Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Menedék - Filmbox Premium, 14:35 |
A nagy zsozsó - RTL Három, 15:10 |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 15:30 |
Brad helyzete - Filmbox Family, 15:40 |
Könyvek és szerelem - Mozi Klub, 15:45 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jena Malone (40) |
Goldie Hawn (79) |
Jimmi Simpson (49) |
Cherry Jones (68) |
Nicollette Sheridan (61) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Shazam! - Az istenek haragja |
Kaszás Attila |
26. Csk1 (2024-05-18 11:01.38) |
Beteg. |
25. Lifeisamovie (2019-07-20 17:34.31) |
[link] |
24. Halember (2019-07-20 17:17.28) |
A végét nem értem, valaki elmagyarázná? |
23. LGarib (2019-07-20 17:10.46) |
Egyszerűen zseniális. Egyszerűen csak néztem tátott szájjal. Aztán újra, meg újra, meg újra. A könyvet sajnos nem olvastam.
Szerintem még érdekesebb, ha ez előtt a film előtt megnéz az ember egy másik filmet, aminek a magyar címe Társadalom de adták régen Félelemetes társaság címen is. Brian Yuzna filmje. Próbáljátok ki. Igaz, az a film közelítően ilyen kiváló sincs, de a kettő egymás után azért megpendít valamit az emberben arról, hogy mi baj van a világgal. |
22. Halember (2019-02-06 18:27.31) |
Szegény Peter "robotzsaru" Weller itt elég erőteljesen módosult tudatállapotba került a bogárpornak köszönhetően. Természetesen a film végét nem értettem, de nagyon örülnék neki, ha valaki elmagyarázná nekem. Micsoda egy undorító dolgok ezek a különféle tudatmódosítók. |
21. Dr.HannibalLecter (2016-06-29 20:52.03) |
A hétvégén újra volt hozzá szerencsém.
Lehet, hogy én vagyok kicsit rosszul bekötve, de amint elkezdődik a film, érzem, hogy az agyamban termelődik a dopamin :D Peter Weller egyszerűen zseniális ebben a szerepben, senkit sem tudnék példaként felhozni a 90-es évek elejéről, akivel ki lehetne cserélni! Persze utólag könnyű mondani... De valahogy olyan itt, mint a Robotzsaruban. Ez is, meg az is rá lett szabva. Szégyen-szemre, könyvként még nem olvastam...az lesz a következő lépés:) |
20. Chris92 (2016-01-08 00:12.27) - (válasz Oereg Gorm 19. hozzászólására) |
Cartaphilus |
19. Oereg Gorm (2016-01-06 14:34.35) - (válasz Chris92 18. hozzászólására) |
Melyik kiadást olvastad?(régi vagy Cartaphilus,a függelék miatt) |
18. Chris92 (2016-01-06 14:32.36) |
Volt szerencsém olvasni William S. Burroughs eredeti regényét...őrült, szétesett és szürreálisan perverz alkotás, amit teljese joggal mondanak megfilmesíthetetlennek így Cronenberg sem a megszokott irodalmi adaptációt követte el 1991-ben. Sokkal inkább az eredeti műben felbukkanó figurákat, motívumokat és témákat gyűjtötte össze és gyúrta egybe az író életrajzi vonatkozású ugyanakkor kissé fikcióssá tett történeteivel. Lassan és kimért tempóban haladó film, ami fokozatosan kiépíti a drogfüggőség által elveszett öntudat atmoszféráját. A bogárrá váló írógépek, nyálkás százlábúak és egyéb idegen teremtések nem lógnak ki a képből, egy hatalmas elborult drogos lázálom az egész és erre az érzetre nagyon erősen rásegít az, hogy a rendezés és a történetvezetés nem ad útmutatót, Howard Shore zaklatott jazz zenéjéről már nem is beszélve.
Egyedi, furcsa és a gyomrot nem egyszer kikezdő de mindenképp figyelemre méltó gyöngyszem, ami tökéletesen beillik a kultikus rendező életművébe. |
17. Chris Co (2013-10-29 21:02.08) |
16. Hsz nem ide. Ez egy jó kis film ellenben Cronenberg első filmjével. |
16. Chris Co (2013-10-29 21:00.26) |
Óriási csalódás számomra Cronenberg első mozija.
Röviden : Másodlagos bármilyen alkotásnál az anyagi ráfordítás mértéke, ha a történet bárgyú, a cselekményben ritkán lehet bármiféle ésszerűséget, logikát felfedezni, a színészi teljesítmény kritikán aluli (kiemelkedően rossz). Az első alien filmnél 4 évvel fiatalabb alkotás, ezért még a korát sem tudtam figyelembe venni enyhítő körülménynek (a két film közt színvonalban még a negyven év is kevés). "még a halál is egy erotikus aktus" – Filozófiai szemszögből ha vitatható is, a mélyebb gondolatiságával való azonosulás sem jelentett volna problémát, azonban ebben a formában inkább nevetséges, mint komolyan vehető. Szinte hihetetlen, hogy az eXistenZ és a Meztelen Ebéd is ugyanazon rendező alkotója, mint ez a szörnyűség. Spoiler !!! 1:22-től látható ezen alkotás zseniális zárójelenete. Érdemes odafigyelni a színészi játékra illetve a töltés mögül egyszerre felbukkanó fertőzött szexuálisan kiéhezett (zs kategóriás zombi filmeket megszégyenítő) gyülekezetre, amikor szerencsétlen főhősünk, már-már Rowan Atkinsont is megszégyenítő esetlenséggel visszarohan a végzetét jelentő szállodába. http://www.youtube.com/watch?v=wfglzsgahSA Weird Al Yankovic talán az egyetlen, aki képes volt leutánozni ezt a fajta testmozgást.:) Cronenberg nevének hallatán nem kevés képzelőerő, egyéni művészi kifejezőeszközök és egyéb magasztaló jelzők jutnak eszembe, ezért ezt a filmet gyorsan el is felejtem, mielőtt még meggondolnám magam. |
15. Dr.HannibalLecter (2013-06-24 21:24.07) |
örök top 10, legyen bármennyire is beteg és elvont, engem elvarázsol. |
14. Okokopi (2012-11-11 09:45.59) |
Brutálisan elvont film.Pedig állítólag nincs benne semmi elvonatkoztatni való.. Víziók összessége. Mintha nem is emberi lény írta volna!
A film erős ,jól sikerült feldolgozása,ennek a hihetetlenül tömény,és BETEG könyvnek! |
13. Menrot (2012-11-08 18:32.40) |
Talán ez(W.S.Burroughs) és a J.G.Ballard féle(Karambol) regényfeldolgozás ment Cronenberg úrnak a legjobban.
A rendező úr egészen elképesztő filmet alkotott.Burroughs úr könyvét,vízióit gyönyörűen komponálta a vászonra. Cronenberg nagyon ritkán nyúlt eddig mellé, akár bio-cyberhorrorfilmekről,vagy a későbbi alkotásokról van szó(Pók,Erőszakos múlt,Gyilkos ígéretek,Veszélyes vágy,Cosmopolis) Bizonyos "érzelemkutatás-központú",enyhe táradalomkritikával fűszerezett filmjei közt,talán csak kettő gyengébb van(Veszélyes vágy,Cosmopolis) A legutóbbi két filmje tehát enyhén gyengusra sikeredett,remélem a következő ismét kiforrott,erős munka lesz. |
12. G-ergo (2012-11-08 16:53.03) |
nem túl jó a viszonyunk ezzel a filmmel, pedig Cronenberget nagyon szeretem (Videodrome, Scanners, Légy... kedvencek közt), de erre valahogy nem voltam fogékony anno. de tescoban 500 HUF-ért adják, hát nem volt szívem ott hagyni (ráadásul, papír bugyi is van a tokon, nekem az már felér egy díszdobozzal :DD), úgyhogy a közeljövőben újra teszek egy próbát a barátságkötésre :) |
11. Convar (2012-01-28 19:39.21) |
Ennek se értettem felét se, de itt ez most vhogy nem zavart :D Így is magával ragadott. |
10. LGarib (2011-12-24 16:25.23) |
Nálam ez ugyanolyan alapmű, mint a "Társadalom"... |
9. Jason13 (2011-01-28 10:30.31) |
David Cronenberg szerintem egy zseniális rendező,aki remek filmeket készít.A Meztelen ebéd se lóg ki a sorból,nagyszerű film ez is.Cronenberg egynémely munkáiban a valóság és a képzelet közti határ eléggé elhalványul,így van ebben a filmben is.
A történet elnyerte tetszésem,kifejezetten megrázó és ügyesen kidolgozott.Mi,nézők belecsöppenünk azonnal a történések középpontjába és ahogy halad előre a film,úgy veszíthetjük el egyre jobban a fonalat.A főszereplő látomásai,képzelgései remekül ki vannak dolgozva,mind látványilag,mind történetileg. A film elején még szokatlan volt a sok rovar írógép és a többi lény,de a mű végére már természetesnek éreztem jelenlétüket. Howard Shore zenéje egész jó lett,néha kifejezetten nyugtalanító,persze pozitív értelemben. A színészi játékot is csak dicsérni tudom.Peter Weller,a lecsúszott író szerepében nagyszerű volt.Kisebb szerepekben olyan kiváló színészeket láthatunk,mint Roy Scheider és Julian Sands. Hibának csak a film közepét tudom felhozni,ahol kicsit leült a hangulat. Eléggé elvont kis film ez,azoknak ajánlanám,akik szeretik Cronenberg filmjeit. |
8. Lasimoci (2010-05-04 18:36.40) |
Meglehetősen bizarr film a kábítószerek okozta hallucinációkról. Nem egyszerű kibogozni, hogy mi is igazi és mi nem. Le a kalappal Cronenberg előtt! Respekt a stábnak!
Még meg fogom nézni párszor, az biztos. A könyvet pedig már előbb el akartam olvasni. Ezt a jó cikket találtam a filmhez kapcsolódóan: [link] |
7. Lizzie42 (2009-10-18 23:14.20) |
Egy film az örök Cronenberg-témáról: ez a világ nem megfelelő nekünk, meneküljünk hát belőle! És persze nem olyan módon, ahogy kényelmes lenne számunkra, amely elfogadható "lázadásként" magyarázatokat adna a kezünkbe. Cronenberg általában - most is - olyan regényt választ megfilmesítése tárgyául, amely megbotránkoztat, elgondolkoztat, kérdéseket tesz fel... és megnyugtató választ nem mindig (soha?) nem nyújt. Mint ahogy a Meztelen ebédet megelőző és későbbi filmjeiben is, a kanadai rendező jelen alkotása esetén is egy speciális módszert ad főszereplője kezébe: itt a drogot. Bár persze nem lenne Cronenberg, ha nem egy különleges drogot fogyasztatna, az ebben a filmben zseniális, Peter Wellerrel, nem kevés áthallást mutatva bizonyos történelmi eseményekkel kapcsolatban. Ahogy a nácik a rágcsálók ellen kifejlesztett Ziklon-B-vel akartak eljutni egy "jobb" világba (erősen megkérdőjelezhető indokokkal jutottak ugyan felettébb kétséges következtetésekre), Bill Lee is egy bizonyos vegyszer (csótányírtó) segítségével menekül. S talál is kiutat: Interzónát, amely tele van különös lényekkel, különös érzetekkel, és bizony pont olyan benyomásokkal, amelyeket Cronenberg más filmjeiben is megszokhattunk, és amelyeket nem várhatunk el egy "jobb" világtól. Minden kusza, nem csak, hogy oda nem illő, de zavaros is; maga a főszereplő sem találja igazán a helyét. A hétköznapi dolgok, amelyek körülveszik, nem szokványosak, a vele kapcsolatba kerülő emberek és "mások" viszonyrendszere eltorzulz; maga Bill Lee is más értékrendszer alapján gondolkodik, mint elvárható lenne. Ebben szerepet kap a nemiség, szokott módon kifordítva: Bill Lee sztoikusan fogadja felesége aktusát barátjával, Julian Sands (istenem, ez a tehetség is elveszett azóta) és Joseph Scorsiani homoerotikus jeleneténél, amely során a közösülés aktusa más kimenetelű, mint feltételezhető volna, is valahogy máshogy reagál, mint várhatnánk. A játék, ahol tellvilmosost játszanak, tragikus fordulatot vesz; Billt mégis csak arról győzi meg: nem oda való, ahol van. És végül megmenekül ugyan, de a házaspár, amelyik "segíti" újabb furcsaságok forrása, kezdve azzal, hogy a feleség voltaképpen az ő felesége, egész odáig, hogy a férj telepata, aki voltaképpen a "fekete hús" (százlábú rovarok) kereskedője. A doktor, aki látszólag szintén segíti, konspiratív összeesküvő, ráadásul, természetesen, egyszer nő, másszor férfi. És a film végi megoldás is mutat valamit - az Interzóna-határátkelőnél (a mai világból az újabba való út közbenső állomása) lejátszódó incidens rámutat eme út és a mai világ legjellemzőbb attitűdjére: érzelmek márpedig nem játszanak...
A zseniális film, amely nyílván fennen hangoztatott felszínes gondolataimnál mélyebb mondanivalóval is bír, persze nem születhetett volna meg profi és tökéletes közreműködők nélkül. Az alaptörténet (Burroughs regénye) és Cronenberg rendezése brilliáns; érdekes, nem csak a dvd-extrákban hallhatjuk, de már valahol olvastam egy teljesen nem Cronenbergről szóló cikkben: eddigi összes adaptációja elismerést váltott adott irodalmi mű eredeti szerzőjétől. Márpedig ez nem kis szó: jelen esetben a hippimozgalom egyik legmeghatározóbb irója értékelte pozitívan a filmet, Stephen King (Holtsáv) pedig azért nem kis név a horrorban, nem beszélve Patrick McGrath-ról (Pók), J. G. Gallardról (Karambol). És persze ne feledjük el: Cronenberg, mint a fent említett esetekben is, általában "megfilmesíthetetlen" regényeket kelt életre - hála érte. Persze segítséget kap, nem is kicsit: a színészek (bármit is "értek el" azóta) nagyon jók; Peter "Robotzsaru" Wellertől Ian "Bilbó" Holmon át Julian "Warlock" Sandsig. Howard Shore (A Gyűrűk Ura), itt még nem olyan nagy hírű muzsikaszerző, de már bizonyítja azt, amit az eXistenZ-nél, a Játszmánál hallhatunk: rendkívül jó érzéke van alternatív érzetek, helyzetek aláfestéséhez. Peter Suschitzky (Birodalom visszavág, Vasálarcos) képei megmutatják, amit Shore és Cronenberg láttantni akar. Az egész stáb komplett munkát végez: eredménye egy szürreális kincs! |
6. Lyak (2009-08-31 18:02.40) |
Cronenberg naggyon fura művészfilmje talán a legkülönösebb egész filmográfiájából, a filmkategóriát meg nem tudnám mondani. Az egész valami jó nagy kábítószeres látomás lehet, amiben elveszve nem nagyon látunk kiutat bármiből - itt felépül valami értelmetlen világ, amiben beszélő bogár-írógépek és fura zöld lények vannak, de ez nem csak ilyen egyszerű, össze-vissza van csavarva a dolog. Azt nem mondom, hogy egészen értettem, viszont az látszik rajta, hogy rengeteg minden van benne - hogy megértsem, talán a könyvet kéne elolvasnom. Jobbnál jobb ötletekkel is van tele, a vége humorosan kétségbeesett, mindenhol maszkok, meg emberek, akik nem azt mondják, amit az ajkuk formál meg homoszexualitás meg 'fekete hús' meg minden... szóval, nagyon mélyre lehet merülni benne. Ráadásul technika terén tökéletes. Tudom ajánlani. |
5. Sir archibald (2008-09-22 23:06.49) |
A regényt megfilmesíthetetlennek tartották,
David Cronenbergnek sikerült a lehetelen. |
4. A Vadász (2008-03-26 19:34.54) |
Sajnos nem leltem még rá, de nekem is ez lenne a tervem. Ha valaki tud segíteni, nagyon hálás lennék!
Köszönöm |
3. Bajkoviki (2008-03-01 22:22.16) |
sziasztok! ha valaki esetleg tudja hol lehet kapni napjainkban ezt a filmet írjon nekem!kölcsönzőben láttam,de ajándékba szeretném valakinek.
köszönöm. |
2. Bonnie81 (2008-02-02 15:30.07) - (válasz MrMojoRisin1 1. hozzászólására) |
csatlakozom! ugyanígy voltam ezzel a filmmel, azóta már a regényt is elolvastam, amiből készült! |
1. MrMojoRisin1 (2007-12-14 14:39.20) |
Húúúú! Ezt is baszott rég láttam, és akkor még a kicsi Mojonak nem is tetszett! Valahogy akkor még nem láttam a film mögé és ezek a trip-es víziók annyira nem voltak rám hatással! |
Vélemények | Csk1, 2024-05-18 11:01 | 26 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Meztelen ebéd adatlap |
Eredeti cím: Naked Lunch |
Évszám: 1991 |
Rendezte: David Cronenberg |
Szereplők: Peter Weller, Judy Davis, Ian Holm, Julian Sands, Roy Scheider... |
További információk |