Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Micsoda srác ez a lány - Film Café, 14:55 |
Frost/Nixon - Viasat Film, 15:45 |
Támadás a Fehér Ház ellen 3. - A védangyal bukása - Film+, 15:55 |
Az öldöklés istene - Filmbox Premium, 16:15 |
Elfelejtett idő - Filmbox Family, 16:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Anthony LaPaglia (66) |
Jonathan Banks (78) |
Minnie Driver (55) |
Kerry Washington (48) |
Kelly Lynch (66) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Lost - Eltűntek |
Gerard Butler |
4. Mclane 2 (2019-10-22 10:04.29) |
Épp nem olyan régen jutottam hozzá a filmet inspiráló eredeti regényhez: [link] el is olvastam végig és utána néztem meg dvd-n ezt az eredeti filmet felirattal, mert ehhez a kiadáshoz nem jött ki szinkron a kiadványra aztán megnéztem a Stallone filmet azt is eredeti hangzással meg felirattal. Hát a regény az jó volt tetszett lekötött eléggé jól simán, a filmeknél meg ez a eredeti film is eléggé jó lett bár itt ott kiforgatták a történetet a könyvhöz képest, de azért a nyers brit környezet még olyan volt hogy a változások ellenében is tetszett a ez a film. Az új film meg hát tipikus amerikai újrázás ami bizonyos mércével nézve, nem rossz de messze esik minőségileg az eredeti filmtől akaratlanul is, úgy hogy ha valaki nem látja sokat nem veszít vele igazán. Szóval mindent egybevéve a könyv jó volt érdemes elolvasni mindenképp meg a filmeknél meg, ez a film ami még nagyon is jónak tekinthető még ha több szinten el is rugaszkodnak az eredeti alaptól, az amerikai film meg olyan hogy ki is lehet hagyni mert sok haszna nem volt megcsinálni igazán. |
3. Brundle (2012-10-02 11:30.03) |
Hát én most vittem le a filmet és ráadásul most láttam elsőre mert korábban, csak a stallone féle 12 évvel ez előtti szerintem eléggé vérszegény verziót láttam, de ez ahhoz képest sokkal jobb lett mert erősebb nyersebb és nem finomkodó, a stílusa mint a másiknak félig meddig volt. Szóval remek film lett és ezt nem láttam szinkronnal, mint pl az alfie-t és az olasz munkát amit szintén újra értelmeztek, és eléggé jó szinkront is kaptak de felirattal se lett rossz élmény kicsit sem, szóval azt hiszem ezt a filmet nem lehet túl ragozni, kiváló történet szürke komor és baljós jelleg ami szerintem jót is tesz a filmnek, mert ad egy sajátos jelleget az egész műnek mindenestől, és a vége hát azt nem lövöm le mi lett de engem nagyon meg lepett hogy így fejezték be a filmet, persze jó értelemben de meg lepett, szóval akit érdekel ez a get carter téma mindenképp ezt nézze meg, és hagyja stallone verzióját mert ez szerintem bőven nyújtja amit kell simán és egyszerűen. |
2. Shikaka (2009-06-24 10:54.31) |
Gondoltam írok a Get Carterről egy hosszabbat, hátha megnézi valaki rajtam kívül is :D
Főleg azért, mert eddig ezt egy keménykedős gengszterfilmnek tartottam, de sokkal több annál. Nos, rengeteg spoilert tartalmaz, úgyhogy vigyázva olvassuk :) A TCM-en Guy Ritchie ajánlásával ment a film, volt előtte egy 5-10 perces vélemény a Blöff rendezőjének szájából. Saját bevallása szerint a Blöff, Ravasz az agy kettős alaphangulatát a Get Carter adta. Na most anélkül, hogy tagadnám a két film nagyságát, azt kell mondanom, hogy Ricthie itt benézett valamit, ugyanis amíg a két filmje leginkább szórakoztató ökörködés - és annak brilliáns - a Get Carter egy nyomasztó, komoly film, ami nem félt pellengélre állítani a 60as éveket. Anglia a legrosszabb arcát mutatja, kábé mint ahogy a az USA a Taxisofőrben, kicsit később. Ehhez a nyomasztó hangulathoz rengeteget ad hozzá, hogy a film szinte teljesen Newcastle lerobbant iparnegyedeiben, kikötőjében játszódik, méghozzá ősszel. Szinte érezni lehet a folytogató füstöt, a nyirkos-esős hideget, a kilátástalanságot. Ehhez erősen hozzáad a 'zene': a modern angol filmekkel ellentétben, ahol mindenféle britpop-indie slágerek hallhatók, itt szinte nincs, vagy alig hallható minimalista zene van. A kamerakezelés, pontosabban a hosszú, vágások nélküli jelenetek pedig erősítik azt az érzést, hogy ez megtörténhet. (van egy rész, amikor Carter Ericet üldözi a kikötőben-tengerparton, amikor az egész egy távoli kamerából van mutatva 3-4 vágással. Van vagy 6-7 perc, és lehet látni, ahogy a két, a drog-cigi-pia szentháromságtól elpuhult gengszter folyamatosan kifullad. Zseniális!) A film által bemutatott a 60 évek Angliájának ez a szelete megdöbbentő, pláne ha láttunk néhány másik filmet a korszakból. A hivatalos álláspont: gazdaság a tetőfokon, nők egyenlők, munkásosztály nagyobb teret kap, felemelkedik, szabadabb erkölcsök, hatalmas partik, vagány verdák. Ehhez képest látjuk a kisember pénztelenségét, a koszos külvárosokat a gány téglaházakkal (háttérben b.szomnagy gyárkémény), a fent említett bulik pedig a gazdagok drogos-piás orgiában nem tűnnek másnak, mint egy kiváltságos rétegre telepedett nihilnek... A társadalmi, nemi egyenlőség meg, heh! A filmben lévő ÖSSZES NŐ, Carter unokahugától, a testvérét gyászoló ribancon át a gengszterek szeretője vörös bombázóig, egytől egyig csak egy kihasznált játékszer. Mind személyiségükben elnyomottak, és szexuálisan kizsákmányoltak. Többek között Carter által is (nyilván az unokahugot nem :D). Aki egy NAGYON érdekes karakter... Már megszoktam, hogy Michael Caine-t akkor is érdemes nézni, hogy ha egy filmben minden más sz.r (beépített szépség pl.), de amellett, hogy itt élete formáját hozza, még a szerep is rengeteg - Caine által ki is használt - lehetőséget rejtett. Bár ő a központi figura, egyáltalán nem szimpatikus fazon. Először amikor látjuk valami pornófilmen röhög a londoni haverjaival. Később látjuk hogy drogos. De legalább kemény. Pontosabban azt hiszi magáról hogy az, és úgy viselkedik. Azonban Carter egy vesztes. Nem tudja kifejezni az érzelmeit, képes egy temetés után pénzt adni az unokahugának, vagy a fickónak aki megbízott benne, és tulajdonképp Carter miatt péppé verték. Mondanom sem kell, hogy Carter nem tud pénzzel elintézni mindent. Az egyetlen igazi érzelem, amit kifejez a filmben akkor van, mikor rájön miért halt meg a bátyja, megnézi a pornót. (kételkedem benne, hogy a felismerés az egyetlen ami miatt kiakad, ő is ugyanúgy bánik a nőkkel, illetve a film elején egy ugyanilyen mozin röhögycsélt. Szerintem inkább magán akadt ki) Természetesen a filmben megjelenő egyetlen érzelmét nem is tudja kezelni, jól fel is pofoz egy nőt, egy nőt, aki bár szerepel az említett filmben, százszor inkább áldozat, mint bűnös. Carter figurájához hozzátartozik még az oltári nagy vagányság, és a konkrét cselekmény ellentéte is: az egy dolog, hogy mekkora macsó, milyen laza végig, de a valóság az, hogy általában azt sem tudja mi történik, csak a környezete előtt jól leplezi. Sodródik az árral, hogy úgy mondjam, a film folyamán átvitt értelemben, a film végén konkrétan. A nagy reménytelenség és értelmetlenség közben persze azért ott van az angol 'anti-piszkosharry', helyenként jófajta angol humor, amúgy Michael Caine-esen fél mondatokkal, nagyon jó beszólások, keménykedős jelenetek. Az az igazság, hogy a tegnapi újranézés után bekerült a kedvenceim közé, és az egyik legjobb bűnügyi témájú vagy bosszúfilmnek tartom, simán felveszi a versenyt a nagy klasszikusokkal, és a mai napig nagyon évezhető, pedig 36 éve készült. Ajánlom mindenkinek aki be tudja szerezni! 5/5 |
1. Shikaka (2008-12-19 07:59.15) |
Ez a film nem nagyon ismert hazánkban, pedig aki szereti Piszkos Harry-t, annak tetszene :)
Igazi belevaló 70es évekbeli akciófilm, megfelelő mennyiségű keménykedéssel, és egy zseniális Michael Caine-nel. Nagyon nagy plusz az angol gengszter vonal, akiktől amúgy a főszereplő sem különbözik, egy igazi tetű :) Guy Ritchia mondta róla, hogy ez a film egy azok közül, akik nagy hatással voltak rá. A TCM-en néha el lehet kapni, érdemes rászánni azt a másfél órát. |
Vélemények | Mclane 2, 2019-10-22 10:04 | 4 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Öld meg Cartert! adatlap |
Eredeti cím: Get Carter |
Évszám: 1971 |
Rendezte: Mike Hodges |
Szereplők: Michael Caine, Britt Ekland, Ian Hendry, John Osborne, Tony Beckley... |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Michael Caine - Vélemények |
- Michael Caine - Kérdések |
- John Osborne - Vélemények |