Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2024-11-07
A hullahó-akció
A sárkányőrző
Anora
Az örökös
Halálszint felett
Holnap meghalok
Ketyegő ultimátum

2024-10-31
A második felvonás
Armand
És mi van Tomival?
Konklávé
Ma este gyilkolunk

2024-10-24
A vad robot
Akkord
Atomhelyzet
Exhibition on Screen: Én, Claude Monet
Farkasbőrben - Vár a falka!
Fiúk
The Apprentice - A Trump-sztori
Venom: Az utolsó menet

2024-10-21
A legbelsőbb Ázsia

További mozibemutatók

Hamarosan a TV-ben
Asterix az olimpián
- Filmbox Extra HD, 08:50
Bajkeverő majom
- M2, 09:15
Az aszfalt királyai
- Mozi+, 09:20
Barry Seal: A beszállító
- HBO2, 09:35
A veszett kutya
- Film+, 09:50

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Jerry Wasserman (79)
Peter Mullan (65)
David Schwimmer (58)
Katharine Isabelle (43)
Samantha Ferris (56)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
2022-es választás
Mit hallgatsz most?
Alien: Romulus - Vélemények
Gundam: Rekviem a bosszúért (sorozat) - Vélemények
Idővágás - Vélemények

További fórumok

Utoljára értékeltétek
Sikoly aaaaa
Karla Sofía Gascón aaaaa

 

Fórum - Tavaly Marienbadban - Vélemények

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

8. Arturo professzor (2016-07-30 15:12.51) aaaaa
Magyar tv-premier:1976.03.25.
A kettes szinkron-mely szintén a Pannóniában forgott-sok tekintetben jobban sikerült

Seyrig:Káldy Nóra Udvaros Dorottya Udvaros sokkal jobb volt
Albertazzi:Sinkó László Reviczky Gábor Sinkó sokkal jobb volt,de azért Reviczky is jól teljesített
Sacha:Csiszér András Szakácsi Sándor Szakácsi sokkal jobb volt


7. Vbacs (2014-12-14 14:28.52) aaaaa
Nem leszek ezzel az értékeléssel népszerű, de remélem enyhítem az irántam érzett megvetést, ha kifejtem az okokat.

Sosem voltam jó barátságban a 60-as években feltörekedett új hullámmal. Nem is magával a stílussal elsősorban, inkább az indokkal. Nem ez az első eset, hogy Európa megelégeli az amerikai uralmat a filmiparban és ezért kitalál valami teljesen elborultat, amire rásüti a "művészet" bélyeget. A 20-as években ugyanerről szóltak az avantgard mozgalmak. Hát nehogy már Amerika jobban tudja mi a filmművészet, majd mi megmutatjuk bla bla bla. És mindezt úgy próbálták elérni, hogy kivágták a klasszikus elbeszélő, populáris stílust a kukába és egy hatalmas káoszt hoztak létre a filmvásznon.

A 60-as években gyakorlatilag ugyanez ment végbe, csak apróbb változásokkal. A franciák mindig is éllovasai azoknak, akiknek ennyire savanyú volt a szőlő, és ez az új nekifutásnál sem volt másképp (általában kézen fogva az oroszokkal, de ők inkább a 20-as években mutatták meg foguk fehérjét). A korszak egyik nagy rendezője volt Alain Resnais is, aki tényleg sikeresen megalapozta ennek az irányzatnak a formáját, nem mással, mint a Tavaly Marienbadbannal.

Egy mondatban összefoglalva: Ez a film egy SEMMI. Ez van, nem is akart sose másmilyennek mutatkozni. A mű a "tudatfilm"-ek csoportjába tartozik, melyeket körülbelül így lehet jellemezni: Mikor az ember nézi, olyan érzés támad benne, mikor egy hosszas nap után - mely napon kábé csak 4 órát aludt, és 5 kávé tartotta benne a lelket egész nap - megnéz még lefekvés előtt egy metálkoncertet a gépén és éjjel 1-kor elmegy aludni. Majd nem tud elaludni, helyette szürreális kis jelenetek és dialógusok keringenek a fejében félálomban, ami azért szörnyű, mert még olyan mintha ébren lenne, de ahhoz nem elég éber, hogy koordinálni tudja ezeket. Egyszerűen érzi, hogy végkimerült a fáradtságtól, mégis hirtelen elborul az elméje és csak 2 óra forgolódás után alszik el végleg.
Pontosan a film is egy ilyen formulát követ, csak sokkal sokkal sokkal sokkal lassabban. Alig van koncepció, és ami van, az is alig érthető. Mert a szokásos narratívát teljesen felborították benne, gyakorlatilag nem tudjuk, hogy mit milyen idősíkban látunk, egyáltalán mi a valóság és mi nem az. Nem tudjuk, hogy ki honnét jött, csak annyit, hogy egy nő és egy férfi szereti is egymást és nem is. A szájukba adott szövegek között is nagyon laza a kapcsoltság, néha semmi értelme nincs mondandójuknak, de ez a jelenetekre is igaz….sokszor teljesen tetszés szerint vannak egymás után rakosgatva. És én még a hangulatát sem tudom kiemelni. Kétségtelen, hogy az a barokk kastély, ahol játszódik nagyon impozáns, de a nagy semmitől nekem a hangulat is egy nagy semmi.
Lehet én vagyok maradi, de nekem nem ezt jelenti a művészet. Én nem szeretem azokat a festményeket sem, amik 13 vonalból, 7 pöttyből és gyakorlatilag abból áll, hogy a művész ráhány a vásznára, majd milliárdokért eladja. Így hát egy szándékosan értékelhetetlen filmet honorálok ennek megfelelően a csillagzatommal.



6. Lilllllibulllli (2012-06-20 21:32.17) aaaaa - (válasz Randal 1. hozzászólására)
ez tetszett, főleg azután, hogy végigaludtam (az egyébként biztosan remek) filmet :)


5. Chris92 (2012-02-24 10:59.34) aaaaa
Mivel filmes szakra járok az egyetemen, ezért csak idő kérdése volt, hogy mikor fogok találkozni Alain Resnais filmjével, amit ma már a művészfilmek egyik alapköveként emlegetnek és az egyik első film, ahol nem a történet linearitása a lényeg, hanem inkább annak értelmetlensége, és hogy mi az, amit az ember értelmezni tud a látottakból.
Itt a narrátor hozza léte az eseményeket, a fikció a valóságot, nincs megkötés, hogy mi volt igaz és mi nem. Amit látunk az folyamatosan ellentmond önmagának, jelentek írják felül egymást és nincs más, az önmagát a jelemben folyamatosan formáló elbeszélésen kívül. Emiatt nagyon emberfüggő ez a film, ugyanis nem könnyű eldönteni, hogy egy narratívai és filmelbeszélői határokat kitágító mesterművet vagy egy hihetetlenül jól felépítette parasztvakítást látunk. Engem magával ragadott a stílusa, álomszerűsége és kiszámíthatatlansága, noha sokszor én se nagyon tudtam eldönteni, hogy tulajdonképpen mit is látok, emiatt néha idegesség lett rajtam úrrá, hogy csak a bolondját járatja velem ez az ultramodoros művészieskedés. aztán egy másik pillanatban pedig lehengerelt a képek, a zene és a narráció összhatása, ambivalensé téve érzelmeim iránta. Bátorságát,újító hatását és egyediségét pedig maximálisan elismerem, és tudom ajánlani de csak nyitott elmével szabad nekiülni!


4. Cziki (2010-06-01 13:56.39)   - (válasz Randal 3. hozzászólására)
No! Ez meglepően jó jegy Tőled egy újhullámos filmre...:)
Persze Resnais kicsit más mint a többi francia filmes abból a korszakból!
Iróniád tényleg tetszett, már-már új-hullámos...:)D


3. Randal (2010-05-31 16:35.52) aaaaa - (válasz Sophievulpes 2. hozzászólására)
Ironizáltam :)

Tagadhatatlanul van egy piszok erős atmoszférája a filmnek, amit a rengeteg belső tér, az ismétlések, a lassúság teremt meg. A stílus kimetszi a filmet a valóságból, inkább tudati tér ez, amit a film bemutat.
De pont ezáltal lemond a nézőbarát jellegről, olyannyira kerüli a cselekményt, mint olyat, hogy befogadása embert próbáló feladat.

Valami ilyesmit akartam mondani, csak túl sokat kellett okoskodnom akkortájt, amikor a filmet megnéztem, és nem volt kedvem komolyan venni azt a bejegyzést :)


2. Törölt felhasználó 15 (2010-05-31 16:13.35)   - (válasz Randal 1. hozzászólására)
Szerintem,valamivel nagyon kevered...


1. Randal (2010-03-12 00:44.04) aaaaa
Nekem az autósüldözések tetszettek legjobban. Az a sok robbanás azért túlzás volt, de belefér. A végén a csavar, na azt is jól eltalálták, ki nem találtam volna, hogy (SPOILER) skizofrén volt a csávó és a női alteregója csempészte ki a mikrofilmet Marienbad-ból!



Kapcsolódó fórumok

VéleményekArturo professzor, 2016-07-30 15:128 hsz
Kérdések téma megnyitása0 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
Tavaly Marienbadban adatlap
Eredeti cím: L'année derniére á Marienbad
Évszám: 1961
Rendezte: Alain Resnais
Szereplők: Delphine Seyrig, Giorgio Albertazzi, Sergio Pitoeff, Sacha Pitoeff, Francoise Bertin...

További információk

Szereplők fórumai
- Alain Resnais - Vélemények
- Alain Robbe-Grillet - Vélemények
- Delphine Seyrig - Vélemények


 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk