Főoldal | TV műsor | Filmek | Színészek | Rendezők | Fórumok | Képek | Díjak |
Keress | |
Részletes keresés |
DVD / Blu-ray premierek |
Deadpool & Rozsomák *Angol hangot és Angol feliratot tartalmaz* (Blu-ray) |
További DVD premierek |
További Blu-ray premierek |
Hamarosan a TV-ben |
Tél a szerelem jegyében - Izaura TV, 07:00 |
2012 - HBO2, 07:50 |
A nagy dobás - Viasat Film, 07:55 |
Nevem Senki - AMC, 07:55 |
Tükröm, tükröm - Film Café, 08:10 |
Teljes tévéműsor |
Szülinaposok |
Danny DeVito (80) |
Martin Scorsese (82) |
Stephen Root (73) |
William R. Moses (65) |
Sophie Marceau (58) |
További szülinaposok |
Legfrissebb fórumok |
Szellemlovas - A bosszú ereje - Vélemények |
A bérgyilkos (1991) - Vélemények |
Kasszafúrók (1989) - Vélemények |
A hullahó-akció - Vélemények |
Indián blues - Vélemények |
További fórumok |
Utoljára értékeltétek |
A gyanú árnyéka |
Sofia Coppola |
8. Convar (2021-07-18 02:03.14) - (válasz Convar 7. hozzászólására) |
lineális -> lineáris |
7. Convar (2021-07-18 02:02.17) |
Végre egy film amely nem a szokásos felső tízezer, vagy vmilyen értelmiségi körökben játszódik, hanem 1xű munkásemberekkel. Ennek megfelelően persze a sztori is viszonylag 1xű és lineális, itt nincsenek nagy fordulatok, csavarok, meg nagy hőstettek, csak emberek akik persze épp azért mert átlagemberek, meglehetősen életszerű kiszámítható módon is cselekednek.
Cotillard mindenesetre ebben is remek, sőt, miazhogy!!!!! Isteni munkát végzett ő is, a kellékesek is és a sminkesek is, mert ezt a nőt látva, akit alakít benne, a zsíros hajával, táskás szemeivel, meg kinyúlt pólókban, nameg azokkal a tényleg vhogy olyan "kisemberes" attitűdökkel, tényleg még egy pillanatra sem sikerül látnod benne azt a nőt, azt a filmes dívát, akinek lábai előtt már régóta nemcsak Franciaország, hanem az egész világ, köztük Hollywood is hever. Well done, ill. hogy a film nyelve után még stílszerűbb legyek, Bien fait! |
6. Palacsinta (2020-03-24 08:53.55) |
A film elég unalmas, de sok kérdést felvet, amiről társaságban jókat lehet beszélgetni. |
5. Kilok (2017-05-02 17:41.36) |
Láttam a filmet egy éve egy elég szar felirattal, aztán most adták le az M5-ön, már egy kitűnővel, természetesen eredeti nyelven.
Nem hátrány, ha pontosan értem, mit is beszélnek... :D Marion Cotillard-nak nagyon bejönnek ezek a drámai szerepek. Úgy tudja átadni az érzelmeket, mint nagyon kevesen. Eredeti, egy percig nem untam a filmet. Ezért szeretem az európai filmeket, mert ilyen témákat ilyen színvonalon tudnak bemutatni. Meg nem is tudom, valahogyan jobban tudok vele azonosulni, mégiscsak európai vagyok. Cotillard zsíros hajjal, smink nélkül is szép, talán túl szép egy egyszerű gyári munkásnak. Egy percig nem őt, hanem a depresszióból kigyógyult, most oda majdnem visszabukdácsoló családanyát látjuk. A mellékszereplők sem okoztak csalódást, tök rendben volt az egész. Biztosan vannak sokan, akiknek ez a film eszébe juttatta a saját életét, hogy ő járt így, vagy valamelyik ismerőse. Néhol megható volt, néhol dühítő, néhol csak simán elkeserítő, hogy mennyire igazságtalan az élet. Félreértés ne essék, nem egy filmtörténeti klasszikust láttunk, csak simán egy jó filmet, dícséret illeti a Dardenne tesókat, meg Marion Cotillardot is. Elmondása szerint sokat tanult ebből a szerepből, hetekig készült rá a forgatás előtt, hogy felépítse magában a karaktert. Talán az Oscar-jelölés túlzó (de 5 hölgyet kiválasztani nem olyan egyszerű egy adott évben), talán csak kompenzálni akartak, mivel lemaradt a 2013-as Oscarról, holott a Rozsda és csontban egy fokkal még az itteni teljesítményét is lepipálta a francia szépség. |
4. VAL P (2017-01-04 13:44.29) |
Kissé taposómalom-hangulatú lett az amúgy nagyobb durranást ígérő mozi. Az építmény íve egy rájáéval vetekszik. És nem az szomorított el a filmben, hogy tizen-egynéhányszor halljuk ugyanazt a szöveget, mintha egy ügynököt kísérnénk végig egy hétköznapján, hanem mert Sandrán kívül csak motiváció nélküli, felskiccelt árnyalakokat látunk. Verbálisan zajlik az egész dráma, s így felszínes marad (a stílus sem siet a segítségére), ráadásul kicsit didaktikus, iskolás is. Semmit nem tudunk meg arról, miért költözik el Anne otthonról, mit akart Julien a nevek ismeretében, hogy Yvon csak azért változtatott-e véleményt, mert a fia (miért is?) földhöz teremtette, Timur síró rohama is a levegőben lóg, s még sorolhatnám. Még a férjről sem derül ki, megalapozott-e Sandrának a kapcsolatukat érintő félelme.
A hab a tortán pedig, hogy a késélre menő titkolózást követően mindenki nyíltan vállalja, mire adta le a voksát. (D |
3. HMáté33 (2015-06-09 17:28.57) |
Marion Cotillard ismét remek, és külön öröm, hogy bár ő megkapta Hollywood kulcsait, továbbra is előszeretettel tűnik fel komoly európai filmesek kisebb munkáiban, ahol franciául beszél, nem visel sminket, és már-már olyan hétköznapian mer kinézni, hogy elmennél mellette az utcán. De az alakításainak ereje van, azok mellett nem lehet elmenni, és ez még hangsúlyosabb egy belga művészfilmben, mint egy százmilliós blockbusterben.
Dardenne-ék tolmácsolásában ezúttal egy depresszióval küzdő nő hétvégi pokoljárását követhetjük szemmel, amely során egyenként keresi fel tizenhat kollégáját, hogy meggyőzze őket, mondjanak le éves bónuszukról, hogy ő megtarthassa állását. A filmben bár nyugat-európai számokkal találkozunk, a problémák mégis lefordíthatók magyar nyelvre, és a hétköznapi, ha úgy tetszik kisemberek élete köszön vissza. Kritikát kapunk a nyugati társadalmi berendezkedésekről, a profitorientáltságról, és az egyes embernek a nagy képben elfoglalt jelentéktelen szerepéről, miközben tudjuk, az élet ezen a féltekén sem könnyű, és bár nem a napi egy pohár vízért küzdünk, alkalomadtán nehéz lenne a legtöbb embernek odaállni felesége, párja elé azzal, mondjunk le egy-két havi fizetésről, hogy xy megtarthassa állását – mert az élet már megtanította nekünk, hogy ezen a világon csak magunkra számíthatunk, a másik boldogulása ebből a szempontból sokadlagos tényező. Valahol provokatív filmről van tehát szó, de talán többekben megkondítja a vészharangokat, hiszen bármennyire is dúl a globalizáció, meg a feltörekvés, jó lenne közben embernek maradni. Tetszett, ahogy a fivérek tálalták a témát, minden látogatás egy újabb szemszög, újabb emberi tulajdonság megnyilvánulása volt, és talán többször magunkra ismerhettünk gyarlóságok, vagy épp nemes hozzáállás láttán. A látottak viszont mindenképpen hagynak valamilyen nyomot, kiváltanak reakciókat, és ez nagyon fontos szerintem, néha meg kell állni, hogy emlékeztessük magunkat: emberek vagyunk mindannyian, ebben a sokszor embertelen világban. |
2. Jorosz5 (2015-02-12 22:00.17) |
Meghatóan elmesélt dráma, a főszereplőt senki nem tudta volna olyan csodásan, érzékenyen, tele érzelemmel előadni, mint Cotillard. Meg lennék lepve, ha nem ő kapná az Oscart, mindenesetre szurkolok majd neki. Briliáns színészi alakítás. |
1. 1zsuzska (2014-10-27 15:23.46) |
Nem tetszett. Számomra teljesen sematikusak voltak a részletek, figurák, akik révén a főhős –megjegyzem briliáns alakítás a közelikkel - lassan- lassan magára talált a depresszív, Xanaxos időszakból.
Rengeteg időm volt közben, úgyhogy előreírtam a forgatókönyv részeket magamban: SPOILER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! lesz, honnan seprűvel verik ki, öngyilkosság, kapcsolatokban veszekedés a felek között a visszaítélés végett vége katarktikus nem SPOILER VÉGE s mindeközben sajnos maradt a felület. Pedig emberien megszólaló a fényképezés, a dokumentarista eszközökkel is jól bántak a szereplők, nem értem beljebb, kicsit untam... |
Vélemények | Convar, 2021-07-18 02:03 | 8 hsz |
Kérdések téma megnyitása | 0 hsz | |
Keresem téma megnyitása | 0 hsz |
Két nap, egy éjszaka adatlap |
Eredeti cím: Deux jours, une nuit |
Évszám: 2014 |
Rendezte: Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne |
Szereplők: Marion Cotillard, Fabrizio Rongione, Pili Groyne, Simon Caudry, Catherine Salée... |
További információk |
Szereplők fórumai |
- Marion Cotillard - Vélemények |
- Marion Cotillard - Kérdések |
- Jean-Pierre Dardenne - Vélemények |
- Luc Dardenne - Vélemények |