Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Kalifornia - A halál nem utazik egyedül - Paramount Network, 02:15 |
HA/VER - AMC, 02:20 |
Cukormáz - M2, 02:25 |
Végtelen vihar - Film+, 02:45 |
Mélytengeri pokol - TV2, 03:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Carter Burwell (69) |
Owen Wilson (56) |
Chloe Sevigny (50) |
Delroy Lindo (72) |
Tim Guinee (62) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Panelkapcsolat |
Ella Hunt |
5. Rocky22 (2013-08-24 00:08.21) |
SPOILERT TARTALMAZ!
Olvastam a könyvet és nekem kifejezetten tetszett. Sajnos ez a filmről már nem mondható el,mert az a könyvnek csak egy rettenetesen leegyszerűsített változata. Rengeteg fontos kimaradt jelenet,(Tony és Howard beszélgetése, Tony festői vénája stb) amelyek többé tehették volna a filmet. A másik dolog amit sérelmezek,a szereplők. Nem is igazán az alakításukkal van gondom,hanem a kinézetükkel,mivel egyáltalán nem tükrözik a könyvben megismerteket.(Bruno-nak egy hatalmas,rettentően izmost fickót képzeltem,erre egy teljesen átlagos férfi kapta a szerepét) Még egy dolog ami zavarta a szemem (fülem). Bruno,mindig E/2-ben beszél ikertestvérről a filmben,miközben az egész lényege,hogy úgy nevelték fel őket mintha egy személy lenne a testvérével,így tudatuk annyira beszűkült,hogy tényleg egy embernek képzelték magukat és E/1-ben beszéltek a másikról csupán a végén mondja,hogy magam és én. Sajnálom,hogy ezt kell mondjam,de ezt a filmet nagyon elrontották több szempontból is. A könyvet viszont nagyon tudom ajánlani. |
4. Randal (2010-11-02 01:43.33) - (válasz Randal 3. hozzászólására) |
SPOILER
és a suspense valójában nem Hitchcock találmány, hülyeséget írtam, sorry =) |
3. Randal (2010-11-02 01:14.37) |
Szerintem fantasztikus. Azt hittem, a giallo műfaj csak Olaszországban létezik/létezett, nem tudtam hogy amcsiban is csináltak ilyet. (Giallo: misztikus thriller, horror hatáselemekkel és pszichologizáló tartalmakkal. Dario Argento Profondo rosso című filmje fémjelzi [itthon A gonoszság áldozatai-ként fut] ).
A film legnagyobb erénye a feszültségkeltés, az atmoszféra teremtés és a fő karakter pszichológiájának felépítése volt szerintem. A feszültséget a témába rejti el, a jelenetek és az egész film szintjén. Ügyesen adagolja az információt, néha visszatart, máskor a többlet tudást biztosít a nézőknek, suspense-t teremtve. A jelenetekben ez úgy jelenik meg, hogy mi tudjuk, hogy valahol a szobában ott van a gyilkos, a szereplő viszont nem - ez a tudás az ártalmatlan képsorok mögé is izgalmat rejt, ezt Hitchcock kísérletezte ki és használta mesterien, de Douglas Jackson is ügyesen használta szerintem ebben a filmben. Az egész mozi alatt viszont folyamatosan alul informálják a nézőt, és csak morzsákat kapunk, ami elég a hipotézis gyártáshoz, viszont ahhoz messze nem, hogy tisztán lássunk. Ahogy folynak az események, egyre több dologra derül fény, magyarázatot kapnak homályos részek (a gyilkos motivációja, előélete, pszichéje), és ezek az ismeretek keltenek szorongást a nézőben. Ez a játék a narrációval szerintem fantasztikus volt az egész film alatt, engem végig magával tudott ragadni. A feszültség tehát már a történetvezetés kapcsán adott volt, de erre még a vizuális sík is rájátszott. Nagyon sok sötét foltot hagytak a képeken, arra viszont vigyáztak, hogy ezzel csak a tekintet irányítsák és a tematikát árnyalják, de ne tegyék lehetetlenné a befogadást - a fontos részletek rendesen megvilágítottak maradtak, legyen szó egy szempárról, egy mozdulatról, egy tárgyról. Remekül választották ki a helyszíneket is, főleg LeeValley-re gondolok, a kisvárosi kúria gótikus képei és tájai tetszettek a legjobban. Sajátos hatást keltett a képminőség is, ami nem tudom, mennyire volt tudatos választás vagy technikai hiányosság eredménye, mindenesetre a 21. század nézői számára biztosan nem láthatatlan, természetesnek vett élmény lesz. A karakterek közül, bár a kiöregedett madame is megérdemel néhány elismerő szót, én mégis - talán nem nagy meglepetés - Bruno-t emelném ki. Fantasztikusan felépített figura, folyamatosan változik a megítélése. Hétköznapi gyilkosból először démoni figura, majd elmebeteg, végül szerencsétlen áldozat lesz, ahogy egyre többet tudunk meg róla. A megpendített Norman Bates-érzet ellenére szerintem egyedinek mondható, pszichológiailag hitelesen felépített karakter. Borsódzott a hátam, amikor a végén bekényszerítették abba a csótányoktól hemzsegő pincehelyiségbe, amitől az őrületig rettegett - kegyetlenül jó megoldás volt. Szerintem formailag és tartalmilag is igazán remek, átgondolt és igényes alkotás, maradandó élményt tud nyújtani a ráhangolódásra hajlandó nézőknek. Rémiszt, szorongat, szánalmat kelt, katarzist nyújt - igazi nehézsúlyú mozi, tiszta szívvel tudom ajánlani mindenkinek! |
2. MrMojoRisin1 (2009-10-31 10:19.32) |
Magam részéről nem olvasok Koontz-ot, de ez retek unalmas lett. Alig bírtam fenn maradni. |
1. Az utolso szamuráj (2009-10-29 13:20.42) |
Ez a film a "Hogyan ne dolgozzunk fel sikeres író amúgy se legjobb művét" című halmaz egyik ékes tagja.
Dean R. Koontz-ot néhányan anno King legnagyobb vetélytársának tartották,mára kiderült,néhány kivételtől eltekintve a híres író nyomába se érhet.A Rossz hely ,Ősellenség,Téli Hold letehetetlen könyvek,némelyiktől meg hajad téped,annyira kiszámítható és biza unalmas. Feldolgoztak már műveiből nem eggyet mozivászonra is,a Rejtekhely pl nagyon erős darab, de a Fantomokról azért inkább hallgassunk-nem véletlen,hogy Ben Affleck orra alá dörgölik a Jay és Néma Bob visszavágban,ez volt amúgy az Ősellenség címmel könyvben kiadva.Koontz-nál ami véleményem szerint erőssen kritizálható,hősei vagy jók vagy rosszak,és cselekedeteik is ennek megfelelően csak ilyesmik ,nincs átmenet,köztes karrakter,holott a világ szürke,nem fekete vagy fehér. Ez itt mint fentebb jeleztem amúgy se a legjobb írása volt-szerintem-a feldolgozás meg erőssen leegyszerűsíti a bonyolultságot amúgy se tartalmazó irodalmi alapanyagot,kapva egy olyan primitív munkát,hogy ihaj,ráadásul a megvalósítása is álmosítóan üres és eszköztelen.Thrillerre utaló pillanatok meg....szólj,ha találtál. Persze az író fanjai ezért esetleg rámküldenék a Téli Hold földönkívüli frászkiváltóját,dehát "Ez az élet,Babolcsai néni" |
Vélemények | Rocky22, 2013-08-24 00:08 | 5 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Suttogások adatlap |
Eredeti cím: Whispers |
Évszám: 1990 |
Rendezte: Douglas Jackson |
Szereplők: Victoria Tennant, Jean LeClerc, Chris Sarandon, Peter MacNeill, Linda Sorenson... |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Jackie Burroughs - Vélemények |
- Dean Koontz - A könyveiről |
- Dean Koontz - Vélemények |
- Vlasta Vrana - Vélemények |