Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Automata - Film+, 02:55 |
A túlélő - Film Mánia, 03:10 |
A kötelék - RTL, 03:25 |
Vaskarom - HBO, 03:45 |
Dzsungeltúra lúzereknek - AMC, 04:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Lasseter (68) |
Oliver Platt (65) |
Rachael Harris (57) |
Ralph Moeller (66) |
Anthony Andrews (77) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Tiszta ügy |
Für Anikó |
2016-05-31 22:35.43 |
Azt hittem,a nem tùl magas költségvetés miatt a krokiból semmit nem látunk majd,de a zseniális barlangos rész megmenti a filmet a közèpszerűségtől. Mert valljuk be,addig sokminden nem történik, bár a táj totálképei felérnek egy Nat Geo Wild természetfilmel. Azonban a film felé támasztott elvárásokat a finálé adja meg,de hogyan! Mclean pazar,feszült atmoszférát teremt,a krokodil szépen kidolgozott és még a valós krokik viselkedését is jól hozza,a hátborzongató hangjáról nem is beszélve. Valódi félelmet generál ez a rész,főszereplő pali pedig cefet jól játszik. A filmipar eddig nem kényesztetett el minket minőségi kroki filmekkel,de Mclean tehetsége egy igen kellemes filmet eredményez. |
2016-05-31 14:18.04 |
Kitalált szereplők
Jack Dawson (Leonardo DiCaprio): A film férfi főhőse; egy nincstelen ember, aki a világot járja. A Titanicra a jegyét pókeren nyerte. Rose szépsége első látásra elvarázsolja, s amikor a lány öngyilkos akar lenni, sikerül lebeszélnie a szándékáról. Hőstette jutalmául vacsorázni hívják az első osztályra. Mindezért cserébe feltár Rose előtt egy sokkal szabadabb életet, melyet a lány mindig is elképzelt magának, csak eddig nem mert megvalósítani. Jack Dawson életét vesztette a jeges vízben. (Jack szerepére Billy Crudup és Sephen Dorff is esélyes volt.) Rose DeWitt Bukater (Kate Winslet): A film női főhőse; a felső tízezerhez tartozó, 17 éves Rose-t akarata ellenére jegyzi el Caledon Hockley; mindennek hátterében a DeWitt családot sújtó adósságok állnak, melyeket az özvegyen maradt Ruth (Rose anyja) csak ezzel a házassággal lesz képes rendezni. Rose elkeseredésében öngyilkosságot kísérel meg, de a találkozása Jackkel teljesen megváltoztatja az életét. Ő meséli el az egész történetet. Caledon Nathan Hockley (Billy Zane): Rose vőlegénye; egy hatalmas acélipari vállalat örököse, arrogáns, sznob első osztályon utazó férfi, a film negatív főhőse. Ahogy Jack és Rose románca kibontakozik, egyre féltékenyebb, dühösebb és kegyetlenebb lesz. Ő adja ajándékba Rose-nak az Óceán Szíve gyémántot, hogy emlékeztesse a lányt az iránta érzett szerelmére, majd arra kéri, „tárja ki előtte a szívét”. Az utolsó pillanatban menekült meg a süllyedő Titanic-ról. (A filmből megtudjuk, hogy Cal később, az 1929-es tőzsdei összeomlást követően öngyilkos lett.) Ruth DeWitt Bukater (Frances Fischer): Rose megözvegyült anyja, aki pusztán azért adja férjhez a lányát, hogy Cal pénzének segítségével mind jómódban maradhassanak. Bár szereti Rose-t, meg van győződve róla, hogy helyes, amit tesz. Jackkel szemben igen ellenséges, noha a fiú megmentette a lánya életét. Elsők között szállt be a 6-os számú mentőcsónakba. Fabrizio De Rossi (Danny Nucci): Jack olasz barátja, aki vele együtt száll a Titanic fedélzetére, miután Jack két jegyet nyert pókeren. Fabrizio a süllyedés során életét veszíti; a hajó egyik kéménye zuhan rá, miközben úszva próbál menekülni. Tommy Ryan (Jason Barry): Egy ír fedélközi utas, aki a hajóút során barátkozik össze Jackkel és Fabrizióval. Lehetetlennek tartja, hogy Jacknek valaha is sikerül Rose közelébe férkőznie. A süllyedés során William Murdoch első tiszt lelövi őt, amikor tévesen azt hiszi, hogy a mentőcsónakba próbál bejutni. Spicer Lovejoy (David Warner): Egy volt rendőr, Cal inasa és testőre, aki emellett Rose-on is rajta tartja a szemét. Rose szerint Cal apja bérelte őt fel, hogy „legyen, aki vigyáz a kicsi fiára”. Lovejoy Rose-zal, Rose anyjával és Callel együtt száll hajóra, és utasítja a hordárokat, hogy melyik csomagjukat hová vigyék. A süllyedés során életét veszíti; utolsó jelenetében görcsösen kapaszkodik a fedélzet deszkáiba, miközben a hajótest kettétörik alatta. Brock Lovett (Bill Paxton): Kincsvadász, aki a jelenben az Óceán Szívét keresi a Titanic roncsai között. Expedíciója lassan kifut az időből és a pénzből. A film végén véget vet a gyémánt felkutatásának. A 101 éves Rose-t Gloria Stuart játssza. Miután tudomást szerez a róla készült rajz megtalálásáról, sok mindent elmond Lovettnek az Óceán Szívéről, és saját életének egy, korábban még soha, senkinek el nem mesélt epizódjáról. A film utolsó jelenetének értelmezése megosztja a nézőket: egyesek szerint csupán mélyen alszik, és álmában találkozik újra Jackkel az első osztály lépcsősorán, míg mások úgy gondolják, éppen úgy hal meg, ahogyan Jack kívánta neki: „mint egy kedves, öreg hölgy, egy puha, meleg ágyban”. Gloria Stuart az utóbbi álláspontot osztja, míg James Cameron a DVD audiókommentárban a döntést a nézőre bízza. Lizzy Calvert (Suzy Amis): Rose unokája, aki gondját viseli, és elkíséri Lovett hajójára. A film egyik törölt jelenetében haragosan figyelmezteti Lovettet, hogy ne merészeljen erőszakos lenni a nagyanyjával. Lewis Bodine (Lewis Abernathy): Lovett barátja; kezdetben igencsak kétségbe vonja, hogy az idős Rose igazat mond. Minden empátiát nélkülözve magyarázza el neki a Titanic elsüllyedését egy trükkfilm segítségével – Rose történetének meghallgatása után azonban nagyban megváltozik. Valós szereplők Margaret (Molly) Brown (Kathy Bates): Margaret Brownt az első osztályon utazó nők (köztük Ruth, Rose anyja) némelyike „közönségesnek” és „újgazdagnak” titulálja, mivel viszonylag hirtelen tett szert a jólétre. Jackkel barátságosan viselkedik, és az első osztályon elköltendő vacsorához kölcsönad neki frakkot (melyet a fiának vett). Túléli a katasztrófát, a 6-os számú csónakban menekül meg (ezt a filmben nem említik). A hajó süllyedését követő percekben vitába keveredik a csónakvezető Hichens kormányossal, aki gyáva módon fél visszatérni a roncsokhoz, mondván, hogy a csónakot felboríthatják a fuldoklók. Molly érvekkel próbál hatni az utastársaira a visszatérésre, de végül ez nem történik meg. Thomas Andrews Jr. (Victor Garber): A hajó főtervezője; kedves és udvarias emberként látjuk, aki igen szerényen beszél „művéről”, a hajóról. Az ütközés után legfőképpen Ismay-t kell meggyőznie arról, hogy a vasból készült hajó igenis el fog süllyedni. A süllyedés során az első osztály dohányzószalonjában látjuk, amint a kandalló előtt állva az órát nézi; összeroppanva a bűntudat súlya alatt, amiért „nem épített egy erősebb hajót”. Rose-nak adja a saját mentőmellényét; legutolsó jelenetében a dohányzószalon kandallója feletti órát a saját zsebórájához igazítja. A film alapján valószínűleg akkor halt meg, amikor a dohányzószalon is kettétört a hajóval együtt. Nem tudjuk, a valóságban pontosan hogyan halt meg. Edward John Smith kapitány (Bernard Hill): A kapitány úgy tervezte, a Titanic első útja után nyugállományba vonul. Ez valószínűleg befolyásolta a döntését, amikor nagyobb sebességre adott utasítást, hogy a hajó első útja valóban a címlapokra kerüljön. A filmben az ütközés előtt nem sokkal visszavonul a kabinjába. A süllyedés során a navigációs hídon látjuk; itt veszíti életét, amikor a jeges víz bezúdul az ablakokon. Kérdéses, hogy vajon valóban így halt-e meg, vagy a lezuhanó első kémény ütötte agyon. Joseph Bruce Ismay (Jonathan Hyde): Ismay a filmben műveletlen első osztályú utasként jelenik meg, aki még azt sem tudja, kicsoda Sigmund Freud. Befolyását felhasználva (ő a White Star Line ügyvezető igazgatója) arra ösztökéli a kapitányt, hogy növelje a hajó sebességét. Az ütközés után igen nehezen birkózik meg azzal a ténnyel, hogy az „elsüllyeszthetetlen” hajója számára nincs segítség. Hírhedtté elsődlegesen az tette, hogy mintegy befurakodott egy mentőcsónakba, hátat fordítva a hajónak és a tragédiának. Egy kivágott jelenetben összetűzésbe kerül az egyik mentőcsónaknál segédkező Lowe ötödiktiszttel, mivel Ismay pánikosan sürgeti a csónak leeresztésére. John Jacob Astor (Eric Braeden): A férfi az első osztályon utazik; Rose szerint ő a leggazdagabb ember a hajón. A filmben Rose bemutatja neki és 18 éves feleségének, Madeleine-nek Jacket. Az első osztály lépcsősorán veszíti életét, amikor oda is bezúdul a víz; a valóságban a hajó egyik kéménye zúzta halálra. Felesége, Madeleine az egyik utolsó csónakban megmenekült (ez a filmben nincs benne). Archibald Gracie (Bernard Fox): A filmben Gracie gratulál Jacknek, amiért megmentette Rose életét, és kijelenti, hogy „a nők és a gépek nem férnek össze”. A valóságban az ezredes túlélte a katasztrófát a felfordult összecsukható B csónak hátán. Benjamin Guggenheim (Michael Ensign): A bányászat mágnása az első osztályon utazik. Minden szégyenérzet nélkül mutatja be szeretőjét, Madame Aubert utastársainak, miközben a családja várja otthon. Halála előtt a következő, legendássá vált szavakat mondja: „A legjobb ruhánkat vettük fel, és készek vagyunk úriemberként meghalni.” Ezután még rendel egy utolsó brandyt, majd egy karosszékben ülve nézi, hogyan borítja el a víz az A fedélzetet és a lépcsősort. Guggenheim nem volt hajlandó mentőcsónakba szállni, kijelentette, hogy inkább meghal, de nem hagyja, hogy miatta ne jusson hely nőknek, vagy gyerekeknek. Wallace Hartley (Jonathan Evans-Jones): A Titanic zenekarának vezetője: zenészeivel vidám muzsikákat játszik, miközben a hajó süllyed. Legutoljára a Közelebb Tehozzád, Istenem című művet játssza a filmben, bár nem egészen bizonyos, hogy valóban ez hangzott-e el a süllyedés végső pillanataiban, vagy Az ősz c. keringő. Utolsó szavai a zenészeihez: „Uraim, megtiszteltetés volt önökkel játszani.” A filmből nem derül ki, de a hajóval együtt száll hullámsírba. William Murdoch első tiszt (Ewan Stewart): A film legellentmondásosabb szerepe. A mentőcsónakok körüli kavarodásban Murdoch pisztolya elsül, és megöli Tommy Ryant, egy másik utassal együtt. A tiszt ezt követően a bűntudat súlya alatt öngyilkos lesz. Murdoch unokaöccse, Scott, miután látta a filmet, kifogásolta ezt az ábrázolást, mondván, nagybátyja valós hősiessége, és az, hogy ténylegesen megmentett jó néhány utast, háttérbe szorul. Néhány hónappal később Scott Neeson, a 20th Century Fox alelnöke elutazott Dalbeattie-be, ahol Scott Murdoch lakott, és személyesen kért bocsánatot, valamint ötezer angol fontot adományozott a város középiskolájának a William Murdoch Emlékdíj támogatására. A DVD audiókommentárban Cameron is elnézést kért, de megjegyezte, hogy valóban voltak olyan tisztek, akik nem riadtak vissza a pisztoly használatáról a „nők és gyerekek elsőként” elv maximális figyelembe vétele érdekében. Charles Herbert Lightoller második tiszt (Jonathan Phillips): A legmagasabb rangú tiszt, aki túlélte a Titanic katasztrófáját. A filmben Lightoller és a kapitány arról beszélgetnek, hogy nehezebb észrevenni a jéghegyet a teljesen nyugodt tengeren. Pisztollyal fenyegeti az utasokat, hogy rendet tartson. Látjuk még az összecsukható B csónakba kapaszkodni, amikor az első kémény lezuhan. Henry Wilde főtiszt (Mark Lindsay Chapman): A főtiszt beengedi Calt az utolsó csónakba, mert a férfinél egy gyermek van. Mielőtt megfagyna a vízben, megpróbálja visszatéríteni a csónakokat a vízben vergődő utasokhoz. Rose később az ő sípját használja, hogy jelt adjon Lowe ötödik tisztnek, és ezáltal megmeneküljön. Nem tudjuk, a valóságban hogyan halt meg. Harold Godfrey Lowe ötödik tiszt (Ioan Gruffudd): Az egyetlen tiszt, aki csónakjával visszafordult kimenteni a vízből a túlélőket. A filmben ő menti meg Rose-t. James Moody hatodik tiszt (Edward Fletcher): A tiszt életét vesztette a katasztrófában. A filmben ő engedi fel a hajóra Jacket és Fabriziót, pillanatokkal az indulás előtt. Ő számol be Murdochnak a jéghegyről, és követi az első tiszt utasításait, amikor az hátramenetet vezényel. Thomas Byles atya (James Lancaster): Angol katolikus pap; a filmben együtt imádkozik az utasokkal a süllyedés utolsó pillanataiban. Segített Molly Brownnak rávennie az utasokat, hogy beszálljanak a csónakokba. Nem élte túl a katasztrófát. Isidor és Ida Strauss (Lew Palter és Elsa Raven): Az idős házaspár első osztályú kabinjában hal meg. Isidor Strauss a Macy áruház tulajdonosa és New York kongresszusi képviselője volt. Holttestét megtalálták, és Brooklynban temették el. Sir Cosmo Duff-Gordon (Martin Jarvis): Skót nemes, aki az 1-es csónakban menekült meg. Nem volt hajlandó visszatérni a vízben lévőkért. Lady Lucile Duff-Gordon (Rosalind Ayres): Sir Cosmo felesége, híres ruhatervező. Ő is az 1-es csónakban menekült meg, és ő sem volt hajlandó visszatérni a többiekért. Noel Leslie, Rothes grófnője (Rochelle Rose): Túlélte a katasztrófát. Frederick Fleet (Scott G. Anderson): Az őrszem, aki észrevette a jéghegyet. Nem derül ki a filmből, hogy túlélte-e. Egy kivágott jelenetben Fleet a 6-os csónak elindulásakor ügyetlenül próbál elevezni, a kiabáló Hitchens kormányos utasítására, de a gazdag dáma, Molly Brown elkéri tőle a lapátot, és egész éjszaka evezik a mentőcsónakban. Reginald Lee (Martin East): Fleet társa az árbóckosárban. Nem derül ki a filmből, hogy túlélte-e. Joseph Boxhall negyedik tiszt (Simon Crane): A rakéták fellövéséért és a 2-es csónak megtöltéséért felelős tiszt. A filmben egyetlen alkalommal jelenik meg: a süllyedés végső pillanataiban a vízből kiemelkedő hajótest mellett már a mentőcsónakban ül, és ordítva biztatja embereit: „Evezzetek! Az Istenért! Evezzetek!” John George Phillips (Gregory Cooke): A Titanic rádióstisztje; Smith kapitány az ütközést követően a vészjelzés leadására utasítja. Nem derül ki a filmből, hogy túlélte-e. Charles Joughin vezető pék (Liam Tuohy): A péket a süllyedés legvégén látjuk Jackkel és Rose-zal együtt a hajó tatján. Az igazi Joughin azt mondta, úgy csúszott a vízbe, hogy a haja nem is lett nedves (nagy szerepe volt ebben az alkoholnak). Joseph G. Bell főgépész (Terry Forestal): Bell és emberei az utolsó pillanatig azon dolgoztak, hogy legyen elég áram a világításhoz és a rádióhoz a vészjelzések továbbítására. Ő is, és legtöbb társa is életét vesztette, csapdába esve a Titanic gépházában. Holttesteiket soha nem találták meg. A film elkészítése James Cameron rajongója volt a hajóroncsoknak, köztük a Titanicénak is, és el is készítette egy lehetséges film forgatókönyvének vázlatát. A hajó elsüllyedéséről azt mondta, „olyan, mint egy nagyszerű regény, ami tényleg megtörtént". Az idő múlásával azonban egyre inkább úgy érezte, az erkölcsi mondanivaló fontosabb, és a film elkészítésével a közönséget az élő történelemmel kívánta szembesíteni. A rendező a szerelmi szálat egy történet leginkább lebilincselő részeként jellemezte. Jack és Rose szerelme, majd ennek tragikus vége megérteti a nézőközönséggel a tragédia súlyát. Cameron a románc történetét modern keretbe foglalta az idős Rose szerepeltetésével, hogy ezáltal még inkább kézzelfoghatóvá és szívbe markolóbbá tegye elbeszélését. A kincsvadász Brock Lovett azokat szimbolizálja, akik sohasem voltak képesek emberi közelségből szemlélni a katasztrófát. A rendező filmjével az elhunytak előtt kívánt tisztelegni, s hat hónapot töltött a tragédia pontos körülményeinek kutatásával. Felkereste a 20th Century Fox filmstúdiót, és, a hajóroncsról készített felvételek népszerűségére apellálva meggyőzte őket a filmjéről. Meg is szervezte a merülést a Titanichoz az Akademik Msztyiszlav Keldis nevű orosz kutatóhajó fedélzetéről, melynek kapitánya Anatolij Szagalevics volt. A stáb 1995-ben tizenkét alkalommal merült a tenger fenekére a roncshoz, ebből 11 alkalommal forgattak is, és végeredményben több időt töltöttek a Titanickal, mint az utasai. Cameron ezután megírta a forgatókönyvet. A Harland és Wolff hajógyár, mely a Titanicot építette, úgyszintén segítségére volt, és olyan tervrajzokat is megmutattak a rendezőnek, melyeket mindenki elveszettnek hitt. A hajó belső terének hiteles ábrázolásához Peter Lamont díszlettervező és csapata fáradhatatlanul kutattak a hajó korából származó eredeti (bútor)darabok után. A Fox a mexikói Playas de Rosarito-tól délre 160 ezer m2 földterületet vásárolt, és 1996. május 31-én elkezdte felépíteni az új stúdióját. Cameron rekonstruált hajója számára rendelkezésre állt egy 68 millió literes, hatalmas tartály, melyben a süllyedés jeleneteit felvették. A csónakfedélzetet és az A fedélzetet használták a forgatás során, a hajó többi része lényegében csak acélszerkezet volt, melyet a filmben digitális trükkökkel maszkíroztak el. (A mentőcsónakok és a kémények mérete 10%-kal kisebb volt, mint az eredeti.) 15 méter magas emelőszerkezettel döntötték meg a hajót a süllyedés bemutatásához. A kamerák és a reflektorok elhelyezéséhez rendelkezésre állt egy 49 méter magas torony, mely 180 méter hosszú sínen mozoghatott. (A süllyedés jeleneteinek felvétele után a hajót szétszedték, és darabjait eladták, hogy könnyebben fedezhessék a költségeket.) A forgatás A napjainkban játszódó jeleneteket az Akademik Msztyiszlav Keldis fedélzetén vették fel. Itt történt, hogy valaki (sosem derült ki, hogy pontosan kicsoda) angyalport szórt a stáb ételébe, melynek következtében több tucatnyian betegedtek meg (köztük maga Cameron), és kerültek kórházba. A Titanicon játszódó jeleneteket 1996 szeptemberében kezdték forgatni a Fox vadonatúj stúdiójában. A hajó tatfedélzetét külön is megépítették, és különleges forgópántok segítségével pár másodperc alatt függőleges helyzetbe tudták fordítani. A kaszkadőrök biztonsága érdekében a kiálló elemek nagy részét habszivacsból készítették. Cameron a hajót annak jobb oldali része felől építette fel, ami a southamptoni indulás jeleneteinél némi nehézséget okozott, ugyanis ott a hajó a bal oldala felől volt kikötve. A díszleteken ezért a feliratokat tükörírással kellett írni, és a szereplőknek is fordítottan kellett mozogni (jobb helyett balra és fordítva). Az utómunkálatok során természetesen a helyes irányba fordították a képeket. Senki számára nem volt könnyű feladat a forgatás. Eredetileg 138 naposra tervezték, de végül 160 lett belőle – majdnem hat hónap. A stáb nagyon sok tagja megfázott, influenzás lett vagy húgyúti fertőzést kapott, miután órákat töltöttek a hideg vízben (Kate Winslet sem volt kivétel). Sokan ott is hagyták a forgatást, három kaszkadőr pedig csonttörést szenvedett. A Screen Actors Guild nevű szervezet azonban egy vizsgálatot követően azt állapította meg, hogy a biztonsági előírásokat nem szegték meg. Cameron soha nem kért elnézést azért, amiért úgy kezelte a stábját, mintha egy hadseregnek parancsolna feltétlen engedelmességet várva, de annyit elismert, hogy „sokat követelek, és természetesen sokat követelek a stábtól is. A hatalmas logisztikára, az emberek biztonságára és az ezernyi egyéb dologra csak ilyen katonás stílusban lehet kellőképpen odafigyelni. Úgy gondolom, korrekt és szigorú metodikára van szükség ahhoz, hogy ennyi embert kézben lehessen tartani.” Kate Winslet egyébként, miután majdnem vízbefulladt, influenzás lett és egy csont elrepedt a könyökében, kijelentette, hogy soha többé nem hajlandó James Cameronnal dolgozni, „hacsak nem keres vele nagyon-nagyon sok pénzt.” Speciális effektusok 20 millió literes tartályban vették fel a süllyedés azon jeleneteit, melyek a hajó belsejében játszódnak. A tartályban az egész díszletet el lehetett süllyeszteni; ekképpen készültek az első osztály lépcsősorának elsüllyedését bemutató képek is – mindehhez még 360 ezer liter vizet zúdítottak felülről a díszletbe, mely váratlanul az egész lépcsőt leszakította a fémvázról. Szerencsére ebben a balesetben senki nem sérült meg. A Titanic 227 méter hosszú modelljének elülső felét a víz alá süllyesztették – ezt megkönnyítendő Cameron a díszletet teljesen kiürítette, és a sétafedélzet ablakai közül nem egyet ő maga tört be. Miután az ebédlőszalont is elsüllyesztették, három napot töltöttek azon felvételek elkészítésével, melyeken Lovett távirányítható tengeralattjárója látható a roncsok közt kutatva. A süllyedés utáni jeleneteket egy 1 millió 400 ezer literes tartályban vették fel; a sminkesek különleges port alkalmaztak a színészek arcán, mely vízzel érintkezve kristályokká formálódott, hajukat és ruhájukat pedig viasszal borították be, hogy minél élethűbben látszódjanak megfagyott holttesteknek. Cameron a legvégsőkig elment a speciális vizuális effektek terén, és a Digital Domain mindent meg is tett a kedvéért. A Titanicról készült korábbi filmekben a víz beáramlását lassított felvételben ábrázolták, ami Cameron szerint nem volt valami meggyőző. A Digital Domain embereit arra ösztönözte, hogy a hajó 14 méter hosszú miniatűrjéről olyan felvételeket készítsenek, „mintha az egy White Star Line reklámanyag volna." Digitális technika segítségével ezután még adtak hozzá egyéb extrákat (vizet és füstöt is). A vizuális effektekért felelős Rob Legato a digitális extrák kedvéért rengeteg színész és kaszkadőr arcát tanulmányozta, beleértve saját magát és családját is. A hajó tatjáról külön is készült egy 20 méteres makett, melyet többször is ketté lehetett törni. A Titanic gépházának ábrázolásához az SS Jeremiah O’Brien nevű hajó gépházáról készült felvételeket zöldháttér-technológiával kombinálták a színészekkel és a miniatűrökről készült képekkel. Takarékossági okokból az első osztályú szalon is miniatűrként létezett, és a fenti technikával helyezték bele a szereplőket. Vágás A film első összevágása során Cameron úgy döntött, megváltoztatja az eredeti befejezést (mely egyébként magyarázatul szolgált volna Brock Lovett történetére). Ebben a verzióban Lovett és Lizzy észrevették az idős Rose-t, amint a hajó tatja felé ment, és attól féltek, hogy a vízbe ugrik. Rose ezután megmutatta nekik az Óceán Szívét, mely mindvégig nála volt, s melyet soha nem adott el, mert túlságosan is emlékeztette Calre. Elmondta Lovettnek, hogy az élet értékét nem lehet pénzben megmérni, és, miután megengedte a kincsvadásznak, hogy a kezébe vegye, bedobta az ékszert a tengerbe. Ezután Lovett maga is rájött, hogy nem az anyagi értékek és kincsek a legfontosabbak, és kinevette saját ostobaságát. Az idős Rose visszatért a szobájába, és innentől a film befejezése már megegyezik a jól ismerttel. A vágószobában azonban Cameron rájött, hogy mire idáig jut a film, a nézőt már cseppet sem érdekli Brock Lovett, így hát a végső változatban Rose egyedül van, amikor a tengerbe dobja a gyémántot. Ezenkívül a nézők megrendültségét sem kívánta befolyásolni az utolsó jelenettel. A tesztvetítés során még szerepelt a filmben egy jelenet, melyben Jack és Lovejoy összeverekednek, miután Jack és Rose az elárasztott ebédlőszalonba menekültek. A teljes jelenetben Cal (hamisan) azt ígérte Lovejoynak, hogy neki adja az Óceán Szívét, ha sikerül megölnie Jacket és Rose-t, Lovejoy tehát a pár után eredt a lassan víz alá süllyedő első osztályon. Már éppen megmenekülnének előle, amikor az inas észreveszi Rose kezét, amint lecsúszik az asztalról, ami mögött rejtőzik. Jack rátámad, és, megbosszulva azt, hogy a gyémánt ellopásával vádolták, fejjel nekilöki egy üvegajtónak (Lovejoy fejét ezért látjuk véresnek a film végső verziójában a hajó kettétörésekor). A közönségnek nem tetszett ez a jelenet, mondván, valószerűtlen, hogy valaki pusztán az anyagi jólétért tenné kockára az életét, Cameron tehát ezért (és a film rövidítése céljából is) kivágta a filmből. Hasonló okokból sok más jelenet sem került bele a végleges verzióba. |
2016-05-31 12:09.32 |
Aggódik egy olyan ember,akinek a havi juttatàsai elérik a 2,5 milliót! Nem aggódni kéne,hanem EU színtű fizetések,az EU pénzek lenyùlása helyett! |
2016-05-31 01:04.46 |
Minden saját szarásù fos a Ratyi klubbon. |
2016-05-31 01:02.37 |
Hát igen,manapság a film címe inkább dísz,mint sem tartalom. |
2016-05-30 23:37.31 |
Amúgy még mindig várom válaszod,melyik jelenet volt ennél durvább a sorozatban ?!?! |
2016-05-30 23:29.18 |
Javítás,Cruzt nyalták nem Diazt. |
2016-05-30 23:25.01 |
Ridley Scott látványrendező, hogy vizuális tudásával miért vállal be ilyen filmeket? Nyílván a pénzért,mert kérem szépen ebben az ordító maflaságban akkora böszmeségek vannak,az ember a fejét fogja. Először is,Cameron Diaz csapnivaló színésznő,hogy az álomgyárban szerepekhez jut az semmi másnak nem köszönhető,mint kinézetének. És ő, ő lenne a negatív karakter ?! Annyira volt hiteles a gonosz szerepében,mint Fekete Pákó egy klímakonferencián...azt leszámítva,jujj,néha tudott csúnyán nézni. Röhej. Már ahogy indul a film,igazából tudhatjuk,mire számítsunk.Én ennél nevetségesebb szexjelenethez hasonló valamit filmben még nem láttam és ez bizony Ridley sara. Azt hiszem, e téren Camerontól vehetne leckéket,vagy többször nézte volna a Titanic kocsifülkés jelenetét...amikor Diaz nyalatása előtt mondja,várj,fel kell készítenem magam,szóval,igen. Ez komédia volt,minden csak nem erotika. A Cameron Diaz vs kocsiszélvédő dolgot már nem is ecsetelem,a jóízlés határain kívül esiken túl már csak azon töri az ember a fejét jobban,vaj erre mi szükség volt? Vagy mikor Fassbender szextelefonozik újdonsült arájával....
Amúgy Pitt és Bardem legalább jól hozza a karaktert,aztán jön a nagy fordulat. Csúnya Diaz néni jól kibabrál mindenkivel,mert ugye előnyösebb 20 millán osztozni,mint gondtalanul élni kitartottként és ezzel mindent kockáztatni. De jó,tegyük fel,megunta a palit,más életre vágyik. Mivel a filmben semmi sincs normálisan elmesélve,jobb híján nyomoznunk kell hogy képben maradhassunk,történetvezetés minek egy filmben nem igaz ? Eközben még a bisztrótulaj is Shakespeare-i idézetekben és filozofálgatásban mondja el nekünk a tutit,mert eddig nem tudtuk mi ostobák hogy az ég kék,csúnya,könyörtelen bácsik tartják kezükben a vagyon 99%-át és szarnak mindenkire,ja és megtudjuk,az igazságnak még hőfoka sincs.... Tehát ennyi mondvacsinált álfilózás után Diaz néne vajon hogy jött rá,Pitt bácsi épp hol tartózkodik,hova készül,benne volt-e ő is az átkúrásban, csajszi vajon hogy szerezte meg laptopja kódját ?! Főleg egy olyan nagy bölcs és következetes karaktertől,mind amilyet Pitt alakított?! Mert hogy ezekre semmiféle választ,de még célzásokat se kapunk,abszolút semmit,amiből rájöhetnénk. Én Ridley Scottól ilyen ócska,semmitmondó,önmagát lejárató filmet még soha nem láttam. Nincs mit csodálkozni,hogy a közönség és a kritika is egyaránt lehúzta. |
2016-05-30 00:13.13 |
Stafétát nem szó szerint értettem. |
2016-05-29 22:43.30 |
És a legröhejesebb is. Mikor Hitlerbe belenyomnak vagy hat tár lőszert,az meg pattog a padlón,ki is kapcsoltam. |
2016-05-29 22:38.47 |
Cameron, a pusztítás pápája átvette a stafétát Scottól, s letette az asztalra minden idők egyik leglátványosabb scifijét. Mert míg Scotték az alapozás közben elfelejtették eleget mutogatni a Halált, Cameron ezt örömmel megteszi és kegyetlenül írtatja a női John Maclane-nel. Jó mondat, mikor Ripley odamondja:
- Tudja,én már nem is tudom melyik faj a rosszabb. Ők legalább nem ölik egymást nyomorult százalékokért! A koronát a filmre az Alien fészek eltörlése,lángszóróval,tölténnyel,gránáttal,minden létező pusztító eszközzel, Cameron elemében lehetett. Bár az előző rész nyílvánvalóan fontosabb,ezen rész nyílvánvalóan szórakoztatóbb és látványosabb lett.Az összes többinél is. |
2016-05-29 22:28.15 |
Bár Ridley Scott mostanság nem enged senkit Alien filmgyártás közelébe,mert szerinte annó megbánta,hogy nem ugyanígy cselekedett, mi nem bánjuk. Ugyanis Cameron letette minden idők egyik legjobb és leglátványosabb scifijét az asztalra,valamint a legjobb Alient. De ez mit sem von le Scotték érdemeiből,hisz a kultfilm alapjait ők fektették le. Hihetetlen,hogy mai szemmel is milyen látványvilágot varázsoltak majd 40 évvel ezelőtt!! A feszültség minden másodpercben tapintható, Scott pedig rendkívül komótosan adagolja az információt. A tojások, az emberi arcra tapadt aliendonor pók, a törpe majd óriás Alien,olyan élethűek,hogy a mai nagy CGI alkotók is sárgulhatnak az irigységtől. A macska pedig óriási ötlet volt, főleg mikor arcát közelről mutatja a kamera. Weaver pedig megadta a filmtörténelemnek a legtökösebb női karaktert,Ripleyt, aki aféle feminim John Maclane-ként írtja az ellent és elpusztíthatatlan,mi több,később még a halálból is visszahozzák. Szeretem a részt,mikor beszélget anyával,egyúttal bemutatva,társaságok,cégek vagy bármilyen embert foglalkoztató dolgok mennyibe is nézik azt:
- Elsődleges feladat, élő organizmust visszahozni a Földre. - Minden más mellékes. - A legénység feláldozható. |
2016-05-29 22:11.26 |
https://www.youtube.com/watch?v=RXHN0sGbXfw
Remélem a film is akkorát üt,mint ez az előzetes! |
2016-05-28 23:45.33 |
A mozivilág szarik a véleményedre :) Akár böki a csőröd,akár nem,szuperhős mozik termelik a legtöbb zsét. Ennyi. |
2016-05-28 17:46.46 |
Hagyjad,csak két szegény nyomorék Leső társával. |
2016-05-27 21:19.37 |
Nem akartam 5 csillagot adni,de Stallone tisztelete és a film utolsó,lépcső megmászós jelenete miatt megteszem. Rocky maga Sylvester története. Nagyon mélyről jött,állatketreceket pucolt,még pornózott is,hogy közelítsen a filmiparhoz. Aztán megragadta a kínálkozó alkalmat,megragadta,megbecsülte ès mindig foggal körömmel küzdött,hol zseniális alakításokkal(Oscar,Copland,Rocky),hol kevésbé jóval,de egy Rambohoz vagy Feláldozhatókhoz nyílván ez nem is kell,inkább a kigyùrt macho a nyerő. Egy tény. Ha a Hollywood legnagyobb szíve,legnagyobb küzdője címet ki lehetne osztani,Stallone kapná. Actori korlátait mindig a szívével tolta kijjebb,s ennek eredménye hogy a mai napig az A liga oszlopos tagja. A film ugyanazon Rocky panelekből tevődik össze,felküzdés a semmiből,sikerek majd a végső nagy csata. Tetszett,hogy a film kihangsùlyozta,mennyire nehéz és előítéletes dolog híres ember csemetéjének lenni,szerelmi szál akár ki is maradhatott volna,dehát romantikus lelkek is kapjanak valamit. Amely jelenetet kiemelném,mikor Rocky szembeállítja tanítványát tükörképével s azt mondja:
- Látod,aki szembenéz veled? Őt kell legyőznöd. Ez így van a ringben és az életben is. Valamint,mikor Stallone ismét felmegy a legendás lépcsőkön,ezùttal közel sem futva,inkább csoszogva. S ez Sly Ars Poeticája: nem számít hogyan,nem számít mikor,mindig küzdeni és menni előre. Sok ilyen filmet még Hollywood Maximusa! |
2016-05-27 18:18.32 |
Nicholson, a mimikaművész általában hálásabb, negatív karaktereket játszik,de mint látjuk,a visszafogottabb jófiú se okoz gondot neki. A sztori nagyon jó, a rendezés nem annyira. Sokszor fölösleges,művészieskedő jelenetekkel operál Penn,az iram pedig ótvar lassú. Nem bírja végig fenntartani a feszültséget,csak helyenként, azonban összességében nekem mégis tetszett.Főleg ahogy befejeződik....nem semmi. Sokakat nyílván érzékenyen érint,Penn nem fukarkodott a brutális gyerek hullák képeivel....korrekt krimi-thriller. |
2016-05-27 18:09.19 |
Na miért nem? |
2016-05-27 15:40.53 |
340. Horli (2012-11-19 13:15.42)
Nem hátrálok ki bzerâns kretén Szamuráj.Gerinctelen én?Te mocsok féreg.A föld alatt rohadsz,akkor sem lesz ez kultfilm.Nyomorék főf@sz,a porontyod ki a sz@rt érdekel? |
2016-05-27 15:23.38 |
Nem a filmről,színészetéről van szó,az meg messze a málnától! |
2016-05-27 13:37.02 |
Amúgy miért húzzák le ennyire színészileg? Számtalan rosszabb actornő dolgozik az álmogyárban,aki még egy málnát se kapott. Na,ennyit a kritikusokról.... |
2016-05-27 12:23.40 |
Seagal filmjeiben vagy CIA ügynök,vagy volt CIA ügynök.Ő karrierje során megelégedett ezzel a státusszal,ami a 90 évek közepéig elég volt,de hogy valaki Hollywood folyton változó világában ott maradjon az A ligában,ahhoz oly kevès mint Orbánban az empátia. Bár mostanság kezdi kicsit összekapni magát,ezen időszakban egy tíz literes vizesvödör fejéhez képest kiskancsó volt,abban a pár harci jelenetben valami kaszkadőr pali vagdalózott helyette,szanaszét vágva. És a szexjelenet,ehh. Szegény kiscsaj,nem csodálom hogy felül volt. Amùgy Seagal karrierje elején,Nico,Ölve vagy halva,Törvényre törve stb. néha igenis tudott színèszkedni,mimikázni,ha akkor próbált volna arra rágyùrni és bevállalni változatosabb szerepeket,nyílván nem itt tartana.Dehát ő ebből is eléldegél és neki ennyi elég.Kár.... |
2016-05-26 19:27.44 |
Nincs szánalmasabb annál,mint amikor egy senki azt hiszi magáról,valaki.... |
2016-05-26 19:21.14 |
Pistike osztálykiránduláson bekéreckedik a tanárnőhöz.
- Na jó Pistike,de csak most az egyszer! Befekszik a tanárnő mellé,mire megszólal. - Bedughatom az ujjam a köldökébe? Anyuval is mindig így csináljuk. - Na jó Pistike,de csak most az egyszer! Kis idő mùlva a tanárnő felsikolt. - Pistike,az nem a köldököm! - Hát, nekem se az ujjam! |
2016-05-26 14:22.31 |
Isten éltesse,én a Gálvölgyi showban nagyon bírtam. Amùgy civilben tényleg olyan nagyképű, mint ahogy sokan írják? |
2016-05-25 15:23.14 |
Az Amadeusban nyùjtott zseniális alakítása halhatatlanná teszi,akármilyen vackokban is szerepeljen mostanság. |
2016-05-25 15:15.21 |
Mozartot valóban tömegsírba helyezték(gyalázat),nem hogy sírkövet nem kapott,de Constanze még a temetèsén sem volt ott. Nem Salieri rendelte a Requiemet,hanem Franz Walsegg-Stuppach gróf,aki a művet sajátjaként akarta feltüntetni. A Requiemet Mozart már nem tudta befejezni,tanítványa Franz Süssmayr fejezte be Mozart hátrahagyott vázlatai és instrukciói alapján. |
2016-05-25 15:07.51 |
Mikor Mozart rommá alázza Salierit ahogy feljavítja èpp tiszteletére írt művét,közben pedig közelít szép lassan Salierire. a kamera,ahogy legszívesebben elsüllyedne szégyenében,majd felnéz a keresztre:
- Gracie,Sinore! |
2016-05-24 18:15.55 |
Aki jót akar inkább téged kerüljön majom. |
2016-05-23 21:53.32 |
Az is hatalmas,mikor magyarázza Neonak,az első Matrix tökèletesre volt tervezve,de az embereknek mégis a szenvedésekkel teli kellett,mert primitív agyuk csak így képes elfogadni a valóságot. Hugonak nagyon jól állt ez a szerep. |