Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Aniára várva - Filmbox Plus, 05:25 |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 05:40 |
Anasztázia - Moziverzum, 06:00 |
A küldönc - Cinemax, 06:01 |
Elit játszma - AMC, 06:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scarlett Johansson (40) |
Jamie Lee Curtis (66) |
Mark Ruffalo (57) |
Mads Mikkelsen (59) |
Mariel Hemingway (63) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Bűntudat nélkül - Vélemények |
Gladiátor 2. - Vélemények |
Rock zene |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el? |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Maigret és a kicsi Albert |
Colin Farrell |
2011-07-26 16:20.11 |
Ez most olvastam a neten:
A gitárosnak egyre inkább nem tetszett Gillan hangja, és ezen véleményét nem rejtette véka alá. Kettejük viszonya odáig fajult, hogy Gillan megpofozta Blackmore-t, de úgy, hogy az énekesnek eltörött a keze. Úgy van, kedves Ian Gillan, gratulálunk, intelligencia! |
2011-07-26 13:45.01 |
Igen vettem. De ettôl még közük nincs a filmhez, csak mert valaki unalamában youtube videot fabrikált.
Holnapra Beethoven "sors szimfóniáját" felrakom egy Barátok közt rész alá.... Ettôl még baromira nem lesz közük egymáshoz. |
2011-07-26 13:42.25 |
Bocs. Nem mondtam, hogy Bartók úgy szar, ahogy van. :)
Én mondjuk egyáltalán nem tudom értékelni, de ettôl más még szeretheti. Valóban, nagyon szubjektív az egész. De hidd el, sok ember van, akinek még érzéke sincs a zenéhez, de elmegy olyan koncertekre, olyan körökbe, ami jól hangzik az elit klubban. Hidd el nekem. |
2011-07-26 10:38.35 |
Az nagyon jó tényleg. Talán a legjobb az albumon. |
2011-07-26 10:30.07 |
Érdekes cikk!
Nézd, én erre azt tudom mondani, hogy az egész kategorizálás úgy hülyeség, ahogy van. Nem tudom, hogy ki mondta, de igaza lehetett: "Nincs komoly vagy könnyû zene.... csak jó vagy rossz zene van." Mondok olyan zenét, amire kevesen mondánák azt, hogy nem borsódzott bele a hátuk a gyönyörûségtôl. Pedig komoly zene. - már ha ragaszkodunk a kategorizáláshoz. Joaquin Rodrigo: Concierto de Aranjuez (nehéz lenne elvitatni, hogy komolyzene) vagy ott van a Rainbow-tól a Gates Of Babylon és a Stargazer. Mindkét dalban, amit Blackmore a gitáron mûvel (a szólóban), a dallamvezetés, az ívek, a feszültségkeltés.... kérem, kôkemény komolyzene.!!! Ellentétben a cikkben idézett szerzôkkel és úgy határoznám meg a különbséget, már ha ennyire muszáj.... hogy azt a zenét lehet komolyzenének tekinteni, ami hosszú távon úgy is élvezetet tud okozni, hogy komolyan csak arra figyelsz.... Nem gondolom, hogy az erôletett intellektuális odafigyelés szükséges. Egyszerûen csak figyeled a zenét. A zene mindenkié!!! Ha a zenei képzettség kell ahhoz, hogy egy darabot megértsünk, élvezniu tudjunk, akkor az bizony sznobizmus a javából. Ugyanis nem hiszem, hogy azzal, hogy megtanulom a zene elméleti hátterét, azzal változna az ízlésem olyankor, amikor pl. autóvezetés közben zenét hallgatok. A cikk írója nagyon helyesen állapítja meg, hogy bizony a rock zene is sok esetben nyakig gázol a komoly zenében. Csak ugye ezt azért nem illik oda sorolni, mert a rockot többnyire nem frakkba és öltönybe öltözött úrhölgyek és úriemberek játsszák egy elit színházteremben, hanem sokszor elmennek a szélesebb közönséghez is. Kapásból tudok egy sereg rockzenészt, aki már keményen kalandozott a komolyzene világában: Blackmore, James Hetfield, Iommi, Muse, Nightwish, Led Zeppelin (a Kashmir a legjobb példa rá) satöbbi... Én is azt vallom, hogy a rock/metál hangszereivel is lehet komolyzenét játszani. Szerintem, ha zenei értelmeben akarjuk megközelíteni a kérdést, komolyzene az, ahol a dallamvezetés és feszültségkeltés egy összetettebb módon jelenik meg. Amikor a dallam meg tud lepni, várod az oldódást, de helyette kapsz egy újabb feszülést, amire az oldódást sokkal nagyobb katarzisnak éled meg ezáltal. Ettôl komolyzne, hogy kicsit összetettebb módon variál a harmóniákkal (akkordok). De ettôl még lehet mindenki számára érthetô, élvezhetô. Nem hiszem, hogy Rodrigo, Mozart, Beethowen, vagy Bach csak a kultúrsznoboknak írt volna zenét. A sznobokkal meg nem érdeses foglalkozni. Szenvedjenek csak nyugodtan az élvezhetetlen (mint sok Bartók darab) zenéjüktôl, amibôl persze semmit sem értenek, de utólag jól hangzik, amikor köreikben elmondják, hogy épp milyen koncerten voltak. |
2011-07-26 09:51.56 |
Nekem speciel pont ez a kedvencem. Lehet, hogy pont azért, mert ezt hallottam elôször, és ezek keresztül ismertem meg a zenekart. :) |
2011-07-26 09:48.15 |
Ez nagyon jó, a Spiders a kedvencem az elsô lemezükrôl. |
2011-07-25 12:03.52 |
Így van 2! :D |
2011-07-25 12:02.51 |
Naaaaa, a kedvemért! :) |
2011-07-25 11:24.19 |
Manapság ritka az olyan album, ahol a dalok színvonala egyenletes. Még az is, amikor kimondható egy lemezről, hogy "sávugratás" nélkül (végig)hallgatható. Ha egy mondjuk 12 számból álló LP-n van 5 jó nóta, akkor ez már egy elég príma arány.
A mai rockban ritka (mint a fehér holló) az olyan zenekar, mely nem a klasszikus klisék majmolásával vagy esztelen, zeneietlen fűrészeléssel próbál érvényesülni. A régi klasszikus rock és hard-rock zenekarok titka abban rejlik, hogy egy olyan szerencsés és kivételes ötvözetét alkalmazzák a ritmikának, dinamikának és dallamvilágnak, ami a maiaknak (mások zenei ízlését nem megsértendő, most nem példálóznék) ritkán sikerül. A keménység, "zúzás" mögül/mellöl sosem felejtik el a zenét és nem csinálnak a rockból technikai sportot. Többek között ezért hallgatok többnyire klasszikus rock zenét. Ugyanakkor a maiak között is akadnak olyanok, akiknek sikerül ráéreznie a rock/hardrock receptjére és emellett még újat is tudnak hozni. Egyik kedvenc példám erre a U2, bár azért már ők sem mai gyerekek. Vagy a System Of A Down, akik szintén elő tudtak jönni valami egészen újjal, egyedivel. A mai zenék közül ritkán megyek utána (lemez beszerzése stb.) bárminek is. Lehet, hogy konzervatív vagyok. Nemrég történt azonban, hogy egy műsorban hallottam egy modern, újhullámos rock nótát, ami mellett nem tudtam elmenni szó nélkül. Kiderült, hogy általam korábban teljesen ismeretlen, 1997-ben alakult három, jelenleg harmincas éveik elején járó fiatal srácból álló együttes jegyzi a produkciót. Persze utána még hetekig nem foglalkoztam vele... De egyre inkább izgatta a fantáziámat. Hamar kiderült, hogy az első dózis, mely gyógyíthatatlan függőségemet kiváltotta, a MUSE - Uprising című nótája volt, mely az együttes legújabb, The Resistance (2009) c. LP-jének első száma. Rock dal mostanában nem szólt ekkorát, mint ez. Az elején rögtön belecsapnak, tökéletes dinamika, ritmika, gitárriffek, muzikalitás és szöveg... az énekhang is eléggé rendben van. Már az elején azt gondolhatnánk, hogy nincs hova kifejlődjön a produkció, ha már az elején így belecsaptak a fiúk, de nem, kellemesen csalódunk, mert a végére szinte felrobban a dal. A második szám, a címadó Resistance szintén mestermunka. Néhol fellelhetők benne kicsit U2-ra hajazó elemek. Egy ragyogó, helyenként pörgős, máskor lírikus nóta ez. A harmadik, Undisclosed Desires valahogy teljesen más, és természetesen úgy tökéletes, ahogy van. A negyedik, United States of Eurasia sok helyen a Queen-re jellemző magasságokat érinti. Már az ötödik dalnál tartunk, és (azt gondolom) még mindig nem kellett unatkoznunk. Vajon hova tovább? A Guiding Light egy kellemes átvezető szám a hatodik Unnatural selection-hoz, ami a lemez egyik legjobbja, igazi hard-rock darab, a közepén zseniális blues-os lassúzással. Ezt követően, a hetedik MK Ultra hasonlóan szuper rock-os szám. A nyolcadik, I Belong To You, az egyik kedvencem. Valami teljesen újat hoz az album eddigi, amúgy is színes anyagához képest. A közepén átmegy a Mon Coeur S'ourse A Ta Voix klasszikus feldolgozásába, majd ennek mintegy keretet adva újra visszatér az eredeti témához. Ha ez nem volna még elég, akkor a lemez végén egy nagyon szép, 3 tételes Exogenesis rock-szimfóniát hallhatunk. Összességében ez a lemez, az egyik legjobban eltalált összeállítás, amit mostanában zenekaroktól hallottam. Egy perce sem unalmas. A dalok változatosak, mind stílusuk, mind hangzásviláguk tekintetében. A dalok kellőképpen hosszúak. Se nem túl rövidek (mint pl. SOAD), de nem is érezzük azt, vakarózva, hogy "jajj, mikor lesz már vége". HATALMASAT szól ez a lemez. Ajánlom mindenkinek, aki eddig még nem hallgatta meg. Eddig azt hittem, hogy már nagyjából hallottam mindazt, amit a rock zene nyújtani tud.... Tévedtem. |
2011-07-25 08:45.02 |
:) És akkor miért csak 4 csillag? :) |
2011-07-25 02:44.16 |
Bocsásd meg a tudatlanságomat, de a Sigur Ros-nak mi a köze a Forráshoz? |
2011-07-24 19:32.20 |
De, hogy zeneileg ez a két legkomolyabb Rainbow szám, az majdnem biztos...
Két hatalmas gitárszóló, komolyzenei magasságok... Amennyire én tudom, Blackmore is ezt a két Rainbow dalt tartja legnagyobb büszkeségének... és mennyire igaza van. |
2011-07-24 19:27.51 |
Kinek a pap, kinek a papné!
Ízléseken kár vitázni. :) |
2011-07-24 17:57.34 |
Egy dolgot sosem fogok megérteni: azok, akik Blackmore nevét "blekmúr"-nak ejtik, azok honnan szedték, hogy így kell ejteni.
A helyes kiejtés: "blekmór". A végén az "r" angolosan, raccsolva elharapva. |
2011-07-24 10:30.03 |
Honnan szedted ezt a jó nicket? :) |
2011-07-24 09:11.48 |
Nagyon eltűntél a Blackmore topicból? |
2011-07-24 00:25.28 |
Since I've been loving you (Page/Plant)
Since You Been Gone (Russ Ballard) Smoke On The Water(Blackmore/Glover/Gillan/Lord/Paice) |
2011-07-24 00:10.14 |
Igen, a Smoke On The Water zenéjét Ritchie Blackmore szerezte. A riffet Beethowen "sors" szimfóniája ihlette. El is mondja egy interjúban: "Sok pénzzel tartozok Beethowen-nek". |
2011-07-24 00:02.10 |
OK. Köszi, hogy pontos voltál. Nem tudtam erről a sorról. :)) |
2011-07-23 23:56.32 |
Fiatal volt még. Gitárokat tördelt (ez nem szimpi). De nézd meg most. Egy bölcs, higgadt, zeneileg alázatos ember, aki mindent elért már, amit a rockban el lehett érni. Generációk nőttek fel a zenéjén, gitárosok ezrei példaképként tisztelik. Ő, ahogy mondta: "én csak játszom" |
2011-07-23 23:54.07 |
Én úgy tudom, hogy a hangja elvesztését az alkoholizmusának és a napi több doboz cigarettának "köszönheti". |
2011-07-23 23:53.15 |
Ebben azért NEM tévedek, mert ha már egy ÚJ technika ki lett fejlesztve, akkor a "tanítványoknak", követőknek már nem nehéz alkalmazni. De valakinek meg kellett ezt mutatnia a világnak, hogy a Stratocaster ezt is tudja. Ezt pedig biza a topic címadója alkalmazta először.
A villanykörtét is gyártja több cég, de ettől még Edison találta fel. :) |
2011-07-23 23:49.46 |
Igen, ez tény. Gillan kiváló énekes VOLT. De már a 84-es lemezükön is hallani, hogy tönkremenőben a hangja. Eltűnt az ércesség, csak a vinnyogás maradt.
Ellenben Dave Gilmour, Robert Plant és Dio (egészen haláláig) szinte ugyanazt a minőséget hozza egész pályája során. |
2011-07-23 23:46.20 |
Ez csak fordításból eredő csúsztatás.
egy másik fordítás szerint: "Zenei tekintetben mindenkit falhoz vágok". Blackmore kompexebb és intelligensebb személyiség annál, hogy csak úgy le-egoistázzuk. De Gillan hozzá képest egy tahó. Aki tud angolul, hallgassa meg a velük készült intejúkat. Szinte ordít a különbség a két ember között. |
2011-07-23 23:43.32 |
Szerinted.
Szerintem meg a Stargazer és a Gates Of Babylon a legjobb. |
2011-07-23 23:37.57 |
Igen, de Czigi (Isten nyugosztalja, én is nagyon szerettem) még a csattogós lepkét tologatta, amikot Blackmore már megírta a Fools-ot és felvette annak szólóját. :) |
2011-07-23 23:36.25 |
A Rainbow szinte minden zenéjét ő szerezte a Since You Been Gone és az I Surrender kivételével. |
2011-07-23 01:42.01 |
Ezek szerint még nem kell új szemüveg. :) |
2011-07-23 01:41.41 |
Köszönöm!
És nekem még csak utána sem kellett ennek néznem. Csak megtekintettem a mozit! :D |