Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
Hamarosan a TV-ben |
A csíny - HBO, 18:25 |
A zöldfülű - Moziverzum, 18:30 |
Alkonyat - Napfogyatkozás - AMC, 18:35 |
Az arany iránytű - Viasat Film, 18:45 |
MR-9: Ölni vagy halni - Mozi+, 19:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Scarlett Johansson (40) |
Jamie Lee Curtis (66) |
Mark Ruffalo (57) |
Mads Mikkelsen (59) |
Mariel Hemingway (63) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Vedd meg most: A shopping-összeesküvés |
Michael Dudikoff |
48. Kovbojka (2011-07-28 15:37.37) - (válasz Zolafish 39. hozzászólására) |
Köszi a választ. Akkor szerinted meg se nézzem ezzel a szar szinkronnal a biciklitolvajokat?
Egyébként eddig egy Bergmanfilmet láttam,(A hetedik pecsét) és nem volt nekem való. Nem nagyon értette/éreztem a filmet. Bergman még nem az én súlycsoportom.:)) A nap vég állítólag könnyedebb, de félek, hogy azt sem fogom érteni. Az arábia Lawrence-re én nagyon kíváncsi vagyok. Lehet ma rendelem meg a filmeket: King Kong (1933) American Graffiti Arábia Lawrence A nagy zabálás Akartam még kettőt rendelni, de nekem sem végtelen a tárcám. Ezek a Salo, avagy a szodoma 120 napja és Fellini 8 és 1/2-je Láttad valamelyiket?? |
47. Zolafish (2011-07-28 15:37.36) - (válasz Zolafish 46. hozzászólására) |
Most nézem, hogy milyen gyönyörűen fogalmaztam, egy-két szó kimaradt:) |
46. Zolafish (2011-07-28 15:36.25) - (válasz Langelus 44. hozzászólására) |
Azt, azért vegyük figyelembe, amit Chris is írt, hogy van független filmes irányzat is. Nagy filmes studiók projektjei profit orientáltak és nagy költségvetést tudnak teremteni és nem a minőség az igazán fontos, hanem minél többen nézzék meg a filmjeiket, mert alapvetően a filmeket az nagyon része csak szórakozási céllal tekinti meg. Szóval nem az igazi gond, hogy nem kreatívak, ötlettelenek, hanem az üzleti érdekek ezt kívánják meg. Nyilván ez sokszor a minőség rovására megy. |
45. Valentino (2011-07-28 15:34.29) - (válasz Langelus 44. hozzászólására) |
Tudtom szerint az egy független alkotás, amit egy európai alapítvány/intézmény finanszírozott, így nem igazán lehet besorolni a hollywood-i stúdiózónába. A válasz inkább: nem lehet úgy kezelni. |
44. Langelus (2011-07-28 15:30.59) - (válasz Valentino 43. hozzászólására) |
Én is, ezért kérdezem. És olvastam itt a honlapon, hogy persze német-amerikai-angol, hisz Luther a német történelem egyik leghíresebb alakja.
Szóval súrolva, szegélyen: lehet hollywood-i munkaként kezelni? |
43. Valentino (2011-07-28 15:22.54) - (válasz Langelus 42. hozzászólására) |
A 2003-ban készült történelmi drámára gondolsz? Mert az amerikai-angol-német vegyes. Nem is olyan rég láttam azt. |
42. Langelus (2011-07-28 15:19.35) |
A Luther hollywood-i film? |
41. Valentino (2011-07-28 15:17.10) - (válasz Zolafish 40. hozzászólására) |
Lehet egyesek sznobnak tartják emiatt, pedig ez eléggé rosszindulatú megítélés - már ha igaz, hogy ezt teszik. Sok klasszikust, vagy régi idők nagy tehetségeit épp csak ő tisztelt meg topicjaiban méltóképp. Bár a mi generációnkat nagyon leköti a jelen kor termése (ez természetes), kevesen akadnak akik a történelembe is lelkesedve tekintenek vissza (ennek eredménye ez a topic is), de GyermeklakĂłbizottsĂĄg azon nagyon ritkák egyike, aki benne élt/él és úgy menti tovább azokat a kulturális életérzéseket.
Bár egy dologban sosem érthetek egyet vele: az Amerikai vonalon sem mindig csak a felszín csacsog. Számtalan bizonyítéka van annak, hogy ha az amerikaiak nem attrakcióra szánják mozijaikat, páratlan beszédes lelket is tudnak lehelni filmjeikbe, csak keresni és találni kell azokat. |
40. Zolafish (2011-07-28 13:12.16) - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 34. hozzászólására) |
Nem tudom kik gúnyolódnak rajta, de az elég egyértelmű, hogy tízszer műveltebb vagy itt bármelyikünknél. :) |
39. Zolafish (2011-07-28 12:52.36) - (válasz Kovbojka 36. hozzászólására) |
A rakpartont az én is készülök megnézni, a Biciklitolvajokat muszáj eredetibe beszerezni. Nálam meg Bergman direkt maradt ki eddig. Arábiai Lawrence-re meg nem bírtam magam rávenni, 4 óra. Nagy epikus film, de egyenlőre még nem akarom. |
38. Kovbojka (2011-07-28 10:10.49) - (válasz Orgona 37. hozzászólására) |
Kissebség címszó alatt Magyarországot érted, ugye? |
37. Orgona (2011-07-28 10:06.00) - (válasz Kovbojka 24. hozzászólására) |
Európa közelebb áll hozzánk. Mi megértjük Európát, ők bennünket már nem, illetve nem is akarják megérteni a kissebséget. |
36. Kovbojka (2011-07-28 09:49.33) |
Mostanában szerintem fog változni mindkét listám. Az Amerikaiaktól és nézek mesterműveket, és Európából is.
USA: A vágy villamosa, Éjféli cowboy, Az élet csodaszép, Aranypolgár. Tuti mind bekerül mad az Achívumomba, sőt a top10-be is. Ja, és Kazantól talán még menézem A rakpartont, ha be tudom szerezni. Ezek aztán rényleg az USA büszkeségei a filmvilágban. Ja, és talán még rendelek filmeket: American Graffiti, King Kong(1933) Arábiai Lawrence és még egy, de azt Európába írom. Aztán Európából egy egy-két ínyencség: Rocco és fivérei, Biciklitolvajok, és Bergmantó A nap vége. És a ha minden igaz, a negyedik film amit rendelek, az A nagy zabálás. Nagyon várós film. De sajnos a Biciklitolvajok, nem lesz nagyon élvezetes, mert írtó szar a szinkronja. Egy faszi beszél rá az összes szereplőre. Bár megpróbálom ezt figyelmen kívül hagyni.(De nem lesz könnyű) Vélemyényeket, összehasonlításokat kérnék az imént említett filmekről ha lehetne. Aki megteszi előre is köszi. Pá! |
35. Valentino (2011-07-28 07:35.27) - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 34. hozzászólására) |
Gúnyolódnak? Miért? |
34. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2011-07-28 07:03.16) |
Itt nem szerepelnek "kedvenc" rendezőim, már sokszor leírtam Őket (1-esek jókat gúnyolódnak is rajta), új hullám, magyar filmeket nagyon szeretem. Amerikai filmekben leginkább fecseg a felszín, hallgat a mély, tudatalattimat nem küretelik. (számomra nincs kivétel, amely gyengítené a szabálytalanságot) |
33. Langelus (2011-07-26 22:24.08) |
Európai filmgyártásból leggyakrabban ezeket nézem, ha adják:
Szent Johanna Napóleon Hídember Mint a 6 csendőrfilm A nyomorultak |
32. Zolafish (2011-07-26 22:22.21) - (válasz Chris92 30. hozzászólására) |
Jó, hogy említetted a független filmes irányzatot. Akadnak tehetséges, ügyes amcsi rendezők, akik low-budget-ből remek filmeket tudnak összehozni. |
31. Zolafish (2011-07-26 22:09.35) - (válasz Kovbojka 23. hozzászólására) |
USA:
1. Keresztapa 2. Dühöngő bika 3. Harcosok klubja 4. Ponyvaregény 5. 12 dühös ember (az eredeti) 6. A sebhelyesarcú 7. A diktátor 8. Psycho 9. Amerikai szépség 10. Aki szelet vet Európa: 1. Az ötödik pecsét 2. Mindent anyámról 3. Apám nevében 4. Az élet egy csoda 5. 4 hónap, 3 hét, 2 nap 6. Szamárköhögés 7. Ádám almái 8. M - Egy város keresi a gyilkost 9. A tanú 10. A fehér szalag Nem kell készpénznek venni ezt a listát, mert biztos fog még változni, mert a régi filmekből van mit bepótolni bőven, főleg Európából. Most így ezek jutottak eszembe. A Keresztapa, Dühöngő bika, Az ötödik pecsét helyezése, ami valószínű, hogy nem fog változni. |
30. Chris92 (2011-07-26 22:07.08) |
Remek téma, amiről hossza és részletes vitát lehet folytatni! Azt el kell ismerni, hogy a filmes tömegtermelés nagy része tényleg az USA-ra koncentrálódik, ugyanakkor ott már a mennyiség régóta a minőség kárára megy. Emellett a profitorientált, leginkább az egyszerű szórakoztatásra és érzékszerv kielégítésre rámenő popcornmozik dominálnak, amik nem azt mondóm néhol tényleg szükségesek,de az esetek többségében, tényleg nincs bennük semmi kreativitás és sablonok tucatjaira épülnek. Az igényes, érdekes témákról szóló rétegfilmek vagy egyedi műfajkoktélok, drámák és szerzői mozik Amerikában már csak a nagy öregekhez, bizonyos fiatal rendezőkhöz és a függetlenfilmes irányzathoz köthető.
Ám azt is meg kell említenem, hogy a fent megemlített látványmozi és tömegtermelés (legalábbis az én tapasztalataim szerint) itt Európában sose tudott nagyon területet nyerni, a nagy költségvetésű európai moziknak pedig általában több mélysége van mint az amerikainak. Ez részben abból is fakadhat, hogy a művészfilmeknek és a különféle híresebb irányzatok (francia újhullám, neorealizmus) ide köthetőek és sokkal mélyebben van az európai filmművészetben meggyökerezve, a éátásmód és az elbeszélésmód újfajta módszerei felé menő kutakodás. A lényeg az, hogy ebben a vitában, én speciel nem tudok egy oldal felé, elkötelezni magam. Úgy különböznek egymástól, mint tűz a víztől, és mindkét kontinensnek megvannak a jó és rossz filmjei, a tehetséges és igényes rendezőkkel együtt. |
29. Valentino (2011-07-26 22:03.27) - (válasz Kovbojka 28. hozzászólására) |
Én is két oldalon állok, számomra is bőven akad mindkét oldalról nagyon is meghatározó darab. Szerencsére a két közeget nem lehet fekete-fehér alapú egyszerűséggel elhatárolni. Valahol ugyanannyira fontosnak érzem azt a spielbergi gyermeki rácsodálkozást, mint egy bergmani lélektani konfliktust. Ezen a téren persze Európa és Amerika közt érdekes átfedések vannak, mert ha azt vesszük például Amerika is pénzel olyan fajsúlyos művész zseniket/ikonokat, mint Lynch, Aronofsky stb.
De persze ugyanakkor Hollywood teljesen popkulturális, vizuálorientáltabb hozzáállását sem vetem meg teljesen. Például megrögzött képregényrajongóként képtelen vagyok elfordulni a kommersz popcorn adaptálásoktól. :D |
28. Kovbojka (2011-07-26 21:55.32) - (válasz Valentino 25. hozzászólására) |
Igen, Hollywoodnak a legnagyobb az anyagi keresete. Ezt meg is értem, mert az emberek nagy része kikapcsolódni szeret, amikor filmet néz. Erre tökéletesek a hollywoodi filmek.(nagy része,mert ott is vannak ám nehéz filmek) Én a hollywoodi klasszikusokat imádom.(És ezzel nem csak én vagyok így) Viszont, van az, aki művelődni gondolkodni szeretne egy filmen. AZ inkább Európa felé veszi az utat, és megnéz egy Bergman(ezek már tényleg nagyon fajsúlyos darabok) vagy Fellini filmet. Ebből van a kevesebb. Én úgyérzem mindkettőhöz tartozom.
Te, mit mondassz erről?:)) |
27. Z79 (2011-07-26 21:55.12) |
És ne felejtsük el..hollywoodban rengeteg európai alkot..meghatározót...Ridley Scott,Petersen,Nolan,..Hans Zimmer...Dante Spinotti..sorolhatnám.. |
26. Z79 (2011-07-26 21:52.39) |
Hollywood egyértelműen rossz irányba halad..mégtöbb pénz reményében forgatott mégdrágább filmek, a sztori, a karakterábrázolás szinte teljes elsikkadásával karöltve...zsákutca-melynek falát stúdiókat megrengető bukásokból emelik..tudják ezt lelkük mélyén a hollywoodi nagyfejűek is...ezért engednek teret-többnyire szolíd költségvetéssel a friss ötleteknek..(Tarantino,Fincher, Nolan)..vagy lopnak az ötletgazdag európából...és itt amásik pólus európa..a nyugati világ része az usa-hoz hasonlóan, mégis sokkal inkább kultúraközpontú..
filmgyártását pedig egyaránt fémjelzik szórakoztató kommerszek(egyedi ízű angol vagy francia komédiák, kőkemény francia akciófilmek/thrilllerek..)és jó és rossz értelembe vett művészfilmek..Nem tagadom számomra európai filmek inkább amúltat jelentik..az elmúlt szűk évtizedből nem tudnék olyn európai mozit mondani, ami igazán megragadt..(Antal Nimród Kontroolja üdítő kivétel)a 60-70-80, de akár 90 es évekből igen..és amerikával is ez ahelyzet..2000 után Fincher, Nolan és Ridley Scott kivételével talán Gibson filmjeit tudnám kiemelni.. |
25. Valentino (2011-07-26 21:45.05) - (válasz Kovbojka 20. hozzászólására) |
Egyetértek, maradjunk a témánál.
Szerintem mindkét oldal erőteljes tud lenni. De kétség kívül Hollywood teljes anyagi erőből uralja a nagyipari filmgyártást, ezért a tömegkultúra nagyon is meghatározó eleme. De ennek ellenére érdekes módon a vérbeli, és értékes művészeti fejlődés, az irányzatok és műfajok szerteágazó fejlődéstörténete jobbára az európai filmkultúrának köszönhető (legyen szó a klasszikus avantgárd-ról, vagy az éppen fénykorát élő posztmodern elképzelésekről). |
24. Kovbojka (2011-07-26 21:42.37) - (válasz Orgona 22. hozzászólására) |
Akkor te inkább európa oldalára állasz igaz?:) Bár azt el kell ismerni, a hollywoodi klasszikusok közt is vannak amelyek hatalmasat ütnek. Én a maiak közül alig nézek filmek.:) Csak ami tényleg nagyon igényes. |
23. Kovbojka (2011-07-26 21:38.19) - (válasz Zolafish 21. hozzászólására) |
Azért elég szépen fogalmaztál.:)
Leírod nekem a 10 kedvenc amcsi és európai filmjeidet? Nagyon kiváncsi vagyok rá. |
22. Orgona (2011-07-26 21:37.10) |
Azt hiszem Hollywood elsősorban pénzgyártás, Európa próbál valami kultúrális élményt is adni a nézőknek. |
21. Zolafish (2011-07-26 21:36.02) - (válasz Kovbojka 20. hozzászólására) |
Magas szintű, azért az túlzás :) Nem elemzés, csak egy alapteória, hogy ha más céllal, más körülmények közt készülnek a filmek, akkor nem lehet igazán összehasonlítani őket. Ettől függetlenül mindenkinek lehet szubjektív véleménye, hogy melyik áll hozzá közelebb, az utóbbi pár évben a Hollywood-i trend miatt inkább az európai vagy esetleg ázsiai filmeket szeretem. |
20. Kovbojka (2011-07-26 21:30.34) |
No, azért mégis érdemes volt megnyitni ezt a topicot. :)
Zolafish elemzése magas szintű volt. gart Légyszi Valntino és Langelus, maradjunk inkább a témánál. De egyébként én sem értem, hogy lehet egy szinten valakinél a vámpírkeménylegény 2 órán keresztüli verekedése az egyik legprofibban elkészített képregényadaptációval... |
19. Valentino (2011-07-26 21:03.46) - (válasz Langelus 18. hozzászólására) |
Ezt inkább ne mondd mentségedre. Rengeteg filmtörténeti jelentőségű Primer Class, műnemteremtő kolosszus filmre adtál gyalázatos 2, vagy legfeljebb 3 csillagot. Sőt rengeteg 1 csillagosod is akad az élvonalasok kategóriájából. Úgyhogy ez a 10/10 nálad azért nem feltétlenül jelent "általános szokást". És ezt nem sértésnek szánom (sosem szándékom, hogy bántsalak, vagy irritáljalak), de ez valahogy így van. |