Utolsó hozzászólások:
A csodabogár (1996) - Vélemények (2024-11-28 17:29.51) |
Aki írta a filmről a "kedvcsinálót", látta is? Mert vélhetően nem, vagy csak nem sikerült értelmeznie...
A "szerző" írja a sok ökörséget: "a férfin korábban sohasem tapasztalt tudásszomj vesz erőt"; "kiderül, hogy George mennyire tehetséges ember, mennyivel több van benne, mint amit eddig képes volt megmutatni"...
Történik egy megmagyarázhatatlan csoda. Innen indulunk. Az rendben van, hogy utána furcsán néznek rá a többiek, de itt nem arról szólt a dolog, hogy valaki "önszántából" felfedezi a benne rejlő tudást. Még csak utalni sem kellett volna arra, hogy valami csoda történt a karakterrel. Mert egyszerre csak megtanul valaki olyan szinten sakkozni, hogy legyőzi a sokkal jobbat, igaz? Meg megtanul portugálok fél óra alatt...
Ezt a filmet úgy kellett volna megcsinálni, hogy valami furcsa véletlen történjen a karakterrel, például okosabb emberek között az ő ötlete, javaslata legyen az, ami beválik, és ez az a siker, ami elindítja azon az úton, hogy elkezdje érdekelni minden. |
Cannibal Ferox - Vélemények (2024-10-03 02:04.59) |
A film mint olyan, rengeteg lehetőséget kínál, de mint mindenféle művészet, sajnálatos módon teret ad a művészetnek, a tudásnak, a tehetségnek és a mocsoknak. Ahogyan az irodalom terén is van Ady, Tolsztoj és Shakespeare, ugyanúgy vannak totálisan tehetségtelen, nulla írók. A közös vonás, hogy mindannyian tudtak írni. A képzőművészetben, a zenében is van mindenféle szint.
A horrorfilmek a legtöbb esetben a "mindent megmutatni" jegyében születtek és születnek, meg sem kísérelnek gondolkodtatni. Alapvetően a nép egyszerű gyermekeinek szólnak. A horrorfilmek "elemzése" akár ezen az oldalon, akár máshol azért vicces egyes hozzászólóktól, mert ezek a valamik tkp. szóra sem érdemesek. Ezeken nincs mit elemezni. Nekem mindig az jut eszembe ezekről a valamikről, hogy talán nem véletlen, hogy ezek a "rendezők" szinte csak ilyen szintű filmeket tudtak csinálni. Ahhoz nem kell túl nagy tudomány, hogy valaki egy az egyben mutasson valami "csúnyát" a kamerán keresztül. A pornográf filmek éppen ezért nem "igazi" filmek, mert azt mutatják, ami ténylegesen van.
A témánál maradva... Megijeszteni vagy ijesztgetni lehet úgy is, hogy a rendező egy feszült helyzetet teremt, úgy, hogy bár minden nyugodtnak tűnik, a néző érzi, sejti, hogy afféle vihar előtti csend van. Nem a kádnyi vér meg a csonkítások teremtik meg itt a feszültséget, hanem a látszólagos feszültség nélküli helyzet. És lehet úgy is feszültséget teremteni, ijesztő dolgot csinálni, hogy egyszer csak előbukkan valami hűde rémisztő alak egy nagy késsel vagy maszkban, a hang meg még rá is tesz egy lapáttal, mert mondjuk jó hangosan szólal meg valamilyen hangszer.
Lehet ilyen filmeket is csinálni, belefér. Lehet énekelni úgy is, hogy valakinek nincs hallása, lehet standupolni humorérzék nélkül, és lehet filmet csinálni tehetség nélkül.
A legviccesebb viszont, amikor elkezdenek a hozzászólók afféle "quasi-elemzéseket" írni ezekről a kukába való vacakokról. Mint amikor egy tehetségtelen költő szar versét kezdi el valaki elemezni, és jut el oda, hogy "a maga nemében" tkp. egész jó, mert...
Azoknak, akiknek ilyen téma egyáltalán eszükbe jut, egy alaposabb pszichológiai kivizsgálásra volna (lett volna) szükségük. Nem gondolnám ugyanis, hogy teljesen épelméjűek. Ha valaki a tüzet gyönyörűnek látja, imádja azért, mert megsemmisít valamit, az jó eséllyel piromániás. Ha valaki abban kéjeleg, hogy - akár megjátszva akár nem - élőlények elpusztulását, elpusztítását nézze végig (az elpusztítás legváltozatosabb formáiban), akkor azt én nem tekintem normálisnak.
Ha a Ryan közlegény megmentése három órán át kizárólag arról szólt volna, ami végül a film első 20-25 perce lett, mindenki azt mondaná, hogy dögunalom.
Az ilyen szennyekre meg sokan dobálják a 4 csillagokat... :)))
Ezek a filmek 1 csillagot sem érnek. |
Tizenkettes összes hozzászólása |