![]() | ![]() |
![]() |
Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak | ![]() |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Gyerekjáték (2019) (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Üvegtigris - Prime, 00:00 |
Adás - Magyar Mozi TV, 00:10 |
Farkasok - AMC, 00:10 |
Harry Brown - Film Café, 00:40 |
Ezra - Filmbox Premium, 01:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Dakota Fanning (31) |
Emily Blunt (42) |
Kelly MacDonald (49) |
Stohl András (58) |
Josh Gad (44) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Ismeretlen férfi - Vélemények |
Érintés (2024) - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
A bűn éjszakája - Vélemények |
Fekete pont - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Pimasz úr ott alszik ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ágai Irén ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
2012-04-05 11:45.57 |
Ha ötször nem láttam már ezt a filmet, egyszer sem. Aki még nem látta, csak javasolni tudom neki (aki nem rajong a minőségi thrillerekért az már csak azért is nézze meg, mert Fiennes meztelenkedik egy néhányat a finom kis testével:D).
No de. Beleillik a Hannibal-sorozatba, kellően pszichopata a hangulata. A sztorit szépen rá lehetne illeszteni a Bárányok hallgatnak cselekményére, annyi különbséggel, hogy az operatőri megoldások valamivel modernebbek. A történet végig reális marad, nincsenek olyan részek, amire az ember azt mondaná, "na ne már...". Sir Anthony Hopkins félelmetes, mint mindig. Ha a film alatt egyszer sem szólalt volna meg, a nyomasztó hatás így is meg lett volna a környezetében. A szemeivel és a testtartásával ölni tud. A szinkronja egyszerűen hozzá nőtt, és Hopkins a megtestesítője lehetne a kor intelligens embervadászainak. Ijesztő. Edward Norton-t személy szerint nagyon kedvelem, mint színészt, de el kell ismernem (és látom, nem vagyok egyedül ezzel), ezt a feladatot nem teljesítette 100%-osan. Lehetséges, hogy ez önhibán kívüli, bár elég sok esetben képezte a figyelem központját. Kicsit egy síkon mozgott, keveset mutatott meg a karakter igazi személyiségéből. A Harcosok Klubjában jobbat produkált. Ralph Fiennes-ról ha akarnék sem tudnék rosszat mondani a film esetében (és egyáltalán). A katona múltú, zavarodott elméjű sorozatgyilkost jól hozta. Két személyiségével teljesen lenyűgözött: az átalakulás-átalakítás elméletéhez hű vadállat, aki mindent a testi-lelki erőnek vet alá. És a hihetetlenül introvertált férfi a videotékában, aki félt bárkihez is szólni. Annyira ügyesen váltogatta a karaktere két személyiségét, hogy voltak pillanatok, amikor tényleg félelmetes volt, és őrült (mikor a Blake-képet eszi, rányit az egyik ott dolgozó nő, és eltorzult arccal ráveti magát, az nagyon durva volt) máskor meg az ember legszívesebben megölelgette volna, olyan kis elesett fejet vágott. Röviden összefoglalva, a film hozta a Hannibal-sorozat formáját. Anthony Hopkins, mint kötelező kellék már adott egy brutál jó minőséget, de a csúcsra Ralph Fiennes vitte fel. Sajnáltam Edward Norton közömbösségét, de ettől függetlenül remek film. |
2012-04-05 00:21.16 |
No, hát akkor valamelyest jól emlékeztem a 4 gázkamrát illetően. Három év távlatában saját magam is meglepődöm, mennyi részlet megmaradt (az biztos, hogy elfelejteni soha nem fogom, és ha lesz lehetőségem, újra meglátogatom azt a helyet). Még az is dereng, hogy a vezetőnknek szörnyű lengyel akcentusa volt.:D Éppen hogy csak megértettem, amit mond.
Gödrökre nem emlékszem, bár miért is tenném, valószínűleg rég betemették őket.:P Auschwitzon belül csak barna házak voltak (no nem szőrözök ám), de nem kétlem, hogy ott is volt egy gázkamra - valószínűleg ezt is megemlítette a vezetőnk, de mint általában, akkor sem érthettem, hogy miről beszél... |
2012-04-04 15:30.15 |
Bocsika az eposzért, de emlékek.:P |
2012-04-04 15:29.48 |
Hosszú halogatás után végre sikerült rávennem magam, hogy leüljek és megnézzem ezt a 3 órát (basztikuli, tényleg annyi? Fel se tűnt...)
Elsőre kicsit nehéz falat, nem egy könnyed eperpuding, mit ne mondjak. Viszont megérte leülni elé, mert bár ez a téma már mindenkinek a könyökén jön ki, néha azért nem árt egy kis emlékezetfrissítés. Annak pedig kiváló volt. A film kompletten igaz, egyáltalán semmi nincs felnagyítva - aki csak egyszer is járt már Auschwitz-Birkenauban, nekem volt alkalmam, az tudja, hogy az akkori náci németek miként értelmezték a kegyetlenség fogalmát. Nekik valóban nem volt érték más nemzetek élete, és ezt semmi sem bizonyítja jobban, mint mikor az ember a barakkok között sétál, és hozzáér a vörös téglájához. A fekete-fehér színvilágról sokat nem kell regélni, szerintem abszolút kötelező kelléke volt ennek a témának. Madárcsicsergős, vidám színesben valahogy nem tudtam volna komolyan venni Goeth villogó kék szemeit, ahogy a zsidókat mustrálta. A színészek munkája csillagos ötös. Igaz, a magas Liam Neeson fess megjelenése nem annyira illett az igazi Schindler almaszerű alkatához, de hát istenem. A játékában ott volt a német üzletember, aki - ha a szívéből, ha nem onnan - közel ezer zsidó származásút mentett meg a biztos haláltól. A Schindler-féle kissé túl szentimentális végjátéktól elvonatkoztatva baromi jól adta a karaktert. Ijesztően agyafúrt volt, és az elképesztő szónoki tehetsége, aminek köszönhetően perceken belül a hatalmába kerítette a társaságát (az akkori náci tiszteknek amúgy is elég képlékeny akarata volt). Az én részemről a filmbéli Schindler esetében teljes mértékben kihagytam volna az érzelmi megnyilvánulásokat. Ha csak a reális gondolkozású, hibátlanul érvelő üzletembert láttam volna, sokkal nagyobbat ütött volna. Mert lássuk be, a dráma filmek 99%-ában a megmentők a szívükre hallgatnak, az eszüket meg elhagyják az utolsó bozótban. Ennek ellenére Neeson nagyon közel volt ehhez az elváráshoz, baromi jót alakított. Ralph Fiennes tökéletesen ráillett Amon Goeth személyére. Valamelyest még a külseje is hasonlított a fiatal Goeth-re. Igen jóképű, peckes járású. A pocakját azért sajnáltam, de ez csak személyes szimpátia a részemről. Nekem így is szépséges férfi volt.:P A játéka félelmetesen hiteles volt. Az, ahogyan a karakter személyisége és a gondolatai összefüggéstelenül percről perce váltakoztak, mindenféle szabályok nélkül való, hol megbocsájtott, hol kedvtelésből gyilkolászta a zsidókat az erkélyéről, abszolút adta az akkori falusi senkiből avanzsált táborfelügyelő tiszt lényegét, aki hirtelen döbbenetes hatalomhoz jutott, amiért az ép tudatával fizetett (hiszen akkoriban csak a fanatizmus számított, az pedig akadt bőven). A Helen Hirsch-féle pincebeli színvallás valódisága teljesen letaglózott. Fiennes csak járt körbe-körbe a lány körül, és abban a pillanatban önmaga, a teljesen fanatizált tiszt hite a nácizmusban megingott. Előjött belőle az a lény, amit a megmaradt valódi emberiségének lehet mondani, és ami kőkemény csatát vívott azzal a szörnnyel, amit Hitler kultusza szült. Fiennes bizonytalan léptei, hol menekülni akart, hol közelebb húzódott. A gyorsan váltakozó arckifejezések, a szemei villanásai. Nagyon ott volt a jelenet, szerény személyem szerint példaértékű színészi játék a bizonytalanságról. A többi szereplőt nem fejteném ki bővebben, bár már így is eposzi mennyiséget írtam.:P A lényeg, hogy nagyon kellettek a kerek egészhez, és tökéletesen asszisztáltak a történet kiteljesítéséhez. Profi munka minden szempontból. Ami még igazán tetszett a filmben, az a vége. Nem volt drámai felszabadítás, éljenzés, nevetgélés meg madárcsicsergés. Egyszer csak felkelt a nap, belovagolt egy orosz katona, és közölte, hogy fel vannak szabadítva. Ettől a levegőben még mindig ott lebegett a nagy kérdés, hogy vajon biztonságban vagyunk-e már? Profi lezárás volt. A tábori jelenetekkel kapcsolatban: éppen csak bepillantást kaptunk, a valódi borzalmakat még így sem mutatták be. A hely kinézete viszont igaz volt. Auschwitz-Birkenau "bájai" ott voltak az orrunk előtt. Mindenkinek csak javasolni tudom, hogy egyszer az életben nézze meg a saját szemével, lehetőleg, ha már elmúlt 20 éves, mert egészen addig nem fogja fel a hely jelentőségét. Mi 18 évesen látogattunk el oda egy osztálykirándulás vagy tanulmányi út, ahogy tetszik, keretében. Még mi sem értettük meg igazán. Kis élménybeszámoló kétkedők számára: Birkenau, ahol a barakkok és a két gázkamra állt (nem vagyok biztos benne, hogy két vagy négy, de ezen a helyen nem történtek kísérletek) akkora lehetett, mint öt-hat focipálya egymás mellett. Annak ellenére, hogy a barakkok nagy részét lerombolták, és csak egy-két maradt meg, így is rettenetesen nagy volt. A gázkamrák legnagyobbikát porig rombolták, de egy épségben megmaradt. Nyomasztó volt. Hosszú és keskeny, a tetején egy négyzetalakú réssel, ahol a már továbbfejlesztett granulátum-szerű cyklon B gázt öntötték be (abból is akad bőven a látogatók számára légmentesen lezárt üvegládákban, világoskék színű, sima felületű, és könnyű a tárolása, eredetileg rágcsálóirtó szer). Az akkori vezetőnk elmondása alapján 200-300 embert zsúfoltak be meztelenül, noha a helységben alig fért volna el 100 ember. A cyklon nagyon hevesen reagált a levegővel és a meleggel, ennek ellenére 20 percnél kevesebb idő alatt mégsem végzett senkivel - ez a kegyetlenség csúcsfoka. Ahogy lassan szublimált, a helység aljára süllyedt, mivel nehezebb volt a levegőnél. A bent lévők egymás hátára másztak, hogy lélegzethez jussanak. Persze hiába. Ezt a jelenetet naponta többször látták a tisztek, mivel a gázkamra vasajtaján volt egy kis üvegablak, amin keresztül "gyönyörködtek". Ha mindenki meghalt odabent, és valamelyest feltisztult a levegő, beküldték a Sonderkommandot. Ez zsidó rabokból álló "egység" volt, a feladatuk a holttestek kihordása, illetve a kamra kitakarítása, mivel egy-egy akció után a padlót vizelet és ürülék borította be. Ezután szintén zsidók feladata volt a testek elégetése a már jól ismert krematóriumokban. A krematórium belül úgy festett, mint egy kenyérsütő, bármilyen morbid is. Vasajtajú kemencék sorakoztak egymás mellett, amik előtt kis "sínpályák" voltak. Ezen keresztül tolták be a holttesteket a tűzbe. Birkenauban volt még két hatalmas víztározó medence, és egy mesterséges tavacska, azzal a funkcióval, hogy a testekből maradt hamvak egy részét oda szórják be. A partján mindig virágzik egy szál rózsa. Auschwitz volt az a rész, ahol folyt az "élet". Az Arbeit macht frei feliratú kapu után rögtön egy bitófa állt, amire szépen rá lehetett látni a táborigazgatók épületeiből. Ezen felül itt voltak a náci orvosok laboratóriumai, az őrség barakkjai, és a táborvezetés épületei. Ez a rész ma a múzeum. Láttunk cipőket egy 8-10 méter belmagasságú teremben, szemüvegeket, akkora hajrakást, ami kétszer olyan magas, mint egy ember, bőrőndöket, gyerekjátékokat, fogakat, lámpaernyőket, falikárpitot, stb emberi bőrből. Ikonikus szappant viszont nem láttunk...ettől függetlenül saját szemmel látva a ruhákat, hajcsomókat, nem kételkedtünk benne, hogy valahol szappan is lehet. Auschwitzban van továbbá Mengele laboratóriuma, ahová nem tértünk be, és talán jobb is. És végül egy szám: Auschwitzban elhunytak többsége magyar származású volt, megközelítőleg 600.000 magyar zsidót, cigányt, egyéb fajút mészároltak ott le. |