Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Éjszakai játék - SuperTV2, 23:50 |
Zuhanás - Filmbox Premium, 23:55 |
Karácsony Montanában - Mozi Klub, 00:35 |
A hét nyolcadik napja - Magyar Mozi TV, 00:55 |
Frászkarika - AMC, 00:55 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Tordai Teri (83) |
Denzel Washington (70) |
Sienna Miller (43) |
Noomi Rapace (45) |
Elaine Hendrix (54) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Javítandó adatlapok a Filmkatalóguson! |
Hiányolt fórumozók! |
Hiányzó filmek a Filmkatalógusról! |
Donald Trump - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
001 - Az első bevetés |
Hugh Grant |
2011-10-14 13:29.56 |
Radnóti Miklós:Október
Hűvös arany szél lobog, leülnek a vándorok. Kamra mélyén egér rág, aranylik fenn a faág. Minden aranysárga itt, csapzott sárga zászlait eldobni még nem meri, hát lengeti a tengeri. |
2011-10-14 13:28.00 |
Emil Gilelsz emlékére
Beethoven:f-moll (Appassionata) szonáta http://www.youtube.com/watch?v=1OBMnFa9CdU |
2011-10-14 13:21.14 |
Két nagyfilm, ebből a második még csak sikerültnek sem mondható ),tíz kisfilm, pár riport, egy-két színészi feltűnés: összesen ennyi az életmű.
Miért van hát, hogy Huszárik Zoltán az egyik legnagyobb hatású filmművész, akinek keze nyoma még most is ott érződik a magyar filmeken? Persze, a Szindbád.Ahol a különleges írói világ, egy (több ) zseniális színész , az álomszerű ábrázolásmód halhatatlan remekművet hozott létre. Pedig a Szindbád már nem hat, egyre kevésbé hat.Személy nem találkoztam olyan 30 év alatti nézővel, akinek csak kicsit is tetszett volna a Szindbád. Sosem. Fiatal kollégám,akinek elképesztő tájékozottságát csak bámulni tudom, azt mondta a filmről :"Ez egy lelkiismeretlen vén playboy nyavalygása,akinek két életcélja van: megtömni a hasát és átverni a nőket. Amikor azon nyervogtok, hogy milyen csudásak a nők ebben a filmben, az nem jut eszetekbe, hogy a főhős mindegyiket tárgynak tekinti saját érdekei érvényesítéséhez? Ez nem férfi, ez egy k.pecér nyálas pacal. Ha nem volna Latinovits, aki képes belőle személyiséget formálni, seperc alatt elfelejtették volna." Rajongok Krúdyért, gondoltam rögtön, kollégám nem veszi Krúdy világát, azért nem érti. Olvastam egy hétig Krúdyt, újra megnéztem a Szindbádot és bizony itt-ott igazat kellett adnom ingerült barátomnak. Ha nem Latinovits formálja meg a főszerepet, kollégámnak sokban kellene igazat adnom. Ez nem Krúdy Szindbádja, de nem is Krúdy Majmunkája. És nem is Huszáriké. Hanem Latinovitsé és Dajkáé. Nem leltem meghatározó rendezői befolyást a filmben.A Szindbád inkább a színészek műve, mint a rendezőé. De Huszáréké az Elégia, a Capriccio, a Tisztelet az öregasszonyoknak és mindenekelőtt az A piacere. Ezek nyoma maradt meg máig .És elsősorban ezek a filmek mutatják meg az istenáldotta tehetségű filmrendezőt, mint filmrendezőt és nem a színészvezetés meg a vágás-szerkesztés zsenijét. Kollégám, amikor végignézte a Tisztelet az öregasszonyoknak meg az A piacere-filmeket, azt morogta, "innentől értem". De valahogy ki kellene találni a módszert, hogy a Szindbád ne műemlék legyen... |
2011-10-13 16:41.29 |
Igen, írtam is, hogy sok dologban egyetértek veled. De azt szerettem volna, hogy minden körülményt ismerj, ami lényeges és a filmhez kapcsolódik. Mert át nem értékel ugyan semmit az ilyen, de szélesebb a kép tőle. |
2011-10-13 13:51.12 |
Veszedelmes viszonyok? |
2011-10-13 13:42.22 |
Ha megkapom a sorstól azt a csodát, hogy Párizsban lehetek, megállok a Szajna partján, a könyvárusok sora előtt. Átnézek a folyón, várom, hogy Maigret felügyelő kilépjen az Igazságügyi Palota kapuján, utána lohol a kis Lapointe, mennek a Dauphin sörözőbe.
Közben hallom, ahogy Yves Montand énekel , mintha a Szajna hullámai hoznák a dalt.Pedig nem, a Trocadérotol induló kis turistahajókon játsszák mindig a dalait. Nyálas? Lehet. De Párizsban mindig tavasz van, fiatalság és Yves Montand énekel. http://www.youtube.com/watch?v=lOZPWpiNUWQ |
2011-10-13 13:34.56 |
Van, amit még nem mondtunk el arról a csodáról, akit Dajka Margitnak hívtak?
Egy viszonylag ismeretlen részletet teszek ide a Haszontalanok c. filmből. De hát mindegy is, mit, elég, ha csak azt írja az ember: Dajka Margit. http://www.youtube.com/watch?v=G-3gph-bfAY&feature=related |
2011-10-13 13:26.23 |
Ma legszívesebben egész nap csak róla írnék. A nagyszerű színészről, aki olyan vonzó és charme-os volt az elbűvölő marseille-i vagányok megformálásában.
Vagy a nagyszerű színészről, aki felejthetetlen volt "A félelem béré"-ben vagy a "Z, avagy egy politikai gyilkosság anatómiája" c. remekművekben, de a "Szereti Ön Brahmsot" c. nyálas giccsben is ő volt az egyetlen realitás. Vagy az énekesről, akit még ma is Monsieur Parisként emlegetnek az utcazenészek és a lemezboltosok a Centre Pompidou mellett. Aki a II. világháború alatt részt vett a francia ellenállásban,aktív tagja volt a kommunista pártnak és életét szélsőjobboldaliként fejezte be. De -bár vitatták életútjának állomásait- életművét még azok is nagyra tartják, akiknek a kanyarok fejtörést okoznak. Mert egyben mindenki egyetért: Yves Montand része a francia gloire-nak,neve egybeforrt Párizséval a múltban is, most is és valószínűleg mindig, ameddig a Szajna elfut a Pont Neuf alatt. Amíg egyetlen francia is lesz, aki azt dúdolja magában: "C'est si bon". http://www.youtube.com/watch?v=uIGwXx9df7Q&feature=related |
2011-10-13 13:02.21 |
Nem csillagozok, mert igazából fogalmam sincs, hogy milyen a film.El voltam foglalva Colin Firth-tel, aki élete legnagyobbját játszotta. (A király beszéde nem léphet a nyomába sem.)
Itt a történet teljesen másodlagos, vagy még az sem. Egy szenvedő ember lelkiállapotának olyan pontos és megrázó ábrázolását kaptuk, amilyenre csak a legnagyobbak képesek. Az a cseppnyi távolságtartás, amely a színészt a szereptől elválasztotta, csak még hitelesebbé tette az alakítást. Colin Firth játékában mindig ott van ez hűvös lehellet, A király beszédében is segítette a színész stílusa az alak megformálását. Julianne Moore, őróla csak azt lehet mondani, hogy ő: Julianne Moore. Ennyi épp elég. |
2011-10-13 12:54.56 |
Szinte sokkolt a film. Teljesen felesleges arról vitatkozni, hogy mennyire tehetségesek az autisták, mert az autisták épp annyira különböznek egymástól, mint a nem-autisták.
Sokkal lényegesebb, hogy rámutatott, mennyit számít a család, a közeg , az elfogadás abban, hogy az autista nem "más" legyen, hanem "különleges". Persze, mindenkinek eszébe jut az Esőember. Az alapvető különbség az, hogy az Esőember egy hollywoodi giccs, amely zsenialitását a színészóriástól kapta meg. A Temple Grandin-nak pedig minden kockája maga az igazság.És a káprázatos alakítás "csak" a ráadás. |
2011-10-13 12:47.32 |
Becsszóra, vigyázni fogok magamra, az, hogy én végignézzem az "Apám beájulna" c. műremeket... nem tudnék én olyan bűnt elkövetni! :))
A japán rendezőt ugye vagy úgy írják, hogy Kuroszava vagy úgy, hogy Kurosawa , én figyelmetlenségből szépen mixeltem a kettőt. Ezért azér megérdemelnék rögtön öt percet a Szinglik éjszakájából... :)) A listámat amúgy fújhatom, mert olyan maradt ki belőle, mint a Tarkovszkij-féle Solaris, ami alapjaimban rendített meg fiatal koromban és azóta is. Szégyelltem magam , hogy felejthettem el. |
2011-10-13 02:15.49 |
Nem írtam még sosem elemzést a filmről, most a te kedvedért próbálom meg.
Gondoltál-e arra, hogy mit szimbolizál a film címe? Faust egyezséget köt az ördöggel, hogy neki adja a lelkét, ha minden örömben-gyönyörben része lehet és életében csak egyetlen pillanatra is boldognak érzi magát. A film Klaus Mann (Thomas Mann fia ) regényéből készült, némileg valós tények alapján.Höfgen "létező alakja", Klaus Mann nővérének, Erikának a férje volt, aki hatalmas színházi karriert csinált a III.birodalomban, Göring személyes kedvenceként. A kérdés, amit a regény és a film felvet , elsősorban az, hogy egy művésznek (vagy bárki gon dolkodó embernek ) meddig szabad elmenni szellemi függetlensége feladásában azért, hogy tehetségét kibontakoztathassa.Eladhatja-e a lelkét az ördögnek, hogy létrehozhassa a tökéletes alkotást? Áttételesen a kérdés az: az alkotás, a mű, a teljesítmény a fontos, vagy az az út, amely odavezet? Kétségessé teheti-e az út az eredmény minőségét? Ez a kérdés minden társadalmi rendszerben megvan, léteznek gátlástalan kurzusművészek mindig, ám van köztük olyan is, aki a sűrű nyelvcsapások mellett valódi értéket hoz létre.Hogy kell ezt megítélni, elválasztható-e a mű alkotója erkölcsiségétől , vagy csak a mű a lényeges. Becsukhatja-e szemét a művész életműve érdekében, mondhatja-e, hogy "én nem tudtam semmiről"?Vagy követhet-e el árulásokat, bűnöket mások és önmaga ellen művészi önmegvalósítása érdekében? A Mephisto erről szól, Höfgen mindent a mű után sorol, elárul mindenkit, semmitől nem riad vissza, hogy a szerep (a SZEREP) az övé legyen. Aztán ott van a csöpp ember a hatalmas fénykörben, dicsőségben-e , gyalázatban-e, nem tudni. A film hibájának tartom többek közt, hogy a környezet túl elvont, vállalni lehetett volna következetesebben a történelmi helyzetet.Nem ártott volna a regénytől való eltéréssel feszesebb, keményebb szerkezetre építeni a filmet. Koltai tekintetében nem értünk egyet, engem elbűvölt a film képi világa, az a dekadens hangulat, ahogy a "művészvilágot" ábrázolta, a hatalom feszes, "egykamerás" jeleneteivel szemben. És Brandauer mellett valóban nem rúgott labdába senki, esélye sem volt, a színészvezetés minden lehetőséget jóformán neki adott meg. Egyébként az Oscar-díjat Szabó Andzrej Wajda Vasember c. filmje elől vitte el többek közt, az meg nem semmi... Azért csak négy csillag, mert a feszesebb szerkesztés és a színészvezetés kiegyenlítettsége rontott az összképen.De nagyon jelentős műnek tartom. Aztán, amikor kiderült, hogy Szabó István maga is (III/III-as besúgóként ) megélte Höfgen konfliktusát és ő is a művet helyezte saját lelkiismerete és emberi tisztessége elé,többet értettem meg film tragikumából is... |
2011-10-12 20:07.40 |
Naná, eszembe is jutottál azonnal!:)) |
2011-10-12 19:45.18 |
És a kétbalkezes kezdő orvos, akit állandóan lealázott addig, az menti meg az életét. |
2011-10-12 19:38.55 |
Kicsit össze köll szedni a gondolataimat, hogy legalább a kérdéseidre válaszoljak.Meg megírom a véleményem is,nálam négy csillag.
Előlegben annyit, hogy Brandauer alakítása volt a film legnagyobb értéke számomra. |
2011-10-12 19:04.24 |
Nálam meg megjelent régi jó őszi vendégem, krónikusfalvy Hangszál Gyula.Vasárnapig még suttogva se nagyon szabad beszélnem és igen undorító trutymókkal kell ecsetelni. A jó benne,hogy itthon lehetek. :)) |
2011-10-12 18:55.58 |
Bocs, a mennyire két ny, mert múlt időben van! :)) |
2011-10-12 18:54.28 |
Ami, tekintve, hogy Rin Tin Tin egy ebállat, nagy elismerés.:))
Eszembe jut az Ének az esőben, amit nagyon kedvelek. Ahogy ott a rendező oktatta a nyekergő hangú némafilm-sztárt, hogy hová beszéljen az elrejtett mikrofonba:"Lana, INTO THE BUSH!!!!" |
2011-10-12 18:48.08 |
Írtam bele a Jancsóba, hogy aggasztott,menyire nem jössz.Egészség? |
2011-10-12 18:47.01 |
Szia, rég jártál errefelé, már kezdtem aggódni... Én valahol a neten láttam , érdekes a hír. Nem szerettem a filmet, de kíváncsi vagyok , mi a csudát cenzúráztak ki belőle odaát.
Írsz majd a Mephistoról, érdekelne nagyon! |
2011-10-12 18:40.12 |
Jancsó-rajongók, figyelem! Nemsokára megjelenik a Csillagosok, katonák 2 dvd-s verziója.Az egyiken a teljes film lesz látható, a másikon a Szovjetunióban vetített , erősen vágott változat.Ezt még Magyarországon nem lehetett látni sem. |
2011-10-12 18:36.43 |
Akkor nem sokat tévedtem a jelenet értelmezésében, pedig fogalmam sem volt róla, hogy az O'Neill -darab az alapja. Halványan emlékszem a történetre.
Nyilván nagy stressz lehetett a hangos filmre átállni, ez minden akkori színészt nagyon megviselt.Garbonak jó hangja volt, szépen is beszélt, még a finom akcentus is jól állt neki. |
2011-10-12 18:24.27 |
Kovbojka tényleg 14 éves, most nincs itt, dicsérhetem nyugodtan.:)) Olvasd el a filmkritikáit a blogján, érdemes. (Biztos megadja az elérhetőséget, én helyette nem tenném.)
És nyugodtan beszéld le közvetlenül az Oidiposzról, intelligenciaszintjére jellemző, hogy minden értelmes érvre fogékony. |
2011-10-12 18:14.53 |
Mit csinálnak a férfiak utána?
- A német fölkel, akkurátusan felöltözik, majd azt mondja: köszönöm, Liebling. - Az angol fölkel és elmegy a klubjába. - Az olasz fölkel és elmegy gyónni. - A francia fölkel és kitölt három pohár pezsgőt. - A magyar fölkel és hazamegy a feleségéhez. |
2011-10-12 18:06.13 |
A legmélyebben egyetértek. :)) |
2011-10-12 18:04.45 |
Nagyon érdekes a két női arc egymás mellett , mintha azt sugallaná a jelenet, hogy mivé lehet még a Garbo által játszott karakter. (Nem ismerem a filmet.)
És nagyon érdekesek voltak a kommentek , sokat végigolvastam. Egészen elképesztő, hogy még mindig mennyi érzelmet, indulatot, vitát tud Garbo kiváltani... |
2011-10-12 18:02.07 |
Ezt el is felejtettem a felsorolásból, pedig nagyon, de nagyon jó. Meg is fogom nézni megint. |
2011-10-12 18:00.51 |
Majd nézz rá a 3982-re, azt a beszélgetést is folytatni kéne... |
2011-10-12 17:58.17 |
De még mennyire. Az Amarcordot imádom! És hát a Cabiriában Masina zseniális.
De pl. a "Júlia és a szellemek" egyiküknek se sikerült... |
2011-10-12 17:50.11 |
Hát, általában nyilván azok, amelyeket elfelejtünk. De azért mondok konkrét példát is, a Satyricont pl. tévedésnek tartottam.Megnéztem most újra, még min dig annak tartom. |