Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A boldogító nem - Paramount Network, 14:15 |
Harry Potter és a Tűz Serlege - TV2, 14:45 |
Mona Lisa mosolya - Film Café, 14:45 |
Nincs idő meghalni - Mozi+, 14:50 |
Jégkorszak - HBO, 15:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Franco Nero (83) |
Vincent Cassel (58) |
Maxwell Caulfield (65) |
Pokorny Lia (53) |
Oded Fehr (54) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Elátkozott haverok |
Louise Bourgoin |
7. Evile-Elvis- (2023-11-01 19:05.19) |
https://www.youtube.com/watch?v=dmuflRuh4jg |
6. Lifeisamovie (2021-03-13 18:08.23) |
http://www.youtube.com/watch?v=ta38eK6sjE0
Nina Simone - Baltimore |
5. Nihil (2016-02-23 16:43.37) |
[link] "Tarr Béla ismét az emberfölötti gyengeséget állítja a középpontba." |
4. 8WnHef5 (2012-08-05 11:28.16) |
Hát nagyon sokat gondolkodtam, hogy 3-ast, vagy 4-est adjak rá. A főszereplő elmélyült monológjai az 5-ösök színvonalához tartoznak, de ezeken kívül az egész szinte csak egy rakás művészien beállított idegesítően egyediként feltüntetett hétköznapi jelenet volt minden mélység nélkül, a mélység belelátásának kényszerítő érzésével lefröcskölve, ami nálam nem elég még a 4-eshez sem, mivel felbosszant. Az az igazság, hogy amikor a kamera épp nem pár egyhelyben ülő részeget, együgyű tekintettel szédelgő mulatót, vagy csak valami falat pásztázott keservesen hosszú percekig szinte már élveztem kietlenségét, de mégis egész idő alatt vártam a végét. Megsejtettem az érzést, amit közvetíteni igyekezett, de nem érzem ellőképp hitelesnek a mélységet, melyről mondani erőlködött valamit. |
3. Bodhiszattva (2012-03-26 00:01.53) |
Nem Tarr Béla legjobb filmje, de fontos előképe a későbbi mestermunkáknak: a Sátántangónak, a Werckmeisternek és a Torinói lónak. Nagyon lassú film, és sokkal történetszegényebb, mint a későbbi filmek: végeredményben egy vázlatról van szó. De nem is a történet a lényeg, hanem a film hangulata: a bányászváros lepusztultsága, a kocsma a körbe-körbe táncoló emberekkel és a ruhatárosnéni apokaliptikus víziói. Ebben Tarr tökéletes, ez ő maga: a szerencsétlenség és nyomorúság, amely azonban mélyebb tartalmakat közvetít. Itt azonban a korábbi filmek (Panelkapcsolat, Családi tűzfészek) mikrorealizmusa és a későbbi filmek filozofikussága még nem kapcsolódik szervesen, így az apokaliptikus szövegek kicsit rajta ülnek a filmen, és egyetértve az előttem szólókkal, kissé mesterkéltek. Tarr Béla-rajongóknak ugyanakkor kötelező film, hiszen itt látszik a legjobban, hogy hogyan talált rá Tarr az igaz hangjára. A következő filmje pedig a Sátántangó. |
2. Chris92 (2011-08-29 17:26.56) |
Tarr Béla realisztikus, meditatív szinten lassú és néhol már embertelenül nyomasztó alkotása, igencsak próbára teszi még egy tapasztaltabb filmrajongó türelmét is. Filmnyelve és maga a film is semmi pörgést nem tartalmaz, alaptörténetet is nehéz felfedezni, a párbeszédek modorossággal teli monológok, amik inkább a rendező által celluloidra vitt koncepciót tükrözik alá. Az emberi lét legalján való vegetálás, a reménytelenség és elhagyatottság megjelenése, az ahogy valaki fokozatosan alacsonyodik le szinte állati szintre, feladván a jobb sorsért való küzdelmet...nem éppen kellemes témák. Tarr kamerája nyitott szemmel, elfogultság nélkül, mereven szemléli az eseményeket és a őket elvégző embereket, a lepusztult, sártól mocskos, esőtől málló bányavárost. A kameramunka kissé statikusabb mint a későbbi filmjeiben, a katarzisélmény (persze ez inkább nézőtől függő) nem igazán jön át, viszont a hangulat tapintható, egyes jelentek megkomponálása páratlan, és úgy összességében ez egy jól megcsinált szerzői művészfilm, amivel érdemes ínyenceknek megpróbálkozni. |
1. Inconnue (2010-11-28 08:33.37) |
Páratlan fegyelmű és igényű munka, ami csak a klasszi(ku)sok sajátja. A brazilverő magyar válogatott árnyékában készült hiperrealista sorskatalógus a '80-as évek közepéről. A legnagyobbakhoz mérhető film lehetne, mindenféle szempontból. Szerintem egyetlen gyengéje: a szövegbeszéd. Ez a felmondásszerű kántálás számomra modorossá teszi a jelenteket. A vigasztalan, szinte kizárólag hárítástartalmú szövegeket papírzsebkendő-ízűen mondatni - sterilizálás. Persze, talán ízlés dolga. A kutyává lett ember csaholása a szarrá ázó elhagyatottságban sokkal inkább a helyén van. Talán jobb lett volna a szövegeket nem hallatni, csak feliratozni. Mindenesetre tanítani való film, az biztos. |
Vélemények | Evile-Elvis-, 2023-11-01 19:05 | 7 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Kárhozat adatlap |
Évszám: 1987 |
Rendezte: Tarr Béla |
Szereplők: Székely B. Miklós, Kerekes Vali, Temessy Hédi, Pauer Gyula, Cserhalmi György |
További információk |