Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Alkonyat - Napfogyatkozás - AMC, 18:35 |
Az arany iránytű - Viasat Film, 18:45 |
MR-9: Ölni vagy halni - Mozi+, 19:00 |
Tűnj el! - Cinemax, 20:00 |
Konstrukció - Filmbox Premium, 20:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scarlett Johansson (40) |
Jamie Lee Curtis (66) |
Mark Ruffalo (57) |
Mads Mikkelsen (59) |
Mariel Hemingway (63) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Pitbull - Vélemények |
Kaja-pia topik, avagy: ki mit szeret enni-inni? |
Csicska - Vélemények |
Mike Nichols - Vélemények |
Megasztár |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Farkas |
Stellan Skarsgard |
8. Arturo professzor (2016-07-30 15:12.51) |
Magyar tv-premier:1976.03.25.
A kettes szinkron-mely szintén a Pannóniában forgott-sok tekintetben jobban sikerült Seyrig:Káldy Nóra Udvaros Dorottya Udvaros sokkal jobb volt Albertazzi:Sinkó László Reviczky Gábor Sinkó sokkal jobb volt,de azért Reviczky is jól teljesített Sacha:Csiszér András Szakácsi Sándor Szakácsi sokkal jobb volt |
7. Vbacs (2014-12-14 14:28.52) |
Nem leszek ezzel az értékeléssel népszerű, de remélem enyhítem az irántam érzett megvetést, ha kifejtem az okokat.
Sosem voltam jó barátságban a 60-as években feltörekedett új hullámmal. Nem is magával a stílussal elsősorban, inkább az indokkal. Nem ez az első eset, hogy Európa megelégeli az amerikai uralmat a filmiparban és ezért kitalál valami teljesen elborultat, amire rásüti a "művészet" bélyeget. A 20-as években ugyanerről szóltak az avantgard mozgalmak. Hát nehogy már Amerika jobban tudja mi a filmművészet, majd mi megmutatjuk bla bla bla. És mindezt úgy próbálták elérni, hogy kivágták a klasszikus elbeszélő, populáris stílust a kukába és egy hatalmas káoszt hoztak létre a filmvásznon. A 60-as években gyakorlatilag ugyanez ment végbe, csak apróbb változásokkal. A franciák mindig is éllovasai azoknak, akiknek ennyire savanyú volt a szőlő, és ez az új nekifutásnál sem volt másképp (általában kézen fogva az oroszokkal, de ők inkább a 20-as években mutatták meg foguk fehérjét). A korszak egyik nagy rendezője volt Alain Resnais is, aki tényleg sikeresen megalapozta ennek az irányzatnak a formáját, nem mással, mint a Tavaly Marienbadbannal. Egy mondatban összefoglalva: Ez a film egy SEMMI. Ez van, nem is akart sose másmilyennek mutatkozni. A mű a "tudatfilm"-ek csoportjába tartozik, melyeket körülbelül így lehet jellemezni: Mikor az ember nézi, olyan érzés támad benne, mikor egy hosszas nap után - mely napon kábé csak 4 órát aludt, és 5 kávé tartotta benne a lelket egész nap - megnéz még lefekvés előtt egy metálkoncertet a gépén és éjjel 1-kor elmegy aludni. Majd nem tud elaludni, helyette szürreális kis jelenetek és dialógusok keringenek a fejében félálomban, ami azért szörnyű, mert még olyan mintha ébren lenne, de ahhoz nem elég éber, hogy koordinálni tudja ezeket. Egyszerűen érzi, hogy végkimerült a fáradtságtól, mégis hirtelen elborul az elméje és csak 2 óra forgolódás után alszik el végleg. Pontosan a film is egy ilyen formulát követ, csak sokkal sokkal sokkal sokkal lassabban. Alig van koncepció, és ami van, az is alig érthető. Mert a szokásos narratívát teljesen felborították benne, gyakorlatilag nem tudjuk, hogy mit milyen idősíkban látunk, egyáltalán mi a valóság és mi nem az. Nem tudjuk, hogy ki honnét jött, csak annyit, hogy egy nő és egy férfi szereti is egymást és nem is. A szájukba adott szövegek között is nagyon laza a kapcsoltság, néha semmi értelme nincs mondandójuknak, de ez a jelenetekre is igaz….sokszor teljesen tetszés szerint vannak egymás után rakosgatva. És én még a hangulatát sem tudom kiemelni. Kétségtelen, hogy az a barokk kastély, ahol játszódik nagyon impozáns, de a nagy semmitől nekem a hangulat is egy nagy semmi. Lehet én vagyok maradi, de nekem nem ezt jelenti a művészet. Én nem szeretem azokat a festményeket sem, amik 13 vonalból, 7 pöttyből és gyakorlatilag abból áll, hogy a művész ráhány a vásznára, majd milliárdokért eladja. Így hát egy szándékosan értékelhetetlen filmet honorálok ennek megfelelően a csillagzatommal. |
6. Lilllllibulllli (2012-06-20 21:32.17) - (válasz Randal 1. hozzászólására) |
ez tetszett, főleg azután, hogy végigaludtam (az egyébként biztosan remek) filmet :) |
5. Chris92 (2012-02-24 10:59.34) |
Mivel filmes szakra járok az egyetemen, ezért csak idő kérdése volt, hogy mikor fogok találkozni Alain Resnais filmjével, amit ma már a művészfilmek egyik alapköveként emlegetnek és az egyik első film, ahol nem a történet linearitása a lényeg, hanem inkább annak értelmetlensége, és hogy mi az, amit az ember értelmezni tud a látottakból.
Itt a narrátor hozza léte az eseményeket, a fikció a valóságot, nincs megkötés, hogy mi volt igaz és mi nem. Amit látunk az folyamatosan ellentmond önmagának, jelentek írják felül egymást és nincs más, az önmagát a jelemben folyamatosan formáló elbeszélésen kívül. Emiatt nagyon emberfüggő ez a film, ugyanis nem könnyű eldönteni, hogy egy narratívai és filmelbeszélői határokat kitágító mesterművet vagy egy hihetetlenül jól felépítette parasztvakítást látunk. Engem magával ragadott a stílusa, álomszerűsége és kiszámíthatatlansága, noha sokszor én se nagyon tudtam eldönteni, hogy tulajdonképpen mit is látok, emiatt néha idegesség lett rajtam úrrá, hogy csak a bolondját járatja velem ez az ultramodoros művészieskedés. aztán egy másik pillanatban pedig lehengerelt a képek, a zene és a narráció összhatása, ambivalensé téve érzelmeim iránta. Bátorságát,újító hatását és egyediségét pedig maximálisan elismerem, és tudom ajánlani de csak nyitott elmével szabad nekiülni! |
4. Cziki (2010-06-01 13:56.39) - (válasz Randal 3. hozzászólására) |
No! Ez meglepően jó jegy Tőled egy újhullámos filmre...:)
Persze Resnais kicsit más mint a többi francia filmes abból a korszakból! Iróniád tényleg tetszett, már-már új-hullámos...:)D |
3. Randal (2010-05-31 16:35.52) - (válasz Sophievulpes 2. hozzászólására) |
Ironizáltam :)
Tagadhatatlanul van egy piszok erős atmoszférája a filmnek, amit a rengeteg belső tér, az ismétlések, a lassúság teremt meg. A stílus kimetszi a filmet a valóságból, inkább tudati tér ez, amit a film bemutat. De pont ezáltal lemond a nézőbarát jellegről, olyannyira kerüli a cselekményt, mint olyat, hogy befogadása embert próbáló feladat. Valami ilyesmit akartam mondani, csak túl sokat kellett okoskodnom akkortájt, amikor a filmet megnéztem, és nem volt kedvem komolyan venni azt a bejegyzést :) |
2. Törölt felhasználó 15 (2010-05-31 16:13.35) - (válasz Randal 1. hozzászólására) |
Szerintem,valamivel nagyon kevered... |
1. Randal (2010-03-12 00:44.04) |
Nekem az autósüldözések tetszettek legjobban. Az a sok robbanás azért túlzás volt, de belefér. A végén a csavar, na azt is jól eltalálták, ki nem találtam volna, hogy (SPOILER) skizofrén volt a csávó és a női alteregója csempészte ki a mikrofilmet Marienbad-ból! |
Vélemények | Arturo professzor, 2016-07-30 15:12 | 8 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Tavaly Marienbadban adatlap |
Eredeti cím: L'année derniére á Marienbad |
Évszám: 1961 |
Rendezte: Alain Resnais |
Szereplők: Delphine Seyrig, Giorgio Albertazzi, Sergio Pitoeff, Sacha Pitoeff, Francoise Bertin... |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Alain Resnais - Vélemények |
- Alain Robbe-Grillet - Vélemények |
- Delphine Seyrig - Vélemények |