Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
A testőr - Film Mánia, 11:35 |
Babylon A.D. - Film Café, 11:55 |
A csaló - Filmbox Extra HD, 12:15 |
A nők beszélnek - Cinemax2, 12:40 |
Gemini Man - TV2, 12:50 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jay Brazeau (71) |
Ralph Fiennes (62) |
Hector Elizondo (88) |
Guido de Angelis (80) |
Kamarás Iván (52) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
Abigél |
Dash Mihok |
19. Find (2020-03-26 13:51.39) |
A gyermekkor meghatározó a felnőtt életünkre nézve. Szerencsére rossz emlékek ellenére is lehet boldog a felnőtt életünk. De személyiségünk, gondolkodásmódunk kialakulásában mindenképp nagyon fontos időszak.
Cyril kiskamasz, aki megdöbbentően önálló, életrevaló és semmi nem akadályozza meg, hogy visszataláljon a nézők számára sem túl szimpatikus apjához. Szívszorító a ragaszkodása az apjához. Félelmetes a szenvtelensége másokhoz, a külvilághoz. Amikor már kezdene feloldódni, akkor csöppen bele a rossz társaságba. Szerencsésen kivetődött ebből a közegből és elindult egy szebb felnőttkor felé. Szép történet egy nehéz sorsú gyerekről és felfedezőjéről. |
18. Törölt felhasználó (2012-05-16 16:38.04) |
nincs benne semmi, ami egyedivé teszi, nincs katarzis, nincsenek érzelmi hullámvölgyek, ráadásul a főszereplő kissrác sem a legszimpatikusabb, bár a végére azért megkedveltem. robbanást vártam, de petárdát kaptam, nincs ebben semmi extraordinális. |
17. Lasimoci (2012-03-08 17:05.17) |
Alább olvasható kritikám kissé esztétikusabb környezetben a Papirusz Portálon.
[link] |
16. Kovbojka (2011-12-19 15:26.33) - (válasz Lasimoci 15. hozzászólására) |
Értem. |
15. Lasimoci (2011-12-19 15:13.40) - (válasz Kovbojka 14. hozzászólására) |
Köszi! Magam sem tudom. Nem éreztem azt, hogy maximálisan megérdemelné. De előfordulhat, hogy megkapja még az ötöt is idővel. |
14. Kovbojka (2011-12-19 15:08.31) - (válasz Lasimoci 12. hozzászólására) |
Szép, gyönyörű fogalmazás! Bár nem írtad le mért csak 4-es. |
13. Lasimoci (2011-12-19 15:01.42) |
SPOILERveszély az alábbi hozzászólásban! |
12. Lasimoci (2011-12-19 15:00.28) |
Kié a felelősség?
Október 19-én volt szerencsénk megtekinteni az idei Cannes-i fesztivál egyik nagydíjas filmjét. (Megosztott díj volt idén.) A belga Jean-Pierre és Luc Dardenne rendezőpáros filmjéért már előre lelkesültem, ugyanis szeretem a francia filmeket. Sajnos még nem láttam ezt megelőzően filmet a rendezőktől. Illetve az 1948-as Vittorio De Sica-klasszikust, a Biciklitolvajokat – mely előtt méltóan tiszteleg e film - sem volt még szerencsém megtekinteni. Adott egy rossz gyerek (Cyril). Bentlakásos iskolában él, mert apja eltaszította magától. Megismerkedik egy fodrásznővel (Samantha), akivel már első találkozásuk alkalmával kialakul egy mélyebb kötődés. („Foghatsz, de ne olyan erősen.”) Befogadja Cyrilt, együtt megkeresik az apát. Akiről kiderül, hogy nem tudott felelősséget vállalni a gyerekért, ezért inkább tudomást sem akar venni róla. Cyril nem nyugszik meg Samantha gondoskodó szeretete ellenére sem. Gyermeki lelke az édesapa elvesztése után is vágyja egy idősebb férfi példakép útmutatását. Így kerül egy fiatalkorú bűnöző befolyása alá, aki a pótapa szerepét tölti be nála. A bicikli a történetben a fiú apja iránt érzett kötődésének szimbóluma. (Alapvetően még az ifjúság, az önfeledt gyerekkor képzetét társíthatjuk hozzá, illetve belemagyarázható még a környezettudatosság is.) Egyes motívumok ismétlődnek a filmben. Például Cyril mindig ahhoz ragaszkodik, akitől az eltűnt/ellopott biciklit visszakapja. Először apjához, majd a fodrásznőhöz, végül pedig a fiatal bűnözőhöz. Az erőszak jelenléte is tanulságos: először elszenvedője, majd elkövetője, végül megint szenvedője az erőszaknak. Ez az élet körkörösségét, a fogat fogért elvet is jelképezheti. Erre játszik még rá a filmben az is, hogy a Cyril által korábban megtámadott férfi fia bosszúból megtámadja Cyrilt. S végül az ő apja szintén felelősségmentesen cselekszik. El akarják titkolni a dolgot. Rossz példát mutat fiának. A film egyértelműen felhívja a figyelmet a nyugati társadalmak mai gyermeknevelési szokásaira, azok hiányosságaira. Egyre kevésbé vagyunk hajlamosak felelősséget vállalni tetteinkért, másokért meg szinte már alig. Ezt kitűnően példázza az a jelenet, amikor Samanthát Cyril miatt faképnél hagyja a barátja (ő sem bír felelősséget vállalni érte). A nő azonban kitart mellette, így fáklyaként a sötétségben útmutatást adva nekünk, hogy nem csak magunkért kell felelősséget vállalnunk, hanem bizony szeretteinkért, s főleg gyermekeinkért is. Hiszen ha mi nem neveljük megfelelően utódainkat, követendő példát állítva eléjük, akkor csakis magukra utalva találhatják meg azokat a módszereket, alakíthatják ki önnön erkölcsi hovatartozásukat, melyeket majd ők is továbbadnak. Példa nélkül, magunkra utalva sokkal nehezebb elboldogulni az élet útvesztőiben. (A fiú a nő hatására tanulja meg, hogy felelősséget kell vállalni tetteiért: bírósági eljárás, bocsánatkérés.) Technikailag elmondható a filmről, hogy a dokumentarista jelleg dominál benne. A kézi kamerás felvételek, a közeli képek és a zenei aláfestés minimalizálása teszik hitelesebbé, realisztikusabbá az amúgy is életszerű történetet. A precíz színészi játéknak és a jól megírt forgatókönyvnek köszönhetően a karakterek egyből felkeltik a nézők érdeklődését. Annak ellenére, hogy ábrázolásuk hiányos, fekete foltokkal rendelkeznek, nincs többletinformáció. A film keretes szerkezetű, in medias res kezdéssel indít. Részesei leszünk egy bolyongó ifjú lélek élete egy meghatározó szakaszának, felnőtté válásának. A film zárása is gyors, nem hollywoodi jellegű, nincs még egy feleslegesen hozzáadott, megmagyarázó-lezáró jelenet. Amilyen hirtelen bekapcsolódhattunk Cyril életébe, olyan hirtelen ki is lépünk belőle. Ezek is azt erősítik, hogy itt nem egyéni sorsok vannak a górcső alatt, hanem társadalmi folyamatok, melyek mindnyájunkat érintenek. |
11. Kovbojka (2011-12-06 20:40.53) |
Jah, és a zene... Az valami szenzációs!!! |
10. Kovbojka (2011-12-06 20:36.41) |
Azt vártam amit kaptam. Teljes mértékben teljesítette az elvárásaimat.
A színészek zseniálisak, a rendezés tökéletes, a a forgatókönyv szintén szuper, a sztori meg keserű(ahogy az ellőttem szóló mondta.) Nálam eddig az év 2. legjobba. 9.5/10 (holnap lehet lesz kritika) |
9. Qwerf (2011-10-11 11:55.12) |
S lám a rosszfiúknak is megvannak a maguk okai...
Egy igazi keserű sztori! |
8. DISTRESS (2011-10-03 18:55.13) |
a film plakátja érdekel majd valakit? |
7. Kovbojka (2011-09-24 08:56.30) |
ÍÍGEN!!!:D:D
Megszereztem. Már csak felirat kéne... |
6. Kovbojka (2011-09-21 14:41.44) - (válasz Szilard1976 4. hozzászólására) |
Fura, mi?:)) |
5. Kovbojka (2011-09-21 14:41.27) - (válasz Szilard1976 4. hozzászólására) |
14 |
4. Szilard1976 (2011-09-21 14:26.39) - (válasz Kovbojka 3. hozzászólására) |
Amúgy hány éves vagy Kovbojka? |
3. Kovbojka (2011-09-20 13:40.10) - (válasz Szilard1976 2. hozzászólására) |
Tudom.:))) |
2. Szilard1976 (2011-09-19 18:35.18) - (válasz Kovbojka 1. hozzászólására) |
Neked való film Kovbojka. |
1. Kovbojka (2011-09-06 18:20.16) |
Fúúú, de várom már ezt a filmet is!!!!
Cannesban nagy sikert aratott... |
Vélemények | Find, 2020-03-26 13:51 | 19 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Srác a biciklivel adatlap |
Eredeti cím: Le gamin au vélo |
Évszám: 2011 |
Rendezte: Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne |
Szereplők: Thomas Doret, Cécile De France, Jérémie Renier, Fabrizio Rongione, Egon Di Mateo... |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Jérémie Renier - Vélemények |
- Jean-Pierre Dardenne - Vélemények |
- Luc Dardenne - Vélemények |