Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Páros mellékhatás - SuperTV2, 14:20 |
Fantomas - Film Mánia, 14:35 |
Dűne - HBO, 14:50 |
Az élet dicsérete - Epic Drama, 14:55 |
Ízek, imák, szerelmek - Viasat3, 15:20 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jess Harnell (61) |
Piros Ildikó (77) |
Nick Moran (55) |
Peter Medak (87) |
Joan Severance (66) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Az utolsó űrhajó |
Josephine Park |
15. Lifeisamovie (2024-01-04 14:22.36) |
Mekkora lett volna, ha valahogy ráveszik Romy Schneider-t is, hogy szerepeljen...totális felrúgása a Sissi-nek, bár ha Karlheinz Böhm-nek az volt a célja, hogy ne Ferenc Jóskával azonosítsák élete végéig, akkor sikerült :D |
14. Zsol0 (2023-11-27 09:17.51) - (válasz Iszonytató Huttyogány 10. hozzászólására) |
Átírtam a kedvedért:
Michael Powell filmje a voyeurizmus egy ritka kegyetlen válfaját mutatja be egy pszichopata operatőr gyermekkori traumáin, szexuális problémáin és felnőttkorban jelentkező gyilkos ösztönein keresztül. A kritikusok a végsőkig becsmérelték a filmet első megjelenésekor, mondván, hogy a témája túlontúl felkavaró. A film azóta igazi mesterműnek számít. |
13. Zsol0 (2023-11-26 13:59.43) |
A Peeping Tom egy 1960-as brit pszichológiai horror - thriller film,Michael Powell rendezésében ,Leo Marks író,Carl Boehm,Anna Massey és Moira Shearer főszereplésével.A film egy sorozatgyilkos körül forog,aki nőket gyilkol meg,miközben egy hordozható filmes kamerával rögzíti haldokló rémületüket. A címe a " kukucskáló Tom " kifejezésből származik,amely egy kukkolót ír le.
A film ellentmondásos témája és a kritikusok rendkívül kemény fogadtatása súlyosan negatív hatással volt Powell rendezői karrierjére az Egyesült Királyságban.Mindazonáltal kultuszt teremtett és a későbbi években újraértékelték, és ma már széles körben remekműként tartják számon, és a kortárs slasher film ősének.A British Film Institute minden idők 78. legjobb brit filmjének nevezte,és 2017-ben a Time Out magazin 150 színész, rendező, író, producer és kritikus részvételével végzett felmérés szerint a valaha volt 27. legjobb brit filmnek minősítette. A kottát Brian Easdale írta, Gordon Watson ausztrál zongoraművész adta elő . A cselekmény: Londonban Mark Lewis találkozik Dorával,egy prostituálttal,aki a kabátja alá rejtett kamerával rejtetten filmezi őt.A kamera keresőjéből látható, követi a nőt a lakásába,meggyilkolja,majd később személyes sötétkamrájában nézi a filmet,egy hátsó szobát,amelyet úgy alakított át,hogy anélkül tudja előhívni filmjeit, hogy rajtakapnák.Másnap reggel Lewis riporternek kiadva lefilmezi Dora holttestének rendőrségi eltávolítását az otthonából.Lewis egy filmes stáb tagja, aki arra vágyik, hogy maga is filmes legyen. Részmunkaidőben dolgozik női puha pornó pin-up képek fotózásán is, amelyeket a pult alatt árulnak. Félénk, visszahúzódó fiatalember, aki a munkahelyén kívül alig szocializálódik.Néhai apja házában él, nagy részét egy ügynökön keresztül bérli, miközben ő maga is bérlőnek adja ki magát. Helen Stephens, egy kedves fiatal nő, aki vak anyjával él az alatta lévő lakásban, kíváncsiságból összebarátkozik vele, miután felfedezték, hogy 21. születésnapi partija után kémkedik.Mark elárulja Helennek az apja által készített házi filmeken keresztül, hogy gyerekként tengerimalacként használták apja félelemmel és idegrendszerrel kapcsolatos pszichológiai kísérleteihez. Mark apja tanulmányozta fia reakcióit a különféle ingerekre, például az ágyára fektetett gyíkokra, és mindenféle szituációban filmezte a fiút, egészen addig, amíg feljegyezte fia reakcióit, amint az anyjával ült a halálos ágyán. Fiát folyamatosan figyelte, sőt az összes szobát bekábelezte, hogy kémkedhessen utána. Mark édesapja tanulmányai javították neves pszichológus hírnevét.Mark megbeszéli Viviannal, hogy készítsen egy filmet a díszlet lezárása után;azután megöli és begyömöszöli egy kellékcsomagtartóba.A holttestet később, a forgatás során fedezi fel Diane, egy női stábtag, aki máris bosszantotta a rendezőt azzal, hogy olyan pontokon elájult, amelyek nem szerepelnek a forgatókönyvben. A rendőrség összekapcsolja a két gyilkosságot, és észreveszi, hogy mindegyik áldozat teljes rémülettel halt meg. Mindenkivel interjút készítenek a forgatáson, beleértve Markot is, aki mindig járva tartja a kameráját, azt állítva, hogy dokumentumfilmet készít. Helen elmegy Markkal vacsorázni, és ráveszi őt, hogy egyszer hagyja hátra a fényképezőgépét, és röviden megcsókolja, amikor visszatérnek. Anyja, Mrs. Stephens különösnek találja a viselkedését, mivel vaksága ellenére tisztában van vele, hogy Mark gyakran benéz Helen ablakán. Mrs. Stephens Mark lakásában vár a lányával való esti kirándulás után.Mivel nem tudja megvárni,amíg a nő kényszerűsége miatt elmegy,elkezdi vetíteni legújabb filmjét,miközben még mindig a szobában van.Érzi,hogy érzelmileg mennyire zavart,és megfenyegeti,hogy elköltözik,de Mark megnyugtatja, hogy soha nem fogja lefotózni vagy lefilmezni Helent.Egy pszichiátert hívnak a helyszínre,hogy vigasztalja Diane-t.Markkal cseveg,és ismeri apja munkáját.A pszichiáter elmeséli a beszélgetés részleteit a rendőrségnek,megjegyezve,hogy Marknak "apja szeme van".Markot a rendőrség az újságárusokhoz küldi,ahol fényképeket készít Milly pin-up modellről.Kicsit később kiderül,hogy Mark megölte Millyt,mielőtt hazatért.Helen, aki kíváncsi Mark filmjeire,végre lefutja az egyiket. Láthatóan ideges lesz,majd megijed,amikor elkapja. Mark elárulja,hogy azért készíti a filmeket,hogy megörökítse áldozatai félelmét.Fényképezőgépe tetejére kerek tükröt szerelt,hogy megörökíthesse áldozatainak reakcióit,amint látják közelgő halálukat.Az állvány kését Helen torka felé irányítja,de nem hajlandó megölni.Megérkeznek a rendőrök,és Mark rájön, hogy sarokba van szorítva.Ahogy a kezdetektől eltervezte,járó kamera mellett a késre döfve adja magát dokumentumfilmjének fináléjaként.Helen elsírja magát Mark holtteste miatt,amikor a rendőrség belép a szobába. |
12. Iszonytató Huttyogány (2019-11-03 19:47.46) - (válasz Halember 11. hozzászólására) |
De. |
11. Halember (2019-11-03 18:08.53) - (válasz Iszonytató Huttyogány 10. hozzászólására) |
Talán mail útján sikeresebb lenne a "kérésed", feltéve ha tudsz normálisan is megnyilvánulni. Nem gondolod? |
10. Iszonytató Huttyogány (2019-11-03 11:43.22) |
Bazmeg írjátok már át azt a retkes ismertetőt, full spoiler az egész! |
9. Bede István (2017-10-09 20:07.33) |
qrva jó film |
8. VAL P (2012-02-09 11:19.03) |
Úristen! Ez is mekkora klasszikus! Simándy pertu az 'M'-mel. Hogy, ha csak egy percre is, ha csak egy pillanat erejéig is, de szánjunk egy sorozatgyilkost, együtt érezzünk vele, ezt kisajtolni akkor is csak nagyon ügyes munkával lehet, ha egyértelmű, hogy az illető nem gonoszságból, se valamely anyagi vagy szellemi érdekből követi el tetteit, hanem egy torz impulzus, egy lelki defektus készteti rá. Böhm ugyan nem olyan látványosan éri ezt el, mint Lorre, sokkal finomabb eszközökkel ábrázolja a benső tusakodást. Az ő rögeszméje persze lényegesen tudatosabb, ezért nyugtalanítóbb is. Mások kínzásával kínozza magát és nem csak a csapdában szenved. Sőt, gyakorlatilag megnyugvást jelent számára "verem", maga ugrik bele.
Olyan alkotókra hatott a már lentebb említetteken kívül, mint Jean-Pierre Jeunet, Roman Polanski, Michael Patton vagy John McNaughton. Brian de Palma is csak megközelíteni tudta szerintem, utolérni nemigen. |
7. City225 (2012-01-03 14:26.35) |
Nagyobb hatást vártam... Klasszikus, kerülegetem már egy ideje
Nos igen, egy vegytiszta pszicho-thriller, amelyben főszereplőnk jellemében eltorzult erkölcsi norma a felelős. Gyermekkorában tapasztalt élményeitől képtelen szabadulni, apja dicsetelen hagyatékként ott él a férfi lelkében, ezáltal pedig a társadalomra renkdívül veszélyes személyiséget kreált belőle. Rendkívül ígéretes téma, egy kicsit bevallom keveset kaptam abból, amit vártam, de ennek ellenére mégiscsak úttörő alkotás. |
6. Hajrá KTE (2011-11-02 18:41.47) |
Jobban bírom az ilyesfajta horrorokat,mint pl. a rémálom az elm utcában féléket,ezt ugyanis jobban ellehet képzelni a valós életben,nekem Anna Massey játéka egyáltalán nem tetszett,de Böhm jó volt |
5. Pulber (2011-01-09 10:18.05) |
Teljes összhangban van a téma a stilisztikai megoldásokkal, minden egyes színész kihozza a maximumot a karakteréből. Remekmű, 10/10. Féltem, és örültem, hogy félek. |
4. Sokdudu (2010-05-24 11:03.47) |
Egy igazi, nagybetűs filmről beszélünk, hihetetlen, hogy csak 2 ember írt még ide. Egy remek bizonyíték arra, hogy a horror nem csak ócska trükkökből, vérből, és igénytelen klisék halmazából állhat, olykor lehet kifejezetten igényes is, és ez itt bizony arcon köp sok mai művészinek látszani akaró popcorn-mozit.. Gyönyörűen van megrendezve, én ennyire egyéni látásmódú, ennyire stílusos, ennyire élő horrort még talán nem is láttam, ma is mozog és mozgat a filmvásznon. A téma a mozgókép maga, a sok szubjektív nézőponttal pedig úgy érezzük, mintha mi magunk mozgatnánk. Aztán ott van a mozi a moziban, egy sötét kamra, a kamera kattogása, egy ősrégi felvétel egy kisgyerekről, amint fura dolgokat műveltet vele az apja, Powell értett hozzá, hogy érezzünk át valamiféle már-már perverznek mondható rettegést, és kíváncsiságot- vajon milyen lehet mikor ritkán-vagy soha nem látott pillanatokat örökítünk meg, vagy akár egészen intim perceket- minden olyan dolgot, ami egy emberre a hétköznapokban nincsen ráírva. Akkor bizony ez verhette ki a biztosítékot, -habár 5 évvel ez előtt a voyeurista témát Hitchcock mester kissé lightosabban ellőtte- és hozzá ez a kegyetlen brutalitás, amivel az életben is könnyen találkozhatunk, rossz belegondolni is, hogy a Carl Boehm által hátborzongatóan hitelesen és félelmetesen életre keltett karakter (vagy egy kis szelete) még ott is lakozik mindnyájunkban. Ki nem volt már kíváncsi akár házipornóra, akár lefilmezett brutális balesetekre a youtubeon, vagy Big Brotherös Évi-Renato szexre, esetleg végbélben szétrobbanó befőttesüvegre? No, igen- Powell bizonyos fokig szembesít velünk olyan dolgot, ami bennünk él, és ezt nehéz elfogadnia még a mai liberálisabb embertípusnak is, hát még az akkori prűdeknek- így a zsenirendező karrierje dugába is dőlt a filmmel. A suspense tökéletesen hitchcocki, megelőzi korát, az egy évvel később bemutatott Psychoban ez-a-fajta feszültségkeltés már siker- Hitchcock finom iróniájának, és látszólag közönségbarátibb stílusának köszönhetően, holott ő még talán jobban játszott a nézővel ama klasszikusban, mint Powell itt- csak ő ügyesen úgy csinálta, hogy ne vegyék észre ;). Powell vállalta minden gondolatát és álmait vászonra vitte- az eredmény kérem szépen- egy tökéletes műremek. Ha a Psycho az Isten, ez valami Jézus-féle. :) |
3. Cziki (2009-12-30 20:49.42) |
Néha csodaszámba megy, hogy egy remekműhöz érkezik két hozzászólás! |
2. Dimmus (2009-12-30 20:38.12) |
Ez egy gyönyörű alkotás, és végre DVD-n is beszereztem a véletlen szerencsének köszönhetően. |
1. Cziki (2009-10-24 21:21.10) |
Azért az előzetesben nem kellett volna leírni a film teljes fabuláját...
A bemutató után szinte azonnal visszavonták a kópiákat és "bedobozolták" a filmet angol honban. Powell rendkívüli tehetség volt a rendezés terén ám kettétörött a karrierje ezen zseniális alkotása nyomán. A vigasz csupán annyi, hogy a későbbiek során több filmes felhasználta és használja ma is a kukkoló kamera alapötletét. Martin Scorsese példaképének, mesterének tartotta Michael Powellt. |
Vélemények | Lifeisamovie, 2024-01-04 14:22 | 15 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Kamerales adatlap |
Eredeti cím: Peeping Tom |
Évszám: 1960 |
Rendezte: Michael Powell |
Szereplők: Karlheinz Böhm, Anna Massey, Moira Shearer, Maxine Audley, Esmond Knight... |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Michael Powell - Vélemények |
- Karlheinz Böhm - Vélemények |
- Shirley Anne Field - Vélemények |