Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Air - Harc a legendáért - HBO, 20:00 |
Aurora Borealis - Északi fény - DUNA TV, 21:00 |
Evan, a minden6ó - Film+, 21:00 |
Bohém rapszódia - SuperTV2, 21:00 |
A mexikói - Paramount Network, 21:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Thierry Lhermitte (72) |
Albert Wolsky (94) |
Shirley Henderson (59) |
Katherine Heigl (46) |
Garret Dillahunt (60) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Királylány a feleségem |
Matt Damon |
2011-06-23 16:28.00 |
Szia Berildi!
Igen nagyon szerencsés voltam, mert dolgoztam a Zsurzs Évával.A fekete városban,majd két TV filmben. Az egyik Szabó Magda regényéből készül "Danaidák" és a másik film címe most nem jut az eszembe,de a Pécsi Ildikó és a Koncz Gábor voltak a főszereplői. A fekete város is 3 évszakos film volt,és a legtöbb forgatási nap az akkori Csehszlovákia területén volt.1969 decemberétől 1970 julius végéig tartott a forgatás.Zsurzs Éva remek rendezőnő volt és ami a legfontosabb csodálatos EMBER így nagybetűvel.Nem csak a napi 18 óra munka volt nehéz, de három halottunk is volt ez idő alatt.Többek között tavaszi 2 hetes leállásunk alatt halt Kis Manyi. |
2011-06-23 10:12.11 |
Fáncsika!A kérdéseidre nem könnyű a válasz.Sok függ attól, hogy a rendező melyik iskolához tartozik.Mondjuk a klasszikus értelembe vett, akkor amikor meg van a téma,a forg.könyv, a rendező már kb. tudja kit szeretne,vagy van konkrét elképzelése és akkor a kiszemelt szí
nésszel ismerteti,megbeszéli, vagy próbafelvételeken választ.Amikor már megvan, akkor újra részletessen megbeszélik.Majd a filmforgatásokon minden jelenet elött a rendező elmondja, hogy most ezt hogy képzeli és próbákon eldöntik hogy ezaz amit elképzel.Itt kell szólni az operatőr szerepéről.Ez megint attól függ,hogy ki milyen iskolához tartozik.Nálunk a megszokott az, hogy a rendező a film elkészítésének lehetőségénél már tudja kivel szeretne együtt dolgozni,kinek a képvilága,technikája felel meg az ő elképzeléseinek. Ekkor együtt átbeszélik,hogy hogyan valósítsák meg közössen az elképzeléseiket. Amerikában viszont a producer az úr, a rendezőt is és operatőrt is menetközben leválthatja ha valamiért nem tetszik.Persze komoly elismert alkotókkal ez ritkábban fordul elő. Visszatérve a forgatásra, egy egy jelenet felvételénél először ha már a helyszin, stú dió be van rendezve, az operatőr a fénymesterével beví lágit,mindent fényt a jelenetre, a szereplökre akkor jönnek a színészek és bepróbálják a jelenet-et és ha valami nem olyan amilyennek elképzelte, megbeszélik, addig próbálnak ameddig a rendezőnek és természetesen az operatőrnek is jó.Ekkor elkezdik felvenni,1x2x...ahányszor úgy nem érzik hogy most tökéletes.Na ilyenkor szokott az lenni:Neked jó? nekem jó, akkor vegyük mégegyszer! Ez sokszor biztonsági intézkedés,mert az ördög a technikában mindig jelen van. Ja és még egy fontos dolog amiről majdnem megfeledkeztem,a hang!Ez is az egyik fontos dolog mert a hangmérnököt is természetesen a rendező választja.Felvételkor ez is nagyon fontos hogy megfelelő legyen. A teljesség kedvéért egy film előkészületeinél a rendezőnek és a producernek ki kell választani a diszlettervezőt,mert a helyszinek kiválasztásánál mind a négyen nagyon fontosak:rendező,operatőr,diszlettervező,producer Amikor egy film szabad utat kap(pénz,paripa,fegyver szokták mondani), akkor felállitják a stábot.A rendező és operatőr a művészeti, um.már említett diszlettervező, jelmeztervező,maszkmester, fodrász,hangmérnök.Ők pedig a megszokott stábjukat és igy kialakul egy 80-90 fős csapat.A rendező az asszisztenseit, az operatőr a kameramannját s.operatőrét,a Film laborálásához a fénymegadót,negatív vágót.Majdnem lemaradt a másik legfontosabb a vágó és asszisztense.Lehet a fénymegadó nem igen ismeret, de amikor már a film exponálva van,tehát a jelenet filmszalagra rögzítve, attól kezdve a további munkákhoz az operatőrnek Ő a legfontosabb munkatársa.Ő segít abban,hogy a színképek egyenletesek legyenek, a különböző helyszíneken felvett fények kiegyenlítődjenek, és a különböző fényeffektusok érvényesüljenek.Pl.hajnal.alkony,éjszakai jelenet nappal felvéve stb. Most talán ennyit, kösz a türelmeteket. Kérdésedre hogy most mit csinálok hát megérdemelt? nyugdíjas életem élem. A magyar filmszakma 1 éve sajnos halálra van ítélve. Ez nem csak az én véleményem. Üdvözletem mindenkinek!Legközelebb már a Silláról és a Fiúról is irok. |
2011-06-22 21:08.30 |
Fáncsika!
A vágásról és egyéb a filmmel kapcsolatos kérdéseidről holnap számolok be, de most kezdődik mindjárt a FILM és a nagy harc. Az életem ezzel a filmmel kapcsolatban akkor változott meg, amikor Bidám kilépett a barlangból és a lelkem ettől a fiútól beleremegett.Üdv holnap! |
2011-06-22 20:54.24 |
Fáncsika!
Ha nem untatlak benneteket akkor elmondom bővebben, hogy érthetőbb legyen. Amikor egy filmhez felállt a forgatócsoport attól kezdve én -most úgy hívják producer- akkor gyártásvezető lett a főnököm, illetve a gyártás részéről ő is maradt végig.Amikor elkezdődött mondjuk a próbafelvétel, majd a rendes forgatás, attól kezdve már a rendező és az operatőr közvetlen munkatársa is lettem. A beosztásom Scripter magyarul naplóvezető.Mindent ami a forgatáson történt azt percre pontosan rögzítenem kellett az un.percnaplóban.Pl.7.oo -8.oo-ig bevilágítás,8.oo-8.15-ig próba; 13.kép 2. jelenet és így tovább.A felvételről szinte mindent rögzítenem kellett mert ebből dolgoztak tovább a Filmlaborban,a vágók, hangosok,ruhások,s.operatőrök stb.Láttatok már csapókat,azt nekem kellett szintén megmondani,hogy mikor mi legyen rajta.Fellengzősen hangzik,de nélkülem - illetve-scripter nélkül nagyon extrém körülmények között volt csak felvétel. Minden kapcsolódást fel kellett jegyezni, hogy később ne legyen semmilyen gond. Előfordulhat az,hogy 2-3 hónap is eltelik hogy valaki belép egy ajtón külső forgatáson,majd késöb egy felépített díszletben, vagy más helyszínen lép be.Akkor is ugyanúgy kell kinézzen,smink,ruha,haj,kellékek! Ja, Bidám háromszor hagyta el e kardját, vagy gyalog érkezett és lovon távozott!Nekem ezek a legszórakoztatóbb percek bocs.A gyerekeim sokáig nem szerettek velem moziba járni,mert mindig valamit észrevettem és mondtam.Volt olyan a gyakorlatomban,hogy a "Rózsa Sándorban egyik szereplő az óráját a karján "felejtette", észre kellett venni.Az igaz hogy ilyen esetekben nem közvetlen következik, így aki nincs ezekre kihegyezve, észre sem veszi, mert Őt teljesen leköti a film cselekménye.Nagyon szerettem a mun- kám,sok figyelmet igényelt, de és itt a lényeg, ott elöttem született meg a mű.Láttam a színészt átalakulni azzá amivé az író,a rendező elképzelte és az igazán tehetséges művész még egy pluszt is hozzá tett.Én ilyennek találtam KNG-t.Egy olyan kisugárzást ami a képernyőn is átjön,magával ragad.A forgatás befejezése után jöttek még az utómunkálatok szinkron,zörej, zene felvételei.Ezzel nagyjából vége a munkának jöhet a következő.Viszont többször előfordult az,hogy szerencsém volt olyan rendezőkkel akikkel 4 évszakos sorozatot forgattunk,és úgy nevezett átállási időben, egy TV filmet is elkészítettünk. Ilyen volt a már említett "Rózsa Sándor" Szinetár Miklóssal," A fekete város " Zsurzs Évával. Minden esetre a magyar film aranykorában volt szerencsém a filmgyárban dolgozni.Keleti Mártontól kezdve Makk Károly,Bacsó Péter,Esztergályos Károly és a már előbb említett remek rendezőkkel többször is,de most nem sorolnám fel mindazokat akikkel még dolgoztam. Az teljessen bizonyos, hogy egy kicsit másként nézem a filmeket, képes vagyok arra hogy ami nagyon érdekel azt tízszer is megnézem.Csak manapság nagyon kevés az olyan film ami ennyire tetszene.Kivétel most a Silla,teljesen felforgatta az életem,mint ahogy látom mindanyiatoknak. Az egész film nagyon igényes,jelmezben,díszletben, smink és frizura.Bár megint van nekem egy észrevételem,amikor bizonyos jelenetek már nem az eredeti helyszínen hanem már a díszletben folytatódik, akkor a hátteret bevetítik,olyankor van,hogy akár egy 5 perces párbeszéd alatt a háttérben lévő szolgáló végig mozdulatlan.Ne haragudjatok amiért ilyenekkel traktállak benneteket, de ez az én hibám.A néző nem ezt nézi hanem az izzó párbeszédre figyel.Nekem a munkám volt szinte 26 évig az hogy a hibákra figyeljek, akkor is amikor már nem a forgatásokon dolgoztam. Azután is 4-6 órát töltöttem naponta vetítőbe. A próbafelvételektől a film két archív kópiájáig. Köszönöm a türelmeteket, ennyit a filmes életemről. |
2011-06-22 18:50.31 |
Sziasztok.Azt jelenti,hogy én 26, a férjem 41,a fiam 15 évet dolgozott a MAFILM-nél.Én az első felét stábokban,azaz forgatás és utómunkák.A második felében már un.Expediciós irodát vezettem.A mi feladatunk a film tecnológiájának időben a megfelelő helyre jutattása, a próbafeelvételektől egészen az archív kópia elkészítéséig.Ne haragudjatok de egyszerübben,és rövidebben nem tudom elmondani.Ez külső pl.laboratóriumba,majd a kópiát a forgalmazóhoz. Gyáron belül a vetítők és vágószobákba szállitották a munkatársaim.A férjem hanosként kezdte,majd az utolsó 20 évét már mint koprodukciós gyártásvezető végezte. |
2011-06-21 21:10.14 |
dolgoztunk.mÁS SZEMPONTOK SZERINT ÉRZÉKELTÜK A VILÁGOT.Gigi 43 |
2011-06-21 21:07.56 |
Mindenkit üdvözlök!Idáig az elözményeiteket olvastam,mostmár egész biztosan "hazaérkeztem".Idestova 6 hónapja nincs akivel a
Bidam-KNG érzeteimet,érzéseimet megoszthattam volna. Az én családomban igen furcsán fogadták ezt a rajongást.Ugyanis elöző "életünkben"a filmgyártásban |
2011-06-21 10:45.27 |
Most egy kicsit családozok,de délután visszajövök! |
2011-06-21 10:32.39 |
Üdvözletem! csatlakoznék hozzátok,ha befogadtok?Én csak TV-n nézem,de már sokadszor!Gigi 43 |