![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A szabadság hangja *Jim Caviezel* (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Az arany markában - Film Mánia, 13:40 |
Vén rókák - Film+, 13:45 |
Szívörvény - Paramount Network, 14:15 |
A kétségbeesés órája - Viasat Film, 14:20 |
Valentin nap - Cool TV, 14:50 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Barry Primus (86) |
Christopher Eccleston (61) |
Ice-T (67) |
John Magaro (42) |
Mahershala Ali (51) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Cobra Kai (sorozat) - Vélemények |
Futni mentem - Keresem |
Futni mentem - Vélemények |
Családi kör (sorozat) - Vélemények |
- Filmes Sámánok Rendje - |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Kraven, a vadász ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ariana DeBose ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2012-08-04 00:44.34 |
Módosítanom kellett, bő egy évvel az első próba után a második lehántotta a homály leplét és rávezetett a sokkoló alaptételre. Hihetetlen komplex, mégis egyszerű Műalkotás. Megérte a duplalemezes extra kiadásba fektetett minden fillér, vissza is csúsztattam dicspolcom rejtett zugába... |
2012-08-02 13:35.24 |
A Sight & Sound Greatest Movie of All Time listájának 35. helyén: Tarr Béla: Sátántangó!
:)) [link] |
2012-08-02 11:56.08 |
Na közbemeg van előzetes és poszter is már..
[link] |
2012-08-01 16:39.25 |
Tegnap hosszú évek után újranéztem, és erősen a hatása alá kerített a film köré épített remek atmoszféra..
bővebben itt: [link] |
2012-07-31 20:41.28 |
Továbbra is egy helyben... Az én állításom, miszerint a Sikoly újra divatba hozott egy rétegműfajt, továbbra is fenntartom, tekintve, hogy a bevételi adatok ezt támasztják alá. Az innovativitást te vetetted fel, így belementem a játékba, és az általad kiemelt mondatban is ott van a 'hasonló' hatású-- HATÁSÚ --- amely arra ösztönözte az egyszeri, Meg Ryan-en és Sandra Bullockon szocializálódó mozibajárót, hogy bekockáztasson egy műfajt, amelyről annyit tud, hogy zaklatólag hat az idegrendszerére... A kasszasiker pedig --100M felett-- azt mutatja, hogy a szűk réteg mellett betévedt pár ismeretlen arc is a multiplexekbe és ezzel új közönség termett, új igények, amelynek a stúdiók próbáltak is kedvezni a későbbiekben..
"Ez piszok érdekes, hogy egy '97-es világűrben játszódó okult-sci/fi-horror kapcsán nem feltételezted az egy évvel korábbi okult-sci/fi-horror kategóriában megkerülhetetlen Bloodline megkérdőjelezhetetlen hatását. De egy a '60-as évek szellemmozija direkt kivetülése az egyértelműen lekövethető számodra az Event Horizon-ról - nem semmi. " nem én találtam ki, Andersonnak még nem hívnak, és mint mondtam az alapötlet - shining az űrben - 95-ben jött, 1 évvel az okkult forradalmat indukáló Bloodline előtt. tehát: igazad van, mint rajongó valószínűleg megtaláltad a horroradagodat a 90-es évek elején is, de a legtöbb mozizó nem volt kíváncsi sem a Hellraiser aktuális részeire, sem a Candyman-re sem Jackson kreatív alkotásaira stb... egyezzünk ki egy döntetlenben mer unom már kicsit |
2012-07-31 15:08.06 |
Az Event Horizon-nal kapcsolatban nem feltéteztem, hanem Anderson szavait idéztem, bár kihagytam a felsorolásból a The Haunting-ot az Alien és a Shining mellett.
Ha lekezelőnek tűnt amit mondtam, nem úgy szántam, puszta tényeket tisztáztam, és azért tartottam ezt fontosnak, hogy ebből kiderüljön a mozibajárók csupán vékony rétege tartja fenn ezt a műfajt szélsőségessége révén, és a Sikoly populalizáló hatása jelentősebb teszemazt a Candyman-nél. Ez most nem minőségkérdés. A mozibajárók 80%-a nem ismeri az általad érvekként említett filmeket, és mivel te a réteg kisebb százalékát testesíted meg, a műfajban nagy felületet felölelő tapasztalapod nem mérvadó egy laikus filmező számára. Az pedig nem feltételezés, hogy még az imént említett sáv nagy százaléka is tud képet társítani ahhoz, ha valaki a Sikolyról beszél, ellenben teszemazt a Dead Alive-val. Mivel én általánosságban beszéltem, a Box Office adatok tökéletesen tükrözik az általam leírtakat. Hogy melyik volt sikeresebb, az általad említett rétegfilmek, vagy a határokat elmosó Sikoly, amely egy mainstreamebb vonalat indított el a mozikban? Ez nem kérdés és még egyszer mondom: Általánosságban beszéltem, átlagnéző szemével értékelhető alkotásokról, NEM minőségről... ---> tehát a Sikoly hozta újra divatba a filmet az átlagfilmezők számára |
2012-07-31 11:19.19 |
A 80-as évek, 81-90-ig tart, tekintve ugye, hogy nem nullától kezdjük a számolást. A bárányok hallgatnakot olvastam könyvben, láttam milliószor, pszichothriller... nem nagyon értem, miért veszel bele az innovatív felsorolásodba folytatásokat, olyan folytatásokat, amelyek a 80-as évekből indultak... ez abszurd, mivel egy előző hullámból származnak, ahogy a Childs play 2 is (Chucky karakterének kikerekedése? Komolyan ezt tartod innovatívnak? :)) micsoda érv)
Elég nagy horrorfan-nak látlak, én úgy vélem, hogy undok és alattomos műfaj, amely az emberi ösztönök legalantasabbjára épít, tehát nem tartom többre egy másik vonalnál sem. Így laikusként, a műfajba kevésbé elmerülve egyik alkotásban sem találtam akkora műfajformáló erőt, amekkorát a Sikoly tartalmazott és amellyel abszolút más megvilágításba helyezte a műfajt. (I know what you did..., scary movie, hatchet, see no evil stb.) Az Event Horizon-ra sokkal inkább gyakorolt hatást a Shining és az Alien. Elég vszinütlennek tartom, hogy a Se7en írója egy horror-franchise 4. epizódjából merít ihletet, pláne, hogy az ötlet 95-ben merült fel, 1 évvel a Bloodline előtt. A Candyman pedig semmilyen hullámot nem indított be, így ha innovativitásából olyannyira futotta, hogy bedobjanak még két nagysikerű epizódot, azt azér ne rakjuk ki az ablakba. De a kedvem meghoztad hozzá, elég rég láttam, ha másra nem is jó ez a vita;) A horrorfilmeknél a siker, illetve az innovativitás katalizátora a folytatás, valamint a folytatás elkészültének gyorsasága, tekinve, hogy elég olcsó műfaj, és olyan szűk rétegnek készül, akitől nagyobb összeget nem láthatnak viszont a vásznak. Tehát marad a mennyiség, és mint kiderül abból az általam keretbefoglalt időintervallum meglehetősen keveset találtunk |
2012-07-30 20:33.21 |
Oké: Jákob lajtorjája - dráma, Childs play - folytatás - keine innovativitás, Bárányok hallgatnak thiller (a közhiedelemmel ellentétben), Hellraiser - folytatások szintén... ezeket tehát kizárhatjuk..
Marad: Nightbreed, Candyman, Dead Alive Nos a Dead Alive egy részt ért meg, ami a horror-piacon igen sekély -(A film minőségével ellentétben), Nightbreed 90-es, ergo az a 80-as évekhez tartozik--- tehát marad a Candyman.. Ez elég vérszegény 6 éves intervallumot tekintve.. és akkor még nem is merültem bele az innovativitás teljes hiányába |
2012-07-30 20:15.56 |
A mohóságból fakad az ötlettelenség, mert a horror-filmek anyagilag jól bevált módszere, hogy gyorsan-olcsón-újrészt, mielőtt a közönség megfeledkezik róla. Igen ez mohóság és a siettetettségből fakad: ismételjük ami jól bevált, csak rakjunk bele még vért... stb. ----> ötlettelenség
Te hoztad ide ezt a fogalmat, én csak megmagyaráztam, hogy kapcsolatban állnak. Helye nincs nyelvtannak Az önparódia az ami új volt, mégegyszer: Önparódia, ergo komolyanvehetetlen ellenben a H-val. Ez az egyetlen, amiben újított, és ennél nem is kell több, mert az egészet más megvilágításba helyezi! |
2012-07-30 20:04.01 |
[link] |
2012-07-30 19:55.11 |
A mohóságot nem keverem az ötlettelenséggel, tekintve, hogy az egyik a másikból fakad közvetlenül, pláne ha látom a két rész premiere között alig volt egy év különbség.
A folytatások semmiben sem újítanak, színvonalban meglehetősen mélyen helyezkednek el, sőt a Sikoly maga sem tartozik a kedvenceim közé, de vegyük a Halloween-t (mégis ebben a fórumban vagyunk) összehasonlíthatatlan a kettő. Műfajában nem, de hangulatában és eszközeiben gyökeresen eltér. És igen, én meglehetősen jól szórakoztam a Sikoly görbítésein |
2012-07-30 19:43.23 |
Nos, akkor kérek pár hasonló hatású innovatív horror alkotást a 90-es évekből, amely a Sikoly megelőzően készült |
2012-07-30 19:39.57 |
A merészt hagyjad, az csak egy jelző, az irány új és ez került copizásra jópár horrorfranchise-ban is később.
Az a merész aki újfelé lépked, aki már másodszor alkalmazza a bevált eszközt, az pusztán mohó, így az állításod alaptalan a Sikoly-folytatásokra nézve is. |
2012-07-30 19:27.46 |
Az önparódia nem a viccdömpigről és a poénrengetegről szól. Ghostface a korábbi slasher-gonoszok karikírozott változata, ahogy a tinik helyzetreagálás-ábrázolásán is ez az alaptétel érhető tetten. A te leírásod leginkább a Horrorra akadva sorozatra igaz. |
2012-07-30 19:19.28 |
Mármint miről?, hogy kevesen merték a műfajban az önparódiát, mint eszközt alkalmazni? Ezt énis így látom. |
2012-07-30 19:05.02 |
"Tulajdonképp ettől a filmtől számitják a horror -főleg a tinihorror-újjászületését.Nem véletlen.Craven olyat tett le az asztalra,amit bizony kevesen mertek ezen műfajon belül" - Ezt Szamuráj barátunk írta a Sikoly film fórumán..
"Míg a nyolcvanas években a slasher filmek virágkorukat élték, a következő évtizedben fordult a kocka, és a csillaguk leáldozóban volt. A hollywoodi filmesek kifacsartak tulajdonképpen minden lehetőséget, minden ötletet, ami az egyes témákban volt, egy-két kivétellel a készítők csak egymás alkotásait próbálták meg lenyúlni és újra elkészíteni úgy, hogy az újdonság erejével hathassanak. Ekkor lépett színre ismét Wes Craven, (aki megajándékozta a világot Freddy Kruegerrel, és még a karaktert is helyrepofozta a borzalmasabbnál borzalmasabb folytatások után) hogy életet leheljen a műfajba." /cinegoredottk.wordpress.com/ ezeket nyilván nem magamtúl találtam ki, és ennél többet most nincs kedvem keresgélni, nekem ez elég |
2012-07-30 18:50.13 |
Most láttam énis... nem örülök :/ |
2012-07-30 18:35.45 |
Azt gondolom az vitán felül áll, hogy a Halloween hozta divatba a 78-ban a slasher-t (nem a műfajt köszönhetjük neki, mint azt hangsúlyoztam is) és így abszolút racionálisan átlátható, hogy a 80-as évek slasher-áradata innen indul..
A 90-es évekre viszont kifáradt ez a vonal az ötlettelenség miatt, a horror pedig kiment a divatból. 96-ban Craven a Sikollyal indította újra |
2012-07-30 18:21.27 |
Nyilván az IP-címedet is alsógatyaként tudod cserélni :D |
2012-07-30 18:20.46 |
Nem tartom annak, tekintve, hogy a 96'-os Sikoly hasonló hatást keltett |
2012-07-30 18:18.32 |
Nem, nem tudsz majd visszaregisztrálni kisköcsög;) |
2012-07-30 18:15.59 |
Nos ez merő feltételezés ugyanúgy mint az én oldalamról, úgyhogy nem jutottunk előbbrébb |
2012-07-30 18:14.42 |
Folytasd csak és hamarosan könnyes búcsút veszünk majd :D |
2012-07-30 18:02.36 |
Ezt nem állítottam, csak azt, hogy a Halloween hozta divatba a műfajt, amelynek egy jeles képviselője a Nightmare... :) |
2012-07-30 17:53.59 |
Dehogy hülyeség, puszta logika |
2012-07-30 17:48.29 |
Nos a Halloween indította be a slasher vonalat és ennek egy mellékága a Nightmare... mint ahogy az evolúciónál is vannak leágazások, így a filmezésben sem készülhet minden egy kaptafára.
Ha a Halloween nem robban akkorát és nem hozza divatba ezt az alműfajt Freddy Krueger sem kel életre nagy valószínűséggel, tekintve, hogy nem volna rá kereslet |
2012-07-30 17:42.09 |
Ez vitán felül áll, de a Psycho 60'ban készült, a Halloween pedig 78'-ban és innentől állt át a slasher gépezet ipari termelésre |
2012-07-30 17:39.42 |
Egyszerűség or nem, én csupán a slasher vonalról beszéltem |
2012-07-30 15:35.03 |
Igen, bocsánat, a Hellraiser valóban nem slasher, így Pinehead-et kiveszem a felsorolásból
Viszont a Rémálom az Elm-utcában az egyik legismertebb a műfajból, úgyhogy az marad. |
2012-07-30 13:11.07 |
Nagyjából 300 Ft-ért sikerült beszerezni a múlt héten, és tegnap éjjel újra végigborzongva megihletett kissé.
bővebben: [link] |