Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Alien - Romulus *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (DVD) |
Escobar - Az elveszett éden (DVD) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Gosford Park - Film Mánia, 06:35 |
A Bramble House Christmas - Mozi Klub, 06:50 |
Karácsonyi kincsvadászat - Izaura TV, 07:00 |
Napos oldal - Film Café, 07:20 |
Bajkeverő majom - RTL, 07:25 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Jay Brazeau (71) |
Ralph Fiennes (62) |
Hector Elizondo (88) |
Guido de Angelis (80) |
Kamarás Iván (52) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Belfast - Vélemények |
Portugál - Vélemények |
A boszorkány (2015) - Vélemények |
Micimackó: Vér és méz 2. - Vélemények |
A 39-es dandár - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
Horizont: Egy amerikai eposz |
Alan Ritchson |
14. SzaboKri81 (2019-10-23 10:51.21) |
Ez a film már annyira művészi, hogy elfelejtette, hogy szóljon is valamiről. Mert, hogy ennek a filmnek szinte semmi mondanivalója nincsen. Háttértörténete nincsen. Max egy fél perc, amikor a rendőrnő, vagy a pszichológus kérdezgeti főhősnőnket a motivációról de azt is pikk-pakk le is zárják. Dinamika szinte semmi nincs benne. Csapong össze-vissza. A forgatókönyv talán 3 oldalt, ha kitett, akkor már sokat mondok. Egyedül az operatőri munkát tudnám dícsérni, mert tényleg szépen van fényképezve. De sokkal több pozitívum a részemről nem mondható el. Ez tényleg egy klasszikus művészfilm, ami nem való mindenkinek. Nekem legalább is nem. |
13. KapiGabi (2019-02-05 03:10.44) |
Jó kis film. |
12. Az utolso szamuráj (2015-06-17 15:22.57) |
Baromi erős film.
Francois Ozon filmjei kincsek:nem magyarázza túl a dolgokat,nem erőlteti buldózer erővel a karakterei mozgatórugóit a nézőbe és nem is próbál morális ítélőbíró szerepben tetszelegni:csupán "csak" bemutat.Persze,művészi eszközeivel ő is kifejti véleményét-más kérdés,azzal a néző egyetért vagy sem.Vagy egyáltalán felfogja.... A Fiatal és gyönyörű című munkájának főhőse,Isabelle-a franciás mód csinos,néha érzékien szép de olykor szürke egér Marine Vacht-egy nyáron megkapja egy német fiútól azt,amit akar,nevezetesen tolja be a farkát és vegye el a szüzességét,onnantól rá se néz.Nemsokára már luxusprostiként látjuk viszont,aki azonban keresetével nem kezd semmit,azt eldugja szekrényébe,igazából mintha csak unalmában lett volna prostituált.Aztán egyik kuncsaftja,egy idősebb férfi meghal,ő pedig lebukik. Ozon filmjében nehéz lenne bárkit szeretni,és néhány parányi jelenetben rajzolódnak ki a karakterek félelmei-ahogy például a családi baráti párból a nő nem meri urával visszaengedni Isabelle-t,nehogy valami történjen,vagy mikor saját anyja lesz féltékeny lányára,holott csak nevelőapjával beszélget.Sok apró,igen sok figyelmet érdemlő momentum van a filmben,ahol a lány motivációja sem lesz kimagyarázva,hisz nem rossz körülmények közt él,nincs miért ezt a munkát választania-ám ő mégis.Megtanul orgazmust,törődést és vágyat színlelni-ahogy a kurvák döntő többsége-sőt egy idő után élvezi is a dolgot.Bele lehet beszélni a mai fiatalság riasztó elidegenedését akár,egy kórképet,az unalmat-mindenki döntse el maga,mennyit ír az éppen megfigyelhető dolgok számlájára. Azt tartják,minden nőnek megfordul a fejében,milyen lehet kurvaként élni,sok nőmmel és egyéb csajjal beszélgettünk erről,kettesben azért lényegesen mást mondanak,mint ha ez egy társasági beszélgetés témája lenne.Mi faszik gyakran mondjuk,a házasság a legdrágább prostitúció,és ..hát ebben is lehet valami.A kurvák világa az,amelyről sokan hiszik hogy de sokat tudnak-de mert telelőtted a gumid,fingod sincs semmiről...-illetve lehet róluk nagyívű ,és az erkölcsi magasságokra még nagyobb létrát is felállító ,ezt a dolgot ostorozó kritikát teli szájjal bazseválni:minek.Van, volt,lesz-és igenis,szükség van rá.Nem egy kurva meg jobb ember bizonyos tulajdonságok mentén,mint akik köpködik mesterségét. Ozon filmjében nincs olyan személy,akit szerethetnénk,a film igen rideg és távolságtartó:mint a kor,melyben élnénk???A végén C. Rampling feltűnése még tovább árnyalhatja a kusza,a nézőben akár felhalmozódható zavart,ugyan mi értelme volt megjelenésének:nos,Isabelle oldaláról nem kevés,hisz egy olyan nő bánt vele emberként,akinek férje a vele töltött idő alatt halt meg,ám mégsem lépett fel támadólag.Nem hinném,a mesterség "védelmében" került be ez a jelenet,csak mintha Ozon azt is jelezné,lehet mindenhez,a kényesebb kérdésekhez is nagyvonalúan,okosan,humánusan állni. Biztos,hogy többeknek lesz problémája a 90 perccel:de ez úgy tökéletes,úgy a rendezőre jellemző-és pont ezért nem magyarázó!!-ahogy van.Társadalmi kórkép,a fiatalok a szexhez való hozzáállása,hogy mit szúrhat el egy szülő-húzz alá ami neked tetszik. |
11. Tömö (2014-11-06 22:54.36) |
Én nem vagyok itt elájukva ettől a filmtől-mint itt "alattam" páran...Semmi extra nem volt itt számomra. Francia filmek közül meg pláne.
Egy érzelem hiányos kiscsaj életét akarták felspécizni azzal, hogy csináljunk belőle kurvát.Hát... Meg lehet nézni, de többször...? Ezért nekem egy átlagos tv film. Még egy jó poén-vicc sem volt benne, mint az lenni szokott, bármilyen műfajban is nyomulnak a baguette evők. Drámának ez meg halovány volt. |
10. Colby86 (2014-03-17 09:42.15) |
Érdekesen közelíti meg a film a prostitúció témáját. Gondolom a nők 90%-a a pénzért csinálja, és gondolom sok szép nő fejében megfordul a gondolat, hogy miért dolgozzon egy irodában napi 8 órát, amikor 3-4 menettel megkeresheti a havi bérét (adómentesen:) De ha a kurválkodás nem is, az biztos dilemma egy ilyen külsővel megáldott nőnek, hogy nem lenne-e egyszerűbb az élete egy jó gazdag pasi oldalán? Sztem ez is egyfajta prostitúció.
Na jelen filmben semmi anyagi ok nincsen, egy valóban gyönyörű lányban tombolnak a hormonok és tapasztalatokat akar gyűjteni, és hogy miért így? "Mert így egyszerűbb volt". Ez sok mindent jelenthet, szerintem azt jelenti, hogy így egyszerűbb volt tapasztalt, érett férfiakkal találkozni, kapcsolatot létesíteni. Egy iskola, ahol Te kapsz pénzt a tanulásért, persze ennyi erőből ingyen is vállalhatta volna. Szerintem igazán jó kis francia film, érdemes megnézni, ha másért nem a két gyönyörű nő miatt. |
9. KapiGabi (2014-03-12 17:32.10) |
Az egyik legjobb film, amit a TABU kategóriákkal foglalkozó filmek közül láttam, amelyben a "drámai" kategória megjelölés valóban egy komoly morális és lelki válságot okoz az értő, és érző filmnézőben.
Már a film nemzetközi porondon történő szereplése, a rendező, és az operatőri munka, illetve a főszereplő játéka nagy súlyt ad a filmnek, de ha már az elején kezdjük, megnyugtatja az igazi nézőt az a tudat, hogy francia filmet fog látni, mely a skandináv filmekhez hasonlóan, bizonyos részeket figyelembe véve nem hagy bezáratlan kapukat, ahogy a legutóbbi Die Jagten, magyarán A vadászat című dán film sem tett (mely most nem ide tartozik). Hogy miről szól a film? Véleményem szerint borzasztóan összetett, és az in medias res kezdés egy kamaszlány életében, mely kizárólag a szexuális életre koncentrál - hát, elég visszásnak hat. Bozasztóan erős a nyitány, amikor a Lea elveszti az "ártatlanságát", amelyet saját önképének fel-, majd eltűnése szimbolikusan, egyben gyönyörűen ábrázol a tengerparti jelenet során. Felvetődik a kérdés, hogy vajon rendben van-e a mi erkölcsi rendünk, vajon jobbak vagyunk-e, mint Lea? Vajon normális-e az, hogy a házasság előtt már mindannyian nemi életet élünk, vagy letisztultabb volt a hagyományos értékrend, amikor a férjnek és a feleségnek egyaránt az első alkalom volt az első alkalom. A feleségemmel nem tudunk dűlőre jutni, hosz a 21. században felemelkedett az ingerküszöb, több a hús, de kevesebb a lélek, s ahogy nekem sem a feleségem volt az első, úgy neki sem én. Ami jobban belegondolva, szomorú, hisz minden más előtte csak pazarlás volt, és ostoba, demagóg az, aki azt mondja: "Gyakorolni kell..." Ugyan miért kellene...? Nem lennénk többek, ha valóban csak annak adnánk oda a testünket és a lelkünket, akit arra érdemesnek találunk...? A világ megváltozott, és vele mi is. Igazából... a film alatt nem kapunk választ arra, hogy honnan, miből ered Lea "mássága" - de ha feltesszük magunknak a kérdést, hogy valójában más e Ő, mint a Budapest utcáit koptató kamaszlányok, azt kell, hogy mondjam, a hétköznapokban látottak alapján, nem hiszem. Nincs válasz arra, hogy egy francia, Európában igazán jómódban élő orvos anya gyereke, hogy lesz ilyen, és szerencsére a film nem is használja fel az elvált szülők gyereke klisét, de közvetett magyarázatot ad azzal, hogy kizárólag akkor kezdi a rendező ábrázolni, megjeleníteni az anyát és élettársát, amikor a "baj" már megtörtént. Ezzel egyértelműsíti azt, hogy a manapság a gyerekeinek mindent megadó szülők kizárólag anyagi értelemben tudnak mindent megadni a gyermeküknek, de érzelmileg, lelkileg már nem. Különben is, mit és hogyan várhat el egy ilyen anya bármit a lányától, ha maga is csalja az élettársát a barátnője férjével...? Az emberek többsége sajnos másnak dobozolja magát, mint ami valójában, és ezzel az álszent, álarcos viselkedéssel tetszeleg a munkahelyen, a színházban, a barátok/ismerősök között, és ami a legrosszabb, hogy otthon is. A film kulcsmondatai mindenre rávilágítanak, értem ezalatt az autós krapek mondatát, hogy "Aki kurva volt, az is marad.", vagy Lea pszichológusnak és/vagy pszichiáternek intézett monológját a miértről, vagy a Lea kijelentését az anyja felé, amikor leszögezi, hogy "Ha bevallod, hogy lefeküldtél a - részemről csak néger - csávóval, akkor bízni fogok benned." A mozi nem túl hosszú, mégis rettentő hosszúnak érezheti a néző, ha kizárólag a képekre, és a hangokra koncentrál, tehát az 1 óra 33 perc játékidő bőven végignézhető. S amikor az ember 1 óra 12 percnél meghallja azt a zenét, már reménykedik, hogy happy end lesz a vége... egyre magabiztosabb a lelkünk, amikor Lea a vele egykorú sráccal a szerelem-hídján sétál, és kijelenti, hogy "Az első este nem megyek fel hozzád!" És ezután a rendező beletolja a néző pofájába az igazságot, kegyetlenül, a felemelkedett érzelmeket visszarántja velünk a földig, mert a világban nincsenek happy end-ek, nincsenek változások, ahogy fogalmazni szoktam írásaimban, engem is "...az örökké változó állandóságra indukál a huszonegyedik, a század..." A film lezárása pedig a legeredetibb, amit valaha is láttam, amikor az elhunyt kuncsaft felesége találkozik Lea-val, ahogy leteszi a szekrény szélére a 300 Eurót, s ahogy Lea teljesíti a kérését. Talán befejezte, talán nem... de azt leszögezhetjük, teljesen mindegy, hogy miért csinálta, mert csak az számít, hogy ezt csinálta, így "Aki kurva volt, az is marad.", hisz a dolgok eredendően nem változnak, amióta az ember él. Röviden a színészek hibátlanok, a rendező, és az operatőr nekem tetszetősett alkotott, ahogy a forgatókönyvíró is, de a zenék is teljesen a helyükön vannak. Nálam a művészfilmek alapból az élen állnak, és ez a film is elfoglalta köztük méltó helyét. Jóllehet, hogy elfogult vagyok, de nálam ez a film súrolja a 9,0-ás szintet. Aki a film után szeret nagyot gondolkodni, és nem csak a húsra kíváncsi, hanem boncolgatna komolyabb társadalmi problémákat, azoknak csak ajánlani tudom. |
8. Langelus (2014-02-02 08:55.48) - (válasz Krumplirózsa 6. hozzászólására) |
Jobban értem, mint te magad, Krumplirózsa. :P |
7. City225 (2014-02-02 04:11.09) |
Sajnos nem sok minden olyant találtam itt, amelyett több komolyabb, vagy komolyabbnak szánt alkotás mondhat magáénak. Van egy központi téma, de hiába van dráma vonallal aláhúzva, valahogy nem éles, és nem megrázó. A zene remek, de én ezt egy kicsit azért hatásvadásznak éreztem. |
6. Krumplirózsa (2014-01-18 13:14.03) - (válasz Langelus 4. hozzászólására) |
Inkább a Misi mókusról írjál,az efféle filmekben úgysem fogod megérteni soha a lényeget. |
5. MR. Marvel DC (2013-11-10 11:52.08) |
Ennyi hülyeséget is rég olvastam mint most Langelus :)
Van tehetséged a meg nem nézett filmekről össze vissza hadoválni. |
4. Langelus (2013-11-09 09:49.48) |
[link] |
3. Langelus (2013-11-06 15:44.15) |
Meg kell, hogy mondjam, a főszereplő lánmy külsején és személyiségén, valamint a könnyed erotikán kívül semmi nem fog meg a tartalomban. A szereplő idióták, a cselekmény és a dramaturgia pedig másfél óra alatt jut el oda, ahová egy feszes narratíva mentén 20-25 perc alatt jutnánk el. |
2. Langelus (2013-10-31 16:28.07) |
Várós. |
1. Dr.HannibalLecter (2013-10-28 19:16.17) |
jaj, ne...
már megint fiatal, és szexi, és francia, és biztos csinálta már lánnyal is... mi van ezekkel a kagylózabálókkal?:) semmi másban nem látnak újabban fantáziát? |
Vélemények | SzaboKri81, 2019-10-23 10:51 | 14 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Fiatal és gyönyörű adatlap |
Eredeti cím: Jeune et jolie |
Évszám: 2013 |
Rendezte: Francois Ozon |
Szereplők: Marine Vacth, Géraldine Pailhas, Frédéric Pierrot, Fantin Ravat, Johan Leysen... |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Charlotte Rampling - Vélemények |
- Francois Ozon - Kérdések |
- Francois Ozon - Vélemények |
- Géraldine Pailhas - Vélemények |