Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
Rakoncátlan célpont - Film Café, 12:55 |
Megjött Apuci - Moziverzum, 13:15 |
Don Camillo - AMC, 13:50 |
Robin Hood - Mozi+, 14:15 |
Végjáték - RTL Három, 14:15 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
John Larroquette (77) |
Christina Applegate (53) |
Joel Kinnaman (45) |
Billy Burke (58) |
Jill Hennessy (55) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Jurassic World |
Chris Terrio |
14. Emmersson (2019-12-27 12:12.00) |
Fogalmazás gátlót szedett a leírás készítője? |
13. Arturo professzor (2015-05-24 00:58.51) |
1.1 milliós volt a költségvetés.
A bentlakásos iskola igazgatójának a tényleges háza volt a film elején látható ház,és a kültéri jeleneteket is ott forgatták.a vízbe fúlást is ott vették fel.A jelenetet 3 kislánnyal vették fel. A szex jelenet a filmben óriási vihart kavart. Renato Scarpa nem tudott angolul. Donald majdnem kinyiffant a forgatáson,mert amikor a balesetet vették fel,a kaszkadőr nem vállalta.Gond volt a biztosítással.Donald tehát maga csinálta a jelenetet. Donald göndör parókát viselt elejétől a végéig. 5 baki van benne. A filmet 2-szer szinkronizálták itthon,először Helyey László-Kovács Nóra,majd 2005-ben Barbinek Péter-Orosz Anna. |
12. Chris92 (2015-03-11 20:07.57) |
Az első percektől fogva torkon ragadja az embert az a rideg atomszféra, amire Nicolas Roeg filmje épül és nem ereszti egészen az utolsó képkockáig. Dráma és pszichothriller keveréke, miközben múlt, jelen és jövő egybefolyik mint egy mozgóképes kaleidoszkóp, a fényképezés hangulatos és erős, a vágás és Pino Donaggio fel-felbukkanó zenéje pedig egyenesen zseniális, ahogy a színészi munkára se lehet panaszom. Nehezen behatárolható, egyedi alkotás, felejthetetlen befejezéssel, akit érdekelnek a filmtörténet különlegességei annak maximálisan ajánlott. |
11. Az utolso szamuráj (2014-07-12 15:12.23) |
Lehet,hogy hatott Lynch-re:de ez inkább Argento.
Persze,a törpe motívum Lynch munkásságában "kimutatható":és valóban,ő is nehezebben megérthető mozikat,TV sorozatot adott a világnak-már persze sokak számára.De,ilyenkor mindig elgondolkozom azon,miért is van az,minden bezsuppolva,értelemszerűen,zordan kéne értelmezni,holott az ő műveinél inkább...érezni kell,vagy egyszerűen csak ráharapni a hangulatra és sejtésekre hagyatkozni?? De,hagyjuk most a mestert. Nicolas Roeg munkája a szakmán belül valóban igen erős elismertségnek örvend:van is miért.Roeg munkája úgy Hitchcock,hogy mégis eltér,és úgy Argento,hogy a giallokra jellemző véres pillanat csak a végén érhető tetten.Van amúgy az amerikai géniusszal egy közös kulcspont:mindketten dolgoztak Daphne Du Maurier írásából,Roeg itt, Hitch pedig számtalan művében-lásd leghíresebbjének egyike,a Madarak. Daphne Du Maurier írásaira pedig jellemtő volt a bűntudat beleépítése,itt is azt látjuk Baxter esetében-a remek Donald Sutherland alakításában-ráadásul azt megpróbálja a férfi elfojtani.Már a kezdés is erős,elhangzik a kérdés,valami baj van?Nem semmi,válaszolja Baxter kifelé indulva,hogy aztán halott kislányát kiemelje a vízből-mint valami megkeresztelő pillanatot látnánk,holott nem az.Roeg nem mutatja a kislány vízbe fulladását,ellenben a férfi mozdulatát és fájdalmát lassítva igen,még átérezhetőbbé téve a tragédiát. Baxter a munkába menekül,és Velence pazar kinézete a történet további részében nagyszerűen kiszolgálja az alkotók szándékait,ritkán merülünk el a híresebb épületek,látnivalók látványában,annál többet a sötét sikátorokban.(Pedig ugye a várost inkább az előbbiekkel reklámozzák)Baxter képtelen elhinni a testvérpár által felvázolt lehetőséget,és ez vezet látomásaihoz sőt valahol halálához is. Roeg szédületesen játszik az idővel,a múlt és jelen képei váltják egymást,úgy a híres ágyjelenetnél-ami egész bevállalósra sikeredett,Sutherlandot amúgy is ritkán láttuk kefélni,Julie C meg csinos nő volt a maga korában-mint a későbbiekben,mikor is feleségét látja az idős nők társaságában ,gyászruhában-tulajdonkép ráérezve saját,későbbi sorsára.Miközben végig a piros kapucnis alak kísérti-amiben gyermeke meghalt-egy ilyen figurától ,annak kezétől pusztul el,ám az az alak maga a kézzelfogható realitás-és nem szellem vagy egyéb entitás,esetleg a lelkiismeret démona. Itt nyer értelmet igazán az addigi,remekül felépített nyomasztó légkör:a misztikum ha úgy tetszik,kap egy nagy fenékberúgást,nincs szellem,kísértet,kislány entitás,van csak a gyilkos,akit mint egy mellékágon megemlítenek jópárszor,ám ettől független az idővel,az időfelbontással pont hogy a misztikum mellett is leteszi a voksot.Objektív idő,szubjektív idő,az a fajta két különböző dolog,mely mostanra,a mai filmgyártásba szép lassan átcsordogált(Pont emiatt is tartja nagyra a szakma ezt a filmet,ami ráadásul egy thrillerben nyer értelmet,egy olyan műfajban,amit inkább a közönségnek szánnak nem a magasabb igényt keresőknek.Ne menjünk azért most bele a sznobizmusba,hulla felesleges vonal lenne)) A Ne nézz vissza egy igen érdekes,nyomasztó és gyönyörűen fotózott film-ismét utalnék Argento-ra!!-aminek összetettsége pont egyszerűségéből adódik,mikor is helyrerázódik minden,a misztikum,a valóság,az idő,a megérzés:ám úgy,hogy azok elegye tagadhatatlan ,sokak számára átláthatatlan és ők realistán fordulnának a megértés kényszere felé. Felesleges.Roeg munkája ennél jóval több. |
10. Kovbojka (2012-04-10 21:05.42) - (válasz VAL P 5. hozzászólására) |
honnan ismered, ha szabad megkérdeznem? |
9. VAL P (2012-04-10 15:32.12) - (válasz Menrot 8. hozzászólására) |
Szerintem is! Megunhatatlan, akárhányszor vissza lehet nézni.
A jelenléte mindig élményszámba ment, hozzáadott az éppen forgó film értékeihez. (Még főleg 'A zálogos'-ra és a 'Waterloo'-ra emlékezem vissza szívesen, de a (szememben) gyengébb munkák sem őmiatta kerülendők számomra a jövőben (pl. 'Oklahoma', 'A nagy kés')... |
8. Menrot (2012-04-10 15:20.47) - (válasz VAL P 7. hozzászólására) |
Steiger de jó volt abban a filmben, Szent Kleofás! |
7. VAL P (2012-04-10 15:15.41) - (válasz Menrot 6. hozzászólására) |
Vele semmit.
Egyszer, az 'In The Heat of The Night' vetítésén ugyan előttem ült, de más branccsal jött... Azt hiszem, ezzel túl is ragoztuk! ;-) |
6. Menrot (2012-04-10 14:40.24) - (válasz VAL P 4. hozzászólására) |
:)
Cronenberg úrral mit láttatok együtt? |
5. VAL P (2012-04-10 14:32.38) - (válasz Kovbojka 2. hozzászólására) |
Ahogy Krisztyán Tódor vádolja meg az 'Aranyember' végén Timár Mihályt. Ha ízeire bontjuk, a részletek nem állnák meg önmagukban a helyüket, de így, egybefoglalva... |
4. VAL P (2012-04-10 14:30.23) - (válasz Menrot 3. hozzászólására) |
Ne viccelj! Cabernet Franc-ra? |
3. Menrot (2012-04-10 14:19.52) - (válasz VAL P 1. hozzászólására) |
Valamelyikőtök fogyaszott popcornt?:
Amúgy elég fura film és pozitív értelemben őrjítő. |
2. Kovbojka (2012-04-10 11:22.58) - (válasz VAL P 1. hozzászólására) |
Ez most komoly? |
1. VAL P (2010-10-01 11:27.32) |
David Lynch-csel együtt néztük meg ezt a filmet valamikor a '70-es évek közepén egy bostoni moziban. Engem nem lelkesített fel túlságosan, őt annál inkább. Filmrendezői munkásságára való inspiráló hatása e filmnek eltagadhatatlan. |
Vélemények | Emmersson, 2019-12-27 12:12 | 14 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Ne nézz vissza! adatlap |
Eredeti cím: Don't Look Now |
Évszám: 1973 |
Rendezte: Nicolas Roeg |
Szereplők: Julie Christie, Donald Sutherland, Hilary Mason, Massimo Serato, Clelia Matania... |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Donald Sutherland - Vélemények |
- Julie Christie - Vélemények |
- Nicolas Roeg - Vélemények |