Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A legszínesebb karácsony - Izaura TV, 06:35 |
Karácsonyi dallam - Film4, 06:55 |
Cukormázas karácsony - Max4, 06:55 |
Legendás állatok és megfigyelésük - HBO3, 07:35 |
Vissza a jövőbe - RTL, 07:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Clancy Brown (66) |
Robert Duvall (94) |
Diane Keaton (79) |
Vinnie Jones (60) |
Shea Whigham (56) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Napos oldal |
Stephen Geoffreys |
2012-05-16 20:52.26 |
Rohadtul tele van a tököm,az elmúlt 30-40 év gazdaságával.Hajtottak minket mint az állat a munkahelyeken,még üvöltöztek is,most meg minden szar,nincs semmi.Azelőtt gyártott az ország hajót,darut,teherautót,autóbuszt,villanymozdonyt,
motorvonatot,mag nót,televíziót,rádiót.Minek vertek szét mindent már a KGST idejében?Ki a francnak volt pl.érdeke a Csepel teherautónk helyett idehozni az országba a ruszki benzinfaló Zil teherautókat?Most meg itt a francos munkanélküliség.Nincs semmi,amit eladhatnánk valutáért,és mindent hitelből kell finanszírozni.A fenébe!Itt van a metró is,Hagyták leromlani,de azért a BKV-nál is annak ellenére,hogy nincs pénzük,csak adósságuk,végkielégítésekre,jutalmakra,prémiumokra mindig akadt egy pár milliárd.Meddig fog ez így menni? |
2012-05-16 19:43.47 |
1873.március 28-án futott ki az Atlantic óceánjáró Williams kapitány vezetésével Lverpoolból New York felé.Kingstownban utasokat és postát vett fel,és tizenkilencedszer is nekiugrott az átkelésnek.Nyolcszáz utas volt a fedélzeten.Az első három nap gyönyörű időben utaztak,de aztán beütött a franc.Elromlott az idő,és a kapitány csökkentette a hajó sebességét.Alig haladtak valamit előre,csakhogy parancs volt a sebesség tartására.Az Atlantic késett.Négyszázhatvan mérföldre voltak a céltól,szenük viszont már csak tizenöt-húsz órára volt elég.A víz és az élelem is fogytán volt.Williams pedig új fiú volt a White Star társaságnál,hosszúlejáratú vizsgája is volt,de most kétségbeesett.Úgy döntött,hogy New York helyett Halifaxba viszi a hajót.Csakhogy sem ő,sem pedig a másodkapitánya nem járt még a kanadai kikötőben.A viharban,a sötétben és a nagy hullámverésben elnézték a Sambro világítótorony fényét és a balsorsú ócánjáró 13 csomó sebességgel ráfutott a Mars-sziget szikláira.A kitörő pánik iszonyú volt,utasok szaladgáltak a fedélzeten össze-vissza,mindenki a hozzátartozóját kereste a sötétben,a szerencsétlen emberek a kezeiket tördelték,szóval kegyetlen volt.Aztán a vad hullámzás megpecsételte a hajó sorsát.Recsegve kettétört az Atlantic és a far rész,ahol a legtöbb nő és gyerek volt eltűnt a sötét óceánban.Az orr részen az életben maradottak megpróbáltak kijutni valahogy a partra,ami mindössze húsz méterre volt tőlük.Reggel a partmenti halászok siettek a hajótöröttek segítségére,de már nem sok dolguk akadt.
A tárgyaláson a szenet okolták a tisztek hajózási és navigációs szakértelméről nem esett szó. |
2012-05-16 19:08.14 |
Ez régen is nagy volt... |
2012-05-15 22:36.45 |
Miközben pucolták a szénraktárt,dumáltak.
-Arany tisztára ki kell tisztítani minden kiürült raktárt a szénportól,mert ha bennehagyjuk a vizes szénport,és sose tisztítjuk ki,akkor megeszi a rozsda a hajó fémbordáit,idővel elgyengül a vas,aztán placcs,úgy járhat a hajó,mint annakidején az USS Cyclops.-mondta a hajóács Lacinak.-Sose lapátolták ki a Cyclops raktárait és a szakértők szerint a benne maradt vastag nedves szénpor elrohasztotta a hajó I gerendáit.Nem kellett más,csak egy kis hullámzás,aztán a ladik menet közben kettétört,és az egész acélbarom rakományostól,legénységestől ment a tenger fenekére.Jó,mi?Na,végeztünk,a raktár kitakarítva,kiszellőztetve,mi meg megyünk a konyhára,aztán meg folytatom a Kék Szalag történetét. A szálláson feküdtek,és a hajóács folytatta: -A Collins Line bukása sem állította meg az esztelen versengést az utasokért,meg a postáért az óceánon.A verseny fokozódott,a hajók száma is,de a katasztrófák száma is nőtt.Összeütközések,kazánrobbanások,eltűnések,zátonyra futások...A frissen alakult Inman Line társaság 1000 tonnás gőzöse,a City of Glasgow útban Liverpoolból New Yorkba négyszáznyolcvan utassal a fedélzetén nyomtalanul eltűnt...1856.november 2-án az Atlanti-óceánon összeütközött két személyszállító,az amerikai Adriatic kettészelte a Le Lyonnais nevű,acélfalú,vitorlázattal is felszerelt lapátkerekes francia gőzöst.Kétszáz ember veszett a tengerbe.1857.február 15-én az angol Tempest-vitorlázattal is ellátott kerekes gőzös-százötven utassal és személyzettel a fedélzetén elindult New Yorkból Európába.Sose érkezett meg.Sorsát még ma is titok fedi. A Collins cég összeomlása után ismét a Cunard Line szerezte meg az első helyet.Persian nevű hajója 1856-ban New Yorkból Angliába tartva tizenhat órával megjavította az Arctic rekordját. Állandóan nőtt a konkurrensek száma.1858-ban megalakul a német Norddeutscher Lloyd.1860-ban kifutnak a Galway Line amerikai társaság hajói.1861-ben Franciaországban létrejön a Compagnie Générale Transatlantique.Ezen társaságok hajói azonban nem tudják megdönteni a Cunard Line Scotch-jának a rekordját.Ez 3870 tonnás hajó 115,5 méter hosszú,14,3 méter széles volt,és 4900 lóerős gép hajtotta.1864 júniusában 14 csomós átlagsebességet ért el és New Yorkból Kingstownba nyolc nap és három órát ment,mire átkelt.De a Scotch sok szenet kajált meg:százhatvan tonnát 24 óra alatt. Így lett az Atlanti-óceán leggyorsabb hajója az Inman Line City of Brussels nevű gőzöse,amit már lapátkerék helyett hajócsavar hajtott.A hajócsavar legyőzte a lapátkereket.1869-től 1879-ig lényegében két angol társaság,az Inman Line és a White Star vetélkedett a Kék Szalagért.Az utóbbi cég hajói,az 5000 tonnás gőzösök,az Atlantic,az Adriatic,a Britannic,a Baltic,a Germanic,a Celtic,az Oceanic stb.már tökéletes kényelmet nyújtottak és egyenként kb.nyolcszáz utast szállíthattak.Hosszuk átlagban 140 méter,egy-egy gépük 5000 lóerős.Átlagsebességük 17 csomó.Titanic még akkor nem volt.Az említett tíz év alatt azonban az Inman Line két hajója vitte el a Kék Szalagot ezek a hajók a City of Brussels és a City of Berlin voltak.Ezért a White Star utasítást adott kapitányainak,hogy kövessenek el mindent a díj visszahódításáért.Így pusztult el a társaság Atlantic nevű utasszállítója.De ezt már majd legközelebb mondom el. |
2012-05-14 16:55.51 |
Van egy csomó itthon,de már ismerem őket. |
2012-05-13 22:53.54 |
Szenet lapátoltak.Ezen a hajón is megmaradtak a szénfűtéses kazánok,ám a gőzgépek már turbinák voltak.A turbina forgása egyenletes,nincs oda-vissza mozgás,mint a dugattyús gőzgépeknél és nagyobb sebességet is lehet elérni vele.
-A következő melónk pedig,-mondta Leslie társa a szénraktárban,-az lesz,hogy a legfölső két kiürült raktárt ki kell pucolnunk a szénportól arany tisztára,mert Murmanszkban kapjuk a friss szenet.Jó szar meló lesz,úgyhogy fel kell kötnünk a nadrágot.Ha itt leváltanak,megyünk oda,de előtte bekapunk valamit a konyhán.Jaj,te Laci,és mi a helyzet a lányvonalon?Sokat gondolsz a kis anyahajós szerelmedre? -Hát,persze-felelte Laci,-az igazság az,hogy mindenképpen hiányzik,testileg is,lelkileg is.Tulajdonképpen eszemben van,vajon merre járnak,mit is csinálhat és ami a fő,kefél-e az anyahajón más pasival is?Azt tudom,hogy a néger kantinos csaj,aki harmadiknak volt jelen azon a gyönyörű éjszakán,nos,ő Sarah szeretője.Jól csinálja a kis perszóna,női szeretője van,leszbiznek,smár,ujjazás,vibrik,meg bilincsek,meg minden,aztán ha megtetszik neki egy pasi,kettyint azzal is.És a szeretkezésbe bevonja az ébenfekete szeretőnőjét.Baromira értik a témát.Amikor a hajóján végigvezetett,nem hittem előre,hogy milyen élményben lesz részem velük még aznap éjszaka.Részletezzem? -Fölösleges,van fantáziám,és ha lehet,akkor mikor kikötünk beténfergünk valamelyik nagyvárosba,én is így próbálok meg nőt keríteni magamnak.Az éjszaka tele van nőcivel,ezért aztán sosincs pénzem,mert mindet elcsajozom,meg elpiálom.Bár,ha itt a hajón menet közben elkap a hév,segítek magamon,érted te,hogy mire gondolok. Közben a "Hungry Wolf" elérte Gibraltár szélességi fokát.Kb.a nyugati hosszúság tizenötödik foka mentén húztak felfelé. -Kikerüljük a La Manche-csatornát,nem megyünk be abba a szűk,forgalmas átjáróba.Van esze az "Öregnek!"Majd olvasd tovább a könyvet és én is folytatom a mesét,ha oda kerülünk. |
2012-05-13 20:43.47 |
Még mindig nem jöttem rá! |
2012-05-13 19:25.45 |
Trianonban tárgyalnak az országok további sorsáról az első világháború után.A tárgyalás közepén jelentkezik a magyar küldött,hogy szólni kíván.Szólítják.
-Én csak azt szeretném mondani,hogy mikor idejöttünk a Kárpát medencébe,az éjszaka ellopták a románok a lovainkat. A többiek nem igazán értik,kérdi az elnök,szeretné-e a magyar,ha a hozzászólást jegyzőkönyvbe vennék. -Á nem,nem kell.Csak úgy mondtam... A tárgyalás folytatódik,megint szólni akar a magyar... -Én csak azt szeretném mondani,hogy mikor idejöttünk a Kárpát medencébe,az éjszaka a románok ellopták a lovainkat. Megint kérdik,jegyzőkönyvbe akarja-e vetetni? Mondja: Nem kell,csak úgy mondtam. A tárgyalás folytatódik,a magyar megint szólásra kér engedélyt: -Én csak azt szeretném mondani,hogy a románok ellopták a lovainkat az éjjel. A román küldöttnek már vörös a feje a dühtől,üvöltve kifakad: -De hisz akkor mi még itt sem voltunk! Mire a magyar: -Na ezt vegyék jegyzőkönyvbe!!! |
2012-05-12 23:38.34 |
A Vilmost?Hát én nem vagyok olyan idióta...mint a pocokberci... |
2012-05-12 21:02.57 |
-Mielőtt elmegyünk szolgálatba,van egy kis időnk,addig folytatom...-mondta a hajóács.-Szóval,ott vagyunk,hogy Collins elhódította a Kék Szalagot a Cunard Line-tól.Az Atlantic,a Pacific,a Baltic és az Arctic vitték az elsőséget az utazóközönség köreiben,ámde 1854.szeptember 20-án az Arctic kétszázharminchárom utassal és százhetvenöt főnyi legénységgel Liverpoolból Londonba indult.Szeptember 27-én reggel hetven mérföldre a Race-foktól köd kerekedett.A hajó továbbra is 12,5 csomóval haladt tovább.És megtörtént a baj,a Vesta nevű francia csavargőzös oldalról belefutott az Arcticba.Először azt hitték,hogy a Vesta sérült meg végzetesen,le is engedtek egy csónakot amelyben kb.húsz ember volt.Kiderült azonban,hogy az Arctic oldala is léket kapott.Megpróbálták betömni,nem sikerült,lékponyvát sem tudtak ráhúzni a lékekre,a víz ömlött befelé.Ekkor Luce kapitány elindította a gőzöst,hogy valahogyan eljussanak a szárazföldig.A gép megindult és a nekilóduló acélmonstrum szó szerint eltaposta a hajó elé került mentőcsónakot,ami a Vestáé volt.Vergődve,lassan oldalra dőlve szánalmasan vászorgott az Arctic az óceánon a Race-fok felé,ám miután a víz a kazánok tűzterét is elöntötte,megállt a tengeren.Ahogy megszűnt a gép dohogása,kitört a pánik.Képzelhetitek,milyen jelenetek játszódhattak le a süllyedő hajón.Az ütközés után négy és fél óra elteltével az Arctic hullámsírba merült.A háromszázhuszonkét áldozat között ott volt Collins családja is.A Vesta ellenben megérkezett St John'sba.Az első válaszfal épségben maradt,a teher egy részét a farba rakták,így nem süllyedtek el.A Collins Line még ki sem heverte a veszteséget,két év múlva a Pacific,amely 1856.szeptemberében elindult Liverpoolból New Yorkba kétszáznyolvannyolc emberrel a fedélzetén nyomtalanul eltűnt.Hajózási szakértők szerint a Pacific,mely az angol Persian-nal versenyzett,úszó jégtáblával ütközött és elsüllyedt.Collins elvesztette tekintélyét,a Kongresszus visszavonta tőle a támogatást.A cég csődbe jutott és eladta megmaradt két hajóját.
Na,srácok,nyomás,indulás szolgálatba!!! |
2012-05-12 20:21.02 |
Na a Novák Laci megint kitalált valami őrültséget,ez a sörfőzés ez is egy lökött dolog,a Vilinek tetszik,neki tökmindegy,csak teleszívhassa sörrel a nagy belét...Gizinek meddig tetszik még a Vilmos...? |
2012-05-12 19:34.08 |
Cunardnak 1850-ben veszélyes vetélytársa akadt.Edward Collins,aki 1847-ben meggyőzte az amerikai Kongresszust,hogy hozzanak létre egy hajóstársaságot.Cunard sikerein felbuzdulva létrehozták a Collins Line-t.Collins Brunel mintájára acélhajókban gondolkodott.Mindent egybevetve Collins Pacific nevű hajója 1852-ben 13,02 csomó átlagsebességgel hajózott át New Yorkból Liverpoolba,s ezzel lepipálta a leggyorsabb Cunard hajót,a Hibernia-t.Ugyanebben az évben Collins második hajója,a Baltic,Európából Amerikába menet egytized csomóval túlszárnyalta a Pacific sebességét.Cunardékat lesújtotta a hír,hogy lehagyták őket.Ugyanis az angol gőzösök fából készültek az amarikaiak pedig fémből,ami szilárdabb is erősebb is és kisebb a vízben való súrlódásuk.Cunard hajói,az Európa,az America,a Canada,a Niagara faalkotmányok voltak,mert az angolok nem bíztak a fémből készült hajókban.Cunard,akinek aztán az angol Tengernagyi Hivatal engedélyezte fémhajók építését,két hajót rendelt,de ezekkel sem tudta visszahódítani a Kék Szalagot az amerikai Collins Line-tól.Collins ugyanúgy közlekedtette hajóit,mint Cunard,kalóz és briganti módjára hajszolta kapitányait a Kék Szalagért. |
2012-05-12 19:07.43 |
Szóval,ez úgy van,hogy aki pultos az tényleg sokmindent meghallgat azoktól,akik egy-két ital után kinyílnak,és azt hiszik,hogy a pultos azért van,hogy nekik legyen lelki szemetesláda...viszont,aki nyitott más hülyeségei iránt,az végighallgatja más piás sirámait,ami viszont megintcsak hasznos,mert egy régi mondás szerint "az okos az más kárán tanul".A pult mögött,a megnyíló vendégektől sokmindent le lehet szűrni,le lehet vonni nem is egy tanulságot és lehet alkalmazni saját esetünkben... |
2012-05-12 18:58.51 |
Ez a megdugás ez érdekes lesz...!XD |
2012-05-12 17:38.10 |
A sok hülye,meg két ócska p@csa miatt nem érdemes sem depressziósnak,meg idegesnek lenni.Én ma megint láttam itt Újpesten igazi alfahímeket,lilába burkolózva,tökmákonyásan,cigivel a pofájukban igazi sportszurkolók módjára mentek meccsre...Az egyik pl.kiment a Nádor utca,Deák Ferenc utca,Templom utca és Illek V.utca kereszteződésében az út közepére,és igazi,vagány,sportszerű szurkolói módon elővette cerkáját,és vizelni kezdett.Lilában!Igazi bátor tett volt,főleg,hogy ott nők is járkálnak az utcán.Zsaru,viszont akkor egysem volt arrafelé. |
2012-05-12 16:46.50 |
És a hajóácsból,ki mestere volt a tengeri történelemnek,dőlt a szó:
-Az angolokon kívül más is beszállt a Kék Szalagért való versenybe.Az amerikaiak.Egy Ocean Steam Navigation Company nevű cég két hajóval próbálta felvenni a versenyt,de nem aratott sikert.1847-ben a Cunard Line négy újabb gőzöst állított szolgálatba.Egy másik amerikai cég,a New York-Havre Steam Navigation Company két másik hajóval próbálta legyőzni Cunard hajóit.Ez a társaság sem volt sikeres:a Humboldt zátonyra futott Halifaxnál,néhány hónappal később másik hajójuk,a Franklin is elsüllyedt.Ám Cunard sem úszta meg katasztrófa nélkül,a Sable-foknál a Columbia teljes sebességgel zátonyra futott,s a hullámok összetörték.A Cunard Line-nak azonban volt elegendő tőkéje,és az összetört hajójukat egy kényelmesebb,gyorsabb hajóval,a Hiberniá-val pótolták.1851-ig Cunard legyőzhetetlen volt.A cég fő vezére Samuel Cunard embertelen és eszement parancsot adott kapitányainak,bárhol,bármilyen körülmények között tartaniuk kellett hajójuk sebességét,ködben,viharban,és ha elkerülhetetlen volt a hajók összeütközése,neki kellett menniük orral a másiknak,hogy az övék ne süllyedjen el.Ez aljas és kegyetlen taktika következtében nagyon sok áldozata lett a versenynek.Akkor még sem radar,sem rádió nem volt,ezért fajult a Kék Szalagért folyó verseny sokszor mészárlássá.Csak egy eset nagy hirtelen:1848-ban Cunard Europa nevű gőzöse előtt a sűrű ködben kibukkant egy vitorlás.Az összeütközés elkerülhetetlen volt,ezért Cunard kapitánya orral nekiment a vitorlásnak.Az utasszállító brigget lemészárolta az Europa,s a szerencsétlen vitorlás három perc alatt elmerült az óceánban.A hajón tartózkodó száznegyvenhét emberből csak egy menekült meg... Itt szünetet tartott a hajóács a mesében. -Amit majd ezek után mesélek majd,az szemét lesz,ocsmány és gyomorforgató,és minden egyes áldozat ennek az igazi,pénz- és haszonszerzési kapitalista szemléletnek lesz az áldozata.Majd meglátjátok! |
2012-05-11 21:44.01 |
SZŐKE NŐ TELEFONÁL
-Halló,tudakozó?Mennyi idő alatt ér Budapestről Párizsba a repülőgép? -Egy pillanat... -Köszönöm,viszhall... Mi a különbség a szőke nő és a bowling-golyó között? -A bowling-golyóba csak három ujjad fér bele... Ujjujujjujjuujjj!!!!! |
2012-05-11 21:32.49 |
S/M,BDSM,Interrogation. |
2012-05-11 20:02.15 |
Nem adhatnám ki,mert a saját ötletemet egy másik,létező tanulmánykönyvvel fűszerezem.Nem használhatnám fel a művet,úgy mintha a saját alkotásom lenne.Úgy használom,hogy a hősöm olvas belőle,és a hajóács,aki mesél, tulajdonképpen ennek a könyvnek az anyagát meséli el.A könyvet egyébként 1963-ban adták ki és én akkor 15 forintért vettem meg,és évek hosszú sora alatt,a legnagyobb kedvencem maradt,hisz nagyon értékes adatokat szolgáltat a tengeri hajózásról,ami engem mindig is érdekelt. |
2012-05-11 19:31.40 |
-Cunard maximális teljesítményre kényszerítette kapitányait.A leggyorsabban átkelő hajó személyzete jutalmat kapott,mikor kitalálta,hogy a leggyorsabb hajó árbocán lengjen Kék Szalag.Természetesen mindenki a rekordhajón akart utazni.A sebesség növelése aztán egy kegyetlen,horrorisztikus,embertelen versennyé fajult,ahol semmi sem számított,csak a gyorsaság.Később más hajótársaságok is beszálltak a kegyetlen versenybe...-a hajóács nyelt egyet,aztán folytatta:
-Egy másik társaság,a Great Western Steam Navigation Company szerződést kötött egy mérnökkel,egy acéltestű hajó építésére.Isambard Kingdom Brunel,mert ez volt a mérnök neve,1843.július 19-én a bristoli szárazdokkban befejezte egy szuperhajó a Geat Britain építését.3618 tonna,98,8 méter hosszú,16,5 méter széles és 5,5 méter merülésű járművet 1000 lóerős gép hajtotta.A hajónak hat árboca és acélteste volt ám később a lapátkerekeket Brunel hajócsavarra cserélte.1845 nyarán az új gőzös megérkezett Bristolból Londonba.Az angolok nagy érdeklődéssel bámulták,maga Viktória királynő is megnézte.Az acéltest azonban nem tetszett az angoloknak,kétkedve fogadták a számukra szokatlan hajótestet.A Great Britain nem volt sikeres hajó,10-12 csomós sebességével,és nem tudta elhódítani a Kék Szalagot Cunard gőzöseitől.Pár próbaút után zátonyra futott Írország partjainál,ám az acéltest sikeresen állta az óceán viharait.Aztán levontatták a zátonyról,majd eladták egy cégnek,aki új gépeket épített bele,és Ausztráliába helyezték.1882-ben vitorláshajó lett,aztán meg úszó szénraktár.Így végződött a pályafutása az első acélból készült csavargőzösnek,amelyre a Great Western Steam Navigation Company mindent feltett,hogy elhódítsa Cunardtól a Kék Szalagot. |
2012-05-11 18:39.47 |
Két anya találkozik:
-Hogy van a lányod? -Nagyszerűen ,ő a titkárnője egy nagy cég igazgatójának.Állandóan utazik a főnökével külföldre,rezerválja a hotelt a főnöknek,aki egy lépést sem tesz nélküle.A főnök annyira hálás ezért, hogy vett neki egy autót,ékszereket.És a te lányod? -HÁT AZ IS KURVA... |
2012-05-11 17:31.29 |
A rendőr morfondírozik:
-Nem értem!Én keresek százezret,az asszony nyolcvanat,havi tízezer összejön a piásüvegekből is,mégsincs soha pénzünk. Egy 65 körüli pár beállít a szexológushoz. -Doktor úr,végignézné a szexünket? A doktor csodálkozik,de rámondja,hogy oké.Végignézi,és rámondja,hogy nincs itt semmi probléma.Elkér tőlük 50 dollárt a vizitért.És ez így megy hosszú heteken át,a doki vizitel,a pár fizet.Végül a doki megkérdezi,hogy mit is akarnak kihozni ebből. -Nézze,doki,semmit.A barátnőm férjnél van,oda nem mehetünk.Én nős vagyok,hozzám se mehetünk.A Holiday Inn az 110,a Hilton 130,az Embassy Suites 140 dollár.Mi itt fizetünk 50 dollárt,amiből aztán a nyugdíjbiztosító még 43-at vissza is térít. |
2012-05-10 22:54.31 |
A hajóács folytatta:
-Két hajó,a Syrius és a Great Western versenyszerű átkelése rakta le az Atlanti-óceánon való rendszeres hajóközlekedés alapjait.Samuel Cunard,egy philadelphiai kvéker fia,mialatt Halifax kikötőjében várt egy Európából érkező gőzöst 1830 áprilisában,csak arra gondolt,hogy rendszeres gőzhajójáratot létesít az Atlanti-óceánon Európa és Amerika között.Cunard megpróbálta meggyőzni az amerikai kormányt,sikertelenül.Azonban hajóközlekedést létesített az amerikai partok mentén.Hajókat vásárolt és sűrűn váltogatta őket,mert csak gyors hajókat keresett.1839-ben eljutott hozzá az angol kormány felhívása,hogy javítsa meg a transzatlanti postaszállítást.Cunard Angliába utazott,meggyőzte az angol kormányt,hogy az óceán két partja között indítsanak rendszeres postahajójáratokat.Cunard a saját vagyonából kétszázhetven ezer fontsterlinget adott,az angol kormány pedig évi nyolcvanezer fontsterlinggel támogatta a dolgot.Így jött létre a British and American Royal Mail Steamship Company. Cunard ekkor kapcsolatba lépett angol hajóépítőkkel,kazán-,gőzgép-és lapátkerékkészítő cégekkel.Az akkori legjobb hajógyárak egyikénél-a Clyde-folyón-egyszerre négy lapátkerekes gőzöst rendelt.1840.július 4-én az új Britannia megnyitotta a rendszeres közlekedést.Az új hajó 1154 tonnás volt,63,1 méter hosszú és 10,4 méter széles volt.A 740 lóerős gép 8,3 csomó átlagos sebességet biztosított.Amerikából visszafelé 10,7 átlagsebességet ért el,Halifaxból Liverpoolba tíz nap alatt ért át.Rekord! Aztán elkészült a másik három hajó is az Acadia,a Caledonia és a Columbia.Százöt kabinutas és kétszázhuszonöt tonna áru szállítására voltak képesek.Így jött létre a Cunard Line vállalat. A mesélő hajóács ivott egy kis kávét,aztán folytatta: |
2012-05-10 20:42.14 |
Kovács cikkcakkban autózik a Fő utcán.Egy rendőr megállítja.
-Uram,fújjon bele szépen ebbe a szondába! -Jaj,azt nem tehetem,mert asztmás vagyok.Tessék itt az orvosi igazolásom. -Akkor velem jön vérvizsgálatra! -Jaj,azt sem tehetem.Itt az igazolás,hogy vérzékeny vagyok. -Na,akkor menjen tíz lépést egyenesen ezen a járdaszélen! -Jaj,azt sem tehetem,mert sokat ittam. |
2012-05-09 22:20.03 |
Miért vagyok nálad ilyen rossz?Brühühühü....Nagyon nem bír engem ez a bambika.... |
2012-05-09 19:46.45 |
Was ist vatera? |
2012-05-09 19:16.01 |
Akár. |
2012-05-08 21:41.07 |
Az asszonyt elviszik az UFÓ-k,a kutyájával együtt,én meg hazahozhatok a házamba három másik nőt.Vagy négyet.Csak az asszonyt vinné már valaki a francba! |
2012-05-08 20:47.27 |
Bemegy egy férfi a fogorvoshoz:
-Ki kellene húzni egy fogamat. -No,nyissa ki a száját,mindjárt kinnt lesz. -Ezzel a kis fogóval? -Az enyémet nem,ahhoz hosszabb kell. -Miért? -Mert a kocsmában kiverték és lenyeltem. -Mutassa az ajánlólevelét!-mondja az igazgató az új titkárnőjelöltnek. -Rendben-feleli a lány.De mi lesz,ha közben benyit valaki? |
2012-05-06 19:28.12 |
Ha hibás,elnézést,így olvastam egy vicclapban.Uff. |