filmes fórum tele van offtopic beszélgetésekkel és vitákkal, amiknek semmi értelme és csak személyeskedéshez vezetnek (a napi szinten megnyíló 2404634. szólánc és egyéb nem filmes fórumra való topikokról nem is beszélve), ezekkel nem ártana valamit kezdeni végre, de gondolom a falhoz beszélek... |
2010-12-14 20:59.31 |
A dráma kategória nem vészes, viszont a komédia kategória jelölésein egyszerűen nem tudom túltenni magam, az év vicce, egy kicsit azért ezen meglátszik, mennyire lehet komolyan venni ezt a díjátadót. |
2010-12-09 20:53.21 |
Igen, sajnos, van egy tök jó Így készült-szerűség a Blu-Rayen, ami a DVD-re nem került rá... Pedig én is kénytelen vagyok a DVD-t beszerezni Blu-Ray lejátszó híján, de a film élvezeti értékéből mondjuk ez nem fog levonnni semmit.
Mondjuk még nem szereztem be a saját példányom, majd karácsoniy ajándék lesz magamnak és az lesz a karácsonyi programom, hogy még tízszer megnézem a filmet. :) |
2010-12-04 22:27.37 |
Az ilyen hozzászólásokra szoktam mondani: okosabb maradsz, ha csöndben maradsz... |
2010-11-29 15:24.32 |
Végre ez is bekerült itt az adatbázisba, ideje volt már. Akinek tetszett Nolan többi filmje, annak ezt is ajánlom, mert ez is remek darab, az alacsony költségvetést figyelembe véve meg pláne, sok elsőfilmes rendező megirigyelné. Kellően fordulatos, már itt megjelentek Nolan stílusjegyei (variálás az idősíkokkal ugye), a lezárás pedig emlékeztet annak a bizonyos 90-es évekbeli kriminek a befejezésére (nem akarom leírni a címét, mert az már esetleg spoiler lenne...)
Jó, hogy végre nálunk is kijön, talán most többen is be tudják pótolni, akik eddig lemaradtak róla. |
2010-11-28 14:25.52 |
Így igaz, emellett már csak az lenne jó, ha a film topikjában végre egyszer ténylegesen a filmről beszélnének... |
2010-11-28 13:16.19 |
Álomcsapda? :D Egyik legrosszabb filmélményem volt, de köszi, hogy emlékeztettél rá :)) Elég valószínűtlennek tartom, hogy Nolan abból merített volna, a 13. emelet viszont valóban az egyik inspirációja volt a filmhez néhány egyéb 90-es évekbeli sci-fi (pl. Márix, Dark City) mellett, ezt Nolan maga mondta már többször is interjúkban. Az Eredet a maga módján eredeti, de lehet inkább azt kellene mondanom, "egyedi", valóban láttunk már olyan filmeket, amik álmokról és a valóság megkérdőjelezéséről szóltak, de ilyen formában eddig még nem nagyon. Különben is, mi számít "eredetinek" a XXI. században, mikor már szinte minden témáról írodott könyv és készült film? |