Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Volt egyszer egy Deadwood - Filmbox, 20:00 |
Milliókért a pokolba - Film4, 20:00 |
Fulladás - Viasat Film, 21:00 |
Az Északi - Mozi+, 21:00 |
A bérgyilkos - Moziverzum, 21:00 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Matthew McConaughey (55) |
Ken Kirzinger (65) |
Ralph Macchio (63) |
Travis Van Winkle (42) |
Sean Combs (55) |
További szülinaposok |
Utoljára értékeltétek |
A belső ember |
Alexandre de La Patelliére |
37. Thoams (2019-09-28 14:52.01) |
Engem is lekötött teljesen! van egyfajta hangulata a fimnek. a szinészi játék profi szerintem és a zene is jo, a történet, a kamera |
36. Emylio (2015-12-09 04:43.02) |
Azt látom, hogy megoszlanak a vélemények. Nekem tetszett a film. Én egy percig sem untam, és nem volt benne érzelmi üresjárat. Végig a hatása alatt voltam. Szerintem többször is nézhető. |
35. Sötétszív (2014-11-26 20:08.59) |
Nos, a gépem teljesen megbolondult. Bocsi mindenkitől. |
34. Sötétszív (2014-11-26 20:01.59) |
Ha egy Magyar film rengeteg díjat besöpör, s remek kritikákat kap, akkor azt kell hinnünk, hogy ez egy jó film. De sajnos ez mégsem az. Igazából a feszültség hiányzik a filmből. Molnár Piroska remekül játszik, de még ő is eltörpül a Gyémánt ikrek játéka mellett. S a többi színész is nagyon halovány. A fényképezés remek, akárcsak a zene. De a film csak egyszer nézhető, átlagos alkotás. Ez igazán sajnálatos. |
28. Okokopi (2014-09-01 13:54.44) |
Kétségtelenül erős film, erős történet, a Gyémánt ikrek nagyszerű alakítása, erős fényképezés (az előzetesek becsapósak voltak ebből a szempontból), Molnár Piroska isteni volt, járna az öt csillag, mondhatnánk. De nem!
Azt gondolom hogy a magyar film visszatérő hibától majdnem mentes, érdekfeszítő, lebilincselő filmet rendezett Szász János. Kristóf Ágota a film alapjául szolgáló regénye kétségtelenül erős fundamentuma a hatásnak, melyet a film kelt az ember szívében! Mégis, amiért nem adtam öt csillagot a filmre az a következő momentum, regény részlet, jelenet: Amikor az SS tiszt móresre tanítja a véresszájú magyar nácit. A holokauszt körül folyó társadalmi vita és ellentét két hazug álláspontban gyökeredzik. Az egyik azt mondja, hogy a magyar felelősség minimális, mindenről a megszáló németek tehetnek, Horthy igazából zsidó-mentő volt, stb. A másik, ezzel szembe helyezkedő, szintén hazug álláspont az, hogy a németek szinte nem is tehettek semmiről, mi több, visszahőköltek a magyar kegyetlenség láttán, a buzgó magyar antiszemitizmussal szembesülve. Ezt támasztja alá a film említett jelenete is. Hazugság küzd hazugsággal, 2014-ben Magyarországon. Amikor Wiesenmayer-től idézünk, önmosdató naplóbejegyzéseit, emlékiratait vesszük alapul, amikor hivatkozást keresünk azt alátámasztandó, hogy a magyarok kutyábak voltak a németeknél, akkor az egyik hazugság gyalázatát egy másikkal akarjuk lemosni magunkról. Ebben való érintettsége miatt nem adtam 5 csillagot a Nagy füzetnek, pedig szakmai, vizuális, színészi, és dramaturgiai szempontból egyébként megérdemelte volna! Mindenkinek szívből ajánlom, főleg azoknak, akiknek már rég megingott a hite a magyar filmben! |
27. Chris Co (2014-07-04 22:39.04) - (válasz GyermeklakĂłbizottsĂĄg 25. hozzászólására) |
Nyilván ez is egy kevésbé szerencsés, általánosító gondolat volt, de ez is inkább a filmnek szólt, mint mondjuk egy egész generációnak (szerintem, gondolom satöbbi). |
26. Chris Co (2014-07-04 22:36.45) - (válasz Vbacs 23. hozzászólására) |
Nem az volt a lényege annak, amit írtam, ki (konkrét személy) ítél az alapján, (12 Év Rabszolgaság kapcsán jött és gyanítom, hogy magadra vetted:)), hanem általánosságban példa volt arra, hogy mit tartok inkább sznobizmusnak. Sorolhatnék még jó néhány példát filmekkel kapcsolatosan, ha mondjuk valaki egy filmet az alapján ítél meg, hogy ki a rendező és annak bármely filmjét az ő személye iránti feltételek nélküli szimpátiájához köti vagy legyen akár egy zeneszerző. Lehet, hogy a filmben látottakhoz nem passzol a filmzene vagy már sokszor hallott, sokat ismételt szólamokat hallunk ugyanolyan hangszereléssel, mint mondjuk egy korábbi vagy egy azt megelőző még korábbi filmben és szinte még említésre sem méltatnánk a hallottakat, ha azt nem a kedvenc muzsikusunk komponálta volna és még sorolhatnám, de ez off-nak már így is sok és a sznob témát már amúgy is tisztáztad.:) |
25. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2014-07-02 15:34.39) - (válasz Chris Co 22. hozzászólására) |
Lsd. 24- es. |
24. GyermeklakĂłbizottsĂĄg (2014-06-30 07:11.18) - (válasz Vbacs 20. hozzászólására) |
Torinói lovak "gyártása?!"ki- kérem! |
23. Vbacs (2014-06-29 19:06.12) - (válasz Chris Co 22. hozzászólására) |
Nem tudom, hogy hogy jött ide a pride mozgalom. Ezzel mit akartál mondani? Ki ítél az alapján?
Jó, kicsit elragadtattam magam, de már igen szomorú vagyok az ilyen filmek miatt. |
22. Chris Co (2014-06-29 18:48.02) - (válasz Vbacs 20. hozzászólására) |
Szerintem a sznobizmus közelebb áll ahhoz, hogy valaki a pride mozgalmak és nem a látottak alapján ítél meg egy művet, mint az, hogy mondjuk ez a film tetszik valakinek vagy sem. Más dolog egy film felett ítéletet mondani és megint más azok felett, akiknek tetszik. Én ezzel a dologgal kapcsolatban azért óvatosabban fogalmaznék.:) |
21. Az utolso szamuráj (2014-06-29 18:30.58) |
öö...a bunkók meg utálni?:)) |
20. Vbacs (2014-06-29 18:18.03) |
A Nagy füzet c. novella, amit Kristóf Ágota írt, nagy valószínűséggel nem is fog a kezembe kerülni, hiszen a belőle készült film inkább megint eltántorított attól, hogy ránézzek a mai magyar filmekre, nemhogy bevonzott, vagy egyáltalán reményt adott volna.
Félreértés ne essék, a kemény történetekkel abszolút nincs problémám, sőt. Ha a megvalósítása elismerésre méltó és nem hatásvadász módon igyekeznek figyelmet követelni, hanem igazi, megfogható, színes-szagos, áthatoló mélységű hatást érnek el, amin nem röhögök és a fejemet fogom, hanem inkább rosszul leszek, na azok a melodrámák nagy szerelmeim és VALAHA még tele volt velük az ország éves filmtermése. Ma már nemhogy nincsenek, még drámát is alig gyártanak. Egy réteg nyúl ehhez a műfajhoz, akik kifele, és nem befele gyártanak. A fesztiválok, főleg a kedves berlini (igen, ez most pejoratív) imádja az olyat, és mi őket boldogan kiszolgáljuk. Igaz az se megoldás, hogy befelé meg gyártjuk a másodrangú amerikai vígjátékok sablonjából készülő műveinket, amik nemhogy nem viccesek, de még kritikán aluliak is, ok jó színészünk mélypontját alakítja benne és méltán kerül fel bármilyen világszintű újság, honlap, stb. bottom listájára. Meg kéne találni az aranyközéputat. De nem igazán nyújtózkodunk érte. Van egy generáció, ami kihalásra vár, és utána egy nagy üresség. Szakemberek nuku, csak az öregek, akik meg gyártják a Torinói lovaikat és a Nagy füzeteiket. Szász János neve számomra egyet jelent a magyar érvágós drámákkal, amik mind egy kérdést tesznek fel, hogy kinek kellenek ezek. Jó, az Ópiumban láttam fantáziát annak ellenére, hogy hangulata ugyanilyen sötét volt és visszataszító, de a Whitman fiúk csontig ugyanez volt, csak míg Csáth novellája komoly lelki törés érdekes konklúzióját tárja elénk, addig Szász inkább csak sötétít mindent és egy sokkal érdemtelenebb megoldással állt elő. Nem tudom, hogy mi a helyzet a Nagy füzettel ilyen téren, én csak a filmet láttam, de az bőven sok is volt. Megértem én, hogy a ridegséget hogy lehet szépen ábrázolni, és azt sikerült is, de lehetne kicsit igényesebb is szegény film. Ha már majdhogynem egy MILLIÁRDot költünk egy filmre, legalább legyen benne lélek, valami szépség, akármi. Ne csak hó, káromkodás, és két hunyorgó, bunkó, mindig csúnyán néző barna gyerek és teljesen felesleges, begyepesedett művészieskedő allűrök, aminek már rég lejárt az ideje. Céltalan, hatástalan, sokkal nagyobb füsttel, mint lánggal. Korrajznak azt mondom, nem rossz. Önálló történetnek az. Én már a történet felénél teljesen elvesztettem az érdeklődésem. Olyan nyomorúságos itt minden az utolsó fűszálig, hogy bármi is lesz a film vége, úgy érzem, hogy ennél a jelenlegi állapotnál csak jobb lehet. - gondoltam minden jelentnél. Egy dolog tartott életben, hogy meglessem a két idegenlégióst. De ezt még a két Ulrich sem tudta megmenteni, sőt....miért vállalnak el egy ilyen filmet, ezek az emberek többre hivatottak ennél és tettek is le valamit az asztalra. Na jó, elég a lehúzásból, a népszerűség veszélye úgysem fog fennállni. Néha azt mondom nem is baj. Nem ajánlom senkinek sem megtekintésre. De ha mégis megnézi, legyen türelmes és borúlátóbb, mint én, mert akkor nem fog neki tetszeni. (Ja, most nem a sznobokhoz szóltam, ők imádni fogják :) ) |
19. Entersp (2014-05-04 08:34.32) |
A 15. után a 18. számú irományon futottam át. Gyönyörű. Mintha olvastam volna egy brit és egy német beszámolót Drezda bombázásáról.
Nem tudom, ennél jobban mi kelthetné fel az érdeklődést...:) |
18. Az utolso szamuráj (2014-05-03 19:18.48) |
Tompítás.Valaminek levenni az élét,csak hogy a néző befogadó legyen.
Gondolom,még így is többen felhörrentek,mikor két kiskorúval fürdött a kádban egy fiatal nő.Nos,a novella ennél jóval durvább dolgokat is taglak,Nyúlszáj és egy kutya fajok közti nemiszerv-összeillesztés továbbá szado-mazo dolgok okán(vagy az orális szex a szolgálólánnyal...).Viszont ez itt termék,produktum,eladhatóságra való törekvés is,így jóval kevesebb olyasmit tartalmaz Szász János filmje,amin a közönség a szívéhez kapna és egyszerűen még az íróját is a pokolba kívánná,miszerint beteg és nem normális ember,még jó hogy meghalt,úgy kell neki. A "NAGYKÖZÖNSÉG",mely értelemszerűen csupa jómodorú,finom,művelt és semmiben soha hiányt nem szenvedő egyedből áll,nagyon szeret így megnyilvánulni olyan könyvekről,írásokról,melyek explicit dolgokat tartalmaz.A-továbbra is nagybetűvel-NAGYKÖZÖNSÉG-nem nagyon szereti azt,ha a valóságot a pofájába tolják,igen,van,volt és lesz,aki állatokkal közösül,vagy gyerekekkel szexuális tevékenységet folytat.Mielőtt még fejemet karóra kívánnák:nem,nem mondom ez jó,sőt.De:van.Az írónő művébe meg helyt kapott valaminek a kidejezésére. Szász János filmje még így is illethető azzal a szóval.kemény,vagy fokozni,rideg.A Nagy Füzet néhány dologban így is eltér az alapanyagtól,de végre egy olyan magyar film,amire az Ópium vagy a Taxidermia óta várok,ami meredek,brutális,de ugyanakkor van értelme,szíve.Csak,nem rózsaszín mód vagy a szokásos magyar vígjátéki körcsomagolással. A Nagy füzet arról szól-már a film!!-hogy egy ikerpár hogy próbál életben maradni megváltozott,kemény és durva viszonyok közt.Bár ezt Ágota Kristóf nem írja le,de a második világháború idején vagyunk,és látunk is zsidókat,akiket elvisznek:fontos momentum,mert a fiúk itt már halált is akarnak osztani bizonyos dolgokért.A társadalom,a helyszín,a történelmi idő az,amire a fiúk reagálnak,amit keserű kínzással ,önsanyargatással megpróbálnak túlélni,mégsem veszik azt észre-persze koruknál fogva hogy is tehetnék!!-hogy a meg nem értett háború okait másolják,teremtik újra és újra azzal a sajátságos eszme-erkölcsi-önálló értékrenddel,amit kidolgoznak saját maguknak(némi szülői mondatra való visszaemlékezéssel akár).A Nagy füzet igazi problémája bizony ez-kíváncsi lennék,mélyebben ezt hányan gondolták át... Bár hogy egymilliárd forintba mi került a filmen,azt én magam nem értem,de visszafogottan nyomasztóan van fotózva,valamint a zene iszonyatosan eltalált-már a mű pillanataihoz,mert önmagában néha idegesítő lenne.A színészi játék a Gyémánt testvéreknél egész jó-van a két fiúban valami sötéten dermesztő olykor-a nemzetközi színészek pedig vérprofik-kár,hogy Ulrich Thomsen karakterét kicsit kevésre faragta a forgatókönyv.Aki pedig egyszerűen hihetetlen,Molnár Piroska színésznőnk,aki valami elemi erővel hozza az először "gonosz" ,később mégis a fiúk felé forduló nagymamát.Sose fogom elfeledni azt a jelenetet,ahogy a német tisztnek mondja:"Anyád",valami intenzív természetességgel,elképesztő pillanat. A Nagy füzet biztos nem fog tetszeni sokaknak-még a kritikusok se szerették mind.Dőrzsis,durva,kemény és rideg,karakterei pedig néha nincsenek túlmagyarázva:de Szász rendezése most is gördülékenyen odafigyelő és kegyetlen, sőt átjön az a cinikus világ a nézőnek,ahol és amikor játszódik ,nem fukarkodva a megdöbbentéssel.Olyan magyar film ez,amire büszkék lehetünk-én például vagyok is-hogy díjakat nyert,öregbítve most ép megint nem népszerű hazánk nevét a világban:és mert egy alkotás masszív,kegyetlen gondolatokkal kilépni a nagyvászonra,nem valami idegesítő,idióta tömegfilmként megmérettetni magát. A magam részéről 5 csillag. |
17. Pecutoncsi (2014-04-09 09:01.29) |
Havonta egy hozzászólás :-) ez aztán a sikerfilm!! |
16. Pecutoncsi (2014-04-09 09:00.22) |
Dögunalom, nyomor, lehangoló képsorok, depressziós rémálom!Erre van a magyar adófizetőknek 100!!millió forintja, mikor gyerekek ,öregek éheznek, pénzhiány miatt hónapokat kell várni életmentő műtétekre.Szégyen ez a film, majd 2 óra szenvedés annak aki nézi. Szerencsére csak hatan voltunk az esti nyolcas előadáson, de csak hárman szenvedtük végig. |
15. Berto49 (2014-03-10 11:09.56) |
Ritkán szoktam egyetérteni az Oscar-díj Bizottság döntéseivel, de azt, hogy a „Nagy füzet” című filmnek nem volt helye a legjobb idegen nyelvű film kategóriájának jelöltjei között, teljes mértékben helyeslem. Nem tudom, hogy Karlovy Vary-ban mit értékeltek benne, de abban biztos vagyok, hogy döntésük téves volt. A tévedés elsődleges oka az irodalmi anyag minősíthetetlen volta. A Svájcban élő, francia nyelven alkotó magyar(?), 2011-től Kossuth-díjas írónő regénye minden elismertsége mellett – szerintem – olyan elegye a II. világháború szörnyűségeit, borzalmait bemutató szikár stílusú műnek, amely alapból a fantasy irodalmilag kevéssé értékelt műfajába sorolható. Természetesen szubjektív a véleményem: a film alapján eszembe se jutna elolvasni a művet! Elismerem, hogy az események mindegyike számtalan esetben előfordult a történelemben, hitelességükhöz néhány kivételtől eltekintve nem férhet kétség, azonban az, hogy mindez egy történetben koncentrálva, együttesen jelenjen meg erősen túlmegy a realitáson, a történelmi hűségen. Innentől kezdve erősen spoileres és csak a film megnézése alapján!
Nehezen elképzelhető, hogy az ikrek anyjának az jut az eszébe, hogy a gyerekeit annak az asszonynak a gondjaira bízza, akivel húsz éve már nem tartotta a kapcsolatot. A „boszorkány” nagyanya ördögi alakja olyan mértékben eltúlzott, hogy a Jancsi és Juliska boszorkánya hozzá képest a megtestesült jótündér. Arról nem is szólva, hogy fizikai megjelenése lehetetlenné teszi azt, hogy egymaga, minden segítség nélkül nemcsak saját magát, a két gyereket, de a gazdaságát is ellássa, hiszen még a mozgásában is magatehetetlennek látszik. Molnár Piroska színészi alakítása ugyan bravúr, de olyan, amelyik viszolygást és legyőzhetetlen undort kelt a nézőben, gondoljunk csak a sültcsirke zabálás képsoraira. Értem én a jelenet miértjét és tartalmát, de ez már egy másik filmes műfajt, a slashert idézi. Egyébként a sokkolás, mint gyakori eszköz sűrűn előfordul a filmben;; a gyerekek kínzásos, véres vallatása, a megfagyott katona fegyvereinek és gránátjainak megszerzése, az apja holttestét pallónak való felhasználása, hogy úgy jusson el a „szabadság” felé. Itt tartva, ugyan miért válnak el egymástól a testvérek? Szörnyűséges képsorokat még borzalmasabb jelenetek követnek, amilyenek – ismétlem – valóban számtalanszor előfordultak, de így egybe zsúfolva az ellentétes hatást keltik, kioltják egymást. Elborzasztó alakok jelennek meg a filmben; a parázna plébános, akit a fiúk sikeresen zsarolnak (Andorai Péter alakításában), a plébános szolgálólánya, aki gyomorforgató szexuális aktusra kényszeríti a fiúkat, majd egy másik jelenetben embertelen módon a deportált zsidók előtt falja az ételt, bár az ikrek sajátos módon elégtételt is vesznek rajta. Egy alakról külön is kell írnom, a nyilas uralomban békésen dolgozó zsidó cipészről, akinek a szerepeltetése enyhén szólva is anakronisztikus, történelmileg elképzelhetetlen. Szerepelnek még benne klisészerű, százszor látott alakok is; a meleg német tiszt (fizikailag Von Rauffenstein-hez hasonlít a „Nagy ábránd”-ból, bár érthetetlen, hogy miért?), a nyúlszájú halálát okozó erőszakoló szovjetek, és még lehetne a végtelenségig sorolni, de nem érdemes, mert a végső következtetés; kevesebb sokkal több lett volna! Ez a megállapítás a könyv ismerete nélkül is a mű hibája! Talán a háború borzalmainak teljes enciklopédiáját akarta nyújtani? Ez a törekvés azonban az ellenkezőjét érte el. Olyan hatást ér el, amelytől a néző önkéntelenül is elfordul, és legyintve igyekszik agyából kiradírozni a látott borzalmakat, mert így egyben emészthetetlen. 2/10 |
14. Pincula (2014-01-08 18:32.29) |
Életem egyik legnagyobb filmes élménye,pedig már nem
vagyok fiatal.Molnár Piroska alakítása egyenesen briliáns, tényleg óriási szinésznő!A szereplőválasztás, és a rendezés pedig ragyogó! Nagyon nagy élmény, aki szeret valami pluszt kapni, feltétlenül nézze meg! |
13. Törölt felhasználó (2014-01-04 18:16.59) |
Nem láttam még a filmet, de lépten-nyomon nagyon jókat olvasok róla, legalábbis, ami a nemzetközi megítélését illeti. Múltkoriban az egyik népszerű hetilapunkban olvastam interjút a rendezővel, rendkívül szimpatikusnak tűnt. Most továbblapozgatva a nethírek között, ezt találtam:
[link] |
12. Mokuska1126 (2013-11-23 20:26.48) |
Jó film volt!
S közlöm, hogy Amerikában azonbelül Los Angelesben a moziban, mikor ezt vetítették teltház volt. Itt is látszik, hogy egy remek film volt. |
11. Judika99 (2013-11-14 12:03.21) |
Először is minden tiszteletem Molnár Piroskának !
Másodszor teljesen lehangol ez a sok buta hozzászólás, olyan emberektől akik "hál istennek" nem éltek meg háborút, forradalmat az éhséget is csak Norbi Updet-ből ismeri.Másik fórumokat is olvastam,lehangoló a gondolat menet.Gondoltam ezek a fórumok valami plusz infót adnak pl. helyszínekről, szerep osztásokról, hát nem . |
10. Prissila (2013-10-24 21:51.28) - (válasz Liz-i 5. hozzászólására) |
Mi már hárman voltunk a moziban :) egyre népszerűbb lesz :D |
9. Prissila (2013-10-24 21:49.03) |
Értem én, hogy arról szól ez a film, miként változtatja meg a háború az ikreket, de... ez valami olyan beteg módon jelenik meg, hogy hihetetlen... legszívesebben kijöttem volna a moziból, de mivel erről kell kritikát írni a suliba, maradtam, és próbáltam nem elhányni magam. |
8. Mngbb (2013-10-22 11:43.09) |
Érdemes elolvasni a könyvet is. |
Vélemények | Thoams, 2019-09-28 14:52 | 37 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
A nagy füzet adatlap |
Eredeti cím: Le Grand Cahier |
Évszám: 2013 |
Rendezte: Szász János |
Szereplők: Gyémánt András, Gyémánt László, Molnár Piroska, Ulrich Matthes, Ulrich Thomsen... |
További információk |