Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
Kampókéz (2021) (4K UHD + Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A Darlington család karácsonya - Izaura TV, 20:45 |
Reszkessetek, betörők! 2. - Elveszve New Yorkban - TV2, 20:50 |
Nagyfiúk - RTL, 21:00 |
Pókerarc - Mozi+, 21:30 |
A holnap határa - HBO, 22:05 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Sissy Spacek (75) |
CCH Pounder (72) |
Hanna Schygulla (81) |
Jeremy Strong (46) |
Jasmin Gerat (46) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Joe Biden - Vélemények |
- Filmes Sámánok Rendje - |
Donald Trump - Vélemények |
Mai menü avagy ma milyen filmet néztél meg |
Senna (sorozat) - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Fagyöngy fogadó |
Penelope Wilton |
4. Chris92 (2017-04-26 20:48.22) |
A csaknem két és fél órás játékidőt sokszor darabossá, vontatottá teszi, dramaturgilag sem a legkidolgozottabb ugyanakkor Ternyák Zoltán és Tóth Ildikó húsbavágóan hiteles alakítása valamit Dettre szikár, bármiféle narkóromantikát nélkülöző rendezése messze a drogtéma legjobb hazai képviselőjévé teszi a Felhő a Gangesz felett-et. Könyörtelen, kemény, megrázó feldolgozása a függőség kitörölhetetlennek tűnő, csakis még mélyebbre vezető spiráljáról, amiből még egy másik ember iránt érzett szerelem is csak ideig-óráig jelenthet kiutat, ha nem elég erős a kötelék. Kemény és fontos film, döbbenet hogy az elérhetősége szinte lehetetlen. |
3. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2012-07-11 09:13.52) - (válasz Betegesh 1. hozzászólására) |
Nickneved korrelál a filmmel. Köszönet a kifejtősért. Én ma fél 2-től néztem a tv2-n. Valamelyest érthető a negyedik dimenziókor vetítése. Már 2 másik magyarnarkós filmet is "láttam" így éjszaka- hajnaltájt, sajnos címre sem emlékszem.(talán írtam is hozzájuk, úgy rémlik) Az egyik azért volt megható, mert az anyával élt a kisgyerek, és az anya volt narkós, és az apuka néha elhozta a kisgyereket, vagyis a gyerek - szülő - narkó kapcsolat dominált. Másik magyar film valamilyen "kommuna" szerűségben játszódott, ahol egy pap próbált "tisztán" élésre "csábítani".
Engem 1-lőre ez a narkó probléma elkerült, nem jártam discoba stb... Csernyus doktor lévén találkoztam először ilyesmivel. Ez a magyar film feketén- fehéren bemutatja jóformán bármilyen szenvedély hátulűtőjét. Talán az, hogy Julinak van gyereke, és azt elhagyja, ez volt számomra idegen attitüd. TERNYÁK! OSCAR! csodáltam, hogy nincs tetkója, de meztelenül testestül- lelküstül élte a narkómániát. Tóth Ildikó külső tiszta gyönyörű természetes szépsége ahogy belülről tükröződik, megható. Sáfár Anikó még egészséges életmódra csábítás ürügyén szerepelt tvinterjúban (filmben tv), majd utána nikotinistasága kiderült. Az infrastruktúra, díszletek, kupis , lepukkant lakás, málló vakolatú, ócska kórháti ágy, Juli természetes hajzuhataga feltűzve, Ternyák mosatlan , lógó, csimbokjai vagyis az objektumok- szubjektumok rendezetlenségeinek külső tükrőződése kissé dezsavü valamilyen magyar dokumentiristához, pl. Családi tűzfészekhez. (ott atléta trikóban vedeltek) |
2. Doctor Pondró (2009-04-08 19:07.05) |
Kőkemény. Annyira letaglózott, hogy nem is találok szavakat az értékeléshez. Leírhatatlan, ami ebben a filmben végigmegy, mind fizikai, mind szellemi értelemben. Aki eddig még nem látta, nézze meg, mert ez bizony távol áll ábrázolásmód tekintetében minden olyantól, amit eddig ismertünk. Én legalábbis ehhez hasonlót még az életben nem láttam. A leginkább tiszteletreméltó dolog mindenképpen az, hogy a film nem ítélkezik senki és semmi felett. Nem azon törjük a fejünket a nézése közben, hogy a dolgok miért rosszak vagy éppen jók, pusztán a szemlélői vagyunk két ember lelki és fizikai gyötrődésének.
értékelés: 70% |
1. Betegesh (2007-09-27 14:38.26) |
Az ember kitántorog a Rekviem egy álomért után a moziból, néz maga elé, szólnak hozzá, nem hallja, hatás alatt van, le van sokkolva stb. aztán annyit végül képes elkönyvelni magában, hogy a témából alighanem az eddigi legjobbat látta - még ha van is a polcon egy Trainspotting és egy Utolsó belövés valahol a Kosaras naplója felett (persze a Félelem és reszketésnek saját polca van), még ha sejti is magában, hiába az egyik legjobb, ezt a filmet jó ideig nem nézi meg újra.
Nos, nem mondom, hogy a Felhő a Gangesz felett ezen filmek, vagy épp a Rekviem hazai verziója csupán azért, mert drogtörténet, és azt sem, hogy vetekszik velük, viszont igenis, kell a magyarnak egy hasonlóan velőtrázó, naturális, könyörtelen film a témáról. De ami lényeges, hogy végül lett is. Ebben a formájában pedig mindenképp dicséretre méltó, hiszen senki nem mert nyúlni így a témához. Már a szándék megér egy közepest.(Ebben a zárójelben jegyzem meg, hogy a fenti filmekkel való összehasonlítás teljességel értelmetlen, ám mégis szükséges, ha azok válnak számukra elvárt színvonallá, hiszen ha azoknál alább nem adjuk, megkímélhetjük a csalódástól magunkat, de érthető, ha legalább hasonlót/kat szeretnénk kishazánkban is.) Volt már ugyan egy Kanyaron túl-unk (patetikus dokuba oltott bősz antipropaganda, teljesen kihagyható), és egy Dealer-ünk is Fliegauf 'nagytehetségű' Benedektől (semmiképp sem hagyható ki, felejthetetlen, a polcon grátisz helye van), de eme két alkotás nyelve, akár formanyelve merőben eltér a Felhő-étől; a kettő közül a Dealer helyezi inkább központi tárgyául az embert, hasonlatosan a Gangesz-hez, úgymond monodrámává emeli a történést, csak míg a szenvtelenül könyörtelennek tűnő drogárus szemszöge a döntő, itt a függő, a junky, a leszokni akaró hernyós szenvedései dominálnak. A történet igazából nem sok (vagy inkább a komoly fordulat kevés), András (Ternyák Zoltán utolsó filmes alakítása) komoly cégnél komoly pc-guru, egy nap főnöke összeeseik, meghal, ő ott hagy csapot-papot hóna alatt egy monitorral, és összefut Julival, párbeszéd, látens összhang, rosszullét, és Juli elhatározza, segít Andrásnak a leszokásban. Sajnos, nem sajnos a film gyenge pontja igazából ez, a helyzet, ami lényegében teljes abszurdum, miért is segítene egy mai nő (mellesleg egy kislány anyja, akinek apja egy brutális ürge, de sikeres és pénzes) egy lecsúszott, szerencsétlen, nem túl megnyerő fazonú kábszeresnek, aki már mindenét eladta, és rémes körülmények között él, miért hagyja ott biztonságos életét egy spontán döntése miatt? Persze, érkezik válasz a filmben, "szeretnék végre JÓ lenni", mondja Juli, de ennél nagyobb mélységben a film nem feszegeti ezt a szálat (jó, megérthető talán, hogy nem bírja tovább 'férje' természetét, bánja az elpocsékolt időt) - de: ha mindezt elfgogadjuk, amennyire maga a film sem csinál ebből központi kérdést, ergo tudatos, és saját határain belül még következetes is, akkor sokkal nagyobb mélységeket is találunk benne, rengeteg apró mozzanatot, melytől mégis összeáll a kép, s melyek miatt sikerül elérnie Dettre Gábor rendezőnek, hogy ne zavarjon minket. Oké, nem zavar, s bár néhol a hatásvadászatig bizarr képsorokat látunk, egy leszokás-történetet még is csak így kellene látnunk, legalább. Rögtön itt pedig Ternyák Zoltán zseniális alakítása a perdöntő, mert ez teljességgel az ő filmje; bár életében voltak alkoholproblémái, s a forgatást gyakran kellett félbehagyni emiatt, egyszer nem hibázik, ő mindvégig jelen van, nem enged el, egy öntörvényű junky-nak sikerül elérnie, hogy mindenki más közül (nem számítva Julit) ő a legrokonszenvesebb, ad absurdum a legnormálisabb. Persze, lehet ez öncélú rendezői szándék is, tessék, itt egy film, egy heroinista van benne, aki megmondja a frankót, és ezt el kell hinni, rajta kívül minden szereplő vagy hibbant, alkoholista, vagy már túl öreg, hogy megváltozzon, de a kapaszkodó is mindvégig ott lebeg az ember szeme előtt, hogy lehet kiútja, lehet változás, mert nem rossz ember ő. Tóth Ildikó, Juli a másik csoda; nagyszerű választás volt, szívesen élne az ember egy párkapcsolatban vele, mert egészen angyali. Több értelemben is. A film csúcsjelenetében András adja be a heroint Julinak, de csak a pillanat szépsége miatt, s mert a lányt érdekli a dolog, nem kell arra gondolni, hogy végül mindkettő teljesen lezüllik az együtt töltött idő alatt, sőt; mindketten átvesznek valamit a másikból, érteni szeretnék a másikat. Ez jó ideig csak Juli részéről mondható el, ám a gyógyulást bizonyító mozzanatként András is hamarosan kimászik önzősége gödréből. A kettejük játéka, viszonya miatt lett ez végülis igazi 'kamaradarab', színházban is szívesen látná az ember, s miattuk igazán szerethető is egy ilyen film. És persze miattuk ötös is. A történet csavarjai nem erőltetettek, de mégis a helyükön vannak, a kirajzolódó részletek tetszetősek, amint az ember elhiszi ezt a mesét. (Családi és múltbéli száljaik fokozatos megjelenése, ezáltal pedig a lineáris történés magasabb szintre emelése.) Ezt sem nézi meg naponta az ember, nem egy könnyű darab ugye, de ha egyszer megnézte, s végig bírta (már a hosszúságát is), bizonyosan megmarad benne. |
Vélemények | Chris92, 2017-04-26 20:48 | 4 hsz |
Keresem | Pajkos póni, 2012-06-07 00:22 | 2 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz |
Felhő a Gangesz felett adatlap |
Évszám: 2001 |
Rendezte: Dettre Gábor |
Szereplők: Ternyák Zoltán, Tóth Ildikó, Kovács Lajos, Pápai Erzsi |
További információk |