Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 06:30 |
Macskák - HBO2, 07:45 |
Lúzer SC - Film Café, 07:45 |
Gran Turismo - HBO3, 07:50 |
A Mindenttudó - Film Mánia, 07:50 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scarlett Johansson (40) |
Jamie Lee Curtis (66) |
Mark Ruffalo (57) |
Mads Mikkelsen (59) |
Mariel Hemingway (63) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Minden ami a karácsonnyal kapcsolatos/film-zene/ |
Bűntudat nélkül - Vélemények |
Gladiátor 2. - Vélemények |
Rock zene |
- Filmes Sámánok Rendje - |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Gladiátor 2. |
Colin Farrell |
23. Gyorkos (2021-02-07 18:03.01) |
"ezeket a filmeket nagyon sokan a filmben megjelenő meztelenség miatt nézték meg." Így volt. Jancsó filmjeiről ez már széles körben ismert volt. |
22. Nyomozo1 (2020-01-25 18:30.45) |
Most néztem meg!! Ajánlom a Magyar filmeket kedvelőknek és főleg azoknak akik a Jancsó filmeket szeretik!! Nekem nem igazán jött be ez a film!! |
21. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-02-18 14:30.47) - (válasz Orgona 20. hozzászólására) |
Szerintem is, viszlát! Már a címe is magávalragad, a sok magashangrendű magánhangzóval. A díszletek, a jelmezek, a jel-meztelenségek frenetikusak. Implicit- konstans szereplői Jancsónak "hozzák" a tartalomhoz a formát, miközben sej, a mi lobogónkat Fényes szellők fujják.. |
20. Orgona (2008-07-12 00:41.27) - (válasz Cziki 19. hozzászólására) |
Neked is, viszlát! |
19. Cziki (2008-07-12 00:39.45) - (válasz Orgona 18. hozzászólására) |
Jó éjt! |
18. Orgona (2008-07-12 00:34.56) - (válasz Cziki 16. hozzászólására) |
Egy nap elteltével leülepedett néhány dolog, de többször megnézem a filmet. Szerintem baloldali. |
17. Cziki (2008-07-12 00:34.02) - (válasz Cziki 16. hozzászólására) |
Kérdésem túlságosan leegyszerűsített. |
16. Cziki (2008-07-12 00:27.52) - (válasz Orgona 15. hozzászólására) |
A szexuális nyomor teljesen helytálló.
Fontos kérdés azonban, hogy ez a film baoldali,vagy parabolisztikus jobboldali-e? |
15. Orgona (2008-07-12 00:24.02) - (válasz Cziki 12. hozzászólására) |
Valóban, a filmnek több rétege van. A szereplők és a kamera mozgatása utánozhatalan, egyedülálló.A népzene, a népdalok mindig jókor szólalnak meg. Jancsó hallgatott néprajzot, a Sárréten volt gyűjtő úton, és aktív néptáncos is volt. Ezek a dolgok avatott módon kerülnek a helyükre, nincs velük probléma.
Hogy egy munkás a hetvenes években végig nézte-e a filmet? Szerintem sokan. Az akkori politikai vezetés bőkezűen támogatta a kultúrát, hogy a vallást visszaszorítsa. Akkor még nem volt video és DVD, a jól kiépült mozihálózatnak fontos propaganda célja is volt. És végül egy meglepő tény. Ha hiszed, ha nem, a prűd hatvanas-hetvenes években elég nagy volt a szexuális nyomor, ezeket a filmeket nagyon sokan a filmben megjelenő meztelenség miatt nézték meg. Tudom, hogy ez a mai kifordult világban nehezen hihető, de így volt. |
14. Cziki (2008-07-11 23:16.08) - (válasz Orgona 9. hozzászólására) |
Már tudom, hogy a képi tartalom, a filmformanyelvi megvalósítás 6 csillag nálam, viszont a filmet, lehet, hogy hasonlóan értékelem, mint Te.
Ma nem tudtunk eszmét cserélni, sebaj... |
13. Cziki (2008-07-11 23:09.43) |
Még kér a nép (vélemények)
Andersson, W.: Red hymn. Filmrutan 17 (1974) no. 3. pp. 91–96. B. Nagy László: Vargabetű. Élet és Irodalom 16 (1972. március 18.) p. 2. Bárdos Judit: Megjegyzések egy filmről. Még kér a nép. Kritika 2 (1972) no. 5. Bernáth László: Holnaptól a mozikban. Még kér a nép. Esti Hírlap 17 (1972. március 8.) p. 2. Beylie, Claude: L’ideologie, la technique et le rite. Ecran (Dec 1972) no. 10. pp. 6–10. Beylie, Claude: Les maelstroms de la liberté. Ecran (Dec 1972) no. 10. pp. 10–13. Cornand, André: Psaume rouge. Entretien avec Miklos Jancso. Image et Son (Jan 1973) no. 267. pp. 93–102. Esteve, Michel: “Psaume rouge”: un chant biblique pour symboliser la révolution socialiste. Le Figaro (1972. samedi 25 novembre) Gay, B.: Psaume rouge. Image et Son (Juin–Juillet 1975) no. 297. pp. 68–74. Gow, Gordon: Red psalm. Films & Filming 19 (May 1973) no. 8. p. 52. Guiguet, Jean-Claude–Desmet, P.: Psaume rouge. Image et Son (Jan 1973) no. 267. pp. 126–128. Gyertyán Ervin: Még kér a nép. Népszabadság 17 (1972. március 9.) p. 7. Harrild, A. E.: Red psalm: genesis of form. Film Form 1 (Spring 1976) no. 1. pp. 52–64. Hegedűs Zoltán: Még kér a nép. Filmvilág 15 (1972. március 15.) Illés Jenő: Még kér a nép. Jancsó Miklós filmje. Film Színház Muzsika 16 (1972) no. 11. Jeancolas, Jean-Pierre: Vers le corpus sacré de la révolution. Positif (Feb 1973) no. 147. pp. 65–70. Komlós János: A „beavatottságról”. Kritika 2 (1972) no. 4. Langlois, G.: Miklos Jancso. “Le plan-séquence: le rythme le plus près de la réalité...” Cinéma (Dec 1972) no. 171. pp. 64–68. Papp Antal: Még kér a nép. Magyar Hírlap 5 (1972. március 9.) Passek, Jean-Loup: Psaume rouge. La tactique et le rite. Cinéma (Dec 1972) no. 171. pp. 130–132. Szekrényessy Júlia: Még kér a nép – Psaume rouge. Nagyvilág 18 (1973) no. 3. pp. 473–474. Taylor, John Russell: Cannes Film Festival: two masters comeback to form. The Times (1972. May 16.) Tomasino, R.: Circolarit… della rivoluzione. Nota a “Salmo rosso” de Jancso. Filmcritica 25 (Aug–Sept 1974) no. 247. pp. 296–298. Varga Vera: Álom a szabadságról. Jancsó: Még kér a nép. Filmkultúra 8 (1972) no. 6. pp. 80–82. Vilcsek Vilma: Még kér a nép. Magyar Nemzet 35 (1972. március 9.) p. 2. |
12. Cziki (2008-07-11 19:43.36) - (válasz Orgona 9. hozzászólására) |
"A parabola célja az, hogy a konkrét jelentés mögött megjelenjen egy olyan „metajelentés”, amelyre az elbeszélés- és ábrázolásmód minduntalan utal, de nem téveszthető össze az elsődleges jelentéssel, illetve „nem cserélhetnek helyet”: az elsődleges jelentés önmagában is érthető egész; a másodlagos szint elvont jelentése csak az elsődleges szint elbeszélés- és ábrázolásmódjába rejtett utalások nyomán jön létre."Szerző: Gelencsér Gábor Metropolis Felviteli dátum: 2006. 11. 03.
Nos a szerző gondolatait hívtam segítségül, mert a filmet most néztem meg és bizonyos szempontok, az általad említettek alapján, ha jobb kedvem van jobbosan, ha balfékem van balosan értelmezem, képes lennék egy önmagammal való meghasonult vitára, mely értelmes és számomra éppúgy magyarázható, mint ahogyan nem. Gelencsér írásából a teljes elemzést figyelembe véve sem derül ki minden, bár az előbb idézett sorok elsődleges jelentése alapján egyetértek veled. Kérdésem az, hogy szerinted képes volt-e a hetvenes években egy munkás ezt a filmet végignézni? Amit állítassz abban én is kételkedem, de az allegóriák, metefórák parabolisztikája mégis kísért. Még nem osztélyoztam a filmet, mert nem tartok ott, hogy döntsek. A képi világ megvalósítása azonban egészen egyszerűen zseniális, a majdnem álló statikusnak tűnő kamera sem áll hanem mozog, miközben bámulatosan 3-4 irányú mozgást figyelhetünk meg a képsíkon, a képkivágáson belül. Szimbólumok tömkelegével kerülünk szembe. A zene pedig a Szegénylegényekből már jól ismert, ot remekül bevált "belső" filmi, hangi effektusoknak köszönhetően kiváló, de... Persze Jancsó meríthet Jancsóból. |
11. Cziki (2008-07-11 10:59.34) - (válasz Orgona 9. hozzászólására) |
Amennyiben úgy van ahogyan írod, egyre inkább kettős személyiségűnek találom filmes zseninket, végül is kiismerhetetlen is lehet, amit szándékosan avagy nem mutat magáról, mindenképp hozzátartozik imázsához. |
10. Cziki (2008-07-11 10:54.32) - (válasz Orgona 9. hozzászólására) |
Ma 17 óra 15-től adják ismét a Flmmúzeumban, bízom benne, hogy nem szalasztom el. Nagyon rég láttam. |
9. Orgona (2008-07-10 22:12.10) - (válasz Cziki 8. hozzászólására) |
Ezért adtam csak három csillagot a filmre. Amikor 1971-ben elkészült, a baloldali ideológia megteremtéseként értelmeztük a rendező munkásságát. Ugyanakkor a Rózsa utca 25 c. dokumentumfilmben azt nyilatkozta, az adott rendszer tarthatatlanságát akarták szemléltetni. Erősen kételkedem ebben. Az említett dokumentumfilmet is a Filmmúzeumban lehet elcsípni. |
8. Cziki (2008-07-10 22:06.13) - (válasz Cziki 7. hozzászólására) |
Újra értelmezni... |
7. Cziki (2008-07-10 22:04.40) |
Át kéne gondolni, értelmezni a művészeti alkotásokat legalább hétszer... |
6. Orgona (2008-07-10 21:48.06) |
Hosszú idő után újból megnéztem a Filmmúzeumban. Remekmű. z amerikai baloldali egyetemeken kötelező film, Red Psalm néven ismerik. |
5. Eede (2008-04-09 11:13.14) |
A Szegénylegények az olyan, mint a Dávid szobor
Az Így jöttem, meg annyira emberi, vagy nem is tudom, hogy hogy mondjam |
4. Orgona (2008-01-30 23:28.28) - (válasz Eede 1. hozzászólására) |
Az Így jöttem és a Szegénylegények hol áll a listán? |
3. Eede (2008-01-04 08:54.30) |
Nem kell azon semmit magyarázni szerintem. Más eszközöket használ mint a többiek. Sokat mozgatja a szereplőket, mert ügyes. |
2. Villamostörténész (2007-12-25 02:42.42) |
szivesen venném, ha valaki elmagyarázná a jancsó filmeket, közel vagyok a 60-hoz de nem értem ???
Hát még ez a MOHÁCSI VÉSZ ?????? |
1. Eede (2007-12-05 09:54.24) |
Az én véleményem szerint ez a legjobb magyar film, bár nagyon nehéz két filmet összehasonlítani. |
Vélemények | Gyorkos, 2021-02-07 18:03 | 23 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Még kér a nép adatlap |
Évszám: 1971 |
Rendezte: Jancsó Miklós |
Szereplők: Balázsovits Lajos, Bálint András, Csomós Mari, Csurka László, Drahota Andrea... |
További információk |