Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
A holló *Import - Angol hanggal, és angol felirattal* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Gumball csodálatos világa - Cartoon Network, 05:40 |
Van Helsing - HBO2, 06:00 |
A titkos kert - Film+, 06:30 |
Jerry és Marge lottó titkai - Mozi+, 06:30 |
Három Amigo - Moziverzum, 06:40 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Fisher Stevens (61) |
William Fichtner (68) |
Curtis Armstrong (71) |
Alison Pill (39) |
Michael Rispoli (64) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Szólánc (filmek nevével) |
Három betű - egy mondat |
Karakterlánc |
Filmlánc |
Szólánc igékkel |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Karácsonyi dallamok |
Jason Statham |
9. Bede István (2018-04-17 16:52.39) |
qrva jó film |
8. Zombiemaker (2018-03-15 17:08.03) |
Az elmúlt hetekben volt szerencsém látni - igaz, csak harmadszori megnézésre sikerült, mert nem bírtam egy nekifutásra végigülni a borzalmas jelenetek miatt. Megrázó és felkavaró alkotás, és az teszi még borzalmasabbá, hogy tudjuk, ezúttal a valóság halvány árnyékát és lenyomatát látjuk. Dr. Mengele ezekhez az "orvosokhoz" és "tudósokhoz" képest kedvesnővér volt. |
7. Bede István (2018-02-03 20:55.14) |
qrva jó film |
6. D misi (2017-02-26 14:19.26) |
Nem véletlenül mondom hogy ezt a filmet senkinek sem ajánlom.Szerintem a legdurvább film a világon.Hova tud süllyedni az emberi kegyetlenség!? |
5. Az utolso szamuráj (2017-01-31 17:18.45) |
Kényelmetlen film.
A ma embere sokmindent látott már:az Ember a Nap mögött című darabot viszont nem jó érzés nézni,mert amit itt bemutatnak,nem egy hatásvadász horrorfilm csupán,hanem igaz is.Nem pont talán így,ebben a formában,nem ezt mondták a dolgok,történések szereplői akkor,de.... Ez több mint horror:egy horrorfilm általában buta hülye történet mentén az izgalmat vagy alsóbbrendűbb vágyakat elégít ki,és ritkán van belőle igazán míves darab.Azt nem mondom,hogy kell vajon az ilyen drasztikus bemutatása dolgoknak:ha viszont azt nézem,ez mennyire bele tud égni a néző agyába,az alkotók szándékát már nem csak a sokkolásra vezetem vissza. Mert itt a híres-hírhedt 731-es osztag ténykedését kísérhetjük figyelemmel,akik mint Legisfalk tettestárs leírta,fedőtevékenységükön túl valami teljesen mással foglalkoztak,foglyokon.Akik mint kísérleti alanyok,fontosak voltak,mint hús fontosak voltak,amúgy pedig semmit nem számítottak. Mikor az ember nézi a szó szerint ultrabrutális és nyomasztó képeket-azzal a bénító igazsággal agyában,ezt nem Aja,Wes Craven vagy Clive Barker teremtette,sőt adjuk meg nekik a feloldozást,ezekhez!!!ők is kevesek!-kénytelen olyan kérdéseken rágódni,mint moralitás,hogy hol van egy ember tűréshatára,ahol egy nő sikolya csak beindít valamit nála ami sajnálkozásfélére hasonlít...hogy egy csecsemőre való szenvtelen rálépés egy pillanatra se ingatja meg a katona hitét a parancsban,a Japán Birodalomban.....hogy tényleg igaza van a halottégető öregnek,ezt csak úgy lehet csinálni,ha becsavarodsz ,munkának fogod fel és álomvilágba menekülsz??Hol van az a kultúra,amire ez a nép sokszor joggal büszke,mert mikor valakinek a megfagyott kezét kalapáccsal leverik,abban nehéz megtalálni. A jó film hitem szerint el is gondolkodtat:itt egyfolytában járt az agyam.Már másodszor láttam,és persze nem megfog,megmarkol,pláne jóérzéssel....de nehéz látványától,amit közvetít,szabadulni,pont mert (valahol) én is ember vagyok.Mert nehéz megmagyarázni e kísérletek jogosultságát,főleg úgy,hogy többször végrehajtják:ugyan mivégre???Egy fagyasztásnál,nyomáskamra-próbánál mégis milyen más eredményre számítottak vajon???Hol kezdődik a szadizmus ha egyáltalán van kezdőpont,vagy igaza van annak,aki leegyszerűsítve a dolgokat,ezeket az emberi szemétség,gonoszság számlájára írja,vagy lehet felmentést adni valamennyire a tudomány előhúzásával,hogy Shiro Ishii és társai csupán a hazájuk szolgálatában tették azt,amit itt látunk,és amúgy ők nem is.... Nem tudom.Órákat,napokat lehet(ne) vitázni,érvek,ellenérvek,érzelmek.....talán kellene talán felesleges.Amit itt látunk,mindenképpen sokkoló,durva még majd harminc év távlatából is-és valahol szentségtörésnek érzem leírni,de technikailag a film (borzalmasan) korrekt,szenvtelenül átadja az áldozatuk gyötrelmét,nyomorát.Meg,hogy ezek a tisztek mintha fel lettek volna mentve olyan "hétköznapi" tulajdonságok alól,mint empátia,lelkiismeret,emberség. Annyit még,valamikor órákat vitatkoztunk arról,miért dobták le a bombát az amerikaiak.Nos,vitánk előtt 29 évvel egy film leírja,Japán a teljes összeomlás szélén volt,a morál a béka segge alatt,komoly hiányok a hátországban,bombázások,az emberanyag hihetetlen mérvű pusztulása.....egy megvert ország,és ezt mindenki tudta.Néhány tízezer ember-akik azért a fegyverletétel után is harcolhattak volna-már nem osztott volna nagyon ebben a "játékban".Az atombomba az oroszoknak szólt,területi igényeiknek,a formálódó új világnak és világrendnek,figyelmeztetésül,nekünk van! már ilyen fegyverünk....és használjuk is ha kell.Az USA tudta már 1944-ben,ki lesz a legnagyobb ellenfele a közeljövőben-néha tényleg nem árt gondolkodni,sőt olvasni.Azt pláne nagyon-és nem tudatlanságunkat,ismereteink hiányát fitogtatni. Az Ember a Nap mögött arról szól,hogy hová bújt az EMBER a zászló mögé,ami a felkelő napot ábrázolja:nehéz megtalálni,az biztos.Gyakorlatilag lehetetlen.Mint....oly sok egyéb tettben,amit az emberiség önmaga ellen elkövetett,elkövet és félek,a jövőben is el fog követni. |
4. D misi (2016-08-04 20:30.27) |
huuuuuuuuuuuu na keményen arcon vágja az embert |
3. Legisfalk (2010-11-29 23:57.30) - (válasz Morli Holect 2. hozzászólására) |
Tudtommal nálunk nem jött ki DVD-n, és a tévében sem valószínű, hogy valaha leadnák, viszont letölthető, magyar felirattal.
[link] |
2. Morli Holect (2010-11-28 21:54.17) - (válasz Legisfalk 1. hozzászólására) |
Hol lehet megszerezni? |
1. Legisfalk (2010-07-11 22:15.11) |
Hol van a borzalmak gyökere? Hol kezdődik az ösvény, ami az iszonyatba vezet? És a megválaszolatlan kérdés: Miért?
Mit várhat az ember egy 1988-as kínai filmtől? Egy évvel a Tienanmen téri vérengzés előttről, Mao országából, ahol a Nagy Ugrás idején az éhező parasztok csecsemőit beleszántották a földbe? Háborús, történelmi film Tibet megszállóitól, Ujgurisztán bekebelezőitől? Dogmatikus, vonalas propagandafilm lehet csakis, vérlázító egyoldalúsággal. De nem az. Egyáltalán nem, sőt, kifejezetten mértéktartó, tárgyilagos, dokumentarista és ami nagy szó, a történtek bemutatása mellett az emberi szörnyetegek megértésére törekszik. Nem uszít, nem foglal állást, csak megmutatja a borzalmat a maga meztelenségében. Nem láttam még ettől durvább filmet az emberi bestialitásról. A második világháború idején a japánok kiterjedt és nagy arányú kísérleteket folytattak a biológiai harcanyagok hasznosítása céljából. Ezeket a kutatásokat Mandzsúriában folytatták, a 731-es osztag keretein belül. Az egység fedőtevékenységként víztisztítással foglalkozott, valójában vírusokat és baktériumokat tenyésztett és iszonyatos emberkísérleteket folytatott. A háború végére a hullahegyek alól sikerült annyi tudást lepárolniuk, hogy az egység vezetői elkerülhették a felelősségre vonást, az amerikaiaknak a hidegháború hajnalán többet ért a hóhérok tudása, mint az igazságszolgáltatás. A film története 1945 elején kezdődik, amikor egy időben érkezik meg a 731-es alakulathoz Shiro Ishii orvos-tábornok, a kutatások új vezetője és egy csapat fiatalkorú katonanövendék. Talán utóbbiakhoz viszi legközelebb a nézőt a film, velük azonosulhatunk legkönnyebben, akik újoncként nem csak a borzalmakkal szembesülnek, hanem a borzalmak ideológiai megalapozásával is, mely szerint a kísérleti alanyok nem emberek, és hogy a kutatásokat a hazáért kell folytatni. Aki nem tanulja meg a leckét, azt kemény pofonok szorítják engedelmességre. Mert nem tanulja meg mindenki. Többen borzadnak, undorodnak, egy vacsoránál egyikük nyíltan kimondja, iszonyat, amit művelnek. A krematóriumban dolgozó öreg japán pedig valami együgyű álomvilágba temetkezik, dünnyögve énekel, táncol, motyog a megcsonkított hullák között. De a többség egykedvűen teszi a dolgát, sőt, néhányan élvezik is, megszállottan ássák magukat egyre mélyebbre a pokolban. Mert pokolról van itt szó, rosszabbról Saló poklánál. Itt az áldozatoknak nincs esélyük a menekülésre, meghalnak mind, egyetlen reményük az lehet, hogy talán gyorsan, kevesebb szenvedéssel. A fehér köpenyes emberszörnyek eleven emberek végtagjait fagyasztják meg, majd törik össze, nyúzzák meg, pestissel, himlővel oltják be áldozataikat, másokat nyomáskiegyenlítő kamrákban robbantanak szét, van, akit gázzal ölnek meg, van, akit élve boncolnak föl, és mindezt naturális tárgyilagossággal mutatja be a film. Iszonyat. Nem tudom, milyen trükkökkel oldották meg, némelyik jelenet olyan, mintha nem is trükk lenne. Az, ahol Ishii bedob egy macskát a patkányoktól hemzsegő kamrába, nos, azt hiszem, az rohadtabb volt a Cannibal Holocaust vágóhídi jeleneteinél is. A helyszín? A díszletek? Semmi hatáskeltés nincs bennük, világháborús kórház és börtön, kell-e ennél nyomasztóbb? A zene is visszafogott, és nincsenek kidomborítva az egyéni tragédiák sem, nincs dráma, nincs semmi színpadiasság, csak a gépies mészárosmunka. Iszonyat. És elképesztő rendezői teljesítmény! A film eredeti címe (angol átírásban) Hei tai yang 731. Ez valószínűleg 731-es osztagot, vagy 731-es tábort jelent, angol címet Hong Kong-ban adtak neki, ez a Men Behind the Sun, azaz Ember a Nap mögött. |