Filmek Főoldal TV műsor DVD / Blu-ray Filmek Színészek Rendezők Fórumok Képek Díjak Mozi
film
 
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Megjegyezzelek?
Regisztráció
Elfelejtett jelszó

Regisztrálj és nyerj
DVD-t, vagy mozijegyet!

Keress

Részletes keresés

Mozibemutatók
2025-01-02
Bekövet a halál
Maria
Miénk lesz a holnap
Nosferatu
Vilma és a férfiak
Woodwalkers

2024-12-26
A nap, amikor apu megmenti a karácsonyt
A szerelem ideje
Better Man: Robbie Williams
Parthenopé - Nápoly szépe
Sonic, a sündisznó 3.
Sütimanók - Szupersipka-küldetés
Váratlan dallamok

2024-12-19
A kedvenc sütim
Derült égből karácsony
Karácsonyi állatmesék
Kincs a múltból
Mufasa: Az oroszlánkirály
Szeretetreméltók
Veszettek

További mozibemutatók

Hamarosan a TV-ben
Karácsony a tavon
- Max4, 06:55
A közösségi háló
- HBO2, 07:25
Bajkeverő majom
- RTL, 07:35
Zrínyi
- Duna World, 07:50
12 nap karácsonyig
- Film4, 08:00

Teljes tévéműsor

Szülinaposok
Gérard Depardieu (76)
Jessica Harmon (39)
John Amos (85)
Maryam d'Abo (64)
Timothée Chalamet (29)

További szülinaposok

Legfrissebb fórumok
2022-es választás
Csillagászati topic
Mit hallgatsz most?
Érdekességek!
Jellemző mondat, esetleg rövid párbeszéd - melyik filmben hangzott el?

További fórumok

Utoljára értékeltétek
A mi emberünk aaaaa
Peter J. Gray aaaaa

 

Fórum - Tenebre - Vélemények

Ahhoz, hogy hozzá tudj szólni a fórumokhoz, be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod itt!

3. Vescod (2021-01-02 09:53.35) aaaaa
Az Opera mellett ez a másik kedvenc giallóm Argentotól.Talán az volt az utolsó igazán nagy dobása.Szegény a 2000-es évekbeli filmjei nagyrészével elkezdte lerombolni egykori nimbuszát,amit a Dracula 3D-vel temetett el végleg.De a Tenebre nekem 10/8


2. Chris92 (2012-11-16 17:34.22) aaaaa
Na végre, hogy ez is felkerült, ideje volt!
A kissé gyengébb Pokol után Dario Argento teljes erővel tért vissza 1982-ben, hogy lerakjon az asztalra egy újabb giallo mesterművet! Viszont ennek a filmnek a fő erőssége, nem a Sóhajokban vagy a Pokolban lévő vizuális tombolás által megteremtett természetfölöttiség vagy a Profondo rosso által képviselt gótikus neo-noir hangulat. Fényképezést, stílust és hangulatot tekintve sokkal letisztultabb, természetesebb, hidegebb és életszerűbb darab, egy igazi nagyvárosi krimire hasonlít, ezért a gerinc pont az, ami az előző két film gyengéje volt a forgatókönyv. A történetből sokat elárulni nem kívánok (lényeg egy híres író Rómába utazik legújabb könyvének népszerűsítésére, amikor sorban kezdik gyilkolni az azzal vagy vele kapcsolatban lévő ismerőseit). És azért mert egy komplex, összetett, néha szimbólumoktól sem mentes történet, melyben fontos szerebet játszanak az olyan tényezők, mint az alkotói önreflexió, az aberrált szexualitás és legfőképpen a bizonytalanság. Argento mesteri módon tarja nemcsak a szereplőket, hanem minket nézőket is teljes bizonytalanságban, a logika és a racionalitás hiánya feltűnik abban, hogy a filmben meggyilkolt szerencsétleneket nem sok minden kapcsolja össze és a film közepénél, már a két gyilkos lehetősége is felvetődik, sakkban tartva tippjeinket az igazi gonosz kiléte felől. A technikai megvalósításra nem lehet panasz, számos jeleneten (főleg egy zseniális háromperces hosszú snitten) érződik, hogy az olasz rendezőnek kik voltak a fő inspirációi. A meglepően színvonalas színészi játék is megnöveli szimpátiánkat a főszereplők felé, ezzel sokat dobva a feszültségen és a "senki sincs biztonságban" feelingen. A gyilkosságok eleinte visszafogottak, viszont a sokkoló csavarral záruló finálé egy hátborzongató és könyörtelen vérorgia, ahol Argento nemcsak a karakterek között visz végbe elképesztő ritkítást, hanem egyúttal a szimplán fekete-fehér féle gyilkos-áldozat-gyilkost leleplező hős féle koncepciónak is kegyetlenül fityiszt mutat. Aki végignézi vagy már látta ezt a remekművet, pontosan tudni fogja, hogy mire gondolok.


1. Jason13 (2012-11-16 17:08.30) aaaaa
Dario Argento két misztikus horror (Sóhajok, Pokol) után visszatért a giallo-k világába, ezt pedig igencsak jól tette, bizonyítéknak itt is van a Tenebre.
A történet középpontjában egy amerikai író áll, aki Rómába utazik üzleti okok miatt, azonban érkezése tragikus dolgok láncolatát indítja el, hiszen egy gyilkos elkezdi tizedelni a női lakosokat, mégpedig olyan módszerekkel, melyeket írónk szőtt bele regényeibe. Ezt a helyi hatóságok is észreveszik, rá is szállnak főhősünkre, de hiába, hiszen neki ötlete sincs, ki lehet az elkövető. De miután a gyilkos veszélyeztetni kezdi őt és a hozzá közel álló személyeket, felveszi a kesztyűt és nyomozni kezd a saját szakállára, hogy előbb ránts le a leplet a gonoszról, mielőtt az kioltaná életét.
Meglátásom szerint, Argento ebben a filmjében járatja csúcsra a giallo műfaj alapvető elemeit. Hiszen korábbi munkái tartalmaztak üresjáratokat, helyenként megtört a cselekményük, emiatt a feszültséget sem tudták végig fenntartani, ez a darab azonban egyáltalán nem ilyen. Már maga a tempó igencsak jó iramot diktál, a hangulat sosem ül le, mindig történik valami érdekes.
A rendezőnk sajátos képi világa sajnos hiányzik innen, hiszen nem találkozhatunk groteszk, már-már álomszerű díszletekkel és egyedi atmoszférát teremtő színhasználattal, de ezen hiányosságot kompenzálják a brutális gyilkosságok és a nagyszerű operatőri munka. Bár a játékidő első felében csak borotvapengével való szúrásokkal és vágásokkal találkozhatunk, már ezek is elég ütősre sikeredtek, majd mikor előkerül egy balta, tényleg elszabadul a pokol. A fényképezés remekül asszisztál a véres képsorokhoz, a legemlékezetesebb viszont az, amikor a gyilkos szemszögéből látjuk az eseményeket, ezek a jelenetek nagyon látványosan lettek bemutatva.
Sajnos, a film szenved abban a betegségben, melyben a legtöbb olasz horror, ez nem más, mint a hullámzó színészi alakítások. Ezalatt értem azt, hogy a szereplők többsége hol elfogadhatóan, hol pedig rendkívül gyengén játszik, ez pedig kissé ront az összképen, ahogy néhány erőltetett párbeszéd is. Logikátlanságok is akadnak, ezek leginkább a karakterek teljesen valószerűtlen viselkedésére vonatkoznak. Példának okáért ott az a jelenet, ahol egy fiatal lány halálra ijed egy nagy kutyától, ahelyett pedig, hogy gyorsan elfutna, egy jókora husánggal kezdi ingerelni.
Ezek a dolgok tartják vissza attól a Tenebre-t, hogy a nézők egy fantasztikus giallo-nak titulálják, viszont még így is sok dicséretet érdemel, mert végig mozgalmas, hangulatos, véres és még egy jópofa csattanóval is szolgál a befejezésnél. A műfaj rajongóinak kötelező, de mások is bátran tehetnek vele egy próbát, hiszen egy minőségi nyomozós/fordulatos/véres thriller sosem árt.



Kapcsolódó fórumok

VéleményekVescod, 2021-01-02 09:533 hsz
Kérdések téma megnyitása0 hsz
Keresem téma megnyitása0 hsz
 
 

Filmkatalógus alsó
Copyright © 2005-2018, www.FilmKatalogus.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Impresszum | Médiaajánlat | DVD üzletszabályzat, kapcsolat | Sitemap | E-mail: info@filmkatalogus.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ, melyekre szükség van az oldal megfelelő működéséhez. További információk