Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Bosszúvágy - Cinemax, 21:45 |
A gyanúsított - AXN, 22:50 |
Minek ment oda - Spektrum, 23:00 |
Az utolsó lovagok - RTL Három, 23:00 |
Legenda - Moziverzum, 23:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jerry Wasserman (79) |
Peter Mullan (65) |
David Schwimmer (58) |
Katharine Isabelle (43) |
Samantha Ferris (56) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Filmkeresés rövid tartalom alapján |
Vicces videók - linkgyűjtemény :-) |
Katharine Isabelle - Vélemények |
Dallas (sorozat) - Vélemények |
Mire gondolsz most? |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Képzeletbeli barátok |
Christopher Lloyd |
28. Zsol0 (2023-12-10 20:54.25) - (válasz Adrina 26. hozzászólására) |
Nem tudom ,a Testvériségre gonolsz?The Covenant 2006-os film.. http://www.filmkatalogus.hu/A-testveriseg--f17470 |
27. Zsol0 (2023-12-10 20:47.53) |
A filmvégi maszk lefejtés,pszichológiai utalás a japán társadalom mindenkori véres,háborús állapotára..és a felkiáltás a pestises-leprás,eltorzult-sugárfertőzött arcú nőtől,hogy ember vagyok,nem démon,egyfajta színvallás,a japán nép részéről a világtörténelemben megítélt helyzetükről.Onibaba=Démonbanya..(Onibaba és az Atombomba) |
26. Adrina (2023-12-10 20:44.06) |
Sziasztok egy filmet keresek nagyon régóta !!! Annyira emlékszem hogy egy fiú bandáról szól és van természetfeletti erejük. És az egyik tag meghalt köztük Van menne egy szőke csajszi akinek bejön a tag egyik csávója és össze is jönnek..... Volt egy olyan jelenet ahol a csaj ki megy a kollégiumi fürdőbe és meg látja hogy az egyik tagnak a szelleme előjön neki ,vissza szalad a kolégium szobájába pár perc után kopognak hozzá ki nyissa és az ellenség az aki a barátja acát mutatja ...de talán rá jön hogy nem az a csávó a barátja Valami ilyesmire emlékszem, harcolnak is benne a természet feletti erejükkel. ..... Ennyire emlékszem homályosan... Valaki tudd nekem ebben segíteni hogy melyik film lehet ez 😕 |
25. Zsol0 (2023-12-10 20:27.48) |
Onibaba és a két 40-es rabló.Valóban rémtörténet a film,történetesen rémlik ,mintha a tūskevárt,és a halálos kitérőt középkori japán környezetbe helyezve látnánk.A filmbéli maszk negatívja pedig rémesen hasonlít pazuzu démonpofájára.A susuki nevű óriásnád lágyan ringatózó tengerében, szerelmi nádszállal hajladozó tanmesét láthatunk,az élniakarás halálos küzdelméről. |
24. VAL P (2020-09-13 15:38.21) - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 23. hozzászólására) |
Köszönöm szépen.
Nem, író azért nem vagyok. Egy novellás kötetem jelent meg, de ez mellékszál az életemben. |
23. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2020-09-11 19:54.16) - (válasz VAL P 22. hozzászólására) |
Nagyon jó és szép olvasmány. Egyszer talán már kiderült, hogy Te író vagy?! |
22. VAL P (2020-09-10 23:46.58) |
Shakespeare tollára kívánkozó, XIV. századi buddhista mese a felkelő nap országából. A lidércfénnyel megvilágított, folyó menti nádas egybeolvad az embermagas füvek borította pusztasággal. A hegyek sáncáról aláhömpölygő szél sosem fárad bele baljós susogtatásukba: akár ember vagy, akár démon – ki itt belépsz, hagyj fel minden reménnyel!
Míg a Kusunokik az erődökben és a városokban vívják ádáz harcukat az Ashikagákkal, melyikük uralkodjon – no, még véletlenül se magán, sokkal inkább a többieken –, addig két kiéhezett, végsőkig elkeseredett nőstényszabású a rejtekadó rengetegben tizedeli az ide tévedt kóborokat. Hogy a ravasz rókának titulált uzsorástól visszatérve – kinek anyakönyvezett neve is beszédes: Tehén, vagyis bőségesen tejel annak, aki megfizeti az árát – rizstől puffadt pofával szenderedjenek el egy boldog szerzéssel töltött nap éjszakáján. „Idilli” rutinjuk levesébe azonban hegyeset köp Hachi, ki az idősebb hölgy fiával, egyben a fiatalabb férjével sodródott a fent említett háborúskodásba. Együtt léceltek le, mégis egyedül tért haza; társa halálhírét vigyorogva újságolja, amivel kilátástalanabbá Velázquez sem festhette volna a női duó jövőjét. Terve nyilvánvaló: az ínyére való özvegyet marná el, amilyen gyorsan csak lehetséges. A filmet alaposan megfűszerezték szimbólumokkal. A szülőcsatornára hajazó, de azzal homlokegyenest ellenkező funkciójú verem. A maszk, amit először a Lackfiként érkező szamuráj visel (csak ő Kyotót pécézte ki magának Buda helyett), mely önmagafélévé torzítja viselőjét. A mozi a girlpower előtti tisztelgés egyik előfutáraként is tekinthető a szexualitásukkal szisztematikusan operáló karakterek révén – az erotikukucskától az egymás mellett alvók lemeztelenített, a nádassal szinkronban hullámzó mellein keresztül a férfiak minden téren való irányításáig (annak lehetetlensége esetén a megsemmisítésüktől sem riadva vissza). Miután minden egyes szereplő kizárólag önös érdekeit tartja szem előtt (aminek még a legkifinomultabb szemléltetése a vendégbarátság megnyilvánulási formáinak egy történelmileg meglehetősen alulreprezentált változata), a tragikus végkifejlet kikerülhetetlen. Csak az a kérdés: Mindenki számára az? Vagy lesz, aki a sztori végén még mindig nem onibabapiskóta? |
21. Arturo professzor (2016-07-31 18:06.13) |
Magyar tv-premier:1977.02.11.A szinkron 76-os |
20. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2014-03-04 12:55.35) - (válasz Az utolso szamuráj 19. hozzászólására) |
Mélyen gödrös egyetértés. A 2 főszereplő nő fantasztikus, ahogy ugornak által, a fiatal gyönyörű, az idősebb belülről hiteles. Engem egy kicsit emlékeztet a Walkür lányok Walhallába történő sebesült harcosokat gyűjtőgető életmódjához, csak egészen más.Feketén- fehéren alapmű- ahogyan írod. |
19. Az utolso szamuráj (2014-03-02 20:36.04) |
Az Onibaba-t többen rémfilmként emlegetik:hatalmasat tévednek.Tudom,nem erény a gondolkodás,de néha talán,mégis...kéne...picit.Ez a film tele van szimbólumrendszerrel,és igen,szexualitással,amivel a japánok bizony nagyon is sokat törődnek.
Fasz és pina:egymásba tartozó dolgok.A férfinak nő kell,a nőnek férfi,ezt ki is mondják a filmben,és a testi kapcsolat erre megy ki.Tetszik,nem tetszik,de itt a gödör bizony a hüvely megfelelője,ide ordibál bele Hachi is -nőt akarok meg szexuális vágyait,hopp,egy híres Fellini filmben is valami ilyesmit üvöltenek a fáról!!-ám ennél jóval több is-mint ahogy a hüvely is,hisz az élet is onnan "származik".A gödör az Onibabá-ban az élők és a holtak közti világot is összeköti-újabb,igencsak a japánokra jellemző dolog-és a két nő számára,akik a nádasban gyilkolnak,ez a gödör tényleg az életet jelenti,hisz minél több ott a hulla,ők annál többet élnek túl,újabb esély a fennmaradásra(Mely voltaképp a szaporodás mellett minden élőlény célja)A maszk szintén szimbólum,-igazából melyik kultúrában nincsenek a maszkoknak igen erős jelentésük??-jóval több annál,mint hogy a fiatal lány mindig megijedjen,hogy az anyós annak segítségével vegye el szexuális vágyait(Miközben annak is vannak,hisz mikor látja a két fiatalt szeretkezni,felhevül,simogatja magát,aztán átölel egy bazi nagy fát:ami fallikus szimbólum.) Csak a férfiaknak van nevük,a nőknek nincs:újabb társadalomkritika.Sokan nevezik feminista filmnek,ha innen nézem a dolgot,bizony,teljes joggal.A nők még Japánban sem élhetnek azzal a szexuális szabadsággal,amivel egy férfi,így mikor az anyósa szárnyai alól kikerül menye,mint valami üzekedő állat éli meg nőiességét(Igen,arra célzott a rendező,a pinának fasz kell,és ezt interjúban is megerősítette).Fura mód az anyósnak pedig egyszerre büntetés is a maszk,átok-ugye az utolsó néhány perc-ám akkor döbben rá arra az amúgy szinte állati szinten vegetáló öreg hölgy,hogy ő mégis ember,ezt üvölti miközben rohan a fiatal lány után. Kaneto Shindô a végét szándékosan nyitva hagyja,ezzel a nézőt gondolkodásra biztatva,fejezze be ő tetszése szerint a történetet-azaz,döntsön az anyós sorsáról. 50 éves a mozi,és mégis,ma is azt kell rá mondani,szó szerint pazar a fotózása,mi több,félelmetes,ahogy hátulról vagy alulról megvilágítva a "démon" előtűnik,még ma is hatásos.Igencsak sok az erotikus jelenet,ám mint mondtam,ez nem véletlen,a szexualitás fontos része a történetnek,mely amúgy ha jól tudom,valami buddhista meséből táplálkozik.A japán filmeket csakis eredetiben szabad nézni,teljesen máshogy hangsúlyoznak,ez se kivétel,szinkronnal a lényeg eltűnik,meghal,agonizál sokszor a mozi. Az Onibaba hihetetlen erős,szuggesztív darab,odafigyelő rendezéssel és ma is nézhető színészi játékkal,ami több fronton -rémületkeltés,szexualitás-is sikerrel teljesít,borzalmas erős az atmoszférája és bár vagy 2 órás,de lényegesen kevesebbnek tűnik,holott a látványvilága kínosan puritán. Alapmű. |
18. Esza (2013-09-27 00:42.55) |
Hát igen, a horror filmek között is vannak igényesek. A keletiek elég sok filmet gyártanak, van köztük nagyon jó is. |
17. Mozsika (2013-09-25 20:09.51) |
Ejj ejj. Mozsika nem ismer magára. Egy időben nem szerettem a keleti filmeket a nézőpontjuk, stílusuk és elég sokminden miatt. Mostanában viszont rákaptam a Kelet ízére. Ami néhol sós, és csípős, de ugyanakkor édes és mámorító is tud lenni. Egyszerre persze.
Kaneto Sindotól elsőként ezt a filmjét láttam ( jól látom hogy csak három filmet rendezett? ). Ez az Onibaba egy igazi tanmese, vagy inkább rémmese. Azt kaptam , amit szerettem volna. Egy komolyabb dráma megannyi érdekes kérdéssel, naturalista képekkel, és erős szövegkönyvvel. Már az első percekben sugárzott az igényesség a műből és a végén az álarcos jelenettel levett a lábamról. Számomra is maradt egy-két megválaszolatlan kérdés, de ezzel válik teljessé a mű. Mindenkinek ajánlom. |
16. Lifeisamovie (2013-09-22 21:41.57) |
Talán nem kellene elindítanom, inkább napvilágnál..nem akarok rémeket álmodni :) |
15. Emmerich (2011-01-30 15:04.56) |
a filmet 18 éven felülieknek adták a70.-s években, láttam,sokáig emlékezetes film volt.azt hiszem előtte láttam a homok asszonyát is,ami szintén döbbenetes volt.emmerich |
14. Prüstü (2011-01-12 10:30.10) |
Érdekes mű. Az alap storyja egy régi babona amit még a rendező hallott gyermekded korában. Horrorisztikus dráma. Alapvetően nem tudom olyan nagyra értékelni, meg sok a lezáratlan kérdés. Se eleje , se vége. |
13. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-01-11 17:12.34) - (válasz Gyorkos 12. hozzászólására) |
1966 körül nagy port vert fel, azért nagyon számítanak az évszámok. |
12. Gyorkos (2011-01-11 16:53.51) |
Gyerekkoromban sokat játszották a mozik, híres-neves film volt. Én csak most láttam, de valahogy tartalmasabbra számítottam.
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** Forrás: ***** * Automatikusan eltávolított tartalom. |
11. Macsikám (2010-08-12 09:11.07) |
Tegnap este megnéztem az Örökmozgóban. Horrorra számítottam, de inkább dráma volt. Kivéve az utolsó tíz percet, az horror :-)
Nagyon jó volt. Nem igazán az én műfajom, de igazán jó film. Azért idegek kellenek hozzá. |
10. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2010-08-09 13:35.31) - (válasz Orgona 3. hozzászólására) |
Én 1970 körül láttam a Puskin moziban. én sem keresem, de nálam jó kategória. Különben 1-tértek, az idősebb nő "fáramászása" is meglepő. |
9. Macsikám (2010-08-09 13:29.45) - (válasz Corleone77 2. hozzászólására) |
Én kíváncsi lennék erre a filmre; még sosem láttam, de hallottam róla.
Nagyon félelmetes? ... Egy infarktus azért nem hiányzik :-) Most szerdán fogják vetíteni az Örökmozgóban, és tényleg korhatár _nélkül_, dobtam egy hátast, ahogy ezt megláttam!! |
8. Gizella11 (2009-05-28 23:19.30) |
A 70-es években láttam, de ha visszagondolok rá még most is hat rám. Döbbenetes film. A hangok, a képek, a mozdulatok...Engem lenyűgöztek. |
7. Lasimoci (2009-05-22 05:56.26) |
Lassú, érdekes történetű film. Engem leginkább a fényképezése nyűgözött le. Nagyon jól néznek ki a jelenetek, a táj fekete-fehérben. A vége pedig egész tragikus, mindenki megkapja a sorstól a maga büntetését. Jó film. |
6. Orgona (2008-05-17 15:43.12) - (válasz Ozir 4. hozzászólására) |
Jelezd a film hiányát, és pótolni fogják. Én is írtam annak idején, hogy Kovács András alapvető filmjei ( Ménesgazda, Ideiglenes paradicsom, Rekviem ) hiányoznak. Külön e-mail-ben értesítettek a pótlásról. |
5. Andro (2008-05-17 09:13.50) |
Nagyon érdekes film a napokban néztem meg. |
4. Ozir (2008-05-17 07:41.06) |
Régen láttam.
Viszont érdekes, hogy a "Kopár sziget" című film -szintén ettől a rendezőtől, nem található itt a filmkatalóguson! Hogy lehet ez? |
3. Orgona (2008-04-28 10:07.38) - (válasz Corleone77 2. hozzászólására) |
Úgy bizony, a hetvenes években 18-as film volt a mozikban, de a TV-ben is. Én 1977-ben láttam, bevonulás előtti nyáron. Ha rémálmaim nem is voltak, de az álarc levétele és ami utána jön, az tényleg hátborzongató. Ennél a filmnél nem keresem a DVD változatot. |
2. Corleone77 (2008-04-23 16:42.10) |
Az Örökmozgó játssza. És - egek! - korhatár: 0!!
Ez a film régen 18 karikás volt. Láttam a tv-ben gyerekkoromban, és hetekig rémálmaim voltak utána. SPOILER: Az éjszakai sás, ahogy a "démon" megjelenik, és halálra rémiszti a lányt, amikor a szamuráj átszúrja a ház falát, ahogy baltával vágják le az álarcot a nőről, na meg utána az arca... Komolyan, valamit már tenni kéne a korhatározással. Tudom, hogy egy 0 vagy 12 nem jelenti azt, hogy meg is kell nézni gyerekeknek, de mégis irányadó. |
1. Pulber (2008-02-09 13:28.44) |
Aki kedveli a japán filmeket, annak kötelező alkotás. A középkori háttér ellenére annak is teljesen élvezhető, aki nem csipázza különösebben a történelmi filmeket (mint mondjuk én), és nagyon is aktuálisnak érezzük a problémafelvetéseit. Merész módon, ugyanakkor szervesen és természetesen és valami rohadt ijesztően illesztették bele a japánok atombomba utáni szorongását (SPOILER: az álarc mögötti eltorzult arcok úgy néznek ki, mint az atomtámadások áldozatai). A sás meg sejtelmesen hajladozik, mintha a sáserdőnek valamiféle kollektív élete lenne... Félelmetes, na, meg kell nézni. |
Vélemények | Zsol0, 2023-12-10 20:54 | 28 hsz |
Keresem | Szehoffner, 2010-08-03 19:43 | 2 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz |
Onibaba adatlap |
Eredeti cím: Onibaba |
Évszám: 1964 |
Rendezte: Sindo Kaneto |
Szereplők: Otova Nobuko, Jitsuko Yoshimura, Kei Sato, Jukichi Uno, Taiji Tonoyama... |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Sindo Kaneto - Vélemények |