Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A szerelem megmentője - Film4, 04:45 |
Dr. Dolittle - Moziverzum, 05:00 |
Nő előttem, nő utánam - Mozi+, 05:50 |
Szörnyetegek - Cinemax, 06:00 |
Aquaman és az elveszett királyság - HBO3, 06:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Larroquette (77) |
Christina Applegate (53) |
Joel Kinnaman (45) |
Billy Burke (58) |
Jill Hennessy (55) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
A Baader Meinhof csoport - Vélemények |
Johanna nőpápa (2009) - Vélemények |
Kiút (sorozat) - Vélemények |
2022-es választás |
Róma (sorozat) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A Baader Meinhof csoport |
Elizabeth Saunders |
16. Mozsika (2012-02-14 16:00.27) |
*Ferdinan Griffon |
15. Mozsika (2012-02-14 16:00.00) |
Ismét egy klasszikus film, amivel nem vagyok kibékülve. Francois Griffon otthagyja a családját, hogy összeálljon egykori nőjével, és belevágjanak az életbe. Persze a náluk maradt pénz az, ami bajt hoz rájuk. Nem rossz a történet. Igazából Belmondo az, aki megszínesíti a filmet. Anna Karina nekem semleges volt. Továbbá tényleg nagy szám, hogy a szereplők a közönséghez is szólnak. A helyszínek is rendben vannak. Azzal van gond, hogy a film szinte követhetetlen. Végig beszél a két szereplő, ami egy idő után zavart. A filmből pedig teljesen hiányzott a feszültség. Úgy csináltak minden bűntettet, mint ha az teljesen természetes lenne. A film iszonyat vontatott is. Számomra már követhetetlen. A vége azért tetszett. A filmet inkább amolyan "műértő" rétegnek ajánlanám.
Ismét Belmondo az, aki megmenti a filmet. |
14. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-06-24 22:14.46) |
Meglepett Anna Karina külseje ebben a filmben Apáca és Éli az életét után. Éliben prostituált létére szürke verébnek tűnik(írtam Róla), itt piros ruhájában, hosszú hajával, meztíláb a tengerparton kurvásabb.
Nicknevem ellenére nem vagyok gyerek, unokáimat nevelgetem. 30,40, 50 évvel ezelőtt látott filmekről írok szakirodalom nélkül, így örülök a javításoknak, kiegészítéseknek. |
13. VAL P (2010-06-24 15:47.25) - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 12. hozzászólására) |
Nem csoda, én csupán egy kis szürke, részleges fórumozó vagyok. Csak alkalomadtán, ha a munkamenet megengedi, írogatok ezt-azt. Anno a 10 legjobb, 10 legrosszabb film topikban váltottunk levelet. De, természetesen "megengedem", h bemutatkozz :-) |
12. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-06-24 15:18.08) - (válasz VAL P 11. hozzászólására) |
Ezt regényt és filmet sajnos nem ismerem. Ha megengeded,és még nem "ismersz" bemutatkozom, ha még nem ismernél,és igényelnéd, mert én a nicknevedre más fórumokról nem emlékszem.(csak Nagy-jából) |
11. VAL P (2010-06-24 15:05.39) - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 10. hozzászólására) |
Nálam több regény is pályázik a kulcsregény pozícióra, úgy 70-80, pl. 'Az üvegkulcs' Hammett-től.
Pasolinitől nekem ippeg a 'Dekameron' tetszett legjobban (bár nem mindegyik művét láttam). De hogy valamelyest a témánál maradjunk: a 'Csalók' című, 1958-as filmet ismered? Belmondo itt mellékszerepet játszik még, a kallódó fiatalok életét vette górcső alá Marcel Carné. Dióhéjban. Nem rossz, bár a 'New York árnyainak' csókolommal köszönhet. |
10. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-06-24 14:07.09) - (válasz VAL P 8. hozzászólására) |
Nagyon szépen köszönöm a kimerítő választ, fehér holló szintű. Pasolini is dantista volt, nem véletlen, pedig Bocacciot filmesített. Sárgulok, mert éppen azt szoktam írni, hogy ezeket a színészeket nem láttam színpadon, és számomra azaz antréetalon, ezért járok Operába itt és külföldön.Sartre Undor, Simone de Bouvier Mandarinok kulcsregény. (elnézést a helytelenírásért) |
8. VAL P (2010-06-24 13:34.35) - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 7. hozzászólására) |
Érdemesek, ebben köztünk nincs vita.
És még lehetne sorolni: 'Lőj a zongoristára', 'Week-end' stb. De míg Petrarca daloskönyve, vagy Bocaccio fabliau-i is nagyszerű alkotások, Dante 'Isteni színjátéka' mégis fölébük nő - magában egyesítve a kor tudását, elképzelését a világról. Nálam a Bolond Pierrot ennyivel különb, ebben a műben érzem a francia újhullám esszenciáját kikristályosodni. De mivel meghatározó ezekben a művekben a hangulati elem is, a ráérző képesség a befogadó részéről értelemszerűen nem egyformán fogja súlyozni e munkákat. A lényeg, hogy szeressük őket. Belmondónak olyan sok arca van, (a 'Kifulladásiggal' gyakorlatilag párhuzamosan forgatta Lino Venturával a Veszélyes súlycsoportot (itt 'Menekülésre ítélve' címen fut), legalábbis a bemutatója '60 márciusában volt mindkettőnek), hogy egyértelműen nem merném Godard köpenyéből kibújtnak nevezni. Mindenképp fontosak ezek a komoly hangvételű munkái, de később szinte csak vígjátékokban és akciómozikban szerepelt. Nem elhanyagolható színészi teljesítményt nyújtva. Bár nekem az idősödő színésztől is az elgondolkoztatóbb "Egy elkényeztetett gyerek utazása" a kedvencem. (Itt "Útkereső" címmel.) Láttam színházi előadás során Sartre 'Kean, a színész' c. darabjának címszerepében - fenomenális alakítás volt. |
7. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-06-24 12:19.59) |
Ajánlottak részemről: Kifulladásig, Éli az életét, Unokatestvérek, francia újhullámosok.Nem biztos, hogy szerinted , szerintem jobbak, de érdemesek, sokakhoz én is írtam. Belmondo, Karina nálam Godard által lett. |
6. VAL P (2010-06-24 12:08.54) |
Én azért vitatkoznék kicsit az alant leírtakkal. (Azt azért előre kell bocsátanom, hogy megyei Bolond Pierrot-néző bajnok vagyok, számomra ez a film torta és ikon, orgonaillat és Marsala zamata, áPoLóK és Tea & Symphony egybegyúrva.)
A cselekmény fontossága már az elejétől fogva fontosnak tűnik - ha mást nem, a road movie szálat nyilván könnyű észrevenni, s a "pár" ámokfutásának okát nemcsak a szövegekből, de az olykor vizionálásra/álomszerűségre hajazó, Proustot idéző képekből is leszűrhetjük. Mindegy, nem akarom osztani az észt, az minden esetre nyilvánvaló, hogy érdemes a filmen gondolkodni, újra- és újranézni, mert pont a rendkívül eklektikus tempóváltások, a hangulatnyi árnyalatok (vagy fordítva), a tömény mondanivaló megköveteli azt, gyakorlatilag ezért kiált. Persze, megértem, ha valaki mégsem vetemedik erre, magam is bizonyos, hogy több olyan műremeket dobtam a cizellált kukámba, mert elsőre nem tudtam megemészteni, esetleg taszított is, és nem éreztem a pozitív kimenetelét egy esetleg újrázásnak. Arra feltétlenül kíváncsi vagyok, melyik kortárs mű sokkal jobb a Bolond Pierrot-nál. Hogy én is megnézzem, mert eddig nem volt hozzá szerencsém. Rátóti szinkronizálására pedig a 'förtelmes' jelző valami kód? Mert a szótári jelentése enyhén szólva sem illik a munkájára, s ezt nem az általános tisztelet mondatja velem, hanem a szóbanforgó mű ismerete. A legutóbbi hozzászóláshoz pedig: egyáltalán olyan nehéz ám kisilabizálni a mondanivalót, többször a kamerába kiáltják, suttogják, makogják, énekelik a szereplők. Face to face. Annyit mindenképp segítek, hogy nem Pierrot (Ferdinand) a bolond! |
5. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-06-23 07:54.42) |
A film címe, a "Bolond" jelző valahogy számomra nem fedi a nehezen létező eszmei mondanivalót. ( azt lsd. Leeandranál) |
4. Gyermeklakóbizottság (2010-01-06 09:57.07) - (válasz Leeandra 2. hozzászólására) |
Én 1967 körül láttam a Filmmúzeumban, és nem volt szinkronizált. Előtte az Éli az életét láttam és meglepődtem a színességén. A 2 halálnem , ollóval nyakonszúrni, fejet szétrobbantani horrorisztikus. Különben egyetértek az előttem szólóval, és köszönet a hosszú, mély elemzésért. |
3. Gyermeklakóbizottság (2009-12-13 22:23.40) |
Belmondo játéka, Anna Karina szépsége , éneke majdnem katartikus. |
2. Leeandra (2009-09-19 22:28.21) |
Olyan, mint egy oktatófilm, egy bemutatófilm a francia újhullámról. Az első fele mindenképpen. Olyan, mintha különböző filmes kísérletekből, elvont megoldásokból lenne összemontázsolva egy tematikára. A film második felében már erősödik a cselekmény fontossága, de semmiképpen nem az az első számú lényeg. Az abszurd drámához is tudnám hasonlítani, ahol szintén nem a cselekmény a fontos, nem a helyszín és nem egyéb, hanem a szövegelés. Itt is az a lényeg szerintem. Pierrot gondolatai nagyon tetszenek, gondolkodásindító némelyik.
Egészen furcsa. Töményen ad a művészies filmes megoldásokból és szerintem első nézésre nem is feltétlenül lehet kibogozni a film gondolati síkú tartalmát, mert elveszi a figyelmet a sok sok még nem látott - vagy nem ilyen formában látott - ábrázolásmód vagy mi a csoda. Ha csak úgy ránézünk erre a filmre akkor ez egy idiótaság, ám mögötte van érték. Személy szerint nem mondnám, hogy egy hatalmas alkotás ez itt. Vannak benne nagyon is jó dolgok, mind megoldások mind "mondanivaló" terén, ám úgy érzem ez még simán überelhető. Természetesen úgy értem, hogy kortársai közt tuti akad nála sokkal jobb.Speciel vannak olyan jelenetek és összetevők melyeket alaptalannak találtam és nem értem miért van egyáltalán a filmben. Még abban sem vagyok biztos, hogy egyáltalán érdemes rajta gondolkodni vagy ez csak egy elvont alkotás aminek az értelmét - pontosabban néhény adalék kapcsolódását és hozzáadásának okát - nem is érdemes keresni. Ha kitérek a témára, akkor azt kell mondjam, az megérne egy sima egyszerű nem művész meg nem újhulámos filmet, csak egy egyszerű drámát némi akcióval. Amolyan Scorsese vagy Bertolucci félét. Saját világa van a két szereplőnek. Nem törődnek a külvilággal, nagyon is jól látszik ez azon, mennyit ér nekik az emberi élet. Másoké. Furcsa lelkivilág és némi elmbaj szükséges ehhez. Jó téma. Fontos! A magyar szinkron förtelmes!!! |
1. Go (2007-09-08 19:19.10) |
Hatalmas ez a film |
Vélemények | GyermeklakĂłbizo.., 2024-03-18 16:21 | 46 hsz |
Kérdések | Mozsika, 2012-05-14 15:17 | 3 hsz |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Bolond Pierrot adatlap |
Eredeti cím: Pierrot le fou |
Évszám: 1965 |
Rendezte: Jean-Luc Godard |
Szereplők: Jean-Paul Belmondo, Anna Karina, Dirk Sanders, Graziella Galvani, Raymond Devos... |
További információk |