Vagy a felfogóképességemmel van gond vagy a film valóban egy totális káosz,ugyanis én nem értettem hogy miről akar szólni.A rendező nagy rajongója lehet Lynchnek,mivel egy műfajilag csapongó, misztikummal megspékelt zagyvaságot hozott össze,viszont Lynch-el ellentétben teljesen stílustalanul, feloldozás és fogódzkodó nélkül.Van itt kérem minden,randalírozó neonácik,sejtelmes félmondatokat felböfögő Malcolm McDowell,travi énekes,amnézia,pár órás ismerettségből kialakult szerelmi románc..minden mi inkoherenciát eredményez.A jelenetek közbeni random flashback-ek és flash forward-ok félpercenkénti ide-oda bevágása a hab a tortán.Olyan lopások vannak itt hujjujj...a maszkos gótikus flashbackeknél Operaház Fantomja flash-em volt,a kislányos vonalról a Sutherland féle Ne nézz Vissza ugorhat be,a madarak belsőnézetes repülése meg Argento Operáját idézi.Olyanokra már nem is térnék ki hogy tök természetes hogy miközben a vonaton a jónépet náci huligánok vegzálják, hősszerelmes főszereplőnk újdonsült barátnőjével enyeleg.A vége is hű önmagához,ne is várd hogy összefutnak a szálak és értelmet nyer az addig látott káoszhalmaz,simán csak vége lesz a filmnek.Masszívan és vitán felül 1/10
|